Slaapkamer aanpakken

26-01-2016 09:20 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
we wonen nu bijna 6 jaar in ons huis en hebben na 6 jaar de kriebels om te klussen. De slaapkamer van mijn dochter hebben we pas helemaal gedaan, de slaapkamer van mijn zoon doen we in het najaar en dus is nu onze slaapkamer aan de beurt.

Nu hebben we taupe tinten, afgewisseld met donkerbruin.

We moeten nu ook echt nieuwe gordijnen ( hebben 6 jaar geleden niet de juiste maat besteld en daar op bespaard, hadden we nooit moeten doen want zonde geld)

Ik wil nu graag zachtgrijs met wit, maar dan wel donkergrijze zware gordijnen. Mijn man denkt echter dat dat te steriel wordt. Niet warm genoeg zijn zijn woorden.

Wat denken jullie? Inspiratieplaatjes zijn ook welkom.

Misschien wel goed om aan te geven dat onze kamer best groot is.. 4 bij 6 meter. met inloopkast. Daar komt dus een schuifdeur voor. ( we hebben nu een schuifdeur aan de binnenkant van de kast)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
ik heb ook grijs en wit. Dat was in het begin erg ongezellig. Nu heb ik er wat hout bij gedaan en vind ik het veel beter!

We hebben wel veel verschillende materialen: hout, stof, hoogglans, mat. En de vloer is laminaat.
En wat vindt je man dan van een lichte kleur blauw erbij?
Nou wat hij daar van vindt weet ik niet, want ik vind dat echt niet mooi... heb echt niks met blauw.

Ik schat in hij zelf ook niet trouwens.

Ik wil het graag een hele luxe uitstraling geven...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Wat inspiratie:

Leuke plaatjes fleetfox
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Grijs/wit is inderdaad erg kil. Als je daar een een warme kleur aan toevoegt, dan heeft het al een veel fijnere uitstraling. Hout bijvoorbeeld.

Wat voor kleur bed heb je en wat voor kleur vloer?
We hebben een boxspring, met een taupe bekleding. Die zie je praktisch niet ivm het beddengoed.

De vloer is tja, uhmm laminaat.. houtskleur maar wel zacht.

ik wil met accessoires van warme stoffen wat warmte toevoegen.
Het voordeel van grijs en wit (heb ik in mijn woonkamer) dat je het eigenlijk weinig uitmaakt met welke (warme) kleur je het combineert

Hier haal je misschien nog wat inspiratie vandaan

http://www.houzz.com/photos/bedroom
Een of een paar licht houten meubeltjes die blikvanger worden en gezelligheid geven. Ze moeten dus ook erg mooi zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Gordijnen gaat het over, sorry voor de gedachtenvlucht. Gordijnen doe ik altijd wit/witachtig zodat je je interieur naar believen kan veranderen. Ze maken de kamer ook weidser en beïnvloeden/beperken andere kleuren niet. Donker maakt erg klein en verandert de lichtinval.
Interieurs in styling programma's en op foto's zijn wel ontzettend mooi maar dat zijn heel grote ideale ruimten met eigen charme en ze kunnen met hun filmlampen alles optimaal uitlichten. Zodra de filmploeg weg is zitten de bewoners in een donker hol.
SLAAPKAMER AANPAKKEN

Eerste gedachte; Hoezo? Wat heeft ie uitgevreten??

Wit, lichtgrijs, lichte vloer, wordt het dan niet erg flets?

Als je in plaats van wit een zachte warmere kleur neemt, haal je dat steriele eruit. En het kan heel mooi combineren met grijs.

Wat je ook kunt doen is één wand één of twee tinten donkerder grijs te doen. dat haalt het 'koude' ook wel weg.

Of misschien een enorm grote poster achter je bed in warme tinten.
Known to cause insanity in laboratory mice
En je beddengoed speelt natuurlijk ook een belangrijke rol, dat is een groot oppervlak waarmee je meer kleur kunt toevoegen.
Known to cause insanity in laboratory mice
Ik vind lichtgrijs en wit mooi, maar dan niet met donkergrijze gordijnen erbij. Ik zou dan zoiets doen als op de foto's van Fleetfox, vooral de eerste vind ik prachtig! En dan de gordijnen licht houden, wit of die kleur roze van de eerste foto. Of als je man geen roze wil, met groen- of blauwtinten werken.
ja die gordijnen heb ik ook aan gedacht. Helaas slapen wij aan de kant waar de zon op komt. als ik mijn gordijnen dan te licht doe dan worden we in de zomer om 06.00 door de zon gewekt.. Op zich wel fijn natuurlijk, maar ik wil graag iets langer dan 06.00 uur slapen

Ik neem al jullie raad even mee, ga een moodboard maken denk ik..
Als je investeert in gordijnen op maat gevoerd met verduisteringsstof kun je ook met gordijnen in een lichte kleur prima doorslapen. Hebben wij ook in onze slaapkamer op het zuidoosten.
Mooie plaatjes, Fleetfox. Ik lees even mee.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ik heb net de slaapkamer met wit en grijstinten en donkere gordijnen flink aangepakt . Ik heb nu taupe met soort ijsblauw. Lekker fris en staat veel gezelliger. Wel een houten vloer en gezellige accesoires. Gordijnen heb ik laten voeren met verduisteringsstof, laat geen straaltje licht door. Donkere gordijnen zijn behoorlijk overheersend in de ruimte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven