Werk & Studie alle pijlers

eigen webshop beginnen?!

26-01-2016 18:25 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit al een poosje na te denken over een eigen webwinkel beginnen die dieren producten verkoopt..

Is er iemand die er ervaring mee heeft of tips heeft?

Ik kan niet echt duidelijke informatie op het internet vinden.

Zelf heb ik werk ik werk altijd in de ochtend en ben smiddags vrij dit zou ik dan smiddags en savonds kunnen doen!

Maar de grote vraag is zou dit uit kunnen volgens jullie of ??
Alles kan. Of je er wat mee verdient of even draait is een tweede.
heb je al een bedrijfsplan gemaakt? En heb je geld om dit op te zetten? Of moet je dat gaan lenen?
Heb je een bedrijfsplan? Kennis van dierenproducten? Geld om te investeren? Ervaring met webshops?

Zo nee, niet aan beginnen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Want er zijn zo weinig webshops die dat soort spullen verkopen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zorg ook dat je depot hebt. Je moet alles in veelfout op voorraad hebben. Dat sla je echt niet even thuis op;)
Wat zou jou onderscheiden van al die andere webwinkels voor dierenproducten?
Vraag jezelf af waarom mensen bij jou zouden gaan kopen.

Dan weet je beter of en hoe je het aan moet pakken.
quote:benq schreef op 26 januari 2016 @ 18:29:

Wat zou jou onderscheiden van al die andere webwinkels voor dierenproducten?Plus de fysieke winkels. Winkels als Action en de Wibra hebben ook dierendingenmeuk.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Franjestaart schreef op 26 januari 2016 @ 18:29:

Zorg ook dat je depot hebt. Je moet alles in veelfout op voorraad hebben. Dat sla je echt niet even thuis op;)Je kunt beter veel goed hebben dan veelfout hoor
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
En 2 weken geleden heb je hier nog gevraagd wat goede, stuifvrije kattengrit is voor een kat met asthma.

Ik neem dus aan dat je dat niet gaat verkopen, want geen verstand van dergelijke producten en/of de markt.

Wat voor dierenproducten zou je in je webwinkel willen verkopen?
De meeste webshops draaien verlies of net gelijk. Naast alle tijd en geld die je er moet in steken, is de kans heel klein dat je er iets aan over houdt.
Laat in elk geval je website maar schrijven door iemand met een iets betere kennis van de Nederlandse taal.

Verder lijkt het me nou niet echt een gat in de markt. Of je moet iets heel speciaals verkopen. Speciaal voer ofzo en dan heel goedkoop. Maar dat lijkt me ook niet haalbaar.

Kortom: dit wordt niks.
Bedankt voor de leuke reacties ..

had gehoopt op mensen die een beetje "normaal " wouden reageren
quote:CasperDj00 schreef op 26 januari 2016 @ 19:03:

Ik zie niemand niet normaal reageren hoor. Maar als jij alleen maar positieve reacties wil, dan had je dat even moeten zeggen. Zit je hier om meningen te horen of om te horen dat je vooral een webshop in dierenproducten moet beginnen?

En 'wouden'?
Geweldig idee, doen!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Joh, begin lekker je webshop in dieren dingen. Koop wat je leuk vind, stop er al je spaargeld in, fröbel een website en ga failliet. En dan niet huilen dat niemand je tips heeft gegeven he?

Succes.
meteen doen....
en nu een eerlijke reactie. Het lijkt eenvoudig om een webshop te beginnen, maar dat valt wel tegen. Je bent niet de enige idd, hoe wordt je wat bekend, investering enz enz. Eerst maar eens goed info zoeken, kijken wat het allemaal inhoudt
1 ding: ik koop alleen nog maat bij shops die vandaag besteld is morgen geleverd doen. Dus als je dat niet kan bieden dan zou ik er nog even twee keer overna denken.
De reacties die ik tot nu toe gelezen heb, vallen voornamelijk in de categorie realistisch.quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 januari 2016 @ 18:28:

Want er zijn zo weinig webshops die dat soort spullen verkopen? +1

De vraag is: hoe wil je je gaan onderscheiden van de overigen?

Met lage prijzen? Die kun je alleen aan je klanten bieden als je zelf goedkoop kunt inkopen; als kleine prive-ondernemer zul je dat niet zo makkelijk voor elkaar krijgen.

Met een bijzonder aanbod? Heb je daar zelf de kennis voor?

Daarnaast vind ik de opmerking van voorraadplek wel een goede. 15 kg-zakken voer nemen bijv. behoorlijk wat plek in. Verder is bij voer de houdbaarheidsdatum nog iets om in de gaten te houden; je kunt zelf wel een mooie voorraad klaar hebben liggen voor je klanten, maar als je die niet op tijd verkoopt, heb je een probleem...

Welke wouden dacht je zoal aan ? Het Beierse woud of zo ?

Wil je die wouden gebruiken om daar ook dieren uit te laten ?
Niet geschoten is altijd mis
Als je 's middags vrij bent zou je er werk bij kunnen nemen, een webshop of wat anders. Webshops zijn al heel veel dus je moet zeker iets toe te voegen hebben. Als je een bepaald product hebt dat je wil verkopen kan dat een goed uitgangspunt zijn om een webshop te beginnen maar als je een webshop wil starten maar er nog producten bij moet verzinnen wordt het lastiger.

Als dieren je aanspreken zou je bijvoorbeeld ook iets met dieren kunnen doen, betaald of onbetaald. Wat breder denken kan helpen.

had gehoopt op mensen die een beetje "normaal " wouden reagerenWat vind je normaal?
quote:himalaya schreef op 26 januari 2016 @ 19:08:

[...]

Joh, begin lekker je webshop in dieren dingen. Koop wat je leuk vind, stop er al je spaargeld in, fröbel een website en ga failliet. En dan niet huilen dat niemand je tips heeft gegeven he?

Succes.+ 100

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven