3 maanden moeder, wie kletst er mee?

18-09-2008 14:56 541 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier is het gezellig! Allemaal 3 maanden mama's om mee te kletsen.

Hier is het nieuwe schema, Wolkewietje bedankt!

Goeienavond,

Zo jullie hebben weer lekker geschreven. Top!!

Nieuwe mensen zijn altijd welkom hoor kom gezellig meekletsen

Wat de ongesteldheid betreft het is nu bij mij net als anders geen verschil maar ja dit is pas de 1e na de bevalling.

Over het zwanger worden ik heb er beide keren best wel even overgedaan Bij Tessa werd ik na een jaar eindelijk zwanger maar dat eindigde in een miskraam toen na 4 maanden zwanger.

Nu bij Lotte ook iets van 1,5 jaar maar dat kwam ook omdat ik 1 x een cyclus van 75 dagen had maar was toen best gestressed had het nl helemaal niet naar mijn zin op mijn toenmalige werk en denk dat het daar mee te maken had. Want toen ik had besloten een andere baan te gaan zoeken en die vrij snel vond werd ik weer ongesteld.

Inbakeren ja dat moet je nu idd gaan afbouwen. Lotte heeft ook even ingebakerd gelegen maar een week of 3 of 4. Dat had ze net even nodig om in het goede slaapritme te komen want ze zat in een totaal verkeerd slaapritme door de reflux (wat we toen niet wisten we dachten dat ze gewoon weer honger had maar ze wilde even drinken om de de pijn in haar keel weg te drinken). Toen had ze het heel even nodig. Toen na een vaccinatie mocht ik toch niet inbakeren en adviseerde de verpleegkundige om te proberen te stoppen met inbakeren omdat dat vaak de ideale gelegenheid is en dat lukte. In een slaapzak en een lakentje strak over haar heen gespannen. Nu slaapt ze in een slaapzak zonder een lakentje.

Vandaag weer gewerkt. Lekker gewerkt. Aan collega verteld dat ik liever niet op maandag/woensdag/vrijdag wil werken. Wil graag wel 1 x 2 dagen achter elkaar werken. Dat begreep ze en ze ging daar nu naar kijken en ze dacht dat wel zou lukken. Morgen hoor ik als ik het goed is meer.

Lotte was vanmorgen niet helemaal in haar hum maar na haar middagslaapje ging het prima. Toen ik rond 17.30 thuiskwam nog even in bed gelegen. Dat gaat tegenwoordig goed. Meestal is het maar voor even. Maar dan redt ze het net tot de avond

Nu ga ik even lekker bankhangen
@ Meggie, Jip & Lievelotje: Welkom! Kijken jullie even in het schema bovenaan voor de info die ik er voor jullie in kan zetten?
Dit zijn mijn gegevens:

Jip8326JipjuniorJ19 juni-
@ Meggie, Jip en Lievelotje: gezellig dat jullie erbij komen!

@ Lilla: Spannend he, voor het eerst naar het KDV? Heb je de leidsters al gezien? Meiseltje is vorige week begonnen met wennen en vanaf volgende week gaat ze echt de hele dag. De eerste dag heeft ze niet zo goed geslapen, maar de dagen erna wel. Vandaag zelfs 1x 2 uur en 1x 1 uur. En ze was er maar van 11 tot 4! Zo veel slaapt ze thuis echt niet. Ik heb er nu dus wel een goed gevoel bij.

@ Lievie: zakt Isa niet in de trappelzak als ze er ingebakerd in ligt?

Ik heb sinds de bevalling juist minder last van m'n ongesteldheid. Ik heb normaal best veel last van kramp, maar de afgelopen keren niet. Zal nog wel komen denk ik.
Welkom nieuwe moeders! En allemaal jongens

Jip, lastig dat je tobt met de fles. Misschien kun je proberen om toch een andere fles/speen uit te proberen, dat kan echt schelen. Ik gebruik zelf de avent flessen en spenen, dat gaat op zich prima, maar ik kolf in Hema flessen en daaruit drinkt ie echt niet, nu hebben we die Hema speen vervangen voor een difrax speen en dat gaat super goed, volgens kdv en schoonmoeder beter dan avent speen. Je kunt ook letten op grootte van gaatje, nl niet te groot.

Geef je zelf dit flesje, sommige baby's pikken dit niet omdat ze dan hun moeder ruiken en dat associeren met bv, wat je dan zou kunnen proberen is om het flesje door een ander te laten geven of je kind naar voren op schoot zetten zodat ie niet zo dichtbij je borst zit.

Veel crecheleidsters zijn trouwens meestal wel heel ervaren om kindjes te laten drinken hoor!

Vraagje, heeft iemand nog een goede tip over het reinigen van flesjes? Ik heb zo'n droogrekje maar als ik daar flesjes op hang (ik heb geen vaatwasser ) worden ze eigenlijk nooit helemaal droog. Volgens mij ben ik wel een beetje een paria wat dat aangaat, want nu sta ik iedere keer als ik ze gebruik die flesjes om te spoelen en weer te drogen met keukenrol. Hoe maken jullie je kolf schoon?

Zeef, ik vind de Efteling echt super! Ik kan niet wachten totdat Tygo groot genoeg is om er echt wat van mee te krijgen.

Vandaag een fijn dagje gehad, we hebben vakantie en zijn lekker thuis. Vandaag Tygo naar de creche gebracht om eens wat met z'n tweeen te doen. Was wel vreemd, maar ook wel erg leuk. Vrijdagavond past m'n schoonzus op en gaan we lekker uit eten, ik hoop dat alles dan goed gaat want volgens mij zit Tygo middenin een sprongetje.

Normaal haalt m'n vriend Tygo op, maar vandaag dus samen gedaan, was echt leuk om te zien. Toen we kwamen lag ie vrolijk in zo'n schommelzitje met alle kindjes eromheen die met hem bezig waren, die riepen allemaal 'Tygo's vader!' en gingen proberen om z'n riempje los te maken, zo lief! M'n vriend is echt een beroemdheid op de creche hoor!

Tygo is de enige baby in die groep en alle andere kindjes zijn heel lief voor hem.

Ongesteldheid is bij mij eigenlijk net zo als voor de bevalling.
Ik denk dat wij volgend jaar een abonnement nemen voor de Efteling. We wonen er redelijk dichtbij (25 km) en dan kunnen we ook gewoon een paar uurtjes gaan ipv een hele dag. En voor Wolkenmeisje is het dan ook nog gratis want die is dan net 3. We zijn vorig jaar met mijn ouders en broer en zijn gezin geweest ter ere van de 60e verjaardag van mijn stiefvader. Was erg leuk, die kleintjes hebben het zo naar hun zin gehad en opa en oma ook, en wij dus ook. Met de Wereldgerechten van Knorr kan je sparen voor 6 euri korting op de Winter Efteling, misschien dat we daar dit jaar nog wel naar toe gaan met Wolkenmeisje.

Weet niet meer wie het vroeg, volgens mij was het Carla, over de 1e ongesteldheid na de zwangerschap. Bij mij was dat na 2 maanden. En weer gewoon hetzelfde als altijd, niet heviger gelukkig. Dat had ik wel na mijn 1e bevalling, toen was het zo erg dat ik de 1e dag niet eens het huis uit durfde. Maar de keer daarna was het wel weer gewoon normaal als altijd. Zal misschien wel een eenmalige grote schoonmaak zijn geweest denk ik.

Verder een rustige dag vandaag. Ik kreeg vandaag eindelijk mijn bestelling babyshirtjes van de H&M binnen. Ik was al bang dat ze al bijna te klein zouden zijn, maar dat viel mee, Wolkenbaby moet zelfs nog een stuk groeien voor ze goed passen.

Wolkenbaby begint nu al streken te krijgen. Ik had hem eind van de middag na zijn fles in bed gelegd, in zijn slaapzakje. Hij begon al vrij snel weer te protesteren en te huilen. Ben twee keer terug gegaan om hem zijn speentje te geven maar hij bleef aan het huilen. Dan toch maar weer inbakeren. Ik kom zijn kamertje binnen, doe het lampje bij zijn bedje aan en ik krijg een stralende glimlach met daarbij een geniepig "uuhuuhuuh". Klein boefje!

En vanmorgen met zijn fruithapje was hij ook lekker bezig. Hij vond het zo lekker dat hij telkens moest lachen, met volle mond uiteraard. En maar geluidjes erbij maken. We zaten allebei onder de prut.
Hallo!

Leuk, nieuwe mama's erbij, welkom! En met 3 mama's-van-jongetjes erbij is het ook wat meer in evenwicht! Stappen we nou nog over naar hyves of blijven we toch hier?

Wolkewietje, aardig van de hema dat ze er 1 voor je achter willen houden. Anders hoort wolkenbaby er straks ook niet bij!

Ik geef nog volledige bv en ben nog niet ongesteld geworden. Van minisimb was ik in 1x zwanger, was al 9 mndn daarvoor met de pil gestopt, ging gelukkig heel snel. Op dit moment gebruiken we condooms, vind ik wel prima. Uiteindelijk willen we wel graag een tweede kindje, maar nu nog niet. Een collega van mij heeft dadelijk maar 13 maanden tussen haar 2 kindjes zitten, lijkt me ongelooflijk stressen, met 2 van die ukkies. Man en ik zijn er ook nog helemaal niet mee bezig, zijn nu nog veel te vol van minisimb. En het is hier op het forum al eens gezegd, en ook dat het onzin is, maar ik vraag me serieus af of ik van een tweede kindje net zoveel kan houden als van dit exemplaar. Zou je op een bepaald moment 'weten' dat het tijd is voor nr 2? Op school zie je heel vaak dat er ongeveer 2 jaar tussen zit, dat betekent dat al die ouders als nr 1 ongeveer een jaar is, een tweede willen.

De efteling lijkt me super met kleine kindjes, vorig jaar was ik er met vriendinnen en dan ben je toch wel een keer uitgekeken, maar voor zo'n kleintje is het allemaal nieuw en spannend. Eigenlijk te gek dat je je kinderwagen haast niet mee kunt nemen omdat hij gestolen zou kunnen worden.

Jip, ik heb van iemand de tip gekregen om bv in een flesje door iemand anders te laten geven (en evt zelf ook de kamer uit te gaan). Zodat je baby niet in de war raakt doordat hij bij jou ineens uit dat flesje moet drinken ipv aan de borst. Heb je dat al eens geprobeerd?

Schoonmoeder

Over mijn schoonmoeder (en -vader) heb ik niks te klagen, dat heb ik al eerder geschreven. Ze zijn superlief, dringen zich niet op en vinden het jammer dat ze zo ver weg wonen omdat ze graag af en toe hadden opgepast. Dat had ik ook wel fijn gevonden.

Met mijn moeder loopt het op dit moment niet lekker. Ze heeft sinds een maand of 3 een vriend en is sindsdien helemaal omgeslagen. Eerst belden we elkaar vrijwel dagelijks, gingen we af en toe samen boodschappen doen of gewoon lekker thee drinken. Als ik heel eerlijk ben, was onze band te close en voelde ik me vaak schuldig als ik haar nergens bij betrok of niet meevroeg als ik iets leuks ging doen. Ze was maar alleen en had weinig sociale contacten. Nu heeft ze bijna geen tijd meer en moet ze altijd overleggen (haar vriend is ook na 3 wkn zo'n beetje bij haar ingetrokken). Begrijpelijk als je niet meer alleen bent, maar dit is te snel, te veel. Interesse in minisimb is ook matig. Voor zijn geboorte was ze heel betrokken, nu spreek ik haar nog maar nauwelijks. Dit heeft me een hele tijd erg dwars gezeten, had zo graag veel meer met haar willen delen, maar nu denk ik 'het is niet anders'. Ben dus waarschijnlijk daarom ook wel heel blij met schoonmoeder. Mijn moeder ziet dit zelf allemaal niet, heb hierover al 2x pittige gesprekken met haar gevoerd, maar dring niet tot haar door. Het wordt geen ruzie, maar ze moet uiteindelijk huilen en dan krijg ik min of meer gelijk, maar zie ik gewoon dat het het ene oor in, en het andere uit gaat. Gisteren belde ik om te vragen of ze over 2 wkn een avond op kan passen. Zegt ze 'wacht even', hoor ik op de achtergrond haar vriend zeggen: "van half 7 tot half 12, ja, je moet het zelf weten". Toen had ik het liefst 'laat maar zitten' gezegd. Als je die avond nog niks te doen hebt en je beweert dat je het leuk vindt om je eerste en enige kleinzoon te zien en af en toe op hem te passen, dan kun je toch iets enthousiaster reageren?? Ik lees nu mijn hele verhaal en moet concluderen dat het me nog steeds niet koud laat. Het voert te ver om hier nog verder over mijn ingewikkelde familie te schrijven, maar ik had het allemaal graag anders gezien. Morgen gaan minisimb en ik bij mijn moeder op bezoek, ben benieuwd hoe het dan is.
Simbatje, heel herkenbaar, je verhaal over je moeder. Bij mij net zo, m'n moeder toont maar weinig interesse in m'n broer en mij en onze kinderen. Heeft ook een vriend waar alle tijd in gaat zitten. Ik heb m'n moeder er al over aangesproken toen ik nog niet zwanger was, en ze beloofde beterschap, maar dat is er eigenlijk nooit gekomen.

Ik was hier heel verdrietig over, vooral tijdens m'n zwangerschap, je wilt dan toch dingen delen met je moeder, maar ze toonde totaal geen interesse. Ik wilde het toen niet aankaarten omdat ik geen zin had in emotionele toestanden tijdens m'n zwangerschap, maar wilde het zeker wel bespreken na zwangerschap.

Helaas heeft m'n moeder twee weken na m'n bevalling een hartinfarct gehad en daarvan is ze nu nog aan het herstellen, maar haar hart werkt nu nog maar voor 40%. Ik durf het nu dus niet meer ter sprake te brengen omdat dat denk ik te stressvol is voor haar. Ik verwacht nu dus dat het eigenlijk nooit meer echt goed gaat komen en probeer me maar neer te leggen bij een koetjes en kalfjes-relatie.

Gelukkig heb ik hele lieve schoonouders, ik heb met hun een veel betere band dan met m'n eigen ouders.

In ieder geval succes morgen.

Schoonmoeder is trouwens helemaal in haar nopjes, want ze heeft weer een goed doel om kleding e.d. te naaien. Ze is echt superenthousiast en is nu bezig met een hele gave omslagdoek voor in Maxi-Cosi, ze heeft mij de stof uit laten zoeken, wordt echt mooi.

Ze is ook heel enthousiast kantjes gaan zetten op lakentjes voor het ledikantje bij hun thuis (ja,ja Tygo heeft daar z'n eigen kamertje!) met beertjes erop, Helaas zijn de beertjes eraf gegaan in de was...
Ico, klinkt misschien raar, maar fijn om te horen dat je min of meer in dezelfde situatie zit. Ik vind het heel vervelend om aan buitenstaanders onze familieverhoudingen uit te leggen, ik zou zo graag een gezellige 'Libelle-familie' hebben, regelmatig met z'n allen aan een grote tafel eten en spelletjes spelen. Mijn zusje en broertje zijn ook veel nuchterder dan ik, zij vinden het jammer, maar zitten er verder niet mee. Wel heel erg dat je moeder een hartinfarct heeft gehad, dat maakt het voor jou nog veel moeilijker. En je hebt dus ook niet echt van je kraamtijd kunnen genieten.

Wat lief van je schoonmoeder, dat ze dat allemaal doet. Minisimb heeft bij schoonouders ook een ledikantje en een box (die wordt elke keer opgezet als wij komen), die hij nu natuurlijk wel moet gaan delen met zijn neefje. Echt leuk om te zien dat dat ding dan al klaar staat als wij komen, dan voel ik me echt welkom.

Hoe lang mogen baby's eigenlijk in de maxicosi? ( Ico, ik lees dat je er nog een omslagdoek voor krijgt) Ik dacht tot 9 kilo, maar als het dan qua lengte nog wel past; moet je baby dan toch naar een grotere autostoel? Lijkt me niet handig totdat minisimb echt kan zitten, of kun je in de groep2 stoeltjes ook half liggen?

Ik was bezig onze postbakjes uit te mesten, ga daar maar even mee verder.

Tot morgen!
Even twee vraagjes, want ik snap er niks meer van.

1. Wanneer komt de 1e kinderbijslag nou precies? Ik kreeg een brief van de belastingdienst waarin staat dat we dat vanaf het derde kwartaal zouden krijgen. Dit bedrag wordt overgemaakt na afloop van het kwartaal. Dus: Minisimb is geboren op 9 juni (in kwartaal 2 dus) waardoor wij dus in de maand ná kwartaal 3 (=juli, aug, sept) dat wil zeggen in okt. de eerste keer zouden ontvangen. Nu hebben we wel de kinderopvangtoeslag ontvangen, maar nog geen kinderbijslag. Is dat bij jullie ook zo? Wordt dat soms op een andere datum overgemaakt? Ik wilde dat geld automatisch gaan sparen, maar heb nu de automatische opdracht maar even uitgesteld.

2. Kun je een wijziging in het uurtarief voor 2009 bij het kdv doorgeven aan de belastingdienst? Zo ja, hoe doe je dat als het programma alleen wijzigingen kan verwerken die in 2008 plaatsvinden?? Datum op 31-12-2008 zetten of zo?

Ik kan natuurlijk de belastingtelefoon bellen, maar daar heb ik niet zulke goede ervaringen mee. Uiteindelijk ben ik toen maar naar het loket gegaan, daar zat tenminste iemand met verstand van zaken. En omdat jullie misschien met hetzelfde zitten...
O, ik heb nu gevonden dat kinderbijslag rond de 5e van de maand wordt overgemaakt. Dan ga ik toch even bellen.

Nu ik wil gaan bellen, zie ik wat het probleem is; kinderbijslag komt niet van de belastingdienst maar van svb. En die hebben het allang overgemaakt . Heb ik helemaal niet op gelet op de afschriften, slordig. Er komt hier ook zoveel geld binnen elke maand, dan zie je wel eens iets over het hoofd!
@simbatje:

volgens mij is er bij de kinderbijslag dan iets fout gegaan. Hier is zoon op 19 juni geboren en wij hebben inderdaad al kinderbijslag ontvangen.....

Hoe het zit met prijswijzigingen in de kinderopvang is mij ook niet helemaal duidelijk. Ik moet ook het uurtarief wijzigen, maar in het programma van de Belastingdienst staat het jaartal al ingevuld, dus 01-01-2009 kun je niet invullen en het programma voor 2009 is (nog) niet te downloaden. Lekker handig!
Iedereen bedankt voor de flessentips!

We zijn begonnen met difrax s-flesjes. Niet echt een succes. Jipjunior liet (bijna) alles weer uit zn mond lopen en raakte lichtelijk gefrustreerd.... Hierna nog een heel scala aan andere spenen op die s-fles geprobeerd: ging 'm ook niet worden.

Uiteindelijk via internet maar een setje van tommee tippee aangeschaft: dit ging een stuk beter, op voorwaarde dat ik zorgde dat ik uit de buurt was als er een flesje gegeven werd. Alleen hebben we toen het oefenen met een flesje een beetje laten versloffen (het is gewoon een hoop gedoe!).

Afgelopen week geprobeerd om eens wat afgekolfde melk met rijstebloem te geven. Jipjunior werd daar op zn zachtst gezegd niet zo gelukkig van, dus daar zijn we weer lekker me opgehouden!

Vanmiddag moet ik voor mijn werk even op pad, dus zoon gaat (met flesje afgekolfde melk) naar oma. Sterkte oma.......
Leuk dat we nog welkom zijn!

Ik ben deze week ook weer begonnen met werken (4 dagen). En gelukkig vindt mijn kleine mannetje het heerlijk bij de mensen die hem opvangen. Op het erk is het op het moment wat minder, omdat iedereen heel erg moet wennen aan het feit dat ik parttime werk, vooral de directeur laat vrij duidelijk merken dat hij het er niet helemaal mee eens is. Het is een echte mannencultuur en ik ben de eerste in meer dan 250 jaar die met zwangerschapsverlof gaat. Maar goed, gewoon maar hopen dat het straks als ze er aan gewend zijn beter gaat.

Oja, geweldig de efteling. Dat vond ik als kind ook helemaal super (ben vlakbij geboren en heb een paar jaar een abonnement gehad), dus ik verheug me er al op om straks te gaan!

Lilla, als ik jouw verhaal lees over je schoonmoeder dan zou ik haast denken dat we schoonzusjes zouden moeten zijn... Heel erg herkenbaar. Steeds maar commentaar geven dat we zo weinig langs komen, etc. Met als gevolg dat ik dus nog minder langs wil gaan. Pfff... Maar ja, ik wil wel dat zoonlief een goede band met zijn oma's krijgt, dus dat slikken we dan maar even.

Ik ben trouwens na een week of 11 weer ongesteld geworden (bevallen met een keizersnede en heb maar vier weken bv gegeven) en zit nu te wachten op de volgende keer. Mijn eerste menstruatie was trouwens veel minder dan voor de zwangerschap, ik zou het niet erg vinden als dat zo blijft.

O, zoonlief roept. Ik ga hem even eten geven
Hoi Dames!

Hier ben ik ook weer. Had de afgelopen weken weinig puf om te forummen. Heb wel meegelezen want het gaat hier zo snel :-). Ook welkom voor de nieuwe dames! Ik heb ook hyves dus wat mij betreft is dat prima. MSN mag ook maar heb ik op dit moment nog niet :-)

Met mijn wijsneus gaat het erg goed! Ze groeit als kool en ligt qua groei een maand voor op schema. Dat is soms wel eens lastig. Heb af en toe het gevoel dat ze te snel groeit...

Ff denken: Ook ik heb de hema slaapzak gehaald want degene waar ze nu in ligt is ze bijna uitgegroeid. Ik heb de badstoffenzak gehaald want die is zo lekker zacht!

Ongesteld: ongeveer 8 weken na de keizersnee was ik weer ongesteld maar was maar heel weinig. Ben toen met de pil gestart dus nu weer gewone pil ongesteldheid. Is bij mij wel minder dan normale ongesteldheid. Even een vraagje over de pil: had dinsdag ineens een doorbraakbloeding. Kan dus zijn dat deze pil te licht is. Weet iemand of de pil dan nog wel veilig genoeg is? Wij willen ook graag een nieuw kindje maar ook ik wil mijn lichaam eerst goed laten herstellen van de keizersnee. Wij hebben 4 jaar gedaan over onze dochter omdat ik 3 keer een miskraam heb gehad. Wij gaan dan ook niet al te lang wachten (moet 6 maanden ivm herstel van de keizersnede) voor we voor de 2e gaan beginnen. Dit omdat het de eerste keer zo moeizaam is gegaan.

Efteling lijkt mij ook erg leuk om met dochter te doen maar nu nog maar even niet. Is ze nog een beetje te klein voor.

Mijn ouders wonen in het buitenland ivm het werk van mijn moeder dus we zien ze op dit moment maar 1 keer per jaar. Dat is wel heel erg jammer omdat ze maar weinig meekrijgen van mijn dochter en mijn nichtje. We mailen wel veel foto's enzo maar dat is toch anders. Mijn schoonouders zijn wel heel lief voor mijn dochter maar ik wil geen bemoeienis en als ze dat wel doet dan zeg ik dat gewoon tegen haar. Wel moeilijk als je een moeizame relatie hebt met je ouders of schoonouders!!!

Dit was het weer even voor nu! Bedankt nog voor de felicitaties voor onze trouwdag. We hebben samen gezellig gekookt en daarna gewoon van elkaars gezelschap genoten!

Groetjes

Tricelien
Simbatje, ik was echt helemaal vergeten dat we ook nog kinderbijslag zouden krijgen, net even gecheckt en het staat er idd op, is de 1e gestort. Enne, als je teveel geld binnen krijgt weet ik er nog wel raad mee hoor!

Over de maxicosi, m'n schoonmoeder maakt de zak ook iets ruimer zodat ie straks ook aan kan ik het autostoeltje. Ik weet alleen niet of je kind perse in het autostoeltje moet als ie qua lengte nog in de Maxicosi past. Wij hebben een autostoeltje die je in verschillende standen kunt zetten, volgens mij ook meer liggend idd.

Stoeltje is volgens een vriendin van mij wel onhandiger dan Maxicosi, want waar laat je dan je kind bijvoorbeeld tijdens boodschappen doen als ie nog niet in het winkelwagentje kan zitten? Moet je dus ook weer een buggy meesjouwen.

Trouwens, heeft iemand de Bugaboo al omgebouwd tot buggy? Ik ga even vragen op het CB of dit al kan, want Tygo ligt nu vaak met z'n armen de lucht in omdat het toch wel krapjes wordt.
Ico, is een draagdoek of draagzak dan geen optie? Ik denk dat ik de mijne dan wat vaker ga gebruiken. Er is ook een topic over draagdoeken, staat veel info en tips van gebruikers op. En over dat geld; het vliegt er helaas net zo hard weer uit als het erin komt, maar bedankt voor het aanbod!

Ik ga ook eens kijken voor andere flesjes (we hebben nu de Avent), want nu ik bv afbouw ivm werk, merk ik dat er erg veel geknoeid wordt. Minisimb is helemaal nat na het eten, dat is niet de bedoeling.

Minisimb reist in een x adventure en ligt nog in de bak. Gisteren merkte ik wel dat een ritje door de AH in de maxicosi hem ook wel bevalt, hij keek zijn oogjes uit! Dus vanavond misschien maar even het zitgedeelte proberen.

Nu Minisimb uit bed halen (hij is wakker) en naar oma.

groetjes, K.
Hallo Wolkewietje

Mijn gegevens voor het schema

Lievelotje - 32 - zoonlief - J - 17 juli
quote:Jip83 schreef op 22 oktober 2008 @ 20:15:

Heb ik gelijk een vraagje aan de ervaren mama's die 6 maanden volledig bv hebben gegeven. Ik moet dus vanaf november weer werken en dan moet ik dus gaan kolven. Het kolven an sich is niet zo'n probleem maar Jipjunior heeft het niet op flesjes (heb nu die van Tommee Tippee) en aangezien ik verwacht dat hij soms 3 voedingen nodig heeft op het kdv hou ik m'n hart vast. We proberen nu al iedere dag een (deel van) een voeding uit een flesje te geven, maar het is nog niet echt een succes en het oefenen met een flesje schiet er nog wel eens bij in..... Zou hij wel uit een flesje drinken als hij maar genoeg honger heeft? Heeft nog iemand dit gehad?

Heb nog niet bijgelezen, dus misschien een 'dubbele reactie' nu. Ik heb eerder 6 maanden bv gegeven bij mijn zoon. Heb jouw probleem niet gehad, maar een goede vriendin wel. Die heeft de melk uit een beker gegeven en verder heeft ze bv gegeven tot 13 maanden, omdat haar dochter de fles dus niet accepteerde...

Het kan ook zijn dat het aan de soort fles ligt, ik ken wel mensen die vijf of zes verschillende merken geprobeerd hebben voordat ze een fles hadden die hen beviel. Wij hebben zelf de Aventfles. Let er wel op dat je van flessen altijd speentje nr 0 of 1 neemt (de allereerste speen zeg maar, voor kinderen die net geboren zijn). bv-kinderen zijn namelijk gewend om heel hard te moeten zuigen voor de melk uit de borst, en dit komt het meest overeen met speentje nr 1. Bij grotere gaatjes (nr 2, 3 etc) is het gaatje te groot en krijgen ze teveel melk ineens (omdat ze dus zo heel hard zuigen).

Er zijn ook flessen die qua vorm lijken op de borst overigens, daar heb ik geen ervaring mee verder.

Zoon is heeeel erg om aandacht aan het vragen, dus ga er even vandoor...
Nieuw meiden, welkom. Schrijf gezellig mee!

Heb 1 dag+avond niet gelezen en jeetje ben nu alweer vergeten wat iedereen schreef.

Ico, je had het over de bugaboo buggy. Daar ben ik ook benieuwd naar. Zoon hier vindt het ook erg leuk om rond te kijken e.d. Wil dus op zich wel de wagen ombouwen, maar weet niet zeker of dit mag. Ik dacht pas als ze zelfstandig kunnen zitten. Nu kan deze buggy wel redelijk plat natuurlijk.

Wolkenwietje, leuk he de efteling met die ukkies. Ben trouwens benieuwd waar jij woont, want wij wonen ongeveer dezelfde afstand vanaf Kaatsheuvel.

Wat betreft de schoonouders..ik mag niet klagen hier. Zijn hele lieve mensen en bemoeien zich gelukkig nergens mee. Natuurlijk krijg je wel eens een goedbedoeld advies waar je het niet mee eens bent, maar ach als dat het ergste is.

Hier voor de 1e keer 4,5 mnd na de bevalling weer ongesteld geworden. Was ongeveer hetzelfde als voorheen.

Simbatje, baby's mogen eigenlijk maar 2 uur per dag in de maxi cosi, het is echt een vervoersmiddel. Ze zeggen dat het niet goed is voor het rugje als ze er langer inzitten. Heir zit zoon er soms wel eens iets langer in. Wij hebben toevallig gisteren al een auotstoel gekocht, want die waren hier in de aanbieding. Nu staat daarop dat ze daar pas vanaf 9 mnd ingaan. Dat snap ik niet helemaal, want zoonlief past binnenkort echt niet meer in de maxi cosi...toch maar eerder in die stoel dan?? Iemand een idee?
Even gauw tussendoor, want er zijn er hier al weer 2 wakker.

V.w.b. de maxicosi: zolang het kindje niet met zijn hoofdje boven de rand uit komt mag hij er gewoon in (als het nog lekker zit). Wolkenmeisje heeft tot 13 maanden in de mc gezeten. Met 11-12 maanden ging ze in de auto van Wolkenman in een grotere autostoel, en met 13 maanden in mijn auto ook. Maar als ze goed kunnen zitten mag het ook al eerder, want de meeste stoeltjes kunnen best wel goed in "ligstand".
Hoi,

Veel om op te reageren, maar nu even niet, want ben doodop. Gisterenavond tot tien uur bezig geweest met een krijsende zoon, en vannacht van 02.30 uur tot 04.00 uur weer. Driftbuien waar je u tegen zegt. Vanavond weer, hij heeft een driftbui gehad (zo een die je ook altijd op van die opvoed-programma's ziet, helemaal door het lint gaan) van drie kwartier lang. Hij is duidelijk van slag door het Efteling-gebeuren. We zijn heel rustig gebleven, hebben geen oogcontact gemaakt en hebben hem steeds weer rustig terug gezet op zijn stoel, tot hij kalmeerde. Toen hij gekalmeerd was even laten zitten (we zaten te eten) en toen is hij aan tafel in slaap gevallen... Toen we hem vervolgens naar bed wilden brengen kreeg hij weer een driftbui. Nu slaapt hij en Dochter ook (die begon ook te miepen, heb er maar 80 cc afgekolfde melk extra 'in gestopt'). Ik ben doodop van alle emoties (het doet toch veel met je als je kindje zo met zichzelf in de war zit en jij kunt er niks aan doen, behalve rustig blijven en zorgen dat hij zich niet bezeert) en van de gebroken nacht.

Korte reactie dus... even denken:

Ombouwen bugaboo: ja, hier al vanaf een week of 12. Gaat goed. De Bugaboo kan heel erg in de ligstand of half-liggend.

Autostoel: als je kind niet mee in de MC past kan je overgaan op autostoeltje. Die kunnen ook in een ligstand. Vervoeren van je kindje: ik was eigenlijk blij dat ik niet meer hoefde te sjouwen met die MC, nam hem gewoon op mijn arm of in de draagzak idd. In de AH deed ik hem gewoon in de winkelwagen (hij kon toen al zitten, hij zat met 4,5 maand geloof ik al). Maar ik woon op steengooiafstand van winkels af, dat scheelt.

Eerste keer ongesteld: bij Zoon 2 weken na stoppen met bv, ben gestopt met 6 maanden (en 2 dagen ), bij Dochter nu nog niet ongesteld geweest. Ik ben toen Zoon 7 maanden oud was zwanger geworden (bewust) van Dochter. Leeftijdsverschil dus 16 maanden. Ik vind het heftig, maar het voelt ook wel goed. En ik geloof dat Simbatje schreef over het minder liefde voelen voor de tweede. Mmm weet het niet. Heb wel het idee dat ik met de oudste "kan lezen en schrijven" (behalve vandaag dan ) en zo'n band moet je met de jonste ook weer helemaal gaan opbouwen en dat kost wel even tijd. Maar ga er helemaal van uit dat dat rechttrekt als Dochter wat ouder is. Ik hou wel veel van haar, maar moet haar ook wel echt 'leren kennen'.

Ga nu slapen. Moooeeeee...

Oh, en over Hyves: ik ben wel voor. Ik wil ook best proberen om zo'n ding aan te maken. Of iemand anders die er ervaring mee heeft wil het doen? Het lijkt me handig (als er animo voor is) om een e-mailadres aan te maken bij hotmail ofzo, waar een ieder dan zijn 'echte naam' heen kan sturen, dan kan de beheerder van die site iedereen uitnodigen. En als iedereen dan op Hyves zit, kan je dat e-mailadres opheffen en/of hier wissen.

grtz E.
Bedankt voor de reacties over de maxicosi! Minisimb zit er alleen in tijdens autoritten en heel af en toe als ik dan met de auto even snel naar de supermarkt ga, nooit als ik ga winkelen. Ik wist niet dat autostoeltjes ook in ligstand kunnen.

Even een vraagje aan Carla als kdv-deskundige: zijn de naamstickers van goed-gemerkt echt zo goed (vaatwasser, magnetron en wasmachine bestendig) als op de site beweerd wordt? Ik hoorde gisteren van een vriendin dat ze het op het kdv wel fijn vinden als overal een naam op staat en nu kom ik bij deze site uit.

En nog iets: dragen jullie kindjes alleen sokjes of ook nog van die leren slofjes (of schoentjes)? En is dat omdat jullie het mooi vinden, of omdat het in de winter koud is met alleen sokjes aan. Vraag me namelijk af of ik zoiets nog zal kopen.

Nu kolven, dan ook slapen.

groetjes, K.

Zeef, klinkt heel logisch, dat je een nieuw kindje moet leren kennen en dat dat tijd nodig heeft. Ik heb nu wel het idee dat ik Minisimb beter leer kennen, ik hoor nu aan zijn huilen wat hij wil en hij reageert op wat ik zeg en doe door te lachen, die interactie is heel mooi. Daardoor voel ik me ook niet meer zo onzeker. Dus dat zal met een tweede inderdaad wel net zo werken.
simbatje wijzigde dit bericht op 23-10-2008 22:30
Reden: antwoord zeef vergeten
% gewijzigd
@ Draaimolen: Ik woon in de regio Breda, zou wel toevallig zijn als jij daar ook woont. Maar Brabant is groot natuurlijk.

@ Simbatje: Wolkenbaby draagt nu Zootjes als we naar buiten gaan. Is toch net even wat warmer dan alleen sokjes. En ik vind het er ook wel lief uit zien. Had twee paar Zootjes gekregen als kraamkadootje.

Gisteren mocht Wolkenbaby weer op het buro komen. Hij was niet heel veel gegroeid, hij weegt nu 6670 gram en is 61,5 cm lang. Verbaasde me ook niet, de vorige keer kon ik echt voelen dat hij gegroeid was, nu eigenlijk niet. Maar verder was alles prima. Ik had nog gevraagd over het uitbakeren en dat hij niet zo goed slaapt in zijn ledikantje. De wijkverplk stelde voor om hem nu eerst te leren slapen in zijn wiegje in de slaapzak (omdat dit 's nachts altijd al goed ging) en als dat goed gaat dan over naar zijn ledikantje. Gisteren meteen geprobeerd en dat werkte wel. En nu ligt hij ook heerlijk te slapen, in zijn slaapzakje in het wiegje.

Gisterenavond stond ik voor de eerste keer na zwangerschap en bevalling weer op de tennisbaan. Het was wel weer even wennen, de eerste ballen gingen allemaal het net in. Maar het was ook wel weer lekker om wat te doen buiten. Merk alleen dat mijn bekkenbodem nog niet echt goed hersteld is, met rennen en onverwachte bewegingen. Werk aan de winkel dus!

Ik heb me eigenlijk nooit echt afgevraagd of ik van een 2e kindje net zoveel zou kunnen houden als van de 1e. Het gevoel was er meteen. En zeker omdat er na Wolkenbaby geen kindjes meer komen, geniet ik echt enorm van hem.

Wolkenmeisje heeft tomatensoep voor me gekookt, ben weer weg, ik moet gaan "eten"
pfff, wat is hier weer veel geschreven, leuk!

Jeetje Zeef, dat klinkt heftig, van die peuterdriftbuien! Maar zo te horen kunnen jullie het goed oplossen, al zal het best zwaar zijn zo af en toe!

Hier alles prima, Lillameisje is gisteren voor het eerst naar het kdv geweest, ik vond het hartstikke spannend van te voren, maar het ging echt prima! Ze lag binnen de kortste keren lekker te spelen in de box, lachte naar de leidsters, helemaal goed. We zijn een uurtje gebleven en toen zijn vriend en ik weggegaan, en heeft de leidster Lillameisje naar bed gebracht. Toen we haar weer kwamen halen hoorden we dat ze twee keer een uur had geslapen, haar fles helemaal leeg had gedronkenen, en verder lekker had liggen spelen in de box, op een kleed naast een spiegel, en in een schommelstoeltje. Ze was ook heel vrolijk, helemaal niet moe of overprikkeld ofzo. Echt heel erg leuk, ik ben zo opgelucht!

nog dank voor jullie steun meiden, en jullie positieve verhalen over de opvang, heeft geholpen! En nu hopen dat het volgende week weer zo goed gaat, dan gaat ze de hele dag.

Trouwens, op dit kdv gebruiken ze ook de stickers van goedgemerkt, op de flesjes enzo, en daar hebben ze goede ervaringen mee, ook qua vaatwasser ed. Qua kleding weet ik het niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven