3 maanden moeder, wie kletst er mee?

18-09-2008 14:56 541 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier is het gezellig! Allemaal 3 maanden mama's om mee te kletsen.

Hier is het nieuwe schema, Wolkewietje bedankt!

Hoi!

Fijn, Draaimolen, anders kwam het er steeds maar niet van! Ik heb je gemaild.

Luiers: Minisimb draagt maat 3 van AH huismerk, en die zitten nog prima. Als hij 12u aan 1 stuk slaapt (komt bijna niet voor), dan zijn ze echt verzadigd, maar lekken gebeurt ook als er bijna niks in zit (dan ligt hij op zijn zij of zo en dan loopt het eruit). Hij heeft ook nog geen grotere nodig, deze plakkers kan ik tot tegen elkaar aan plakken. En ik heb nog 2 pakken liggen, dus voorlopig moet hij deze nog even aan! Van mijn te kleine luiers heb ik trouwens een luiertaart gemaakt voor neefje, vonden zijn ouders heel leuk. Soms koop ik namelijk iets te enthousiast aanbiedingen....

Driftkikkertjes: Zeef, knap dat je man dat zo goed kan, in theorie klinkt zo'n aanpak heel verantwoord en efficient, maar ik weet niet of ik op het moment zelf ook zo kalm en relaxed zou kunnen reageren. Maar goed om te horen dat het werkt, dan is de kans dat ik met een onopgevoed monstertje eindig dus kleiner als ik het ook zo aanpak! Op tv ziet het er altijd mooi uit, maar daar wordt natuurlijk geknipt en geplakt.

Carla, bedankt voor je info. Gisteren gesprek gehad op kdv en 2 leidsters gezien en gesproken, leken me lieve, betrokken mieden/ dames. Ze willen wel graag stickers op flessen ed, met "bv" erbij, zodat ze in een oogopslag kunnen zien dat het in de flessenwarmer moet. Ik gebruik nu thuis ook af en toe magnetron, maar dat deden ze daar niet. Verder speen, slaapzak etc merken mag, maar hoeft niet. Jas wel graag, al hadden ze daar sinds kort een systeem met knijpertjes voor gemaakt. Ik heb er wel een beter gevoel bij, nu ik de mensen aan wie ik minisimb moet toevertrouwen heb gezien. We moeten trouwens een A4 met familiefoto's maken, voor aan een waslijntje, erg leuk.

Nu rennen voor babyzwemmen!
Hallo,

Wij gebruiken hier ook kruidvat nr 3. Nog nooit doorgelekt. Ook gisteren, toen we door de drukte het verschonen 1x hadden overgeslagen en d'r luier helemaal zwaar was, ging het goed.
Hoi hoi,

Wij gebruiken hier ook de luiers van Kruidvat en we hebben nog nooit problemen gehad. Ik heb heel wat luiers uitgeprobeerd omdat ik allemaal van die baby pakketten had besteld en je daarin ook proefpakketjes krijgt. Maar ik ben inmiddels helemaal overtuigd van de Kruidvat luiers en om mij heen nog veel meer mensen.

En een bijkomend voordeel: ze zijn minder duur dan de pampers etc.

Groetjes

Tricelien
Goeiemiddag,

Zo wat kwam ik beroerd uit bed vandaag. toen ik wakker werd was ik nog heel moe dus mocht even blijven liggen maar daar knapte ik niet van op dus naar beneden maar was strontmisselijk van en heel zweverig enzo dus niet veel gedaan. Manlief heeft eten voor me gemaakt met een kopje thee en toen ging het iets beter. Toen Lotte 's middags weer naar bed ging ben ik ook even op bed gaan liggen en dat heeft me uiteindelijk goed gedaan. Tessa kwam me op een gegeven moment roepen dat ik eruit moest komen.

Nu gaat het gelukkig wat beter maar nog optimaal voel ik me nog niet maar goed dat is niet anders
O over het merken nog, slaapzakken hebben we zelf dus die hoeven de ouders niet mee te nemen. Ze hebben een eigen bakje waar de reservekleertjes inliggen. Jassen worden van de kleintjes ook altijd in dat bakje gelegd en de grotere weten welke van hun is gaat eigenlijk nooit mis. Tenzij er 2 kinderen zijn met dezelfde jassen maar dat merkt eigenlijk altijd wel 1 iemand een jas. Nog nooit problemen mee gehad. De flessen merken we zelf eigenlijk altijd. en we hebben altijd maar weinig kinderen met bv. De ouders zetten dan zelf de bv in onze koelkast. We hebbben met 2 groepen 1 koelkast en 1 plank is van ons en dat is gemerkt met een teken dat die van ons is en dt weten de ouders. Kan daar nu niet zo over uit wijden komt in hyves wel.(anders wordt het misschien iets te herkenbaar!!!)
Hier wordt ook niet alles gemerkt. Kleertjes e.d. gaan in een eigen bakje, flesje en poederdoosje zijn wel voorzien van stickertje (door kdv zelf). Heel handig dus.

Luiers; ik gebruik pampers en/of huggies. Haal meestal in de reclame. Heb ooit bumblies geprobeerd, maar dat was helemaal niets...

Dinsdag ga ik voor de eerste keer met Isis babyzwemmen!! Ga gelukkig met een (oude) vriendin (al heel lang geen contact gehad, nu via hyves wel weer ;)). Ben heel benieuwd.

Hoi,

Simbatje, het is inderdaad moeilijk om je ook echt aan de 'verantwoorde opvoeddingen' te houden als Zoon een driftbui heeft. Het is namelijk altijd een overweging die ik moet maken: ga ik voor mijn eigen rust op korte termijn of voor het effect op lange termijn. Zo was het eergisteren bijvoorbeeld heeel verleidelijk om hem dan maar op schoot te nemen om te eten, toen hij niet in zijn stoel wilde eten. Want, dacht ik, dan eet hij tenminste en kan hij daarna gaan slapen en dan heb ik de avond rust (ik zou alleen thuis zijn die avond). Dus het is dan kiezen: of hem op schoot laten eten en een rustige avond (ik was al doodop van de hele dag op eieren lopen) of zonder eten naar bed (want hij weigerde echt te eten), met kans dat hij 's avonds wakker zou worden van de honger en alles dan weer van voren af aan zou beginnen. Gelukkig heeft Man veel meer geduld dan ik en kan hij beter de lange-termijndingen in de gaten houden dan ik (ik geef te snel toe)

Zoon ligt nu (voor de vierde avond op rij) heeeeel boos in zijn bed, hij is echt super aan het peuterpuberen. We hebben houten vloeren en we horen hem dus keihard 'bonken' tegen de spijlen van zijn bed... We laten hem maar even, hij krijst tenminste niet...

(Vroeger dacht ik altijd dat dit soort dingen absoluut het resultaat waren van de opvoeding. Nu weet ik wel beter)

Darceltje, de structuur had hij inderdaad al nodig als baby. Ik merkte het altijd meteen aan hem als ik ergens was geweest waar het bijvoorbeeld druk was. Dochter heeft er minder last van (of ik merk het niet...)

Luiers: wij gebruiken Pampers. Zeker als je grotere maten gaat gebruiken (4 en hoger) dan vind ik Pampers het fijnst, omdat die zacht blijven en je dus goed kan voelen of de luier al vol is. Mijn ervaring bij andere merken (Kruidvat, Etos) is dat die luiers hard worden, en dan kan ik niet meer goed voelen of de luier nog maar een beetje vol is of al heel erg vol.

Man en ik zijn trouwens een keer vergeten Zoon te verschonen *schaam*. Beetje langs elkaar heen gecommuniceerd en allebei dachten we dat de ander het had gedaan. Zaten we op een verjaardag, was ineens alles nat...

Heb net gereageerd op de uitnodigingsmail van Draaimolen en wacht nu op toestemming van de almachtige leider (volgens Hyves )

grtz E.
Ik wacht ook op toestemming van de beheerder!!!!
Zeef, ik snap wat je bedoelt (ik denk ook vaker itt man "ach, voor deze ene keer, maar het blijft dan nooit bij die ene keer...), goed van je dat je toch consequent probeert te zijn, dat werpt volgens Supernanny uiteindelijk vruchten af! En ik vind het altijd sneu als een kind overduidelijk beter naar de ene ouder luistert dan naar de andere, dus voor mij nog een reden om hier tzt ook aan te werken.

Op het kdv hebben ze trouwens ook kruidvatluiers, dus we merken binnenkort wel hoe die zijn.

Ik heb me ook aangemeld, afwachten nu!
Dames, jullie zijn zojuist allemaal geaccepteerd :-D Sorry, zat niet eerder achter de computer. Heb lekker geshopt vandaag en daarna heerlijk een drankje gedaan op een terrasje, wel onder de warmte lampen. Zoonlief heeft de hele tijd heerlijk liggen slapen onder een warme deken in de kinderwagen. Heerlijke dag gehad. Ga nu eerst even alles bijlezen...
Het is inmiddels elf uur en Zoon heeft het dus volgehouden om de hele avond te krijsen. Aan een stuk door. Toen ik Man gaan googelen op "mijn peuter wil niet slapen" en toen lazen we dat een kind dat helemaal overstuur is niet meer gaat slapen. Dus negeren heeft geen zin... Man is nu bij hem en blijft bij hem zitten tot hij slaapt...
Jeetje dat je dat uberhaupt vol houdt. Dat kan ik niet hoor. Als 1 van de kinderen blijft huilen/krijsen dan kijk ik altijd hoe het verloop is wordt het erger of minder als het erger is kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om het door te laten gaan. Zo wie zo merk ik bij Tessa dat dat geen zin heeft maar als ik juist naar toe ga en even troost maar wel duidelijk zijn dat je het niet meer wilt hebben het dan het snelst over is.

Hier had gisteren Lotte heel veel verdriet. Manlief was de nagels aan het knippen van Lotte maar ze beweegt nogal met haar vingers en zodoende knipte hij per ongeluk in haar vinger. Huilen joh echt niet normaal meer logisch hoor. Man vond het ook niet leuk. Het was ook etenstijd voor haar dus getroost met een flesje en bij mama getroost en toen ging het weer.

Wat doen we nu eigenlijk? Is iedereen al lid van degene die hier regelmatig schrijft? En blijven we hier nog schrijven of gaan we helemaal over naar hyves??
Inderdaad Zeef, dat je het volhoudt, respect hoor. Weet niet of ik zoveel geduld heb. Zullen het over een paar jaar gaan meemaken :-)

Volgens mij is iedereen die hier geregeld schrijft ondertussen lid van de hyves. Wat mij betreft gaan we dus over naar hyves. Ik zal hier dan wel het laatste bericht plaatsen met het hotmailadres. Dan kunnen dames die een tijd niet zijn geweest en wel willen meeschrijven zich alsnog daar aanmelden. Is dat een idee?
Lijkt mij een prima idee!
prima idee!
Oke, bij deze dan...

Meiden die op dit topic hebben geschreven, maar nog geen lid zijn van de 'zomerkindjes 2008 hyves' en wel graag daar verder willen meeschrijven, kunnen zich alsnog aanmelden via de mail: vivamamas@hotmail.com. Wel dan graag je nick erbij vermelden.

Gaan we nu gezellig verder kletsen op hyves :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven