De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje

Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)

Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!

Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Oh nog wat extra troostende en bemoedigende (hug) (hug) voor Theepoes en freexx!
Dag lieve meisjes,

Ik heb nu ff geen zin om alles terug te lezen (moe), dat doe ik in het weekend nog. In elk geval wel heel leuk om wat van 'de oude garde' te horen! Sinds vandaag ben ik ook een echte prikbitch, ik ben ontgroend zeg maar. Vanmiddag mijn eerste prik gezet. Viel me mee!

Weltrusten en tot later!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
quote:ciccietta schreef op 29 januari 2016 @ 23:16:

Oh nog wat extra troostende en bemoedigende (hug) (hug) voor Theepoes en freexx!

Thanks! :-)

Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je zoontje :-) Wel een dubbele dag lijkt me, zo op de dag waarop je weer had kunnen bevallen... Je zoontje zorgde vast voor genoeg afleiding!
quote:flipje2 schreef op 29 januari 2016 @ 23:19:

Dag lieve meisjes,

Ik heb nu ff geen zin om alles terug te lezen (moe), dat doe ik in het weekend nog. In elk geval wel heel leuk om wat van 'de oude garde' te horen! Sinds vandaag ben ik ook een echte prikbitch, ik ben ontgroend zeg maar. Vanmiddag mijn eerste prik gezet. Viel me mee!

Weltrusten en tot later!Hee Bitch fijn dat het meeviel!
Hier een fanatiek meelezer en afentoe meeschrijver.

Wat fijn om te lezen hoe het met een aantal oud-schrijvers gaat, al hebben nog niet alle verhalen een 'happy end'. Hoop het nog zo voor jullie!
quote:ciccietta schreef op 29 januari 2016 @ 23:16:

Oh nog wat extra troostende en bemoedigende (hug) (hug) voor Theepoes en freexx!Thanks! xx
Jeuhj! Het eitje zat er nog! Mn favo arts had hem meteen te pakken, 19,8 mm! Vanavond dus pregnyl zetten en woensdag de terugplaatsing <3
quote:freexx schreef op 30 januari 2016 @ 18:15:

Jeuhj! Het eitje zat er nog! Mn favo arts had hem meteen te pakken, 19,8 mm! Vanavond dus pregnyl zetten en woensdag de terugplaatsing <3

Yes!! Wat fijn!!

Dan zitten we bijna tegelijk op het wachtbankje. Ik heb dinsdag de iui.
Aah top! Je hebt ook het een en ander moeten spuiten toch?
Ja, heb vandaag voor de tiende en laatste keer menopur gespoten. Morgen pregnyl.
quote:dolfijntje01 schreef op 27 januari 2016 @ 14:20:

Hallo prikbitches,

Ik kreeg via een oudgediende een berichtje dat er naar me gevraagd werd :-)

Fijn dat dit topic weer tot leven is gekomen, niet fijn dat het moet bestaan, maar wel fijn dat er steun gevonden wordt.

Hier gaat het super goed. Ik ben 24 december bevallen van een gezonde zoon en ik ben zo gigantisch gelukkig. Na bijna 10 jaar strijden, veel tranen en wanhoop is hij er dan eindelijk.

Ik hoop dat iedereen van dit topic dit zal meemaken. Heel veel succes allemaal!

Gefeliciteerd! Wat fijn om te lezen dat je lange strijd eindelijk beloond is!

Gaat alles goed met jullie?
quote:Eva82 schreef op 27 januari 2016 @ 14:18:

Hoi lieve oud gedienden! Ik werd erop geattendeerd dat er naar mij gevraagd werd dus ik denk ik kom even langs. Wij hebben na een hele hoop gedoe uiteindelijk voor eiceldonatie gekozen. De poging bij de donor ging echt super goed, er zijn 8 top embryo's ontstaan. 2 zijn er teruggeplaatst, en ik werd zwanger! We waren echt enorm blij. Helaas met de eerste echo bleek het hartje niet meer te kloppen. Dan staat echt even je wereld stil. Dit hadden we zo niet verwacht. Ontzettende pech volgens de artsen.

Na een lange pauze hopen we over niet al te lange tijd verder te gaan, er liggen nog 6 eskimootjes op ons te wachten.

Als ik nieuws heb kom ik het hier wel vertellen.

Iedereen heel veel succes, wat leuk dat dit topic nog steeds actief is! Ik heb door dit topic vriendinnen gekregen die ik echt dagelijks spreek. Zo ontzettend waardevol. Veel groetjes voor jullie!

Wat verdrietig voor jullie!:hug:

Hoop binnenkort ook goed nieuws van jou hier te lezen.
-
Dolfijntje en Jezka, na zo'n lange weg sta ik echt te juichen voor jullie (Heb een groot deel van de oude topics teruggelezen) Echt heeeeeel erg fijn voor jullie. En zo zie je maar: doorzetten wordt dikwijls beloond. Geniet er van dames!

Eva: - even een stilte, het valt niet mee wat je doormaakt - ik geef je een knuffel en wens je veel goede moed.

Freexx: het is ook zo'n malle molen, constant die stress; het moeten loslaten van de controle en hopen dat het dan goedkomt. Ik hoop voor jou dat het het deze ronde niet te laat was, anders spijtig genoeg op naar de volgende, gelukkig heb je perspectief (Maar dat maakt het baal-gehalte niet minder!!)
Don't give up, keep the faith
Oh Theepoes, ik zie dat jij in het spannende gedeelte van de cyclus bent. Sla maar een lekker dekentje om en afwachten maar ;)
Don't give up, keep the faith
morgen een tp! 4 embryo's !
@linde77, femke104, ciccietta ik heb jullie aangepast/ga jullie aanpassen. Linde ook al is het al 1,5 jaar geleden: gefeliciteerd met je zoon!

@zwangerworden hoe gaat het met wachten? Nog maar een paar dagen tot je kan testen.. Wanneer ben je van plan om het te proberen?

@Eva82 wat een heftig verhaal... wel zwanger maar dan zo'n teleurstelling. Ik hoop dat je hier snel goed nieuws kunt komen melden.

@Dolfijntje jeetje, wat een groot geluk! Van harte gefeliciteerd. 10 Jaar strijden, knap dat jullie dat vol hebben kunnen houden. Jullie geduld is beloond!

@freexx Jij hebt een rare week achter de rug zeg! Eerst denk je dat je je eisprong gemist hebt en zo staat er tóch nog een terugplaatsing in de agenda! Wat goed!! Veel succes.

@theepoes Ik snap je gevoel.. Ik heb soms ook het gevoel dat het niet echt is ofzo, dit overkomt óns toch helemaal niet?? Maar als je dan weer in het ziekenhuis staat dan is het er ineens weer helemaal.

@Yezka Wauw, gefeliciteerd! Wat prachtig om te lezen dat je zo geniet, ook al heb je het nog steeds helemaal niet makkelijk. "En op een dag zal ik vast weer kunnen fietsen... " Haha, hier moest ik echt om lachen... leuk geschreven (en ik hoop dat je heel snel weer lekker kun fietsen)! Ik heb trouwens het wachtwoord gekregen van Pioenrooske dus ik kan de tabel af en toe bijwerken.

@femke104 Dat is een goed begin, 7 eicellen en 4 embryo's!! Was het een beetje wat je had verwacht/gehoopt? Heel veel succes met de terugplaatsing en die lange wachtweken.

@ciccietta Jeetje wat dubbel.... Ik hoop dat het je snel weer gegund is.

Hier gisteren prik nummer 2 gezet (ja ik ben echt nog een groentje... ). Dit keer deed de prik helemaal geen zeer (voelde het niet eens!) maar het inspuiten des te meer. Maar ach, ik ga er niet meer over klagen want het is voor een heel goed doel!
@Flipje, leg je de spuit een half uurtje voor het gebruik uit de koelkast? Kan ook schelen met de pijn.. En de vetrol(letje?) vast blijven houden tot alles erin zat vond ik ook wel prettig... Maar leuk word het natuurlijk nooit, succes!
Bedankt voor de tips freexx. Ik had hem al wel uit de koelkast, misschien niet lang genoeg maar ik dacht al wel +/- een half uur.

Verpleegkundige zei dat ik de plooi kon loslaten, ik kan eens proberen of het scheelt om hem vast te houden (als het me dan lukt om met 1 hand de spuit leeg te drukken ).

Vanavond weer een poging!
Hai,

Fijn om wat positieve berichtjes te lezen van oud gedienden!!

Eva82, wat rot dat het mis is gegaan..Veel succes met jullie eskimootjes!!

Freexx, fijn dat je eitje er nog zat!! Succes alvast met de terugplaatsing!! Is het nog even spannend over de cryo goed ontdooid??

Theepoes, een eitje van 15 mm is al harstikke mooi!! Wel rot dat het zo confronterend is meid!! Dikke knuf!!

Femke104, 7 eitjes na punctie!! Goed hoor!! Heb je nog last van je buik?? En 4 berucht!! Goed zeg!! Succes morgen met de terugplaatsing!!

Flipje, je bent begonnen met prikken!! Super!! Hoe vind je het?? En last van bijwerkingen?? Bij mij deed het vloeistof erin spuiten ook wisselend zeer (branderig gevoel) en geen zeer.. En of de prik langer uit de koelkast wat of niet maakte geen verschil. Ik hield de plooi ook altijd vast tot de spuit er weer uit was.

Ik zit in de laatste wachtdagen.. Dinsdag, woensdag of donderdag testen.. Wil het zolang mogelijk uitstellen maar iig donderdag omdat dan ook de bloedtest is. Ik heb last van krampjes en pijnlijke borsten maar soms ook geen krampjes en het idee dat m’n borsten minder gevoelig zijn,,, Echt zo spannend deze dagen!!Heb testdrang en ook al met testen in mn handen gestaan maar nog niet gedaan. Ben veel te bang voor een blancotest.. Weet echt niet wat ik moet denken… pffff…..
Flipje, bij mij doet het ook altijd zeer. Ik spuit altijd heel langzaam, dat voelt het minst ongemakkelijk.

Haha, wannabee, ik lees je bericht terwijl ik net lekker een dekentje had omgeslagen vanaf dinsdag weer op het wachtbankje, spannnnnend!

Femke! Spannend! Oeh!! Ik ga voor je duimen. Zet em op!

Zwangerwordenvanaf2014, wat goed dat je het zolang kan volhouden. Ik testte vaak al 11 of 12 dagen na de iui. Langer wachten kon ik echt niet!
Hoi allemaal. Hier een update van mij.

Afgelopen dinsdag een pijnlijke punctie gehad. Mijn linkereierstok ligt erg verstopt dus moest ze door mn baarmoeder heen om bij mijn eierstok te komen. Dit was niet bepaald een pretje..

Uiteindelijk 4 eitjes gevonden bij mij, maar bleek het zaad van mijn man van slechte kwaliteit te zijn.. dus heeft het lab besloten ICSI te doen ipv IVF. Gelukkig zijn ze alle vier goed bevrucht en heb ik vrijdag de terugplaatsing gehad. Deze was ook weer pijnlijk, omdat ik blijkbaar een knik in mn baarmoedermond heb, waardoor ze er nier doorheen kwam. Na 5 pogingen was het dan toch gelukt!

Ik zit dus ook op het wachtbankje nu. 😊
Zwangerworden2014, knap dat ze zolang kan wachten! Ik ben ook een vroege tester! Deze keer moet ik dat niet doen, want ik moet na de tp nog 3x pregnyl spuiten.

Theepoes voor jullie ook weer spannend! Op naar dinsdag.

Flipje, ik haalde de deca bijna een uur van te voren uit de koelkast. Maar de vloeistof zelf prikte bij mij ook hoor.

Mays, mijn punctie was ook niet geheel pijnloos. Ik heb 1 eierstok die wat meer naar achteren ligt, ze moeten altijd op mijn buik drukken om die in beeld te krijgen. Met aanprikken was deze ook erg pijnlijk!

Ik schuif vanmiddag aan op het wachtbankje!
Succes femke!

@Mays vervelend dat het allemaal zo moeilijk moest gaan maar wat goed dat het allemaal is gelukt! En alle eitjes bevrucht, super! Was de rest goed genoeg voor de cryo?

@zwangerworden nou ik vind het prikken echt geweldig! Not.... gisteren was even echt kut. Maar ik ga het vanavond gewoon weer proberen.
Whaaaaaa!! Ik heb getest en er is een heeeel heeeel licht streepje te zien!!!!! Morgen weer testen en dan met ochtendurine (nu 3,5 uur m'n plas opgehouden..)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven