Gezondheid alle pijlers

spalkje los, wat nu?

30-01-2016 13:18 23 berichten
Ik heb vroeger een beugel gehad, en nu is er een spalkje achter mijn ondertanden geplaatst om ze in de goede stand te houden. Zonet at ik iets hards,, een cracker, en toen is een deel van mijn spalk losgeraakt. Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb de neiging om het deel dat los is geraakt eraf te knippen, want ik kan er niet eens normaal mee eten. Er zit nog een stukje lijm aan ook.

Maar is dat wel verstandig?

Sowieso wil ik maandag met de tandarts bellen. Hoe snel duurt het voor tanden weer in hun oorspronkelijke stand terug groeien? Als ik ga googlen, lees ik dat je 'zo snel mogelijk' contact op moet nemen, en nu zit het weekend ertussen :(
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde gehad en het draadje afgeknipt. Niet handig, want daardoor moesten ze een nieuwe mal maken om een nieuw draadje te kunnen plaatsen. Maar ja met zo'n los stuk in je mond rondlopen is ook niet fijn. Mijn tong ging er stuk van.

Je tanden gaan niet in een weekend weer terug naar hun oude stand overigens.
Kan je er echt niet meer mee eten? Ik heb het ook eens gehad en zo laten zitten, de orthodontist kon het makkelijk weer vast maken met een druppel lijm
Kun je niet de weekendtandarts bellen om te vragen wat je het beste kunt doen?
Mind the gap
Heb ik ook gehad en ben toen langs de ortho gegaan. Was ook een paar dagen later, maakt niks uit. Idd druppeltje lijm (was bij mij helaas een flinke klodder, heel irtitant) en het is weer gefikst. Niks afknippen dus.
Ik heb net even gebeld, maar de telefoniste zei duidelijk dat het geen spoedgeval was. Toen wilde ze al mijn gegevens gaan noteren, omdat ik eigenlijk niet mocht bellen. Dus ik heb het gesprek maar beendigd, omdat ik de indruk kreeg dat ze een flinke factuur op wilde maken.
quote:rebecca_90 schreef op 30 januari 2016 @ 13:32:

Ik heb net even gebeld, maar de telefoniste zei duidelijk dat het geen spoedgeval was. Toen wilde ze al mijn gegevens gaan noteren, omdat ik eigenlijk niet mocht bellen. Dus ik heb het gesprek maar beendigd, omdat ik de indruk kreeg dat ze een flinke factuur op wilde maken.Wat raar, ik dacht dat je best even zou mogen bellen voor advies. Gratis.
Mind the gap
Vreemd dat ze zo door ging vragen naar je gegevens inderdaad zeg, flauw vooral.

Ik heb het ooit gehad bij mijn boventanden. Toen de rest eruit gehaald en zo gelaten. Niks teruggegroeid, staat allemaal nog keurig op z'n plek (ja 10/15 jaar geleden ofzo). Tandarts heeft later wel de lijmresten verwijderd uiteraard.
Mijn dochter heeft dat ook gehad. Eerst is het gelijmd (na 4 dagen kon ze terecht) Daarna ging het toch weer kapot en heeft ze een hele nieuwe spalk moeten laten aanmeten.
"Boring conversation anyway"
Kun je er echt niets meer mee eten dan? Ik zou gewoon wachten op maandag eigenlijk... dan maar een paar dagen aan de vla

Ik heb net even gebeld, maar de telefoniste zei duidelijk dat het geen spoedgeval was. Toen wilde ze al mijn gegevens gaan noteren, omdat ik eigenlijk niet mocht bellen. Dus ik heb het gesprek maar beendigd, omdat ik de indruk kreeg dat ze een flinke factuur op wilde maken.Wellicht ben je bij de centrale beland, die indien nodig de tandarts met dienst aanstuurt. Die moeten al je gegevens noteren omdat zij betaald krijgen per telefoontje dat ze aannemen voor hun klanten. Niet zo gek hoor! (En ja, die nemen ook gewoon op met de bedrijfsnaam)
Wat flauw van die telefoniste
Wat kittens zegt: zo laten, niets afknippen, over een dag ben je al gewend aan het draadje. Maandag even bellen en met een druppel lijm is het weer gemaakt. Niets om je druk om te maken, dit zal niet de laatste keer zijn. Heb het zelf ook al vaak gehad.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Ik heb net even gebeld, maar de telefoniste zei duidelijk dat het geen spoedgeval was. Toen wilde ze al mijn gegevens gaan noteren, omdat ik eigenlijk niet mocht bellen. Dus ik heb het gesprek maar beendigd, omdat ik de indruk kreeg dat ze een flinke factuur op wilde maken.

Ik ben echt de pleuris aan achterdochtige onbeleefde types.

Ze vragen je gegevens om hier een notitie van de maken in het dossier!

En het kan ook zijn dat de telefoontjes via een weekend centrale gaan en zij per telefoontje worden betaald door de tandarts en lopen dit nu mis.

Onbeschoft dus om na het krijgen van antwoord hen zo af te wimpelen.
Dan zouden ze dat duidelijk moeten zeggen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Mijn beugel is er net uit. Vrij snel daarna ging het spalkje deels los. Ik heb er toen niks afgeknipt. Daardoor kon de ortho het eenvoudig weer vastlijmen. Anders moet je weer happen, nieuwe spalk laten aanmaken. Dus als je het nog even zo kan volhouden zou ik dat proberen.

Maak je geen zorgen over scheefstaande tanden. Zo snel gaat dat ook weer niet. Ik heb twee weken ( ivm vakantie) rondgelopen met losse spalk en er gebeurde niets. En bij mij was de beugel er nog maar net uit..
quote:edamame schreef op 30 januari 2016 @ 14:45:

[...]

Ik ben echt de pleuris aan achterdochtige onbeleefde types.

Ze vragen je gegevens om hier een notitie van de maken in het dossier!

En het kan ook zijn dat de telefoontjes via een weekend centrale gaan en zij per telefoontje worden betaald door de tandarts en lopen dit nu mis.

Onbeschoft dus om na het krijgen van antwoord hen zo af te wimpelen.Je weet niet eens op wat voor manier ik het afgehandeld heb. Ik heb heus niet zomaar de hoorn erop geknald ofzo.
Maandag je eigen ortho of tandarts bellen. Weekendje leven op soep en vla en voor je het weet, is het maandag!

Niet afknippen, dan ben je verder van huis.
Bedankt voor jullie reacties.

De soep en vla al ingeslagen inmiddels.
Ik zou een factuur logisch vinden, je hebt een telefonisch consult. Bent gerustgesteld en weet dat je tanden niet direct teruggroeien. Waarom zou dat gratis moeten?
Probeer hem inderdaad gewoon te laten zitten. Wax of een stukje kauwgom erop als het scherp is. Niet gaan afknippen dan moet je een nieuwe spalk. Hieraan zitten extra kosten. Nu kunnen ze hem gewoon terug plaatsen.

Verder hoef je niet bang te zijn dat het zo snel kan verschuiven. Het kan heel snel gaan hoor maar wachten tot maandag kan wel. Laat hem niet nog een week los zitten want dan is de kans wel groter dat er wat gaat verschuiven.
@lilalinda: zo ver was ik nog niet eens gekomen. De telefoniste wist niet eens antwoord op de vraag of ik wel of niet de spalk af moest knippen.

Bedankt voor jullie reacties. Maar hopen dat ik op tijd terecht kan. Ik heb al eens eerder gehad dat tanden gingen schuiven, en dat ik voor de tweede keer een beugel moest.
quote:lilalinda schreef op 30 januari 2016 @ 16:28:

Ik zou een factuur logisch vinden, je hebt een telefonisch consult. Bent gerustgesteld en weet dat je tanden niet direct teruggroeien. Waarom zou dat gratis moeten?Ik niet. Het is amper een consult te noemen als je alleen vraagt of het nodig is een afspraak te maken, of dat je het tot na het weekend zo kunt laten.
Mind the gap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven