Geld & Recht alle pijlers

Betalingskorting belastingdienst

31-01-2016 11:38 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week heb ik de voorlopige aanslag 2015 betaald aan de belastingdienst.

In de brief stond een te betalen bedrag van 800 euro genoemd, maar als je voor eind februari in 1 keer betaalt kreeg je een betalingskorting van 15 euro .

Verder niet meer bij nagedacht en per ongeluk toch die 800 euro overgemaakt... Zou meneer belastingdienst mij die 15 euro nog terugstorten denken jullie?

Geen levensgroot probleem, en echt mijn eigen schuld... maar zou toch leuk meegenomen zijn.

Heeft iemand hier dit ooit meegemaakt?

Bedankt!
Volgens mij storten ze het wel terug of verrekenen ze het met een volgende aanslag
storeten ze terug
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Krijg je inderdaad vanzelf terug op je rekening.
Wordt verrekend in je definitieve aanslag.
Dat is fijn nieuws! Dank!
Gezien de snelle antwoorden die hier gegeven zijn post ik mijn vraag over de aanslag ook even.

Ik heb gisteren mijn voorlopige aanslag 2016 gewijzigd. Binnen 6 weken krijg ik een bericht hierover. Echter, de betalingstermijn voor de aanslag is voor 29 februari. Moet ik dit deel alvast betalen en wordt dit eventueel later verrekent als de door mij ingestuurde wijziging is verwerkt?
Wordt inderdaad verrekend.

Overigens is het geen verplichting om te betalen voor 29 februari. Als je voor die datum betaald krijg je een korting, doe je dat niet dan betaal je in 11 termijnen.

TO, ik denk dat je op de aanslag 2016 doelt. Ik heb weleens een termijn dubbel betaald, dat werd verrekend met de volgende maand.
Dahlia, bedankt voor je snelle reactie
Geen idee of je geluk heb, ik heb nu bij de belastingdienst geen geluk en wacht al heel erg lang.
Klopt dahlia, de OP ging over de voorlopige aanslag 2016. Ben duidelijk nog niet aan die 6 gewend...
Best een voordelige korting, vergeleken met de huidige rentestand. Veel voordeliger maar ja je ziet wel een groot bedrag ineens van je rekening verdwijnen (als het om een grote aanslag gaat). Je moet dan wel telkens elke maand terug gaan boeken naar je spaarrekening wat extra arbeid en discipline betekent.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 31 januari 2016 @ 12:18:

Best een voordelige korting, vergeleken met de huidige rentestand. Veel voordeliger maar ja je ziet wel een groot bedrag ineens van je rekening verdwijnen (als het om een grote aanslag gaat). Je moet dan wel telkens elke maand terug gaan boeken naar je spaarrekening wat extra arbeid en discipline betekent.

Hoezo? Misschien doet TO het wel op een andere manier en hoeft het te betalen bedrag helemaal niet van haar spaarrekening te komen?

Verder kun je natuurlijk ook 1x instellen dat een bepaald bedrag maandelijks automatisch naar de spaarrekening gaat, dus helemaal niet veel extra arbeid en discipline nodig
'k had het over de betalingskorting in het algemeen. Spreiding is het makkelijkst maar in feite is betaling van het hele bedrag voordeliger als je het hebt. Je derft dan bankrente maar je krijgt het dubbel & dwars terug als je het ineens betaalt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven