52 Weeks Money Challenge
zondag 20 december 2015 om 16:54
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.
Het principe is simpel.
Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.
Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...
Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!
Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje
Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!
Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
Het principe is simpel.
Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.
Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...
Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!
Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje
Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!
Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
zaterdag 30 januari 2016 om 18:33
zaterdag 30 januari 2016 om 18:42
zaterdag 30 januari 2016 om 19:11
Ik heb nog geen idee waar ik voor spaar, ik denk iets leuks voor vriend en mij. Misschien weekendje weg, misschien dingen voor het huis. We zijn aan het verbouwen. Mocht het zwanger worden lukken, misschien iets leuks voor de kinderkamer. Pff geen idee dus nog 
Ik probeer daarnaast ook iedere keer wat geld op de gezamenlijke bouw/spaarrekening te zetten.
Ik probeer daarnaast ook iedere keer wat geld op de gezamenlijke bouw/spaarrekening te zetten.
zondag 31 januari 2016 om 10:47
Deze week maar 1 euro. Volgende maand hopelijk een paar hoge bedragen. Ik spaar voor een nieuw zadel voor m'n paard. Ze wordt dit jaar 4 en mijn huidige zadel past nog prima, maar ze is volop in ontwikkeling nog qua spieren e.d. dus ik denk dat we volgend jaar wel aan een nieuw zadel toe zijn. Hopelijk vind ik dan een goede tweedehandse die past, anders red ik t nog niet met de money challenge. Maar dan zijn we iig wel al een heel eind onderweg met het bedrag!
zondag 31 januari 2016 om 11:59
zondag 31 januari 2016 om 12:17
zondag 31 januari 2016 om 15:36
Nadat mijn salaris is gestort, maak ik geld over naar mijn doelspaarrekening. Tot nu toe heb ik de weken 19, 20, 25, 28, 31, 49, 51 en 52 afgestreept. Mijn laatste salaris bleek een stuk gunstiger te zijn door de nieuwe belastingregels, dus dat kwam mooi uit. Ik spaar voor de inrichting van ons nieuwe huis.
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.
zondag 31 januari 2016 om 17:00
quote:ainne schreef op 31 januari 2016 @ 11:59:
Deze week voor mij ook maar een klein bedrag, ¤2.
Moest turnen en dansen betalen voor de kinderen voor het komende half jaar en dat kwam tot ¤610
Jemig wat zou ik rijk geweest zijn zonder kinderen... dan zou ik die hele money challenge niet nodig hebben!Inderdaad, ik schrik er soms van. Net ook weer overgemaakt voor dansen en voetbal en dinsdag de zwemlessen weer voor 8 weken vooruit. Dan deze maand ;-)nog schoolkamp betalen, ook weer 150 euro. Zonder kinderen was ik ook rijk geweest
Deze week voor mij ook maar een klein bedrag, ¤2.
Moest turnen en dansen betalen voor de kinderen voor het komende half jaar en dat kwam tot ¤610
Jemig wat zou ik rijk geweest zijn zonder kinderen... dan zou ik die hele money challenge niet nodig hebben!Inderdaad, ik schrik er soms van. Net ook weer overgemaakt voor dansen en voetbal en dinsdag de zwemlessen weer voor 8 weken vooruit. Dan deze maand ;-)nog schoolkamp betalen, ook weer 150 euro. Zonder kinderen was ik ook rijk geweest
zondag 31 januari 2016 om 17:13
quote:Dualla schreef op 31 januari 2016 @ 15:36:
Nadat mijn salaris is gestort, maak ik geld over naar mijn doelspaarrekening. Tot nu toe heb ik de weken 19, 20, 25, 28, 31, 49, 51 en 52 afgestreept. Mijn laatste salaris bleek een stuk gunstiger te zijn door de nieuwe belastingregels, dus dat kwam mooi uit. Ik spaar voor de inrichting van ons nieuwe huis.Je spaart dus niet per week? Waar zit voor jou de challenge in?
Nadat mijn salaris is gestort, maak ik geld over naar mijn doelspaarrekening. Tot nu toe heb ik de weken 19, 20, 25, 28, 31, 49, 51 en 52 afgestreept. Mijn laatste salaris bleek een stuk gunstiger te zijn door de nieuwe belastingregels, dus dat kwam mooi uit. Ik spaar voor de inrichting van ons nieuwe huis.Je spaart dus niet per week? Waar zit voor jou de challenge in?
zondag 31 januari 2016 om 23:53
Challenge zit in volhouden en dat je de bedragen niet weer zomaar terugboekt naar de gewone rekening.
Ik heb zelf vanaf week 42 tot week 52 afgestreept. Iets van 500 euro nog wat op de rekening. Vanaf nu ga ik wel elke week 1 bedrag storten.
Wanneer de bingokaart vol is, kan ik altijd een nieuwe bingokaart maken toch.
Ik heb zelf vanaf week 42 tot week 52 afgestreept. Iets van 500 euro nog wat op de rekening. Vanaf nu ga ik wel elke week 1 bedrag storten.
Wanneer de bingokaart vol is, kan ik altijd een nieuwe bingokaart maken toch.
maandag 1 februari 2016 om 14:35
Vanochtend week 3 overgemaakt, zitten een beetje krap.
Komt hier allemaal even tegelijk... Gisteravond huilbui in restaurant gehad... Ik overzag het even niet meer, appartement van vriend verkocht, gaan schuld in, willen mijn appartement te koop gaan zetten, maar dan eert hier en daar wat opknappen. Salaris van vriend nodig om nieuw huis te kunnen kopen, met de schuld gaat dat niet zo snel, met mijn salaris kunnen we hooguit 10m2 meer kopen dan we nu hebben, schiet niet op. En daarnaast krijg ik deze maand te horen of ik hier over 5 maanden nog 'mag' werken of dat ik in de reorganisatieronde zit.
Was me gisteravond allemaal eventjes teveel
Komt hier allemaal even tegelijk... Gisteravond huilbui in restaurant gehad... Ik overzag het even niet meer, appartement van vriend verkocht, gaan schuld in, willen mijn appartement te koop gaan zetten, maar dan eert hier en daar wat opknappen. Salaris van vriend nodig om nieuw huis te kunnen kopen, met de schuld gaat dat niet zo snel, met mijn salaris kunnen we hooguit 10m2 meer kopen dan we nu hebben, schiet niet op. En daarnaast krijg ik deze maand te horen of ik hier over 5 maanden nog 'mag' werken of dat ik in de reorganisatieronde zit.
Was me gisteravond allemaal eventjes teveel