Geld & Recht alle pijlers

52 Weeks Money Challenge

20-12-2015 16:54 1822 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.



Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!

Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje :-)



Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!



Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
Alle reacties Link kopieren
Mijn spaarpot zal vol dus ik ben bij de bank geweest. De tussenstand is nu €694,20 dus mooi op de helft na 3 maanden. Hopelijk lukt de andere helft me voor 1 juli!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu op ruim 400 euro.
Heb nummer 41 en 19 nu afgestreept. Dus ik loop weer precies gelijk nu.
Ik houd het nu al langer vol dan vorig jaar :)
Alle reacties Link kopieren
Deze week had ik €52,- van een vol koopzegelboekje dus €34 en €18,- weggestreept.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jullie? Met mij gaat het goed, afgelopen week 4 en 8 weggestreept dus alles onder de 10 is nu weg. Ik moet nog 14, 22, 23, 27, 32, 33, 35, 36, 38, 39, 40, 41, 42 en 43 dus nog 14 bedragen in 8 weken voor 1 juli. Het zal lastig worden om er nu elke week 2 weg te strepen aangezien het allemaal vrij hoge zijn. Aan de andere kant komt het vakantiegeld er weer aan en krijgen we nog wat terug van de belasting dus dan kan ook ook nog wat extra wegstrepen. En nu loop ik nog een week voor, dus als ik een keer maar 1 bedrag kan wegstrepen is het ook niet zo erg.
Ik hoop dat het bij jullie ook lekker gaat met sparen!
Alle reacties Link kopieren
Hier staat het al eventjes een paar weken stil. Helaas,
Deze maand hoop ik misschien wat geld over te houden.... Dan kan ik weer iets wegstrepen. Aan de andere kant heb ik deze maand ook Koningsdag en bevrijdingdag gehad. En heb een nieuwe telefoon en schoenen..... Aiiii hahah

Jij gaat lekker! Jij doet alles dubbel?
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt, mijn doel is om de challenge 2x vol te maken dit jaar. Ben benieuwd of het lukt!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het bij jullie? Jammer dat er zo weinig geschreven wordt. Bij mij gaat het goed. Ik liep een aantal weken achter, maar vandaag de belastingteruggave gehad, dus gelijk maar €275,- in de challenge gestopt en 8 bedragen weggestreept. Ik hoef nu alleen nog €14,- en €22,-. Dat moet lukken voor 1 juli en dan kan ik aan kaart 2 gaan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gestopt met het lijstje bij te houden. Ik zat steeds scheef, geen idee hoe het kan. Maar de ene keer had ik meer in de spaarpot de andere keer meer op papier. Dus nu gooi ik iedere week mn kleingeld in de pot zonder te tellen en als ik merk dat de pot zwaar wordt dan gooi ik hem leeg en haal ik alle 0,05 0,10 0,20 en 0,50 eruit en wissel ik bij de supermarkt om voor een briefje van 5. Maak ik de supermarkt er blij mee en ik heb weer een wat lichtere pot. Verder geen idee hoeveel ik nu gespaard heb. Ik denk iets van 40 euro. Mijn doel is 140 euro te hebben eind van het jaar.
Alle reacties Link kopieren
De 1e kaart is vol. In totaal 1407 gespaard. Er is wel al 250,- gebruikt voor een weekendje center parcs. Maar de bestemming was ook voor vakanties dus dat is niet erg. We hebben nog een mooi bedrag over om in de zomervakantie uit te geven. Nou ga ik beginnen met de 2e kaart.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jullie, lukt het nog een beetje met de challenge. Bij mij is 1 kaart vol en ook alweer opgegaan in de vakantie. De 2e kaart ben ik ook ongeveer op de helft.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gestopt.
Was al een heel eind met sparen, maar heb het geld besteed aan dingen voor de bruiloft. Dus het is wel goed besteed!
Misschien dat ik de komende tijd toch weer wat hokjes probeer af te strepen.
Alle reacties Link kopieren
Gaan er in het nieuwe jaar weer mensen beginnen?! Ik wel, en mijn partner gaat ook mee doen!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan het weer doen. Het doel afgelopen jaar was om de challenge 2x te doen dat is niet helemaal gelukt. Maar toch hadden we 2400 euro bij elkaar. Aankomend jaar gaan we hem 1x doen. We hebben nu 2 kids op zwemles dus 1x is nu even genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit jaar de bingo-methode gebruikt, dat is me goed bevallen. Volgend jaar ga ik hetzelfde doen, maar dan met 1, 3, 5, 7, 9, enzovoorts. Zo heb ik aan het einde van het jaar hopelijk het dubbele.
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
Vogeltje, sla je dan de even nummers over en doe je de oneven of tel je dan verder tot 105 of zo?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook wel weer opnieuw beginnen!
Dit jaar al verder gekomen dan het jaar daarvoor.
Alle reacties Link kopieren
ah31 schreef:
18-12-2018 10:09
Vogeltje, sla je dan de even nummers over en doe je de oneven of tel je dan verder tot 105 of zo?
Ja, ik sla de even nummers over, ik bedacht me dat 2, 4, 6, 8, enzovoorts logischer zou zijn, maar mijn perfectionistische ik kan het niet handelen om niet met 1 te beginnen 😅
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
In het nieuwe jaar doe ik graag mee.

Is het mogelijk dat er een nieuw actueel topic komt? Zo is het misschien aantrekkelijker en overzichtelijker voor andere forummers om aan te sluiten. Dit topic is van 2/3 jaar geleden zag ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag mee doen in het nieuwe jaar!
Alle reacties Link kopieren
LiefKleinMuisje schreef:
21-12-2018 03:21
In het nieuwe jaar doe ik graag mee.

Is het mogelijk dat er een nieuw actueel topic komt? Zo is het misschien aantrekkelijker en overzichtelijker voor andere forummers om aan te sluiten. Dit topic is van 2/3 jaar geleden zag ik.
nieuw topic lijkt me een goed plan. trekt weer nieuwe schrijvers.
maak jij hem?
Alle reacties Link kopieren
Is er al een nieuw topic?
Alle reacties Link kopieren
geld-recht/52-week-money-challenge-2019 ... ges/434060

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven