Stel hier je 'gekke vraag'..

12-12-2015 16:11 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb regelmatig dat ik me kleine dingen afvraag.

Geen grote wereldse vragen, maar gewoon dingetjes die ik me dan afvraag terwijl ik bijvoorbeeld onder de douche sta ofzo.

Ik vraag me bijvoorbeeld af of je haren net ietsje harder groeien als je eraan trekt. (Dit omdat ik een moeder ken die haar dochtertje van 2 jaar dagelijks vrij strakke staartjes indoet omdat ze zo hoopt dat haar haren sneller groeien )

En ik vraag me af of het zo kan zijn dat iedereen andere kleuren waarneemt. Dat mijn definitie van 'blauw' behoort bij een plaatje 'blauw', dat mss niet overeenkomt met jouw plaatje 'blauw'. Dat jij mss een andere kleur waarneemt. Want hoe kun je dat nou checken? Jij doet als baby je ogen open, en ziet een kleur X, je ouders wijzen naar die kleur en leren je dat het woordje 'blauw' daarbij hoort. Maar mss zien jouw ouders wel een hele andere tint.

Nouja, dat soort vragen.

En droomt een blinde in beelden?

En, als iemand heel erg scheel ziet, (dat je duidelijk ziet dat beide irissen richting neus staan), ziet die dan net zo dubbel als ik, als ik probeer met mijn ogen (zonder afwijking) bewust scheel te kijken?

En, als je in een bootje op zee dobbert, en je droogt bijna uit van de dorst, kun je dan beter wel of niet een slok zeewater nemen..?

En, als ik droom, dan voelt mijn droom vaak heel vanzelfsprekend en normaal, tot de wekker gaat. Dan schakel ik binnen 2 seconden over naar de 'werkelijkheid', parkeer de droom en 'weet' dat dit een illusie was.

Maar wat nu als er nog meer 'lagen' zijn. Dat er dadelijk NOG een soort van wekker gaat, ik uit mijn zo vanzelfsprekende leventje stap, en dit dus OOK niet 'de' werkelijkheid is..?

(Droom ik mijn droom of droomt mijn droom mij..? )

Antwoorden, en nog meer gekke vragen zijn welkom!
quote:cijfernerd schreef op 31 januari 2016 @ 14:25:

[...]

Een beetje kerel hoort behaard te zijn.

Als ik mij helemaal moet ontharen, dan kan ik de scheerschuim wel per dozijn gaan inkopen.

-" ik denk de hele dag aan tieten"

-" ik laat de hele dag door scheten"

-" ik ben super zwaar behaard"....

Je maakt het door jezelf gemaakte lijstje 'ideale kenmerken van een man' wel steeds langer, hoor "Maak me GEK!!"
quote:ikbenik schreef op 28 januari 2016 @ 20:30:

Hmm... ik heb geen idee.

Doet me denken aan een bevalling; ik had al persweeën, en in de pauze tussen twee weeën wilde ik heel graag op mijn linkerzij gaan liggen (ipv op mijn rug). De verloskundige verbood me dit, ze zei dat ALS ik op mijn zij wilde gaan liggen in deze fase vd bevalling, dat dat dan op mijn rechterzij moest zijn. Dat deed ik toen maar, met tegenzin. Dat lag niet lekker.

Later vroeg ik me af wat het nu uitmaakt of je op je linkerzij of rechterzij ligt.

Het had iets te maken met 'het beste voor het kindje', niet omdat zij er dan beter bij kon ofzo.

Iemand..?Terwijl ik mijn hele bevalling (oké, totdat de spoedkeizersnede begon) juist op mijn linkerzijde moest blijven liggen. Uren mocht ik niet anders liggen, heel fijn. Op de linkerzijde zou het kindje het namelijk makkelijker hebben.
quote:apiejapie schreef op 31 januari 2016 @ 15:01:

[...]

Terwijl ik mijn hele bevalling (oké, totdat de spoedkeizersnede begon) juist op mijn linkerzijde moest blijven liggen. Uren mocht ik niet anders liggen, heel fijn. Op de linkerzijde zou het kindje het namelijk makkelijker hebben.

Pfff, urenlang..? Vervelend joh!

Maar dat van je linkerzij klopt hoor! Ik schreef het verkeerd op. Bij mij was het ook dat ik op mijn linkerzij moest (niet de rechterzij).
quote:ikbenik schreef op 31 januari 2016 @ 14:55:

[...]

-" ik denk de hele dag aan tieten"

-" ik laat de hele dag door scheten"

-" ik ben super zwaar behaard"....

Je maakt het door jezelf gemaakte lijstje 'ideale kenmerken van een man' wel steeds langer, hoor "Maak me GEK!!" Kijk dat is nou weer typisch voor een vrouw, jij verdraait mijn woorden.
quote:cijfernerd schreef op 31 januari 2016 @ 15:07:

[...]

Kijk dat is nou weer typisch voor een vrouw, jij verdraait mijn woorden. Zo is dat...!
quote:ikbenik schreef op 31 januari 2016 @ 15:07:

[...]

Pfff, urenlang..? Vervelend joh!

Maar dat van je linkerzij klopt hoor! Ik schreef het verkeerd op. Bij mij was het ook dat ik op mijn linkerzij moest (niet de rechterzij).

6 uur, om precies te zijn . Gelukkig kwam er toen een arts binnen die zag dat het voor kleine Apiejapie helemaal niet prettig meer was, ondanks dat ik op linkerzij lag, en besloot ons letterlijk en figuurlijk te verlossen

Heet een verloskundige trouwens zo omdat die vrouwen letterlijk verlost?
Heet een verloskundige trouwens zo omdat die vrouwen letterlijk verlost?

Goeie vraag ja....

VERLOS kundige. .....

Verlos KUNDIGE. ...

Hmmm.

Nou, ik voelde me in elk geval wel 'verlost' van mijn vrachtje...!
Ik heb een vraag.

Waarom sluiten de meesten vrouwen hun ogen,als zij een man pijpen?
Doen we alleen bij jou, Cijfernerd.
quote:ikbenik schreef op 31 januari 2016 @ 16:49:

Doen we alleen bij jou, Cijfernerd.
Erg leuk topic

Hier ook een vraag.

Ik lees in een advertentie voor batterijen:

'***, een nieuw energiebehoudend systeem dat de energie in de batterij voor 10 jaar lang garandeert voor gebruik.'

Nu vraag ik me dus af:

Hoe kan het dat een batterij (penlite AA of AAA ging het hier om) 10 jaar mee kan gaan, en de batterij van mijn mobieltje nog niet eens één dag? Waarom worden dan niet zulke batterijen in mobieltjes gebruikt?

Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Elmervrouw schreef op 31 januari 2016 @ 17:31:

Erg leuk topic

Hier ook een vraag.

Ik lees in een advertentie voor batterijen:

'***, een nieuw energiebehoudend systeem dat de energie in de batterij voor 10 jaar lang garandeert voor gebruik.'

Nu vraag ik me dus af:

Hoe kan het dat een batterij (penlite AA of AAA ging het hier om) 10 jaar mee kan gaan, en de batterij van mijn mobieltje nog niet eens één dag? Waarom worden dan niet zulke batterijen in mobieltjes gebruikt?

Battterijen lopen leeg ook als je ze niet gebruikt.

Die batterij in de advertentie houdt de energie 10 jaar vast (voor gebruik).

Dar is iets anders dan dat je hem 10 jaar kunt gebruiken zonder dat ie leeg gaat.

De batterij in je telefoon doet er ook vast wel langer dan een jaartje over om volledig leeg te lopen zonder gebruik.

Dat is een stuk korter dan die in de advertentie natuurlijk, maar heel wat meer dan die ene dag die jij ervan maakt.

De batterij in je telefoon is er weer heel goed in om vaak opgeladen te worden dagelijks), zonder dat ie al te veel capaciteit verliest.

Daar zou die batterij uit de advertentie juist weer veel slechter op kunnen scoren.
Oké, ik snap je verhaal. Maar toch blijf ik het zo vreemd vinden dat een batterij in een smartphone dagelijks alweer opgeladen moet worden. Zou dat nou niet anders kunnen? Iets wat het langer volhoudt?
Trouwens, ik denk dat veel mensen de tekst in de advertentie hetzelfde zouden begrijpen als ik. Dat die batterijen dus 10 jaar meegaan.
Lijkt me zalig: een mobiel die je 10 jaar lang niet aan de opladen hoeft te leggen..!
Waarom maakt autocorrect van oplader het woord opladen?

Grmbl !

Waarvan mijn autocorrect dan weer graag 'Gamblesby' maakt (?)

Wel grappig trouwens als je je autocorrect zijn zin heeft. Gewoon volgen wat hij te zeggen heeft door steeds 1 vd 3 woorden te kiezen. Kijken wat er uit komt...:

"Ik heb een vast contract, en ben ik dit vergeten. . ? I have been a while. I have been a while. I think the best way to get the best way is fine with me and my family, friends and family. Als ik zou willen had ik in no time met de halve wereld bonje [ / quote ]

Ja, ik zie daar eerlijk gezegd ook altijd erg tegenop! "

Grappig!
quote:apiejapie schreef op 31 januari 2016 @ 15:01:

[...]

Terwijl ik mijn hele bevalling (oké, totdat de spoedkeizersnede begon) juist op mijn linkerzijde moest blijven liggen. Uren mocht ik niet anders liggen, heel fijn. Op de linkerzijde zou het kindje het namelijk makkelijker hebben.Joh ik moest (en ja ik was bloot) op m'n handen en knieën gaan zitten. Zal er vast leuk uit hebben gezien
quote:clemance schreef op 31 januari 2016 @ 19:50:

[...]

Joh ik moest (en ja ik was bloot) op m'n handen en knieën gaan zitten. Zal er vast leuk uit hebben gezien Waarschijnlijk ben je op dat moment te druk bezig om ook nog last te hebben van schaamte (hoop ik dan maar voor je)
Ik zie iets leuks staan op een 2ehands site. De verkoper heeft er geen telefoonnummer bij vermeld, dus mailen is de enige optie om in contact te treden.

Twee tellen googlen aan de hand van zn naam en woonplaats bij de advertentie levert het adres op incl. telefoonnummer en zn facebook is ook zo gevonden. Echt moeilijk maakt ie het ook niet.

Is het done of not-done om hem dan telefonisch of via facebook te benaderen?

In casu gaat het om iets dat 500 euro kost, maar met gemak 1000 euro waard is en er zullen meerdere gegadigden opduiken. Uiteraard heb ik m al gemaild en zijn vraagprijs geboden. Er was reeds een bieder die 450 euro bood, die wil ik vanzelfsprekend aftroeven.
Ik vind het 'not done'.

Als hij anders (telefonisch) benaderd wilde worden, had hij het wel erbij gezet.

Hij koos ervoor om dat niet te doen, dus zou het dan ook niet doen.

(Wat ben je vroeg op trouwens..! )
Als je het heel graag wil zou ik wel bellen (even korte uitleg hoe je aan zijn nummer komt).

Maar niet op dat tijdstip
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:ikbenik schreef op 01 februari 2016 @ 07:50:

Ik vind het 'not done'.

Als hij anders (telefonisch) benaderd wilde worden, had hij het wel erbij gezet.

Hij koos ervoor om dat niet te doen, dus zou het dan ook niet doen.

(Wat ben je vroeg op trouwens..! )

Mijn hele dag-nachtritme is naar de knoppen, dus ik leef meer 's nachts dan overdag op het moment.

Niet gebeld, teveel in dubio. Enerzijds denk ik, gewoon bellen voordat je overboden wordt. Anderzijds denk ik idd hetzelfde als jij: anders had ie zn telefoonnummer er wel bijgezet.

Gisteren gemaild met bericht dat ik zn vraagprijs bood en auto heb om het zo op te halen. Vandaag nog geen reactie terug. Jammer, had ik toch wel op gehoopt.

Ik wacht nog een half dagje, morgen ga ik misschien wel bellen of een berichtje sturen via facebook waar ie ook alles open en bloot heeft staan.
Zojuist maar even een berichtje gestuurd op facebook. Daar is ie vanochtend actief geweest, maar op de reactie via emall op zijn advertentie heb ik geen reactie gehad. Hopelijk nu wel, wil het graag hebben namelijk
Als hij niet op jou reageert, zal hij ook niet op anderen reageren. das dan weer positief

(En ik vind het ook not done om buiten MP te reageren)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven