Gezondheid alle pijlers

21 Days Feel Good Challenge

31-01-2016 19:42 10 berichten
In 21 dagen schijn je volgens de wetenschap een gewoonte te kunnen veranderen. Ik zou dat weleens willen uitproberen. En wellicht zijn er andere vrouwen die mee willen doen. Het is meer een challenge met jezelf. Kun je de uitdaging aan?

Enkele voorbeelden:

Elke dag minimaal 5 bekers water drinken

Geen suiker eten

21 dagen niets nieuws kopen

21 dagen gezond eten

Etc etc

Of totaal iets anders.

( Ik heb misschien nog geen goeie titel, maar dat kan ik altijd nog veranderen. Eerst maar even kijken of er belangstelling is)
21 dagen niet stofzuigen.
je moet specifieker zijn: gezonder eten is te vaag. beter zeg je in 21 dagen leer ik mezelf aan om voldoende groente en fruit te eten (de meeste nederlanders eten te weinig) en dat doe ik door aan de lunch een groentegerecht(je) toe te voegen. Een salade, soep of een tomaat. Zoiets.
Ik heb wel eens een maand geen suiker gegeten. Maar daarna was die slechte gewoonte nog niet verandert en mijn trek in zoetigheid nog niet minder. 21 dagen lijkt me voor veel dingen echt te kort.
@Springding gatver hahaha

@Sabbatical meds dat klopt. Ieder zal het specifieker moeten zijn. Dit was slechts de titel. Maar mijn voorbeelden waren toch wel specifieker. Ik wil beginnen met 21 dagen minimaal 5 glazen water drinken.

@wallstonecraft soms zal een maand voor de meeste minimaal nodig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook vaker gelezen dat het 21 dagen duurt om een nieuwe gewoonte aan te leren.

Ik heb in januari geen suiker gegeten als challenge (als in snoepen, ook gelet op etiketten maar helemaal suikervrij lukt natuurlijk niet). Ik ben nu wel veel bewuster van hoeveel suiker ergens jn zit en hoe makkelijk / gedachteloos je iets eet. Ik ben nu wel gewend om na het eten niet meer te snoepen.

Dat gezegd hebbende, morgen ga ik wel lekker ontbijten met zoet en een reep chocola kopen. Maar zonder gekheid, ik wil wel blijven matigen met suiker, hoop dat het lukt.

In feb doe ik geen alcohol.

Wij doen het op het werk met een paar kneden mensen, dat motiveert wel. En anders is het ook leuk om iedere dag waarin je je aan je challenge hebt gehouden af t kruisen. Dan zie je je voortgang.
Ja dat bedoel ik @123454321 zo ga je misschien bewuster met jezelf bezig.

En misschien niet alleen op gezondheid vlak, maar bijvoorbeeld ook op psychisch vlak .

Ik denk ook dat het belangrijk is dat je goed evalueert met jezelf en jezelf afvraagt wat neem ik mee na die 21 dagen en wat zou echt niet lukken. Stel je doet als challenge 21 dagen sporten, dat kun je nooit altijd volhouden om elke dag te gaan sporten, maar wellicht 2-3 keer per week wel. Etc.
Zo heb ik het ook wel eens geprobeerd, maar bij mij werkt toch de 'vallen en opstaan' manier het beste. Doorgaans lukt het me dan toch wel om een goede gewoonte vast te houden.

Ik ben trouwens ook bezig met meer water drinken. Aanrader: de app Hydro Coach. Die herinnert je er aan te drinken. Ben nu een week bezig en het gaat mij goed af. Ik voel me veel fitter en energieker nu ik meer drink. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niets weten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat leuk Fleetfox, bedankt voor de tip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven