Discussiegroepje voor academici en/of gymnasiasten

20-10-2008 16:01 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al veel groepjes (voor singles, voor moeders, etc.), maar volgens mij is er nog geen discussiegroepje dat speciaal is opgezet voor mensen met een duidelijk intellectueel profiel.

Gespreksonderwerpen: vrij, maar gezien de aard van de topic liggen onderwerpen als politiek, wetenschap, filosofie, levensbeshouwing, kunst, cultuur, economie en het daten op sites voor hoogopgeleiden voor de hand.

N.B. De afbakening van de doelgroep is niet elitair of buitensluitend bedoeld, maar geeft slechts iets gemeenschappelijks, net zoals dat het geval is voor de klets-topics voor singles of alleenstaande ouders.
quote:Digitalis schreef op 23 oktober 2008 @ 12:46:

Hoe 1 iemand een hele forumgemeenschap op de achterste poten weet te zetten. Ik moet nodig bij Geleerd in de leer, want ik krijg het denk ik niet voor elkaar. Zelfs als ik mijn best zou doen.Nou.....;-)
Geen bijzonderheden
Op de achterste poten? In ieder geval maakt hij ze aan het lachen, mij ook. Ik vind Geleerd een raar en opmerkelijk personage. En wil dan graag weten wat de redenen zijn om met een alter ego te gaan forummen, lacht hij net zo hard als wij? Harder?
quote:Digitalis schreef op 23 oktober 2008 @ 12:35:

Ik ben verbaasd. Hoogst verbaasd. Heeft niemand het door? Echt niet?

Ah ! Een poging tot machtsovername! Een coupe! Digi gaat Geleerd proberen van de troon te stoten! Het wordt nog leuk hier!

It will be late 2nite!
Digi moet wel heel wat in huis hebben, wil ze net zo schizofreen gaan overkomen als alter ego Geleerd!
(ja we hebben je door Digi, Geleerd is gewoon jouw alter ego, dit is jouw experiment!)
Ah FUCK Carlice! Ik heb mijn hand overspeeld. Je hebt me door! Nou ja, dan moet ik jou ook maar zien te overhalen...Come to the Dark Side, my child...I'll teach you everything about the Dark Side of the Force...Darth Carlice!
Carlice, ik zie ook geen echte leider, maar wel degelijks een groepsgevoel. Geleerd doorbreekt een taboe, namelijk de expliciete verdeling op basis van opleiding. Daarop is hij massaal aangevallen, waar de gemeenschappelijke vijand een bindende factor is.

(is er nog popcorn ?)
ik weet niet of dit de reden is dat hij is aangevallen (eerder belachelijk gemaakt). Dan zou je denken dat met name de lager opgeleiden zich aangesproken voelden, in de aanval gingen en onderling een groepsgevoel zou heersen. Maar ook de 'academici' namen het niet serieus en verenigden zich niet, zoals Geleerd in gedachten had. Als er al een groepsgebeuren zou zijn. dan is deze divers en lijkt me niet zo sterk aangezien het virtueel is (kan aan mij liggen, ik ervaar geen 'groepsgevoel')

Ik heb me met name doodgelachen over de post over de herkenning van de gymnast en niet zozeer de initiele wens tot schiften naar opleiding.
Persoondelijk vind ik Geleerd een bron van vermaak en een heerlijk produkt om je maandagmorgenkater cq pms op af te reageren. Ik hoop dat hij nog vaak en veel zal posten, zodat we allemaal onze degens uit de dinges kunnen halen en hem te lijf kunnen gaan.

Geleerd, weet jij trouwens hoe je een vliegtuig moet landen?
quote:Digitalis schreef op 23 oktober 2008 @ 13:01:

Ah FUCK Carlice! Ik heb mijn hand overspeeld. Je hebt me door! Nou ja, dan moet ik jou ook maar zien te overhalen...Come to the Dark Side, my child...I'll teach you everything about the Dark Side of the Force...Darth Carlice!Ja welja..geef Carlice maar de eer...
quote:Vent70 schreef op 23 oktober 2008 @ 13:02:

Carlice, ik zie ook geen echte leider, maar wel degelijks een groepsgevoel. Geleerd doorbreekt een taboe, namelijk de expliciete verdeling op basis van opleiding. Daarop is hij massaal aangevallen, waar de gemeenschappelijke vijand een bindende factor is.

(is er nog popcorn ?)

Zoet of zout?

Ergens heeft Geleerd wel een punt. Als hij serieus zou zijn he, wat ik geen seconde geloof, want niets ruit zo lekker op als shifting op basis van opleidingsgraad...of uiterlijk (<===== idee voor een nieuw topic Geleerd, ik draag het je maar even aan).

Er zijn hier groepjes voor aanstaande moeders, moeders, singles, mensen die WoW spelen, mensen die schijt hebben aan Marco Borsato, maar ook groepjes voor mensen met BPS, en voor hoeren. Dus een groepje voor hoger opgeleiden is niet zo gek. Natuurlijk is het lastig te definieren wat een hogere opleiding is. Misschien als Meisje84 een topic had geopend met de titel: "Groepje voor academici", dat er dan helemaal geen ophef had ontstaan. Ik weet het eigenlijk wel zeker. Maar het betreft notoir topicopener Geleerd, en de afbakening van gespreksonderwerpen en het vermeende elitaire, daar ageren mensen tegen.
quote:Bronny schreef op 23 oktober 2008 @ 13:10:

[...]

Ja welja..geef Carlice maar de eer...

Ja Bronny, jij bent bezig met een vliegtuigkaping, kun je dan die eer er nog wel bijhebben?

Ik weet hoe je een vliegtuig landt. Dat kan het vliegtuig namelijk zelf. Die piloten krijgen gruwelijk overbetaald voor iets wat het toestel geheel zelf kan. En maar met hun neus in de (pure, onversneden) coke hangen. Pfff.
@Digitalis: kun je je voorstellen dat wij iets zouden hebben? (Gegeven wat je over mij zegt en hoe je denkt dat ik werkelijk in elkaar zit)

Volgens mij zijn wij namelijk niet zo verschillend....
quote:Digitalis schreef op 23 oktober 2008 @ 13:13:

[...]

Ja Bronny, jij bent bezig met een vliegtuigkaping, kun je dan die eer er nog wel bijhebben?

Ik weet hoe je een vliegtuig landt. Dat kan het vliegtuig namelijk zelf. Die piloten krijgen gruwelijk overbetaald voor iets wat het toestel geheel zelf kan. En maar met hun neus in de (pure, onversneden) coke hangen. Pfff.Ook in de Alpen?
quote:Geleerd schreef op 23 oktober 2008 @ 13:14:

@Digitalis: kun je je voorstellen dat wij iets zouden hebben? (Gegeven wat je over mij zegt en hoe je denkt dat ik werkelijk in elkaar zit)

Volgens mij zijn wij namelijk niet zo verschillend.... Dit is het grappigste wat ik in tijden gelezen heb.

Volgens mij zijn wij namelijk niet zo verschillend....Dit gaf mijn gevoel ook al aan!
Ik meen het serieus: volgens mij zijn Digitalis en ik met afstand de twee meest humoristische mensen van het forum....

Volgens mij zijn wij namelijk niet zo verschillend....

Geleerd, jij bent een typetje van iemand. Hoe weet ik nu hoe die iemand die Geleerd heeft verzonnen is? Dus nee, ik kan het me niet voorstellen.

Ik signaleer alleen maar. Maar het typetje Geleerd spreekt me niet aan in the sense of er iets mee hebben. Naturellement.
quote:Geleerd schreef op 23 oktober 2008 @ 13:18:

Ik meen het serieus: volgens mij zijn Digitalis en ik met afstand de twee meest humoristische mensen van het forum....

Ik bedoelde mijn post over jou wel serieus hoor! Ik maakte geen geintje.

En voor iedereen: Ik speel niet onder 1 hoedje met Geleerd natuurlijk.
Digi (here agent Carlice speaking, who's peaking on the Dark Side), Geleerd had beter een topic over iets kunnen openen en de aanzet kunnen doen tot discussie. Dan trek je vanzelf de geintereseerden aan en shift het zich ook vanzelf. Als iemand over lekkende tieten gaat posten, is het niet aannemelijk dat dit mijn interesse wekt, maar wel mede-lekkers. Zie daar een natuurlijke shift. Zou iemand haar topic beginnen met: dit is een topic alleen voor lekkende tieten, dan heb je kans dat mensen daar op in gaan hakken. Geleerd ging de mist in door met zijn karakater weer zo'n elitair bluftopic te openen. Ik denk dat hij (jij dus!) helemaal niet wilt discussieren, maar gewoon in het middelpunt wilt staan (maar trekt het dan weer slecht als mensen zich in hem gaan verdiepen). Hij kan beter een nieuw alter ego aannemen!
quote:Carlice schreef op 23 oktober 2008 @ 13:20:

Digi (here agent Carlice speaking, who's peaking on the Dark Side), Geleerd had beter een topic over iets kunnen openen en de aanzet kunnen doen tot discussie. Dan trek je vanzelf de geintereseerden aan en shift het zich ook vanzelf. Als iemand over lekkende tieten gaat posten, is het niet aannemelijk dat dit mijn interesse wekt, maar wel mede-lekkers. Zie daar een natuurlijke shift. Zou iemand haar topic beginnen met: dit is een topic alleen voor lekkende tieten, dan heb je kans dat mensen daar op in gaan hakken. Geleerd ging de mist in door met zijn karakater weer zo'n elitair bluftopic te openen. Ik denk dat hij (jij dus!) helemaal niet wilt discussieren, maar gewoon in het middelpunt wilt staan (maar trekt het dan weer slecht als mensen zich in hem gaan verdiepen). Hij kan beter een nieuw alter ego aannemen!

Ik weet niet of hij de mist inging. Ligt eraan wat zijn bedoeling was. Als zijn bedoeling is (en dat geloof ik nog steeds) om op te ruien, dan is hij bijzonder goed geslaagd. Dat moet je toegeven. In het zeer onwaarschijnlijke geval dat hij dit topic opende om een groepsgevoel te creeeren (lijkt me vreemd, want academici zijn in de minderheid) en om over verheven zaken te praten (nog vreemder, dit is een vrouwenforum ter ontspanning), dan is hij mislukt.
Is er iemand die gelooft dat Digitalis en ik niet onder een hoedje spelen?
quote:Geleerd schreef op 23 oktober 2008 @ 13:18:

dit had onder entertainment moeten staan...
Zout natuurlijk!

Elk groepje voor mensen die een bepaalde eigenschap hebben die geassocieerd kan worden met 'succes' zal zo'n soortgelijke reactie hebben. Zeker van een man inderdaad.

Opleidingsniveau is natuurlijk wel leuk gekozen omdat het voor een discussieforum wel relevant is, en toch lekker taboe.
quote:Summerdance schreef op 23 oktober 2008 @ 12:24:

Kan iemand mij even up to date brengen over wat er nou precies aan de hand is met Bronny en haar vliegtuig?

Lees steeds flarden en dat snap ik dan weer niet.....

Charlotte, dat MOET zeer doen, je kindjes terugstoppen

Bronny kaapte een vliegtuig en wilde naar Hawai. De piloot was dronken en wilde niet naar buiten voor een Camel Blue maar moest wel poepen. Toen deed haar TOMTOM het niet meer en de chocola was op. Nu wil ze een parachute.

Ja, kindjes terugstoppen doet pijn. Vooral als je weet dat het er 3 zijn en de grootste is 1.56 m en 42 kg!!! Dus ik kan het je afraden want deze pijn is niet fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven