Waar kan ik pfefferspray kopen??

05-07-2007 16:29 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
:(Ik loop overal te zoeken op Internet maar je kan dat spul niet in nederland kopen...Tenminste niet dat ik weet.Je mag het niet gebruiken maar ik zou het wel een veilig idee vinden.Wie weet wat?
Ik zou me denk ik ook veiliger voelen met pepperspray op zak, maar ja t is verboden he. Bovendien als ze het wel toestaan kunnen niet alleen vrouwen het gebruiken als verdedigingsmiddel maar ook belagers het gebruiken om een vrouw uit te schakelen!
quote:

Maar ik zit liever een tijdje vast dan dat ik afgemaakt wordt en bovendien is het dan echt wel zelfverdediging.Toch?

Ongeacht alle idiote regeltjes uit Den Haag heb jij altijd het recht om jezelf te beschermen tegen agressieve mensen. De overheid beschermt mensen onvoldoende in dit land. Dus gewoon kopen of bestellen in Vlaanderen ofzo (kopen en contant betalen is beter aangezien dat geen sporen nalaat. Als je via internet bestelt sta je geregistreerd bij dat bedrijf en hebben zij je naam adres etc).

Of vraag een betrouwbaar iemand die regelmatig in Vlaanderen of Duitsland komt om het mee te nemen. We hebben toch 1 Europa met een vrij verkeer van goederen, personen en diensten? Nou dan;)

Een boete wegens illegaal pepperspray bij je hebben is altijd beter dan verkracht of verminkt worden lijkt me.
In België is pepperspray ook verboden hoor, heb geen idee waar het te koop zou zijn. Volgens mij zijn propaan of butaan gasflesjes met automatische ontstekers (te vinden in hobbyshops) minstens even efficiënt. :)
Ach ja, waarom niet gelijk een wapen op zak hebben? Is ook verboden, maar als jij je er veiliger door voelt.....

Daarbij kun je dat spul echt niet zomaar effectief gebruiken. Bij politie en andere instellingen krijgt men trainingen voor het gebruik. Als je zelf in paniek bent en dat spul gaat gebruiken is de kans nog aardig aanwezig dat je jezelf de volle lading geeft en het daarmee je belager alleen maar makkelijker maakt. Vals gevoel van veiligheid dus en je bent meteen geen haar beter dan de gemiddelde hangjongere met mes op zak.
quote:

Daarbij kun je dat spul echt niet zomaar effectief gebruiken. Bij politie en andere instellingen krijgt men trainingen voor het gebruik. Als je zelf in paniek bent en dat spul gaat gebruiken is de kans nog aardig aanwezig dat je jezelf de volle lading geeft en het daarmee je belager alleen maar makkelijker maakt. Vals gevoel van veiligheid dus en je bent meteen geen haar beter dan de gemiddelde hangjongere met mes op zak.

Er hoeft inderdaad alleen maar wind te staan en je krijgt het zelf in je ogen!

Ik denk ook dat het een vals gevoel van veiligheid is en dat je beter een cursus zelfverdediging kan gaan doen.
quote:op die conrad site verkopen ze inderdaad dat spul en wel aan bijna alle landen ter wereld maar niet aan nederland!Ik kan het niet vinden in ieder geval.En hier dan??

[fgcolor=#ff0000]www.deftec.de[/fgcolor]
Maar in principe is een wapen en mes dodelijk en pepperspray niet en daar zit net het verschil.Mijn vraag was eigenlijk waar ik het kan kopen maar ik ben nog niks verder gekomen.Fijn dat er nog zoveel mensen zijn die zich zo goed aan de regels houden,jullie verdienen een lintje en heel veel sterkte als jullie

een keer gegijzeld wordt en je niet kan telefoneren! sjappoo:P
Door de Zippoactie stopt een belager echt wel hoor. Wat denk je dat er gebeurd als hij verder gaat? Dat kost zijn/haar gezicht, want denk maar dat het brand. Werkt zelfs bter dan pepperspray. Heb ik ook een tijdje gehad, maar de Zippo is beter. (En legaal trouwens).
Ik heb zo'n klein proefflesje deo van nivea op mijn werk en die gebruik ik op hete dagen tussendoor, maar ik moet er altijd van niezen, dus ik denk dat ik die maar bij me steek als ik s avonds alleen over straat moet ;) want het lijkt mij heel vervelend voor een eventuele belager om die spray in zijn gezicht te krijgen.

Ik heb wel een flesje pepperspray naast mijn bed liggen. Dit is zo gekomen doordat mijn vriend nachtdienst had en ik bang was alleen s nachts thuis (we woonden voor t eerst in een woning aan de grond)...voor t geval er inbrekers of verkrachters kwamen ofzo. Mijn vriend had dit via een vrachtwagenchauffeur gekregen, die had t uit Duitsland geloof ik. Vraag me af hoelang dat spul houdbaar is....ligt er inmiddels alweer een jaar of 3. We hebben een rottweiler dus veel kans op inbrekers hebben we eigenlijk niet en mijn angst is inmiddels ook weg.

Verder heb ik zo'n geel ding dat als je de pin eruit trekt dat maakt dan een oorverdovend lawaai...dat is niet verboden bij de wet ;) weet alleen niet of t echt helpt.
Zou pepperspray ook effectief zijn tegen agressieve honden? Ik fiets af en toe, en veel hondeneigenaren laten hun beest los lopen helaas, dus soms rennen ze achter fietsers etc aan. Die bijtwonden in enkel of knie kunnen zeer ernstig zijn en zelfs tot invaliditeit leiden. Vandaar dat ik wel eens aan een middel denk om ze te kunnen afweren.

In sommige landelijke gedeelten van Frankrijk lopen wandelaars vaak ook met een stevige lange wandelstok voorzien van punt: om losgebroken vee of honden op afstand te kunnen houden is dat heel handig.
Als je de spray zou gebruiken bij een aanval van een engerd, dan zorg je toch dat je weg komt. Hoezo een bekeuring dan? De aanvaller zal je echt niet gaan aangeven bij de politie. En zelfs al doet hij dat wel; weten zij niet wie je bent. Of ben ik nu zo blond?!
quote:

Zou pepperspray ook effectief zijn tegen agressieve honden? Ik fiets af en toe, en veel hondeneigenaren laten hun beest los lopen helaas, dus soms rennen ze achter fietsers etc aan. Die bijtwonden in enkel of knie kunnen zeer ernstig zijn en zelfs tot invaliditeit leiden. Vandaar dat ik wel eens aan een middel denk om ze te kunnen afweren.

In sommige landelijke gedeelten van Frankrijk lopen wandelaars vaak ook met een stevige lange wandelstok voorzien van punt: om losgebroken vee of honden op afstand te kunnen houden is dat heel handig.

hondeneuzen zijn heel gevoelig dus denk dat je met een haarlak of deo ze ook al kunt afweren
quote:Als je de spray zou gebruiken bij een aanval van een engerd, dan zorg je toch dat je weg komt. Hoezo een bekeuring dan? De aanvaller zal je echt niet gaan aangeven bij de politie. En zelfs al doet hij dat wel; weten zij niet wie je bent. Of ben ik nu zo blond?!als je in een situatie komt waarbij politiecontrole is, bijvoorbeeld een autocontrole ofzo, en je hebt die spray in je dashboardkastje, krijg je wel mooi een bekeuring ;)

Hier mag eigenlijk niet veel!

Maar als ik in Italë of Frankrijk ben, moet je eens zien wat je daar allemaal kopen kunt. Echt de mooieste wapens, zwaarden, katapulten samoerai-zwaarden en wat weet ik niet allemaal. Je mag het wel kopen, maar niet menemen naar Nederland :P!

Deodorant spray in iemands ogen spuiten is ook effectief,dat prikt als een gek
of haarlak of haarschuim,maar ja die zijn al groter dan deodorantspray om mee te nemen
Ik zou zoiets ook niet meenemen in de auto, daar voel ik me niet onveilig. Maar wel als ik te voet of op de fiets was. En dan wordt je echt niet gecontroleerd.

Ik vind het maar raar dat het hier niet mag en in het buitenland wel. Als noodweer mag je pepperspray gebruiken vind ik. Maar dan ook alleen als je wordt belaagd door een engerd.
<div class="forumquote">quote: Madiken reageerde <script language=&apos;javascript&apos; type=&apos;text/javascript&apos;>document.write(friendlyDateTimeFromStr(&apos;08-07-2007 14:04:31&apos;));</script>
<hr class="forumhr" />
<br />Ik vind het maar raar dat het hier niet mag en in het buitenland wel.<br /><font color="#ff00ff">Vind je dat ook  mbt vuurwapens? want in veel andere landen mag je ook gewoon een geweer hebben als zelfverdediging. Helaas kunnen "engerds"dan ook gewoon een geweer kopen en het tegen jou gebruiken.</font> <br />Als noodweer mag je pepperspray gebruiken vind ik. Maar dan ook alleen als je wordt belaagd door een engerd.<br /><font color="#ff00ff">En wie bepaalt dan wat een engerd is? En idd wat als die engerd jouw busje peperspay van je afpakt en het tegen jou gebruikt?   flesje haarlak of deo al danniet in combinatie met zippo werken ook en als je fietst gewwon je kettingslot binnen handbereik. is ook best aardig om mee te slaan.</font><br /><br /></div>
<br />
<br />
quote:

x marker werkt beter.

Xmarker versus pepper spray

X marker

- legaal

- desorienterend

- dader blijft dagen herkenbaar

- werkt ook bij aggressieve dieren (honden aanval)

- laat geen blijvend letsel na  (dus jij neit voor de rechter)

- heeft een effectief bereik op 2.5 meter  (kijk nog eens naar je deodorant of haarlak ... halen ze niet )

Pepperspray

- illegaal

- desorienterend

- dader kan niet worden herkent volgende dag als met de Xmarker

- werkt ook bij aggressieve dieren, kan nog meer aggressie uitlokken en  blijvende schade aan het dier veroorzaken.

- kan blijvend letsel aan de ogen geven (jij wel voor de rechter)

- heeft een effectief bereik op 1.5 meter
quote:

quote: Madiken reageerde

Ik vind het maar raar dat het hier niet mag en in het buitenland wel.

Vind je dat ook  mbt vuurwapens? want in veel andere landen mag je ook gewoon een geweer hebben als zelfverdediging. Helaas kunnen "engerds"dan ook gewoon een geweer kopen en het tegen jou gebruiken. 

Als noodweer mag je pepperspray gebruiken vind ik. Maar dan ook alleen als je wordt belaagd door een engerd.

En wie bepaalt dan wat een engerd is? En idd wat als die engerd jouw busje peperspay van je afpakt en het tegen jou gebruikt?   flesje haarlak of deo al danniet in combinatie met zippo werken ook en als je fietst gewwon je kettingslot binnen handbereik. is ook best aardig om mee te slaan.Een agressieve man van 100 kilo tijdelijk buiten gevecht stellen met een deo? Mmmm, pepperspray lijkt me effectiever.

Niet teveel medelijden hebben met daders svp, wanneer je iemand voor de lol mishandelt of uit verveling mensen in elkaar gaat slaan, of verkracht of aanrandt, dat moet je niet zeiken wanneer het slachtoffer zich verdedigt. Voor inbraak idem. Blijf van iemands lichaam of spullen af. Punt.

Bovendien: die methode van Zippo plus iets anders lijkt me ingewikkelder dan alleen pepperspray gebruiken. Een zippo moet je regelmatig bijvullen (de vloeistof in die aansteker verdampt), en je moet 2 handen gebruiken: 1 voor de zippo en 1 voor de bus haarlak o.i.d.

In een noodsituatie met veel stress of paniek kun je het beter maar zo simpel mogelijk houden. Dus 1 bus pepperspray is makkelijker?
quote:

quote: Madiken reageerde

Als je de spray zou gebruiken bij een aanval van een engerd, dan zorg je toch dat je weg komt. Hoezo een bekeuring dan? De aanvaller zal je echt niet gaan aangeven bij de politie. En zelfs al doet hij dat wel; weten zij niet wie je bent. Of ben ik nu zo blond?!

als je in een situatie komt waarbij politiecontrole is, bijvoorbeeld een autocontrole ofzo, en je hebt die spray in je dashboardkastje, krijg je wel mooi een bekeuring ;)

Ik denk dat de politie in NL sowieso vrouwen veel minder vaak fouilleert dan mannen, en dat ze echt je auto overhoop halen gebeurt alleen maar als er een serieuse verdenking is omtrent wapens of drugs e.d. schat ik zo. Een vrouw die alleen in de wagen zit en wordt staande gehouden voor een routine alcohol controle wordt niet gezien als erg verdacht of gevaarlijk, dus het risico dat ze zoiets in je auto vinden lijkt me heel klein.

Kwestie van goed verstoppen of camoufleren ook ja.

De kans dat iemand je verlinkt in dit land is groter, dus hoe minder mensen weten dat je pepperspray hebt, hoe beter.
quote:

:(Ik loop overal te zoeken op Internet maar je kan dat spul niet in nederland kopen...Tenminste niet dat ik weet.Je mag het niet gebruiken maar ik zou het wel een veilig idee vinden.Wie weet wat?

Even bij google.de zoeken (en "Seiten aus Deutschland" aanvinken) en dan het woord "pepperspray" invullen, resultaten genoeg;)

http://www.google.de/
vandeweek had ik het er nog met een vriendin over: Tuurlijk is een busje haarlak handig en ik heb sinds kort een handtas met een klein parapluutje (heb ooit op school geleerd hoe je iemand daarmee uitschakelt) maar een optie is ook gewoon: sleutels in je handen. En vooral op straat/in de tram/waardanook geen angst uitstralen! Ik weiger bang te zijn en daardoor niet meer naar buiten te durven/kunnnen!
quattro ik vind wel dat je extreem ONtopic blijft door geheel over de mogelijkheid van X marker heen te lezen, en er in iedergeval geen woord over te reppen in je postings over wel of geen pepperspray ..
quote:

quattro ik vind wel dat je extreem ONtopic blijft door geheel over de mogelijkheid van X marker heen te lezen, en er in iedergeval geen woord over te reppen in je postings over wel of geen pepperspray ..

Ja, irritant is dat he, als mensen NIET op je reactie ingaan!;)

Had het wel gelezen hoor, maar TO vroeg specifiek om duitse pfefferspray (met speciale duitse pepers blijkbaar?) en smurfen spray is weer wat anders maar ook leuk natuurlijk.

Heb even 3 nogal cartoonachtige filmpjes bekeken van een online verkoper van smurfen spray, hoe snel die mensen dat spul tevoorschijn halen! Zo te zien zit er een borgpin op zo'n klein flesje, moet je die eerst verwijderen zoals bij een brandblusser of kun je er doorheen knijpen als je maar genoeg kracht zet zeg maar?

Als je 'em eerst eruit moet trekken kost het nog meer tijd en die heb je meestal niet schat ik zo.

Een revolver lijkt mij eigenlijk het beste, maar ja mag weer niet enzo;)

*is vanavond een beetje in Clint Eastwood stemming*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven