Nu toch echt de knoop doorhakken

23-10-2008 15:18 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al heel wat advies gekregen hier op het forum. Ik heb dan ook al heel wat geschreven. Dat schrijven is eigenlijk begonnen op het moment dat ik mijn vriend een paar maanden ken.

We zijn nu een jaar samen, maar ik heb zoveel twijfels gehad en ik heb ze nog steeds. Het is zo verschikkelijk om altijd maar met twijfels te leven. Ik ben altijd best zeker over bepaalde beslissingen. Alleen een huis kopen, nieuwe baan, opleiding, etc. Maar deze relatie, is een en al twijfel. Soms wordt het net een blok aan mijn been.

Maar het is eigenlijk niet eerlijk! Hij is echt een super gozer! Een lieve man, bezorgd, belangstellend, luisterend oor, lief en ga maar door. Toch zegt mijn gevoel steeds..twijfel, twijfel. Is hij wel de ware? Etc. Mijn vriend is helemaal gek op mij en hij wil mij dan ook echt niet kwijt! Hij weet over mijn twijfels en wilt er alles aan doen om deze twijfels te veranderen in 'jij bent de ware'. Hij heeft alles voor mijn over, maar helaas, die twijfels is toch iets van mij. Waar ik iets mee moet doen.

Een paar maanden terug heb ik het (poging tot) uitgemaakt. Maar hij was zo verdrietig (ik ook), voelde zich zo ellendig, en hij wist zeker dat wij bij elkaar horen. Volgens hem maakte ik een hele grote fout. Ik kreeg toen gelijk spijt en wilde toch bij hem blijven. Misschien wel heel zwak. Maar als je soms zelf niet weet wat je wil, is een beslissing maken heel erg moeilijk, vooral als deze wordt tegen gesproken.

Momenteel wordt ik steeds meer een wrak. Ik moet toch echt voor mezelf kiezen. Wat de beslissing ook moet zijn, die twijfels moeten stoppen. De enige manier om deze te stoppen is waarschijnlijk bij hem weggaan. Maar hij blijft maar bij het punt dat wij bijelkaar horen. Ik hou echt van hem maar is dat genoeg?

Hoe kan ik dan ooit deze beslissing maken!

Help!!! Ik weet het niet meer
Alle reacties Link kopieren
De post van Yoyo is denk ik idd. de kern van waar de twijfels zitten.

Je hoeft geen moeite te doen hij houdt even goed wel van je.

Je wilt getriggerd worden oid.?Denk ik.

Het gevoel van iemand vecht voor je.Dat krijg je niet bij hem.

Je bent ervarend in hoe het in feite niet hoort.Constant achter je lief aanzitten.En in de huidige relatie mis je dat.

Maar zoals al gezegt, vlinders gaan ooit een keer over en het gaat uiteindelijk om de diepgang die een relatie in stand houden en niet die vlinders,dat zijn maar stofjes die je op de rose wolk laten zitten.'

Ik kan je overigens compleet begrijpen hoor.

Ik zou ook mijn twijfels krijgen.

Dat heeft ook te maken met eerdere relaties die niet voor me vochten.

En dit lijkt het er ook op alleen dan de kant van hij kiest echt! voor je.

Geniet van het nu en mochten de twijfels blijven dan kan je altijd nog opstappen.

Hoewel ik denk dat je er ooit spijt van zult krijgen.

Kabbelend water is op den duur prettiger dan constant die woeste zee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven