Mascara dillema
donderdag 4 februari 2016 om 10:52
En nog steeds ben ik op zoek naar de juiste mascara...Maar ik kan steeds niet de goeie vinden. Ik zoek een mascara die dekkend is en ook volume geeft en waterproof. Ik had altijd die paarse van catrice maar ik merk dat die vrijsnel uitdroogt, ik heb verschillende merken geprobeerd van essence, catrice, en etos. Maar of ik moet heel lagen er op smeren, of het klontert te veel, of de mascara droogt vrij snel uit.
Ik zoek wel een mascara met een niet al te dikke borstel en die goed blijft zitten.
Welke gebruiken jullie en welke mascara is echt de mnusthave? Ik zullen vast wel meer topics zijn over dit onderwerp maar die zijn niet relevant meer.
Ik zoek wel een mascara met een niet al te dikke borstel en die goed blijft zitten.
Welke gebruiken jullie en welke mascara is echt de mnusthave? Ik zullen vast wel meer topics zijn over dit onderwerp maar die zijn niet relevant meer.
donderdag 4 februari 2016 om 10:56
Ik vind de mascara van de Hema heel fijn als goedkopere mascara. En als ik wil uitpakken, dan de hypnose mascara van Lancome. Deze gaat niet onder je ogen zitten (waar ik dus wel heel snel last van heb), klontert niet en geeft veel volume en krul. Die van de Hema trouwens ook, alleen die van Lancome blijft bij mij nog iets beter zitten. Alleen gebruik ik van beide niet de waterproof variant, want ik heb dus echt een hekel aan waterproof mascara En daarnaast vind ik de formules van waterproof mascara vaak helemaal niks (terwijl dan de gewone variant wel fijn is).
donderdag 4 februari 2016 om 11:47
Pff. Ik heb laatste ook een andere mascara aangeschaft. De keuze is en blijft lastig! En áls je dan eindelijk de perfecte mascara hebt gevonden, verdwijnt het binnen de kortste keren uit het assortiment. De mascara van PUPA klinkt in elk geval erg interessant! Er zullen vast een aantal bloggers zijn, die deze hebben getest en een foto hebben gemaakt van het resultaat.
donderdag 4 februari 2016 om 12:08
Ik heb inderdaad die paarse van catrice. Ik kocht jaren geleden altijd die dure mascara's van l'oreal en maxfactor, maar sinds ik een wimperkruller gebruik voldoet een goedkope mascara echt net zo goed als een dure. Bij mij zelfs beter, want van al die gekke borsteltjes gingen mijn wimpers juist aan elkaar plakken en zo.
Dus geen tips helaas, alleen dan dat een wimperkrullen wonderen doet. Ik doe het trouwens in de "verkeerde" volgorde. Ik krul eerst mijn wimpers, en doe er daarna meteen mascara op. Het volume wat er dan inzit gaat pas weg als ik ga douchen en ze dus een beetje vochtig worden, maar anders blijft het gewoon de hele dag zitten. Succes.
Dus geen tips helaas, alleen dan dat een wimperkrullen wonderen doet. Ik doe het trouwens in de "verkeerde" volgorde. Ik krul eerst mijn wimpers, en doe er daarna meteen mascara op. Het volume wat er dan inzit gaat pas weg als ik ga douchen en ze dus een beetje vochtig worden, maar anders blijft het gewoon de hele dag zitten. Succes.
donderdag 4 februari 2016 om 12:21
Klopt, inderdaad 'roeren' in plaats van pompen.
Ik zweer bij een mascara van Rimmel, zwarte tube met een neongele dop. Deze verlengt, en soms doe ik er een volume mascara overheen. Ook gebruik ik zo'n witte losse mascara voor extra volume, en van Catrice van die losse 'fibers'.
Jarenlang heb ik dure mascara's aangeschaft, ook die dure van YSL, de faux cils. Alhoewel ik die tien jaar geleden perfect vond, kan ik er nu niet meer mee overweg. Misschien hebben ze de samenstelling verandert ofzo.
Ik zweer bij een mascara van Rimmel, zwarte tube met een neongele dop. Deze verlengt, en soms doe ik er een volume mascara overheen. Ook gebruik ik zo'n witte losse mascara voor extra volume, en van Catrice van die losse 'fibers'.
Jarenlang heb ik dure mascara's aangeschaft, ook die dure van YSL, de faux cils. Alhoewel ik die tien jaar geleden perfect vond, kan ik er nu niet meer mee overweg. Misschien hebben ze de samenstelling verandert ofzo.
donderdag 4 februari 2016 om 13:07
Ik vind die van YSL ook wat tegenvallen, dan is Chanel zoveel beter! Maar Pupa heb ik ook ooit gehad en dat was zeker goede kwaliteit...
mijn top 5;
1; Chanel
2; Pupa
3; Hema
4; MUA
5; YSL
Wat mij opvalt is dat veel mascara's vaak in het begin juist te vloeibaar zijn en zo slecht doseren of gaan plakken. Soms laat ik hem dan wat weken liggen en als ik hem uit nieuwsgierigheid nog eens probeer gaat het veel beter dan de eerste keren. Alsof de samenstelling baat heeft bij het aanbreken en in contact komen met zuurstof
mijn top 5;
1; Chanel
2; Pupa
3; Hema
4; MUA
5; YSL
Wat mij opvalt is dat veel mascara's vaak in het begin juist te vloeibaar zijn en zo slecht doseren of gaan plakken. Soms laat ik hem dan wat weken liggen en als ik hem uit nieuwsgierigheid nog eens probeer gaat het veel beter dan de eerste keren. Alsof de samenstelling baat heeft bij het aanbreken en in contact komen met zuurstof
Lorem Ipsum
donderdag 4 februari 2016 om 13:18
Ik had altijd de Max Factor Masterpiece waterproof of de Telescopic, maar nu de Catrice better than false
Lashes waterproof (zilveren huls). Doet niet voor die andere onder.
Het is handig om er een lege mascara met goed hard borsteltje bij te hebben om eventuele klontjes weg te borstelen. Doe ik ook wel met de achterkant van mijn wenkbrauwpotlood (Hema).
Maar meestal heb ik dat niet eens nodig.
Ik strijk het borsteltje altijd even langs de rand af en doe twee laagjes mascara.
Lashes waterproof (zilveren huls). Doet niet voor die andere onder.
Het is handig om er een lege mascara met goed hard borsteltje bij te hebben om eventuele klontjes weg te borstelen. Doe ik ook wel met de achterkant van mijn wenkbrauwpotlood (Hema).
Maar meestal heb ik dat niet eens nodig.
Ik strijk het borsteltje altijd even langs de rand af en doe twee laagjes mascara.
donderdag 4 februari 2016 om 13:51
quote:Polkadot28 schreef op 04 februari 2016 @ 11:43:
Maybelline Volume express colossal mascara
Deze gebruik ik ook, al jaren. Is voor mij de allerbeste mascara. Ik heb echter het idee dat het voor iedereen verschillend is.
Wat ik wel ooit als tip mee kreeg is om eerst de bovenkant van de wimpers van mascara te voorzien en daarna de onderkant zodat ze niet aan de onderkant te zwaar worden zodat ze volume kwijt raken na een poos. Dit werkt voor mij erg goed.
Maybelline Volume express colossal mascara
Deze gebruik ik ook, al jaren. Is voor mij de allerbeste mascara. Ik heb echter het idee dat het voor iedereen verschillend is.
Wat ik wel ooit als tip mee kreeg is om eerst de bovenkant van de wimpers van mascara te voorzien en daarna de onderkant zodat ze niet aan de onderkant te zwaar worden zodat ze volume kwijt raken na een poos. Dit werkt voor mij erg goed.