Lijf & Lijn alle pijlers

Samen flink afvallen in 2016!

31-12-2015 10:28 2020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 2 is geopend: linkje

Hallo allemaal,

Morgen begint het nieuwe jaar en in dat jaar wil ik circa 40 kilo afvallen. Daarna zijn we er nog niet, maar dat is het doel voor het eerste jaar, het jaar van verandering. Ik zoek mensen die ook veel (25+ kilo) af willen vallen, om elkaar te kunnen steunen en te stimuleren.

Ik ga flink minderen met suiker, puurder eten (minder bewerkt eten, geen pakjes en zakjes e.d.) en ook meer bewegen, om zo uiteindelijk een leuker leven te krijgen en natuurlijk een veel gezonder lichaam. Ben me al een tijdje druk aan het inlezen en verdiepen hierin. Ik weeg nu ongeveer 140 kilo... en dat moet echt veranderen! Ohja, ik ben 31 en mama van 2 kleine mannetjes (20 maanden en 3 maanden). Wie doet er mee?

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB. Drie weken geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.
I'm not myself, I'm a replica of me
De Fitbit Charge HR die ik nu heb, heeft ook een klok (arm draaien=klok aan, ideaal!), zelfs met datumweergave. En hij meet mijn hartslag en doet dat volgens mij vrij precies als ik zo kijk naar de afgelopen dagen. Verder meet hij stappen, calorieën, afstand en trappen, dat laatste is hij alleen niet zo heel goed in, maargoed, dat boeit mij persoonlijk dan weer niet. Gaat ook 4-5 dagen mee totdat hij weer opgeladen moet worden. Ik vind m echt ideaal! Ben benieuwd wat die Altra nog extra kan en wat die gaat kosten. De surge vond ik al erg prijzig, terwijl ik zelf niet meer nodig heb dan deze charge.

Nog mensen die ik mag toevoegen in de fitbit app? Kun je elkaar volgen en eventueel uitdagen enzo, vind ik wel leuk PB je e-mailadres maar als je dat ook leuk vindt!
Ohja: pb's idealiter als reply sturen op je eerdere bericht, dan blijft m'n inbox wat overzichtelijker, 1 pb-converatie per persoon
Ik zal er proberen erg in te hebben noeki dat ik voor reply ga als ik mijn nieuwe gewicht door geef, ben een beetje war hoofd op dit moment

Ik heb ook een actie plan liggen voor die eetbuien en de laatste stap daar van is opnieuw contact op nemen met mijn psycholoog als het langer dan 7 dagen aanhoud dat gevecht en dat is nu het het geval. Tot op heden weet ik niet te zwichten maar merk dat het gevecht echt steeds zwaarder word en ik voel gewoon als ik niks onder neem ik straks breek en dan is het hek van de dam.

Heb vandaag even kort een telefonisch consult gehad en dat vond ik wel prettig heb wat oefeningen op gekregen en volgende week een gesprek even weer de mindset goed krijgen.

Ik verwacht zaterdag echt wel te zijn afgevallen dat kan niet anders en dat motiveert mij ook wel enorm.

89,5!!!!!!

Ben zo blij! Vandaag eerst lekker gewerkt (ben aan het reïntegreren na overspannen zijn), daarna meteen door naar de sportschool en daar was hij dan, een gewicht dat begint met 8. Heb mezelf (en mijn man) beloofd dat ik nooit, nooit, nooit meer iets wil wegen dat begint met 9.

Ik stuur een pb, Noekie.
Super sassefras
Wow sassefras super
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
Excuus voor het niet aanwezig zijn.

M'n relatie is nu prio nr1. We willen en lijken het te redden.

Gewicht helaas aangekomen. Zoveel emotiesworden helaas gestildmet eten.

Geef morgen wat m'n gewicht ook is gewoon door.

Fijne avond en succes allen!
Wat super Sassefras!
Ik ben ook blij, vandaag weer gewogen en eindelijk weer wat lichter. Nog 1100 gram en de eerste 10 kilo zijn een feit!! Ik zal ook proberen wat vaker op jullie te reageren.
Geweldig Sas! Mandy, helemaal begrijpelijk!

Ik ben ook ontzettend blij woog vanochtend 104,5. Houdt in -1.9 deze week (geloof ik) maar sowieso -10.0 kg overall!! Ga morgen dus met een goed gevoel Carnaval vieren

Heb gister trouwens een slechte dag gehad, teveel (8!) boterhammen en noten gegeten. Maar goed, toch mooi afgevallen deze week

Hoop dat jullie ook weer mooie resultaten hebben geboekt! Fijne dag allemaal!
@ Chocoladespikkels wat gaaf de eerste -10 in zicht voor je dat geeft toch zeker een enorme boost om door te gaan

@ vivavamp wat goed

Ik ga er morgen weer op staan ben benieuwd heb deze week al de 125 gezien hoop hoop echt dat ik die morgen weer zie of anders 126 laag.
Wauwwwww wat een goede verhalen lees ik hierboven, zoveel afgevallen!! Ik ben morgen aan de beurt met wegen en oehhhh ik hoop zo op 1,5 kilo eraf. Is veel maar dan zit ik ook op -10!!! En anders de week erop;-)

We gaan goehoedddddddd!!!:-)
quote:single1985 schreef op 04 februari 2016 @ 14:57:

Ik zal er proberen erg in te hebben noeki dat ik voor reply ga als ik mijn nieuwe gewicht door geef, ben een beetje war hoofd op dit moment

Ik heb ook een actie plan liggen voor die eetbuien en de laatste stap daar van is opnieuw contact op nemen met mijn psycholoog als het langer dan 7 dagen aanhoud dat gevecht en dat is nu het het geval. Tot op heden weet ik niet te zwichten maar merk dat het gevecht echt steeds zwaarder word en ik voel gewoon als ik niks onder neem ik straks breek en dan is het hek van de dam.

Heb vandaag even kort een telefonisch consult gehad en dat vond ik wel prettig heb wat oefeningen op gekregen en volgende week een gesprek even weer de mindset goed krijgen.

Ik verwacht zaterdag echt wel te zijn afgevallen dat kan niet anders en dat motiveert mij ook wel enorm.

Wat goed dat jijzelf actie onderneemt door bv dat telefonische consult te doen en daarmee zelf probeert de controle te krijgen! Het lukt je echt wel, je kunt het!

Wat doe je trouwens qua 'genietmomentjes'? Mag je die van jezelf hebben of doe je dat niet? Ik merk dat bij mij die er nl voor lijken te zorgen dat die eetbuien er niet komen. Omdat ik steeds lekkere eetmomentjes heb om naar uit te kijken en dat erg motiveert. Ook na zo'n moment(je) is de motivatie juist meer. Wie weet werkt dat voor jou? You can do it!
Goed bezig dames!

@Single: ik ben wel benieuwd wat de psych dan tegen je zegt of doet als het allemaal niet zo wil lukken qua eetbuien. Weet niet of je er iets van wilt delen? Hebben wij misschien ook wel wat aan

@Mandy: heel begrijpelijk hoor!

Ik ga zo meteen wegen, ben heel benieuwd na deze rommelige, zieke week, er is sowieso best wat af als het goed is!
136,7! Van de week wel 135,5 gezien, maar dat was toen ik volledig leeg was na een nachtje op de wc... Dus dit had ik ook verwacht. 1,3 eraf deze week dus, nice!

Zo eerst ff met de kindjes op pad, kom later de tabel weer ff bijwerken.
Ik heb het even heel druk gehad, dus niet echt tijd gehad om te reageren en ook niet om af te vallen helaas. Ik sta nog steeds op 105. Nu al ruim een maand. Vreselijk! Gelukkig heb ik over anderhalve week weer een afspraak met de dietist, ik hoop dus dat dit mij verder kan helpen!

@single: Wat goed dat je de psycholoog hebt gebeld, maar wat vervelend dat je zo in de bui blijft hangen. Hopelijk kan de psycholoog je verder helpen

@mandy: Veel succes met je relatie, heel begrijpelijk dat dat even voor gaat!

@Sassefras: Wat goed, een mijlpaal bereikt! Ik wil ook zo graag onder 105

@de rest: Jullie zijn echt super goed bezig, veel kilo's eraf al! Ga zo door!

@weegschaal: Ik heb een analoge momenteel, dus ik kan eigenlijk alleen hele en halve kilo's zien. Waarschijnlijk als ik ga verhuizen dat ik dan een digitale neem
It ain't me
Kijk, dat is nou eens een goed voorbeeld van 'elk nadeel heb z'n voordeel' Noekie! 1,3 eraf

Cocomo, balen dat je stil staat. Heb je zelf wel het idee dat je af zou moeten vallen? Of lukt het je niet om je aan je leefregels te houden? Fijn dat je binnenkort weer een afspraak hebt, hopelijk geeft dat weer een boost om verder te gaan.

Fijne dag allemaal!
Ik reageer straks op anderen maar ik ben zo blij.

Vanmorgen op de weegschaal gestaan en ik zag 130.3. Dat is gewoon 2.2 kilo eraf deze week hoera.

Volgende week of de week erop hoop ik dus afscheid te nemen van de 130 kilo en bovendien ben ik straks de eerste 10 kilo kwijt! Dat motiveert enorm.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Fijn Ibi!

Ik merk dat ik er van baal dat het zo traag gaat.
Wow wat gaan jullie allemaal goed

Ik weet niet meer wie het vroeg maar ik heb ook zeker geniet momentjes en daar kan ik ook echt van genieten normaal gesproken. Ik heb het deze week niet gedaan uit angst door slaan.

Ik sta nog op de wachtlijst om getest te worden voor een bepaald label maar door fouten zal dat nog even duren. Een van mijn valkuilen is dat ik het lastig vind om met veel stress om te gaan zoals in dit geval. er ontstaat dan een orkaan in mijn hoofd en raak ik het overzicht kwijt waar door het als een balletje door rolt in andere dingen. Om het even kort te houden. Daar door heb ik de neiging om in oud gedrag te vallen en dat is opgeven mijzelf genadeloos hard naar beneden halen en dan beland ik in een visuele cirkel waar ik erg moeilijk uit kom.

Op dit moment weet ik die negatieve cirkel te weerstaan door hulp in te roepen. Ik heb nu andere oefeningen op gekregen om te ontspannen en afgesproken als ik het echt te kwaad krijg en alles wat los en vast zit op te eten dat ik dan naar buiten ga. Geen geld mee muziek op en wandelen tot ik moe ben en ik weer wat meer rust voel in mijn hoofd.

En dan volgende week kijken tijdens gesprek hoe nu verder.

Tot op heden werkt het voor mij en weet ik de drang te weerstaan.
@Single: je bent zo goed bezig :)!! je vraagt om hulp! Je houdt het ondanks alle stress vol en vraagt om en doet oefeningen om te ontspannen. Eerder zou je vast zijn gaan eten en nu doe je dat mooi niet . Je bent op de goede weg

@Chocospikkel: ik snap dat je liefst zo snel mogelijk wil afvallen, maar dit is toch echt knap. Ik begreep eerder al dat je heel snel aankomt door medicijngebruik, dus geen wonder dat het er misschien iets langzamer af gaat dan bij een ander. Hopelijk zie je snel weer het positieve en dat is dat je al bijna 10 kg bent afgevallen en dat is een hele prestatie!!

Iedereen die wat is afgevallen of een mijlpaal heeft bereikt gefeliciteerd

Hier twee boeken van Mieke Kosters gekocht waaronder het geheim van slanke mensen. Ben er blij mee! De menu's spreken me zelfs aan en dat had ik niet verwacht. Ga er straks verder in lezen.

vandaag wel goed bezig. bijna 11.000 stappen gezet, zo'n 15 km gefietst en ik ga zo nog ff op de hometrainer. Me ingehouden met eten en erg lekkere dingetjes gegeten in kleine porties naar 't voorbeeld van 't boek. Zo nog op de hometrainer en lezen in mieke kosters boek.
Kruidentheetje wel boek heb jij nog meer van mieke kosters? Ik wil eigenlijk die andere 2 boeken ook wel kopen

Ik kom er wel daar geloof ik in het feit dat ik het herken is al goed en morgen ga ik zeker zijn afgevallen en volgende week een gesprek dat trekt mij er wel door heen.
Fijn, zoveel mensen afgevalen!

En Coco; plateaus zijn vervelend maar normaal. Ik had het ook, stond drie weken zo goed als stil maar ga nu weer als een trein.

Morgen officieel wegen.

Verder heb ik twee dagen mn sterretje niet gehaald. Ik heb last van een milde man met de hamer geloof ik. Ben ZO moe, al twee dagen, dat ik besloten heb om maar even voor mezelf te kiezen en rustig aan te doen.

En 7000 stappen op een dag is ook geen schande, dus ach, even pas op de plaats en aan mezelf denken.
668, the neighbour of the Beast
Wow ben deze week gewoon 2.6 kg afgevallen de -10 komt in zicht nog 0.8 afvallen en dan is dat een feit.

Kan het even amper bevatten omdat ik z`n gevecht met mijzelf aan het leveren ben op dit moment. Maar ben ook onwijs trots op mijzelf
Ik ben gelijk gebleven en daar erg blij mee! Mensen die gezegd hadden daar voor te gaan: het is dus gelukt! Yes!

Ondanks uitgebreide lunches en diners en echt 0,0 aan sport / beweging (hotel bleek naast kantoor te zijn en denk dat ik op een hele dag max 20 min gelopen heb). Had optimistisch mijn sportkleding meegenomen maar dat is toch niet gelukt.

@single: wat ontzettend goed! Hopelijk helpt dit ook motiverend met je gevecht. Met recht trots op jezelf!
every journey starts with a single step

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven