Lijf & Lijn alle pijlers

Samen flink afvallen in 2016!

31-12-2015 10:28 2020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 2 is geopend: linkje

Hallo allemaal,

Morgen begint het nieuwe jaar en in dat jaar wil ik circa 40 kilo afvallen. Daarna zijn we er nog niet, maar dat is het doel voor het eerste jaar, het jaar van verandering. Ik zoek mensen die ook veel (25+ kilo) af willen vallen, om elkaar te kunnen steunen en te stimuleren.

Ik ga flink minderen met suiker, puurder eten (minder bewerkt eten, geen pakjes en zakjes e.d.) en ook meer bewegen, om zo uiteindelijk een leuker leven te krijgen en natuurlijk een veel gezonder lichaam. Ben me al een tijdje druk aan het inlezen en verdiepen hierin. Ik weeg nu ongeveer 140 kilo... en dat moet echt veranderen! Ohja, ik ben 31 en mama van 2 kleine mannetjes (20 maanden en 3 maanden). Wie doet er mee?

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB. Drie weken geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.
I'm not myself, I'm a replica of me
Ik moestuin ook al wel wat langer maar ik heb nog niet zo heel lang een kas.

We zijn vorig jaar verhuisd, sindsdien dus pas de kas.

Ik gok dat mijn kleine kas 3x2 meter is ongeveer, misschien iets groter, en de grote kas 6x3 ofzo? Of 6x2,50, kan ook.

In de grote kas heb ik drie druivenstokken staan en verder is alles nog mogelijk.

Ik heb vorig jaar vanalles gezet ook. Cherrytomaatjes (gaat in de kas zo hard dat het bijna niet bij te houden is), paprika's (werkt leuk), broccoli (te warm in de kas, schiet door), sla (gaat als een trein), aubergines (kansloos mislukt) en nog een paar dingetjes.

Vind 't erg leuk maar het is ook wel belachelijk veel werk en dat is niet altijd zo praktisch als je fulltime werkt.

Buiten heb ik dan nog een braam staan, maar die ga ik er uit pleuren denk ik. En achter de kas staat en enoooorme framboos, wat ik dan wel weer erg leuk vind.

Je hebt er in elk geval een fulltime baan aan om alles bij te houden....
668, the neighbour of the Beast
Ik heb een kleine hoor, iets van 3x2,5. Groot genoeg voor wat planten. In de kas is het nog wel te behappen. Elke occhtend even sproeien en in de avond ook weer even. Oogsten is het leukste wat er is
Ik doe elke avond mijn rondje water geven, maar dan moet je de druiven nog krenten, de tomaten dieven, alles opbinden, ....

Ohja, die druiven moet je blijkbaar ook spuiten voor meeldauw, in de braam komt luis dus die moet je spuiten.

Dan moet je nog frambozen plukken (dat is dan wel weer erg leuk) en kijken wat je verder moet oogsten.....

Nou ja, tis veel werk iig.
668, the neighbour of the Beast
leuk zo'n kas! Wij hebben wel een moestuin maar geen serre. Zelf doe ik daar niet zo veel aan, water geven en plukken.

Mijn man vindt zijn moestuin pure ontspanning. Onze moestuin is nu ook veel kleiner dan vroeger, ik vond emmers en emmers boontjes niet echt ontspannend... maar het is inderdaad superleuk als je gewoon wat gemengde snijsla (autocorrect maakt daar slijmla van!!) kan plukken voor tussen je boterham.

Het is hier momenteel HECTISCH, ik kom bijna niet meer op het forum. Heel veel problemen met bejaarde ouders die meer tegen dan meewerken. Nu kunnen ze naar een serviceflat maar het moet ineens allemaal supersnel. (ze hebben een groot huis) Mijn relatie met hen is nooit goed geweest, geen echte grote problemen maar we liggen elkaar niet echt. En nu komt het allemaal op mij neer, één van de nadelen van enig kind te zijn..... MAAR het goede nieuws is dat ik nog steeds "netjes" eet. Ik heb eigenlijk zo'n beetje het gevoel dat gezond eten mij momenteel op de been houdt.

Met dank aan de dames hier!!
not all who wander are lost
Goed bezig knolselder

Hier vandaag wezen bloedprikken die spierpijn word gewoon niet minder en word er s`nachts gewoon wakker van, de huisarts wil eerst dingen uitsluiten voor er verder gaat worden gekeken. Mocht alles goed zijn dan word ik door gestuurd naar een sport fysio en diëtiste.
Allemaal mensen hier jaloers op mijn vooruitkoken, ik ben vooral jaloers op alle moestuinen! Lijkt me zo leuk, maar heb echt geen groene vingers. En geen echte tuin of plaats ergens voor. Zou je ook iets kunnen verbouwen in van die lange, steigerhouten bakken? Zulke: http://csimg.koopkeus.nl/ ... /bloembakken-bloembak.jpg

Single, raar zeg. Wel goed dat er naar gekeken wordt. Beweeg je nog steeds zoveel of is dat minder geworden nu je die spierpijn hebt? Dan is het helemaal raar dat het niet over gaat.

Knolselder, goed bezig. Sterkte!
He dames, ik ben weer thuis en dus weer bij de pc. Ik zal morgen de boel even bijwerken!!! Nu even tijd voor de bank + netflix
@ auran ik beweeg nog steeds zoveel en dat zal tot 1 april ook niet veranderen want ik beweeg zoveel op mijn werk doe thuis echt nog niks aan extra bewegen of iets.

Ik word ook echt wakker van de kramp en dat had ik voor het afvallen niet.

Noekie doe rustig aan tijd voor jezelf is ook erg lekker.
@single: goed dat je naar de dokter gaat! kramp is vreselijk

@auran: sommige dingen kan je kweken in bakken, wij hadden vroeger een bak met radijzen en snijsla, kruiden gaat natuurlijk ook.

En verder hangt het er van af hoe diep ze zijn. In ons tuincentrum hadden ze zelfs zakken aarde waar je een rechthoek uitsnijdt en daar kan je dan bijvoorbeeld tomaatjes in kweken.

@noekie: geniet van netfix! waar kijk je het liefst naar?

prettige avond!
Leuk dat veel mensen een moestuin hebben. Wij zijn nu onze tuin aan het inrichten en wij kiezen voor alleen appelbomen.

Het afvallen gaat niet zo snel als ik wil. Ben de laatste tijd best moe, dus denk nog niet helemaal hersteld van de griep.

Gelukkig is er niets aangekomen en gaat het er heeel langzaam af. We blijven gewoon lekker doorgaan
@ Miesje: mee eens: lekker doorgaan!
Wil iemand anders misschien de tabel overnemen? (nieuw deel aanmaken, zodat het wel in het beginbericht kan) Ik heb er gewoon te weinig tijd voor momenteel.
lukt het een beetje Noekie?

@Noekie: hoeveel tijd ben je er ongeveer aan kwijt? Ik wil het op zich wel doen, maar dan moet je me wel even uitleggen hoe het allemaal werkt :-)
every journey starts with a single step
Ik wil ook wel hoor, heb op zich tijd genoeg en hou wel van adminklusjes.
@Sassefras: weet je hoe het werkt? Het is een beetje lastig uit te leggen, dus als iemand al weet hoe het werkt, is het het makkelijkste Zo ja, maak dan maar een nieuw topic aan

Alhoewel, het valt mee. Ik heb het vrij duidelijk neergezet, dus dan stuur ik de code ff door voor degene die het gaat doen.
Ja, ik weet hoe het werkt. Ik maak wel even een nieuw topic aan en post hier de link.
Als sassafras weet hoe het werkt dan mag zij het doen hoor - ik heb überhaupt nog nooit een topic aangemaakt (maar dat kan op zich niet moeilijk zijn) dus zal wel even iets van uitleg / hulp nodig hebben met de tabel enzo..
quote:sassafras schreef op 01 maart 2016 @ 14:41:

Ja, ik weet hoe het werkt. Ik maak wel even een nieuw topic aan en post hier de link.Prima!
Nieuwe topic met nieuwe tabel is klaar.

Je vindt het topic hier.

Noekie, kun jij een link in jouw openingspost zetten (en de mods vragen een slotje op deel 1 te doen?).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven