Haren kammen

23-10-2008 11:30 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het kammen van de haren van mijn dochter (4) is elke dag een drama. Ook na het douchen met anti-klit shampoo of inspuiten met anti-klit. Niets lijkt te helpen.

Wie heeft een tip?
het haar niet nat kammen...

dat is nl. echt niet leuk
Je zou kunnen proberen of het werkt met een wekelijks haarmaskertje? Gebruik je al conditioner na het wassen? Dat maakt bij mij het grote verschil.
Haar 's nachts invlechten?
Is het alleen de onderkant of zitten de klitten door het hele haar?

Als het alleen de onderkant is, dan zou ik eens naar de kapper gaan. Gespleten punten zorgen vaak voor klitten die je er met geen mogelijkheid uit krijgt.

Misschien helpt het als je na het gebruik van shampoo cremespoeling gebruikt (die je dus weer moet uitspoelen), maar voordat je het uitspoelt haar haren kamt?
En een satijnen kussensloop? Schijnt doordat het gladder is minder wrijving en dus minder beschadiging te veroorzaken. En als al bovenstaande tips niet helpen zou ik het haar toch wat korter laten knippen.

Mooi lang haar is toch geen drama's waard?
Af knippen!
ben het wel eens met een aantal tips hierboven.

Als je gespleten punten hebt dan klit het haar veel meer dus regelmatig een stukje eraf mocht je dat nog niet doen.

Dit helpt al veel.

Mijn dochter heeft haar tot net boven haar stuitje wat bij haar goed helpt is een spray van schwarzkopf die ze smorgens inspuit ( hair repair en dan de oranje anderen werkten minder goed) Vele andere merken geprobeerd maar dit was voor haar de beste.

Wat ik ook regelmatig doe is wat haarpunten serum in haar punten doen.

Savonds doen we ook idd een vlecht in en dat scheelt enorm zowel met klitten als met afbreken van het haar.

Satijnen kussen heb ik idd ook vaak gehoord maar mijn dochter heeft er geen.

het haar nat kammen heeft als nadeel dat het niet zo veerkrachtig is als droog haar waardoor het makkelijker afbreekt maar het gaat vaak wel een stuk makkelijker wanneer het nat is.

Altijd het haar van onderuit kammen NOOIT bovenop beginnen ( beginnen dus bij de punten)

succes!!!
Kam het haar idd nooit als het nat is, dat is ten eerste pijnlijk, en ten tweede heel slecht voor lang haar.

Kam eerst de punten dan steeds een stukje hoger beginnen
Ik doe snachts vaak een vlechtje in. Scheelt een hoop.
Zelf laten doen. Gek genoeg doet het dan bij mijn dochter geen pijn...

Giss Kur ontwar/antiklit.

Dit maakt mijn pluizige gepermanente krullen binnen enkele seconden doorkambaar.
Hier in Engeland heeft iemand een borstel ontwikkeld voor klitten. Erg goede resultaten mee behaald, wordt nu ook in nederland verkocht.

http://www.hairadviser.nl/
Hier staat er ook iets over geschreven

http://shoppen.blog.nl/webshops/2008/09 ... et-de-klit
Dochter hier kan het nu ook zelf (ze is ook 4). Scheelt een hoop drama's. Als ik het doe idd onderaan beginnen en voorzichtig stukje bij beetje omhoog werken.

En na een bad vlecht ik het vaak 's avonds (voor mooie prinsessengolven, ja ze houdt daarnaast van roze ). Da's heel fijn 's morgens.

Ik ga er iig even rustig voor zitten als ik het doe. Als ik stress en zij gaat gillen, wordt de sfeer er niet leuker op. Dus in alle rust en ondertussen een beetje kletsen en afleiden.
Ik gooi regelmatig mijn eigen cremespoeling in het haar van dochter. Daarna kun je het heel makkelijk doorkammen. Of de Andrelon Lang & Levendig lotion. Kun je zowel op nat als droog haar gebruiken, verzwaart niet, ruikt heel lekker, voorkomt gespleten punten en je kamt zo door het haar heen.

Ik gebruik het zelf ook op mijn lange haar.

Overigens is regelmatig naar de kapper wel een vereiste om haar klitvrij te houden. Ik merk het zelf ook als ik te lang niet ga, dan klit mijn haar het als een gek.
Onze dochter heeft een mooie bos krullen. Dat was en is een ramp om door te kammen. Als ze onrustig heeft geslapen is het 1 grote pluizebol vol klitten.

Ik maak het dan een beetje vochtig met een plantenspuit met water een een beetje conditioner erdoor. Dit werkt perfect!

Niet teveel conditioner anders is het snel vet.
anoniem_30706 wijzigde dit bericht op 24-10-2008 09:20
Reden: typfoutje
% gewijzigd
Ook, zorgen dat het niet veel langer is dan '' nodig '' ... om lang haar te hebben, bv mijn dochters hebben ook lang haar, maar ik laat het elke keer bijknippen tot net over de schouders.

Ik vind het niet nodig om het dan langer te laten groeien, je kunt er dan al alles mee, vlechten, knotten, los, e.a.

En bij de middelste zitten er ook wat lagen in, kamt makkelijker, en het is niet zo zwaar.

En in de nacht een losse vlecht idd.
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven