Stel hier je 'gekke vraag'..

12-12-2015 16:11 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb regelmatig dat ik me kleine dingen afvraag.

Geen grote wereldse vragen, maar gewoon dingetjes die ik me dan afvraag terwijl ik bijvoorbeeld onder de douche sta ofzo.

Ik vraag me bijvoorbeeld af of je haren net ietsje harder groeien als je eraan trekt. (Dit omdat ik een moeder ken die haar dochtertje van 2 jaar dagelijks vrij strakke staartjes indoet omdat ze zo hoopt dat haar haren sneller groeien )

En ik vraag me af of het zo kan zijn dat iedereen andere kleuren waarneemt. Dat mijn definitie van 'blauw' behoort bij een plaatje 'blauw', dat mss niet overeenkomt met jouw plaatje 'blauw'. Dat jij mss een andere kleur waarneemt. Want hoe kun je dat nou checken? Jij doet als baby je ogen open, en ziet een kleur X, je ouders wijzen naar die kleur en leren je dat het woordje 'blauw' daarbij hoort. Maar mss zien jouw ouders wel een hele andere tint.

Nouja, dat soort vragen.

En droomt een blinde in beelden?

En, als iemand heel erg scheel ziet, (dat je duidelijk ziet dat beide irissen richting neus staan), ziet die dan net zo dubbel als ik, als ik probeer met mijn ogen (zonder afwijking) bewust scheel te kijken?

En, als je in een bootje op zee dobbert, en je droogt bijna uit van de dorst, kun je dan beter wel of niet een slok zeewater nemen..?

En, als ik droom, dan voelt mijn droom vaak heel vanzelfsprekend en normaal, tot de wekker gaat. Dan schakel ik binnen 2 seconden over naar de 'werkelijkheid', parkeer de droom en 'weet' dat dit een illusie was.

Maar wat nu als er nog meer 'lagen' zijn. Dat er dadelijk NOG een soort van wekker gaat, ik uit mijn zo vanzelfsprekende leventje stap, en dit dus OOK niet 'de' werkelijkheid is..?

(Droom ik mijn droom of droomt mijn droom mij..? )

Antwoorden, en nog meer gekke vragen zijn welkom!
quote:cijfernerd schreef op 02 februari 2016 @ 19:26:

[...]

Of zij gaan met een nepkutje, achter de cam zitten....Ik zie Mike Starink al zitten ja. Of Rolf Wouters
Ik heb een heel goed gehoor of iets vals is of niet. Ik kan voor geen meter zingen, en hoor ook zelf dat ik vals zing.

Blijkbaar heb ik mijn stemapparaat gewoon voor geen meter onder controle
quote:-tinkerbell- schreef op 02 februari 2016 @ 18:18:

Oké jongens, hier een update van mijn inspectie werkzaamheden van vandaag: het blijkt dat lang niet alle vrachtwagens die gekke flapjes hebben, heb er slechts twee of drie gezien. Deze hadden volgens mij allemaal zo'n laadklep die ze open kunnen klappen en die dan schuin tegen de grond aan ligt (snappie?). De flapjes zaten aan aan het uiteinde van die klep. Máár:

Als je die klep open doet, zouden de flapjes aan de onderkant zitten toch? Dus dan kunnen ze geen reflectie-functie hebben?!

Ik stel voor dat ik mijn onderzoek uitbreid naar de rest van de week, ik doe graag gedegen onderzoek voordat ik conclusies trek. Misschien ontdek ik nog vrachtwagens mét laadklep maar zonder flapjes of vrachtwagens zonder laadklep maar mét flapjes?!

Als de klep opengaat staat ie horizontaal. Kun je precies mooi tegen aan knallen. Dus moeten er flapjes zodat je t beter ziet.

Dan wordt de uit te laden lading op de klep gezet. Die klep gaat niet schuin naar beneden maar gaat in horizontale positie naar beneden en dan pas n beetje schuin.

Off topic, ik ben een keer bijna op een aanhanger gefietst met van die oprijplaten (hadden ze zo'n karretje van de plantsoenendienst mee uitgeladen). Stond op het fietspad en ik reed helemaal voorover gebogen vanwege sneeuw die in mijn gezicht striemde. Heb er nog een verzwikte enkel aan over gehouden
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Oei, auw, streepjessokken. .!

Diarree krijgen v stress kan. Iets met stress hormoon dat de darm aanzet tot (teveel) actie. Zal het ff googlen...:

"Ook stress kan tot acute diarree leiden. Door de nervositeit worden de darmen te veel gestimuleerd. De voedselbrij gaat dan te snel door je darmen, waardoor er niet voldoende water kan worden onttrokken." (Bron: gezondheidsplein )
quote:-tinkerbell- schreef op 02 februari 2016 @ 18:18:

Oké jongens, hier een update van mijn inspectie werkzaamheden van vandaag: het blijkt dat lang niet alle vrachtwagens die gekke flapjes hebben, heb er slechts twee of drie gezien. Deze hadden volgens mij allemaal zo'n laadklep die ze open kunnen klappen en die dan schuin tegen de grond aan ligt (snappie?). De flapjes zaten aan aan het uiteinde van die klep. Máár:

Als je die klep open doet, zouden de flapjes aan de onderkant zitten toch? Dus dan kunnen ze geen reflectie-functie hebben?!

Ik stel voor dat ik mijn onderzoek uitbreid naar de rest van de week, ik doe graag gedegen onderzoek voordat ik conclusies trek. Misschien ontdek ik nog vrachtwagens mét laadklep maar zonder flapjes of vrachtwagens zonder laadklep maar mét flapjes?!Je maakt er serieus werk van houd ons op de hoogte!!
Ik vraag mij altijd af: iemand die 60 uur zegt te werken, hoe productief is diegenene dan? Net als mensen doe 10 uur op een dag werken, na 8 uur kantoorwerk, moet ik echt stoppen, want dan zit mijn hoofd vol.

En wanneer doen ze dat dan?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:dianaf schreef op 03 februari 2016 @ 10:35:

Ik vraag mij altijd af: iemand die 60 uur zegt te werken, hoe productief is diegenene dan? Net als mensen doe 10 uur op een dag werken, na 8 uur kantoorwerk, moet ik echt stoppen, want dan zit mijn hoofd vol.

En wanneer doen ze dat dan?Bij ons op het werk zijn de dagen standaard 10 uur, en het wil nog wel eens voorkomen dat we geen tijd voor pauze hebben. We knallen echt continu.
Waarom is de week 7 dagen en het weekeinde 2 dagen? Zijn er landen die dat anders hebben geregeld?
quote:Annelaure schreef op 03 februari 2016 @ 10:40:

Waarom is de week 7 dagen en het weekeinde 2 dagen? Zijn er landen die dat anders hebben geregeld?Isreal heeft formeel geloof ik maar 1 dag, de sabbat. Vroeger werkte je gewoon 6 dagen en alleen de zondag was een rustdag ivm het geloof.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:dianaf schreef op 03 februari 2016 @ 10:35:

En wanneer doen ze dat dan?60 uur is echt killing, dat heb ik afgelopen maand gedaan. Woensdag overdag, vrijdagavond en op zondag was ik vrij. En tussendoor wel ruim pauzes nemen, anders hou je het niet vol. Productief? Overdag de routineklusssen en s avonds het denkwerk, wat best goed ging omdat dan niemand rond loopt. Maar permanent 60 uur per week zou ik niet overleven.
quote:Sabeltandcavia schreef op 13 december 2015 @ 19:46:

[...]

Iets dergelijks heb ik me afgevraagd over muziek. Op een gegeven moment zijn alle melodieën toch wel een keer bedacht?Geweldig! Dit heb ik mij ook al zo vaak afgevraagd!!
quote:Annelaure schreef op 03 februari 2016 @ 10:40:

Waarom is de week 7 dagen en het weekeinde 2 dagen? Zijn er landen die dat anders hebben geregeld?

Ze hebben weleens uitgeprobeerd (in de zorg) of het handiger zou zijn om 9-daagse 'weken' te hebben, dus 7 werkdagen, 2 dagen weekend. En andere samenstellingen. Maar 5 werkdagen, 2 weekenddagen bleek toch het minst slopend te zijn.

Gek onderzoek, denk ik dan, want 'vroeger' werkten mensen ook op zaterdag de hele dag, en later op z'n minst een halve dag. (en waarom ook niet). Dat gold ook voor scholing.
Mijn streven is een werkweek van 2 dagen met 5 dagen weekend..!
quote:ikbenik schreef op 04 februari 2016 @ 07:58:

Mijn streven is een werkweek van 2 dagen met 5 dagen weekend..!

Heb jij dat niet?

Ik allang hoor. Alleen denk mijn baas dat ik alle 5 dagen hard werk
Ik heb regelmatig dat drie dagen werk volstaat om de vereiste vierdaagse uren vol te maken, dat kan dus prima!

(Al werk ik dan toch ook die vierde dag, maar ja, ik heet dan ook gekke henkie)
quote:Annelaure schreef op 03 februari 2016 @ 10:38:

[...] Bij ons op het werk zijn de dagen standaard 10 uur, en het wil nog wel eens voorkomen dat we geen tijd voor pauze hebben. We knallen echt continu.

Ik ben altijd al blij als ik mijn 8 uur doorkom, zeker als ik de hele dag met hersenwerk bezig ben. Toch wel fijn als je af en toe moet kopieren.

quote:femke09 schreef op 03 februari 2016 @ 15:05:

[...]

60 uur is echt killing, dat heb ik afgelopen maand gedaan. Woensdag overdag, vrijdagavond en op zondag was ik vrij. En tussendoor wel ruim pauzes nemen, anders hou je het niet vol. Productief? Overdag de routineklusssen en s avonds het denkwerk, wat best goed ging omdat dan niemand rond loopt. Maar permanent 60 uur per week zou ik niet overleven.Ik doe met overwerken juist liever routine dingen, omdat ik dan niet zo over na hoef te denken.
quote:Corona67 schreef op 04 februari 2016 @ 08:05:

[...]

Heb jij dat niet?

Ik allang hoor. Alleen denk mijn baas dat ik alle 5 dagen hard werk

Ja, ik moet ook echt wat meer deze instelling hanteren. ..! Veel gezonder!
Waarom zit, als je een handzeeppompje koopt, de 'mooie kant' altijd verkeerd?

In de winkel staan ze met het pompje naar je toe en de 'mooie sticker' ook naar je toe. Eenmaal thuis neem je hem in gebruik, en moet je dus het tuitje een slag draaien zodat hij van het slot af is. Als je dan het tuitje naar je toe hebt, is de lelijke kant (de lettertjes met wat er allemaal in zit etc) ineens ook naar je toe.

WHY!?
quote:ikbenik schreef op 05 februari 2016 @ 17:48:

Waarom zit, als je een handzeeppompje koopt, de 'mooie kant' altijd verkeerd?

In de winkel staan ze met het pompje naar je toe en de 'mooie sticker' ook naar je toe. Eenmaal thuis neem je hem in gebruik, en moet je dus het tuitje een slag draaien zodat hij van het slot af is. Als je dan het tuitje naar je toe hebt, is de lelijke kant (de lettertjes met wat er allemaal in zit etc) ineens ook naar je toe.

WHY!? Omdat je dat pompje gewoon nog wat verder kunt draaien en je dan gewoon de goede kant weer voor je hebt?
quote:S0LEIL schreef op 05 februari 2016 @ 17:52:

[...]

Omdat je dat pompje gewoon nog wat verder kunt draaien en je dan gewoon de goede kant weer voor je hebt?

Dat heb ik natuurlijk meteen geprobeerd. Lukte niet. Ik kon hem wel terug dicht draaien, maar ik wil meteen pompen en inzepen.
Oh, en nog een vraag:

Klopt het dat je 'stroom' krijgt als je met je vullingen v je kiezen op een stukje aluminium folie zou bijten..?
Probeer het gewoon!!

(En ja. Dat klopt. De vulling en het aluminium werkt als een soort van accu achtig iets)
quote:ikbenik schreef op 05 februari 2016 @ 18:01:

[...]

Dat heb ik natuurlijk meteen geprobeerd. Lukte niet. Ik kon hem wel terug dicht draaien, maar ik wil meteen pompen en inzepen.Soms kun je het pompje eraf draaien en dan de stand zelf instellen
quote:Corona67 schreef op 05 februari 2016 @ 18:09:

Probeer het gewoon!!

(En ja. Dat klopt. De vulling en het aluminium werkt als een soort van accu achtig iets)

Ik durf niet!!

Hoe voelt dat, en hoe werkt dat?
quote:Corona67 schreef op 05 februari 2016 @ 18:10:

[...]

Soms kun je het pompje eraf draaien en dan de stand zelf instellen

Ik kan het dopje natuurlijk IETSJE losdraaien, maar als ik wil dat hij gewoon helemaal dicht is, dan eindigt het tuitje (op standje 'open') naar de verkeerde kant. Losschroeven en opnieuw vastdraaien werkt niet. De schroefdraad blijft hetzelfde.

Ach, geen wereldprobleem, maar beetje irritant is het wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven