Stel hier je 'gekke vraag'..

12-12-2015 16:11 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb regelmatig dat ik me kleine dingen afvraag.

Geen grote wereldse vragen, maar gewoon dingetjes die ik me dan afvraag terwijl ik bijvoorbeeld onder de douche sta ofzo.

Ik vraag me bijvoorbeeld af of je haren net ietsje harder groeien als je eraan trekt. (Dit omdat ik een moeder ken die haar dochtertje van 2 jaar dagelijks vrij strakke staartjes indoet omdat ze zo hoopt dat haar haren sneller groeien )

En ik vraag me af of het zo kan zijn dat iedereen andere kleuren waarneemt. Dat mijn definitie van 'blauw' behoort bij een plaatje 'blauw', dat mss niet overeenkomt met jouw plaatje 'blauw'. Dat jij mss een andere kleur waarneemt. Want hoe kun je dat nou checken? Jij doet als baby je ogen open, en ziet een kleur X, je ouders wijzen naar die kleur en leren je dat het woordje 'blauw' daarbij hoort. Maar mss zien jouw ouders wel een hele andere tint.

Nouja, dat soort vragen.

En droomt een blinde in beelden?

En, als iemand heel erg scheel ziet, (dat je duidelijk ziet dat beide irissen richting neus staan), ziet die dan net zo dubbel als ik, als ik probeer met mijn ogen (zonder afwijking) bewust scheel te kijken?

En, als je in een bootje op zee dobbert, en je droogt bijna uit van de dorst, kun je dan beter wel of niet een slok zeewater nemen..?

En, als ik droom, dan voelt mijn droom vaak heel vanzelfsprekend en normaal, tot de wekker gaat. Dan schakel ik binnen 2 seconden over naar de 'werkelijkheid', parkeer de droom en 'weet' dat dit een illusie was.

Maar wat nu als er nog meer 'lagen' zijn. Dat er dadelijk NOG een soort van wekker gaat, ik uit mijn zo vanzelfsprekende leventje stap, en dit dus OOK niet 'de' werkelijkheid is..?

(Droom ik mijn droom of droomt mijn droom mij..? )

Antwoorden, en nog meer gekke vragen zijn welkom!
quote:ikbenik schreef op 05 februari 2016 @ 18:41:

[...]

Ik durf niet!!

Hoe voelt dat, en hoe werkt dat?

Kan ik niet uitleggen..

Soort van elleboogstroomknopjegevoel. Maar dan in je mond
quote:ikbenik schreef op 05 februari 2016 @ 18:45:

[...]

Ik kan het dopje natuurlijk IETSJE losdraaien, maar als ik wil dat hij gewoon helemaal dicht is, dan eindigt het tuitje (op standje 'open') naar de verkeerde kant. Losschroeven en opnieuw vastdraaien werkt niet. De schroefdraad blijft hetzelfde.

Ach, geen wereldprobleem, maar beetje irritant is het wel.Maar na het losdraaien kun je dus niet het pompgedeelte los van het schroefdraadgedeelte draaien?
quote:Corona67 schreef op 05 februari 2016 @ 18:55:

[...]

Maar na het losdraaien kun je dus niet het pompgedeelte los van het schroefdraadgedeelte draaien?Alleen dus de halve draai van open naar dicht en terug
Waarom koop je dat merk nog als het bij andere merken wel kan?
quote:ikbenik schreef op 05 februari 2016 @ 18:04:

Oh, en nog een vraag:

Klopt het dat je 'stroom' krijgt als je met je vullingen v je kiezen op een stukje aluminium folie zou bijten..?

Ja, maar alleen met amalgaamvullingen, niet bij composiet.

Amalgaam bevat metalen en in combinatie met aluminium wordt het een soort batterij en krijg je dus een soort stroomstoot.
Wat is de tik die ik regelmatig hoor in mijn vaatwasser, als ie klaar is (tussen programma net klaar en een uit of drie na het wassen in, daar zit geen systeem in)

Hoewel, ik bedoel denk het verspringen van mijn pannen, de hengsels of zo? Maar dan vaak 'uit het niets'

(Jemig, moeilijk te omschrijven, iemand die begrijpt wat ik bedoel?)

Dat van die tanden ken ik (bestaan zulke vullingen nog?) Wij aten vroeger van die zilverkleurige pastilles (salmiak en pepermunt), daar ontstond dat effect ook mee.
Het openklappen van het klepje van het tabletje?
Wauw, soleil, bedankt voor je vulling-aluminiumfolie-uitleg..!

En over het tikje in je vaatwasser, ik moest ook aan het open springen v het klepje v het vaatwastablet denken.
Nee, niet het klepje, da's een ander geluid, dit is meer metalig.
Dat MOET dan wel het vaatwassermannetje zijn.

Dat is een soort van kaboutertje, die woont in je vaatwasser. Hij ziet er elke wasbeurt op toe dat alles goed schoon wordt, glazen niet omvallen etc. Hij heeft een metalen hoedje op om zichzelf te beschermen tegen die rondslingerende draairamen, waar het water uit komt. Af en toe bukt hij nèt iets te laat, dan hoor je een soort 'klunk!'
Gelukkig heeft ie dat helmpje
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ja, en ook een soort snorkeltje .

Maar dat is van plastic, dus maakt natuurlijk een heeeeel ander geluid
quote:ikbenik schreef op 06 februari 2016 @ 11:52:

Dat is een soort van kaboutertje, die woont in je vaatwasser. Hij ziet er elke wasbeurt op toe dat alles goed schoon wordt, glazen niet omvallen etc. Hij heeft een metalen hoedje op om zichzelf te beschermen tegen die rondslingerende draairamen, waar het water uit komt. Af en toe bukt hij nèt iets te laat, dan hoor je een soort 'klunk!'
Af en toe heeft dat vaatwassermannetje niet goed geslapen, of een kater ofzo. Dan hoor je elke slag vd draaiarm een 'klunk'. Mensen verwarren dat geluid vaak met een iets te hoog uitstekende pannensteel, maar als ze dan tussendoor kijken om te controleren, zien ze niets dat dat geluid kan verklaren .

Vaatwassermannetje dus.

Met extra veel koppijn.
Dus, beste forummers, voortaan éérst je wijn- of bierglas omspoelen
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:ikbenik schreef op 06 februari 2016 @ 11:52:

'Ziet er op toe dat' Een normale kabouter voert dat werk zelf uit hoor!

(Hm, als ik dat soort luie kabouters rond heb lopen begin ik ineens iets te begrijpen van die lagen stof die zich hier in huis overal verzamelen en niet vanzelf wrggaan
quote:femke09 schreef op 06 februari 2016 @ 21:41:

[...]

'Ziet er op toe dat' Een normale kabouter voert dat werk zelf uit hoor!

(Hm, als ik dat soort luie kabouters rond heb lopen begin ik ineens iets te begrijpen van die lagen stof die zich hier in huis overal verzamelen en niet vanzelf wrggaan Die zijn in staking. Omdat je vaatwasserkaboutertje onder slechte omstandigheden moet werken. Te vaak denk ik. En misschien moet hij ook eens een nieuw metalen puntmutsje van je hebben. Behandel je je vaatwasserkaboutertje goed, dan gaat de rest ook weer beter hun best doen.
Oké, dus omdat hij z'n hoofd te vaak stoot, doet de rest ook gelijk niets meer, nou, lekker dan!

En als ik in tussentijd dan toch zelf voor het opruimen moet zorgen, een nieuwe vraag:

Ik ben erg verkouden en heb maandag een vergadering. Schone zakdoekje zijn geen probleem maar waar laat je de gebruikte? In je zak (ieuw, en leuk te zien voor degene naast je), op de tafel (...), op de grond (om later weg te gooien)? Ik kan moeilijk steeds naar de (ik bedenk net: niet aanwezige) prullenbak lopen. Echtgenoot stelde voor zelf een plastic zakje mee te nemen. Wat is een elegantere oplossing?
quote:femke09 schreef op 06 februari 2016 @ 22:11:

Oké, dus omdat hij z'n hoofd te vaak stoot, doet de rest ook gelijk niets meer, nou, lekker dan!

En als ik in tussentijd dan toch zelf voor het opruimen moet zorgen, een nieuwe vraag:

Ik ben erg verkouden en heb maandag een vergadering. Schone zakdoekje zijn geen probleem maar waar laat je de gebruikte? In je zak (ieuw, en leuk te zien voor degene naast je), op de tafel (...), op de grond (om later weg te gooien)? Ik kan moeilijk steeds naar de (ik bedenk net: niet aanwezige) prullenbak lopen. Echtgenoot stelde voor zelf een plastic zakje mee te nemen. Wat is een elegantere oplossing?Trek een ruime BH aan , en vul deze dan op met de gebruikte zakdoekjes.
Waar blijft bodylotion als het is ingetrokken?
quote:femke09 schreef op 06 februari 2016 @ 22:11:

Ik ben erg verkouden en heb maandag een vergadering. Schone zakdoekje zijn geen probleem maar waar laat je de gebruikte? In je zak (ieuw, en leuk te zien voor degene naast je), op de tafel (...), op de grond (om later weg te gooien)? Ik kan moeilijk steeds naar de (ik bedenk net: niet aanwezige) prullenbak lopen. Echtgenoot stelde voor zelf een plastic zakje mee te nemen. Wat is een elegantere oplossing?

Tja, het is een solidair volkje, die huiskaboutertjes. .. zeker met het vaatwassermannetje. Dat wordt toch gezien als een baan onder slechte werkomstandigheden.

Hij kan best wat hebben, maar je moet natuurlijk wel zorgen voor wat basis voorwaarden. Eén dag in de week vrij is redelijk, en natuurlijk regelmatig zijn snorkeltje ontstoppen en controleren of zijn helmpje nog voldoende bescherming biedt. Als je hiervoor zorgt zal de collectieve verontwaardiging zakken, en misschien dat dan ook je 'afval-wegbreng-huis-trol' weer bereid is om je zakdoekjes voor je weg te brengen.
Body lotion verdampt gewoon, grapes. Het water erin tenminste. De vetten en andere ingrediënten blijven achter op je huid.
Eten jullie snoepjes en koekjes ook met meerdere tegelijk?

En, is er iemand die zn theezakje 2 minuten laat trekken als ie thee zet?

Heel gek zijn de vragen niet, maar vragen zijn het ;)

En om zelf antwoord te geven: ik pak nooit een snoepje of koekje om vervolgens de rest weg te leggen. Nee, hier eet ik rustig een halve verpakking ofzo weg.

Thee laat ik als ik een volle pot zet het zakje meestal een keer of 12/13 op en neer. Ook als het theezakje eigenlijk maar voor 1 kopje zou zijn.
quote:Boomheide schreef op 07 februari 2016 @ 01:35:

Thee laat ik als ik een volle pot zet het zakje meestal een keer of 12/13 op en neer. Ook als het theezakje eigenlijk maar voor 1 kopje zou zijn.

Gatver, dat is gewoon gekleurd water.

Ik laat het ei er zo'n minuut of 5 in zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven