Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Ik ben ook al 10 jaar niet op koh tao geweest en ik denk dat ik steil achterover val van schrik.

Ik vind Koh Lanta vrij prijzig in vergelijking met Koh Phangang en zelfs Samui. Mijn budget is ongeveer 2500/3000 bath per nacht, maar daar heb je niet veel voor. Geen rotsen in zee graag. Ik zit nu te kijken in Klong Dao zit ik nu te kijken. Kantiang is dus ook leuk? Is er 's avonds wat te doen qua restaurantje/barretje/winkeltje? Ik vergelijk natuurlijk alle met Thong Nai Pan in Phangang. Moet ik niet doen natuurlijk.
Ik ook
O ja,ik zou het ook wel leuk vinden om een beetje te kunnen snorkelen met mijn zoon.
Het is echt mega volgebouwd, maar alleen langs de weg. Ben van de eerste schrik bekomen en ik moet eerlijk zeggen dat het wel nog steeds sfeer heeft. Voorbij Sairee is het trouwens nog steeds even leeg als eerst. Was vandaag in Ao Leuk en daar zijn ook bungalows bijgekomen, maar verspreid over de hele baai. Ik zit nog steeds net m'n mond open te kijken naar alle veranderingen hoor, maar het is wel leuk (gelukkig) en nog steeds betaalbaar.
Ik heb wat gevonden op Lanta: Narima.
Kantiang heb je paar leuke restaurantjes en barretjes zoals Why Not bar en drunken sailor, maar het is erg kleinschalig. Er is een groot heel luxe resort, Pimalai, en paar kleinere resorts. Snorkelen heb ik er nooit gedaan, maar heb wel gehoord dat mensen dat doen. Klong Nin heb je meer leuke resorts met zwembad en ook leuke restaurantjes op het strand, ga ik vaker eten. Maar nooit verbleven. Ik zit meestal in bamboe hutje voor 300-500 baht, zonder zwembad want ik heb de zee. Heb mijn vrienden gevraagd of zij nog iets weten, nog geen reactie gehad! White rock resort ben ik wel vaak geweest, restaurant aan/op het strand, resort aan de andere kant van de (rustige) weg. Narima ken ik niet.
Klong Nin ga ik zoeken! Thanks!
http://amazinglanta.com/koh-lanta-beaches/

Per strand een uitgebreide beschrijving, vind het kaartje per strand erg handig, staan veel hotels genoemd. Wie weet helpt dit nog bij het zoeken?
quote:Kris33 schreef op 30 januari 2016 @ 21:14:

http://amazinglanta.com/koh-lanta-beaches/

Per strand een uitgebreide beschrijving, vind het kaartje per strand erg handig, staan veel hotels genoemd. Wie weet helpt dit nog bij het zoeken?Thanks!
Ik heb mn tickets geboekt!

25 juni vlieg ik als eerste naar Bangkok, ik wil een maand blijven in Thailand. Niet de beste tijd, maar aan de ene kant vind ik niet zo erg om in de regentijd te reizen.

Kan iemand advies geven over Phuket eind juni? Een absolute afrader of niet? Opzich vind ik niet erg als per dag halfuur/uurtje regent per dag maar hele dagen regen liever niet natuurlijk . Welke delen zouden jullie aanraden in de periode juli?
Phuket niet! Groot, massaal, druk, Arabieren en Russen.
Ik zou me er niet op Phuket vastleggen en bekijken wanneer je er bent of het hele dagen regent of af en toe een buitje zodat je er wel of niet heen gaat.. Verder kun je overal prima zitten behalve Patong en Karon.
deel 1 en deel 2 grotendeels doorgelezen .. Wauw.. wat hoeveelheid info . Ik vond ook nog heel veel leuke en bruikbare informatie op de weblog tipsthailand en bij wat lokale reisbureaus die je kunt vinden op internet (greenwoodtravel bijvoorbeeld0. Boeken doe ik bij het hotel waar ik op dat moment zit, dat loopt wel los.

Ik ga zelf eind van dit jaar (november/december, kon helaas niet anders ivm werk) naar Thailand. Ik boek niets hier, misschien alleen maar 1e overnachting, dat hangt even af van vluchttijd.

Ik wil geen spectaculaire route doen, beetje wat iedere beginner doet. Voor mij de eerste keer Azie. Ben wel in Afrika geweest en heel Europa door. Twijfelde nog over een combi met Vietnam ofzo, maar daar heb ik net iets te weinig tijd voor. De volgende keer pak ik Vietnam, Cambodja , Laos etc.. Myanmar.. Daarna staat Peru op programma (eerst sparen)

Panning is ongeveer

2/3 dagen in Bangkok, ik ga sowieso een fietstocht doen en bangkok door slenteren

phetchaburi,

sukhothai

Chiang Mai, misschien jungle tocht doen, er zit daar een olifanten opvang, wil ik ook kijken.

Khao Sok, ook daar een leuke tocht met Tree Tops safari ofzoiets of khoa sok lake

Dan dag of 5/6 eilanden (alles behalve Phuket, Koh Samui en koh Phi Phi, te druk, te vol, te alles) even zien welke ik dan pak..

op terugweg kanchanaburi dag of 2 en de dag voor vertrek wil ik weer in bangkok zijn.

Kan wat lastig inschatten hoelang ik overal nodig heb , maar goed enige wat echt vaststaat is aankomst en vertrek dus ik heb wel vrijheid om dingen niet te doen of juist wel.

Ik kan 4 weken blijven dus dat moet haalbaar zijn. (ivm visum zorg ik dat ik net niet 30 dagen blijf)

Ik vlieg een keer met binnenlandse vlucht en misschien pak ik wel ergens nachttrein.

Anyways, leuk om hier mee te lezen en wie weet doe ik nog wel ideetjes op.
quote:yasmijn schreef op 02 februari 2016 @ 20:11:

Phuket niet! Groot, massaal, druk, Arabieren en Russen.ik las ergens online dat je het kunt vergelijken met Lloret en Salou. Zonde !
quote:TRAVELMUTS schreef op 04 februari 2016 @ 18:58:

deel 1 en deel 2 grotendeels doorgelezen .. Wauw.. wat hoeveelheid info . Ik vond ook nog heel veel leuke en bruikbare informatie op de weblog tipsthailand en bij wat lokale reisbureaus die je kunt vinden op internet (greenwoodtravel bijvoorbeeld0. Boeken doe ik bij het hotel waar ik op dat moment zit, dat loopt wel los.

Ik ga zelf eind van dit jaar (november/december, kon helaas niet anders ivm werk) naar Thailand. Ik boek niets hier, misschien alleen maar 1e overnachting, dat hangt even af van vluchttijd.

Ik wil geen spectaculaire route doen, beetje wat iedere beginner doet. Voor mij de eerste keer Azie. Ben wel in Afrika geweest en heel Europa door. Twijfelde nog over een combi met Vietnam ofzo, maar daar heb ik net iets te weinig tijd voor. De volgende keer pak ik Vietnam, Cambodja , Laos etc.. Myanmar.. Daarna staat Peru op programma (eerst sparen)

Panning is ongeveer

2/3 dagen in Bangkok, ik ga sowieso een fietstocht doen en bangkok door slenteren

phetchaburi,

sukhothai

Chiang Mai, misschien jungle tocht doen, er zit daar een olifanten opvang, wil ik ook kijken.

Khao Sok, ook daar een leuke tocht met Tree Tops safari ofzoiets of khoa sok lake

Dan dag of 5/6 eilanden (alles behalve Phuket, Koh Samui en koh Phi Phi, te druk, te vol, te alles) even zien welke ik dan pak..

op terugweg kanchanaburi dag of 2 en de dag voor vertrek wil ik weer in bangkok zijn.

Kan wat lastig inschatten hoelang ik overal nodig heb , maar goed enige wat echt vaststaat is aankomst en vertrek dus ik heb wel vrijheid om dingen niet te doen of juist wel.

Ik kan 4 weken blijven dus dat moet haalbaar zijn. (ivm visum zorg ik dat ik net niet 30 dagen blijf)

Ik vlieg een keer met binnenlandse vlucht en misschien pak ik wel ergens nachttrein.

Anyways, leuk om hier mee te lezen en wie weet doe ik nog wel ideetjes op.Bedoel je elephant nature park ? Die lijkt ons ook erg leuk, wij gaan begin december tot eind december en jouw schema lijkt wel wat op de onze. Wij denken aan koh lanta als eiland . Leek ons wel beetje gulden middenweg. Niet te stil maar ook niet zo druk.
quote:TRAVELMUTS schreef op 04 februari 2016 @ 18:59:

[...]

ik las ergens online dat je het kunt vergelijken met Lloret en Salou. Zonde !Klopt.
Nog 10 nachtjes......
quote:TRAVELMUTS schreef op 04 februari 2016 @ 18:59:

[...]

ik las ergens online dat je het kunt vergelijken met Lloret en Salou. Zonde !Niet mee eens, er zijn nog genoeg plekken op zowel Phuket als Samui waar het heerlijk rustig is.
ik denk dat je overal wel rustige plekjes kunt vinden maar dat het wel een bepaalde sfeer heeft.. Wij slaan ze ook over.. Wij denken nu aan koh lanta oa.. We hebben 5 dagen die we kunnen doorbrengen op eiland zolals het er nu uitziet.. en dan zijn 2 eilanden wel genoeg denk ik..

dochterlief is druk doende een leuk reisplan in elkaar te flansen.. dus de eettafel ligt bezaaid met folders die ze heeft meegenomen van de vakantiebeurs.. leuk hoor die voorpret..
Een bepaalde sfeer? Snap ik niet. Phuket is groot met drukke en rustige plekken. De rustige plekken zijn heerlijk en de drukke plekken kun je vermijden. Geldt ook voor Samui (in mindere mate want kleiner). Wil niet zeggen dat de sfeer op het hele eiland verziekt of slecht is. Ik zit nu op Tao. Het is druk maar er hangt een prima sfeer van relaxedheid en genieten.
Nog 8 nachtjes.

Heb behalve vlucht nog niks geboekt.
Ik zit te zoeken naar Koh Taen omdat je daar ook mooi kan snorkelen, maar zie niet hoe ik daar een hotel kan vinden (of boeken). Het lijkt erop dat alles via Koh Samui loopt, maar dan moet je daar dus eerst heen om iets te regelen? Iemand ervaring met dit eiland?
Als je koh Tao bedoelt, daar zit ik nu. Het stikt hier van de hotels, hostels en guesthouses dus op de bonnefooi hierheen komen en ter plekke iets uitzoeken werkt prima. Je kunt hier komen via Samui (Surathani) of Chumphon met de ferry.

Mocht je toch van te voren iets willen boeken, kijk dan op Agoda, maar de meeste (goedkopere) guesthousen staan daar niet op.
Nee, ik bedoel echt Koh Taen. Ligt daar wel in de buurt. Volgens duikforum is het daar erg mooi duiken en snorkelen. Bedankt in elk geval voor je reactie en geniet ervan daar!
Kan iemand een kosten indicatie geven voor 2,5 á 3 weken Thailand met 2 personen. Gewoon prima privé slaapgelegenheden, hoeft niet te luxe, als het maar privé is, en dagelijks uit eten en veel leuke dingen doen en zien in het land.

Moet ik dan denken (incl. vliegtickets), in een populaire maand voor Thailand, aan een bedrag boven de 4000 euro? Iemand een kostenoverzicht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven