begin van bevalling

24-10-2008 14:41 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe voel je dat je bevalling gaat beginnen?
quote:JepJep schreef op 24 oktober 2008 @ 16:17:

Haha, ik wilde vandaag een soortgelijk topic openen, maar dan in de trant van, IK BEN HET ZAT!!!

Bij mij begon het dus ook met krampen in de onderbuik en redelijk gevoelige harde buiken, dat zo om de 20 minuten.

Dat zette lekker in 1 dag door bij de eerste.

En nu nr 2.

Nu heb ik het weer, het wil alleen niet doorzetten. Vanaf zondagavond heb ik regelmatig een paar uur best wel heel erg gevoelige harde buiken en na 3 uur stopt het weer!! Wordt er gek van!! Wanneer komt t nu!!!???

Zou toch denken dat dit het begin is?!Dat dacht ik ook, na twee weken lijden hebben ze met strippen een handje geholpen. Omdat het echt pittige weeen waren die nergens toe gingen leiden. Met 39 weken poging tot strippen. Dat is een uitzondering. Doen ze meestal pas na 40 weken. Baarmoedermond was bij lange na niet verstreken en 1 cm ontsluiting. Ik ben toen naar huis gestuurd dat het waarschijnlijk mislukt was. Volgende dag is zoon geboren.
bij mij begon het met rugpijn. dacht dat ik verkeerd gelegen had, maar toen het wegtrok om na 10 minuten terug te komen.. en elke 10 minuten weer... dat was duidelijk genoeg.

zeker omdat we al 1,5 week eerder uitgerekend waren
quote:domnaiefmutsje schreef op 24 oktober 2008 @ 16:24:

Fluffy, das een uitzondering hahaha. Net als bij mij. Kind er uit bij eerste perswee in nog geen twee minuten Daar ga ik voor....je bent ook niet gehavend uit die strijd gekomen?
Hier 2 nachten van voorweeen met een rustige dag tussendoor. Krampen kwamen om de 10 minuten en werden niet echt regelmatiger. Volgens de vlos kon het nog een dag of 3 weken duren. Ga maar slapen met een paracetamolletje was haar advies, duhhh. Vriendlief heeft nog wel kunnen slapen, ik zat om 4 uur 's nachts beneden TV te kijken.
quote:domnaiefmutsje schreef op 24 oktober 2008 @ 16:26:

[...]

Dat dacht ik ook, na twee weken lijden hebben ze met strippen een handje geholpen. Omdat het echt pittige weeen waren die nergens toe gingen leiden. Met 39 weken poging tot strippen. Dat is een uitzondering. Doen ze meestal pas na 40 weken. Baarmoedermond was bij lange na niet verstreken en 1 cm ontsluiting. Ik ben toen naar huis gestuurd dat het waarschijnlijk mislukt was. Volgende dag is zoon geboren.O god, hoop niet dat t zo twee weken doorgaat...
quote:Pientje030 schreef op 24 oktober 2008 @ 16:45:

[...]

Daar ga ik voor....je bent ook niet gehavend uit die strijd gekomen?Hier vier kinderen en geen scheur of knip of hechting of iets dergelijks. Zelfs niet bij de turbobevalling. Ik stuiter meteen na de bevalling ook gewoon weer rond. De dag na de bevalling van de vierde liep ik alweer in de Appie. Verbaasd personeel daar. Jij ging toch gister bevallen (werd ingeleid)? Eeeeeh, ja, ze is gisterochtend geboren en heet Tessa.
alle bevallingen zijn weer verschillend

ik werd wakker met buikkramp, maar was ook aan de diaree dus dacht dat het daarvan kwam hihi..

mijn man geloofde er niks van en ging klokken, bleken het weeën te zijn! oepss...

heb ongeveer 12 uur ontsluitingsweeën gehad, en 35 minuten geperst: en daar was mn prachtige kereltje van 10 pond (4960 gr)!

geen scheur of knip, helemaal niks!

goed luisteren naar de verloskundige tijdens het persen, dan voorkom je scheuren.

je merkt het vanzelf hoor! beetje buikpijn kan je al wel een maand van te voren hebben dus is niet echt een aanwijzing
Nou ik ben benieuwd over 2 tot 3 weken (of eerder: ben nu 38 weken maar het is nog allemaal rustig).
Ik lag lekker in mn bed toen ik wel al wat voelde krampen zeg maar, maar ja dat had ik wel al vaker gehad en rekende ondertussen nergens meer op. Ik liep al bijna 2 weken overtijd en was het erg zat, was al 3 keer bekeken door de vk maar er viel niks te strippen want alles zat nog potdicht.

Die maandag zou ik een afspraak hebben bij de gyn in het ziekenhuis dus ik dacht nou dan geniet ik nog maar even van mn laatste weekendje zonder baby.

Zaterdag avond dus lichte krampen maar ben gaan slapen, rond 23 uur wakker geworden, krampen iets sterker en verloof mn slijmprop toen ik even ging plassen.

Manlief zat nog tv te kijken beneden toen ik eenmaal terug in bed wel een soort van wee kreeg, dus ben hem maar gaan inlichten dat ik wat voelde, en hup terug mn bed in gegaan.

Uurtje of 3 wakker geworden en toen echte weeën, moet zeggen voelde echt het verschil wel met de krampen hoor.

Hierna is het doorgezet en die middag om 15.06 bevallen van onze zoon.

Konden de afspraak bij de gyn dus meteen afbellen hihi
quote:Pientje030 schreef op 24 oktober 2008 @ 16:45:

[...]

Daar ga ik voor....je bent ook niet gehavend uit die strijd gekomen?

Ik heb bij de tweede niet hoeven persen, de 3 laatste weeen vond ik niet zo leuk meer, kon ze nauwelijks opvangen, velroskundige zag me stuntelen met puffen, keek even en zag tot haar schrik hoodje al komen, snel op mijn rug gaan liggen en in die draai is mijn zoon er uit gefloept (soory, weet er geen ander woord voor, hahaha)

Ik was overigens wel vreselijk uitgescheurd, zowel in als uitwendig maar heb er nauwelijks last van gehad (knip bij mijn eerste deed was veel lastiger na die tijd)
Als je een enorme pleurisbui hebt en iedereen om je heen afbekt dan kun je er donder op zeggen dat je de volgende dag een kind hebt.

Mits je 9 maanden zwanger bent dan he. Anders is het gewoon PMS.
quote:whopper schreef op 24 oktober 2008 @ 21:33:

Als je een enorme pleurisbui hebt en iedereen om je heen afbekt dan kun je er donder op zeggen dat je de volgende dag een kind hebt.

Mits je 9 maanden zwanger bent dan he. Anders is het gewoon PMS. Zo ontzettend helder is het nog nooit omschreven (maar het klopt wel...). Mocht je ineens de behoefte krijgen om je huis te gaan verbouwen en dat dan ook doet, dan kun je er ook donder op zeggen dat er iets aan zit te komen.
Echt hoor, je bevalling begint niet met de eerste wee, die begint met een flinke pot ruzie die jij hebt uitgelokt bij een volkomen nietsvermoedende echtgenoot.
Ja, hier werd het ruzie toen mijn echtgenoot opmerkte dat de poten van de eettafel en salontafel opnieuw vastdraaien niet bepaald werk was voor een ruim 39 weken zwangere vrouw. Boem, hormonale herrie in de tent. En een bevalling die daarna begon...
1e kerstdag 2007, kerstdiner bij schoonfamilie! Was erg gezellig, geen last van hormonen oid.

Thuisgekomen onrustig in mn hoofd.... Tegen 00:30 naar bed, kon niet slapen. Manlief lag al wel te ronken....

Vanaf 01:30 elke 10 minuten naar de wc, mn lichaam had grote schoonmaak, het hele kerstdiner kwam eruit (van onderen)

vanaf 03:00 niks meer, maar de onrust bleef, ik voelde me heel raar en twijfelde heel erg, wat is dit???

om 04:50 de eerste wee... Dit was overduidelijk, direct manlief wakker geschud...

Het ging in sneltreinvaart, om 09:00 mocht ik gaan persen...

en toen kwam ze niet en is ze om 12:41 pas geboren, na een ambulance ritje met toeters en bellen... Maargoed, dat is een ander verhaal....

Maar die grote schoonmaak, dat was bij mij echt het begin!
ruzie heb ik dan niet gemaakt, jaaaa wel tijdens mn zwangerschap maar niet net voor mn bevalling ofzo.

Grote schoonmaak heb ik ook niet gehad, had ik die maar wel gehad want nu kwam alles (en dan bedoel ik echt alles, van boven en van onder) tijdens de weeën wat ik niet leuk vond want een wee opvangen en kotsen tegelijk vond ik op zn zachts gezegd geen ideale combi.

En ik ben over blijven geven totdat ik persweeën kreeg...niet grappig
Ohw yukkus!! Wat erg Zaterdag! Dat was ook mijn grote angst, vooral overgeven vind ik niet te beschrijven vreselijk...

Ben wel blij dat ik van tevoren al helemaal leeg was...

Nou ja, leeg....? Mn baarmoeder zat nog vol, haha
quote:whopper schreef op 24 oktober 2008 @ 21:56:

Echt hoor, je bevalling begint niet met de eerste wee, die begint met een flinke pot ruzie die jij hebt uitgelokt bij een volkomen nietsvermoedende echtgenoot.

Nou, dan ben ik benieuwd of ik inderdaad vannacht/morgen ga bevallen!

Hormonale ruzie: check!

Voorweeen: check!

Slijmprop: ehm, ik denk check!

Wordt vervolgd...
Oh, Letje, spannend! Sterkte vannacht en ik duim voor je
Is Maybe77 al bevallen? En Superletje?
Als de echte weeen beginnen weet je meteen...dat is het!

Bij mijn eerste "buikgriep" en daara weeen. Bij de tweede eerst gebroken vliezen steeds kleine scheutje somdat het hoofdje al erg diep lag, na 4 uur kwamen de ween pas. Nu ben ik 39 weken zwanger en heb al 3 weken alst van voorweeen. Helaas zetten deze niet door. Dus elke bevalling is anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven