Geld & Recht alle pijlers

rechtsbijstand

10-02-2016 17:59 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil overstappen.. Ik zit nu bij DAS maar dat bevalt niet (slechte dienstverlening) en nu wil ik dus overstappen.. Wie heeft er goede ervaringen met een rechtsbijstand ?
Ik heb goede ervaring met Arag. Je kan online je zaak aanmelden en stukken bijvoegen en dan wordt er binnen enkele dagen contact met je opgenomen, vaak al met een concreet advies.

1 keer had ik wel een behandelaar die (heel erg) parttime werkte, en dat was nogal een vervelende zaak (arbeidsconflict) waar elke dag nieuwe dingen bijkwamen/veranderden. Dat was niet zo fijn, maar ik heb toen aangegeven dat ik een andere behandelaar wilde, of dat die man beter bereikbaar was en toen heeft hij vaker zijn mail gelezen en ging het beter.

Verder geen ervaringen met andere rechtsbijstandsverzekeringen, dus kan het niet goed vergelijken hoe het bij een ander is. Mijn zus is erg tevreden over Interpolis.
Ik zit bij de arag en 1 keer wat gehad en dat is goed door hen opgepakt. Ook duidelijk vooraf over de kansen die we hadden om de schade vergoed te krijgen.

Wat bevalt je nu niet aan de DAS? Wellicht kun je hier specifiek op selecteren bij de anderen?
Ik weet niet welke precies, maar wij hebben er eentje waarbij we zelf een advocaat mogen inhuren op kosten van de verzekering. Ik werk liever met de advocaat van een gerenommeerd kantoor, dan met een rechtsbijstandjurist.
Ik heb voor mijn moeder zelf een advocaat betaalt. Ik weet niet wat de premie per maand of per jaar is, maar je zou ook kunnen overwegen ervoor te sparen. Dan kun je ook zelf je advocaat kiezen en kun je zelf een tarief afspreken.
Carpe Diem
quote:-NummerZoveel- schreef op 10 februari 2016 @ 18:05:

wij hebben er eentje waarbij we zelf een advocaat mogen inhuren op kosten van de verzekering.Dat mag bij alle verzekeraars. 'Recht op vrije advocaatkeuze'.
Power to the people
kan wel zijn, maar het blijft een 'verzekering' wat betekent dat het moet gaan om een onzeker voorval, dus flinke premies per maand waarschijnlijk. zonde van je geld. (is mijn mening).
Carpe Diem
quote:luctor1977 schreef op 10 februari 2016 @ 18:30:

kan wel zijn, maar het blijft een 'verzekering' wat betekent dat het moet gaan om een onzeker voorval, dus flinke premies per maand waarschijnlijk. zonde van je geld. (is mijn mening).Rechtsbijstand is niet zo duur hoor, per maand.
quote:Galileo schreef op 10 februari 2016 @ 18:25:

[...]

Dat mag bij alle verzekeraars. 'Recht op vrije advocaatkeuze'.

Dat is niet helemaal waar. Bij Arag is het zo dat je zaak in principe behandeld wordt door een jurist die bij Arag in dienst is. Als je zaak moet voorkomen, mag je een eigen advocaat kiezen. Dus als het voor de rechter komt. Je mag er dan ook voor kiezen om je advocaat van de rechtsbijstandsverzekering mee te laten gaan, daar die je zaak dan al kent en tot zover heeft behandeld.

In mijn geval kwamen we eruit met een schikking, en is het dus niet zover gekomen dat we voor de rechtbank moesten komen. Die vrije advocaat keuze heb ik dus (gelukkig) niet hoeven gebruiken.

Maar, misschien zijn daar nog verschillende pakketten in mogelijk?
quote:ponny schreef op 10 februari 2016 @ 18:38:

[...]

(...)

Maar, misschien zijn daar nog verschillende pakketten in mogelijk?Bij Arag kun je kiezen of je voor 3000, 6000 of 12000 aan advocaatkosten mag maken.
Power to the people
communicatie is bagger, oplossingen waren bagger, ze liepen constant achter de feiten aan ondanks dat wij alle informatie direct doorgaven, veel te lang wachten met alles.. kortom.. door hen hebben we de zaak verloren iig.. klacht ingediend en gegrond verklaard maar ja.. daar hebben we niets aan..
quote:luctor1977 schreef op 10 februari 2016 @ 18:30:

kan wel zijn, maar het blijft een 'verzekering' wat betekent dat het moet gaan om een onzeker voorval, dus flinke premies per maand waarschijnlijk. zonde van je geld. (is mijn mening).nee dat valt wel mee.. advocaat is per uur duurder iig.
Ik zit bij Anker Rechtsbijstand (Groningen).

1x gebruik van moeten maken (arbeidsrecht), maar na alle teveredenheid bijstand gehad. Het traject begon bij de werkgever, en liep tot aan het UWV en voor alles bijstand gehad. Dus...best lang en gewoon van A tot Z. Heel netjes.
Volgens mij rekent een gemiddelde advocaat zo 180eu voor een telefoontje en voor administratieve zaken zo 200 tot 25eu dus dat wordt erg hard sparen dan .... :(quote:luctor1977 schreef op 10 februari 2016 @ 18:21:

Ik heb voor mijn moeder zelf een advocaat betaalt. Ik weet niet wat de premie per maand of per jaar is, maar je zou ook kunnen overwegen ervoor te sparen. Dan kun je ook zelf je advocaat kiezen en kun je zelf een tarief afspreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven