Sociale huurwoning - eisen -HELP-

10-02-2016 20:13 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Thanks,

Simon
quote:Marie89 schreef op 10 februari 2016 @ 20:33:

[...]

Nee, dat kan waarschijnlijk niet.

Maar er is echt meestal geen minimale inkomensgrens. Waarom zoek je dat niet op.Maar wel een maximale huurprijs en die is geen ¤700!
Informeer goed waar naar gekeken wordt. Volgens mijn informatie kijken ze naar het inkomen wat op je IB60 staat van 2014. Is dit inmiddels veranderd, dan moet je dat kunnen aantonen. Er wordt niet gekeken naar het inkomen dat je misschien wel gaat hebben wanneer je de woning krijgt. Het gaat dus om het moment van toewijzen.

Toeslagen tellen idd niet mee.

@ marie89: ja hoor het kan zeker wel dat er een minimale inkomenseis wordt gesteld.
Ik denk eerlijk gezegd dus wel dat je de woning kunt krijgen, als je kunt aan tonen dat je voltijds studeert, en je ook je inkomen uit werk mee telt. Ik neem aan dat je je salaris wel kan aan tonen?
Ok, ik ben duidelijk niet meer op de hoogte. Sta al 8 jaar ingeschreven in Amsterdam en heb nog steeds een lage kans op een woning, dus heb het daar allang opgegeven

TO, ik zou maar gewoon contact opnemen met Woningnet morgen.
Je moet sinds januari passend zijn, dus voor een woning met zo'n hoge huur moet je genoeg verdienen. Daarbij telt je studiefinanciering niet mee, want dat is geen belastbaar inkomen!

Voor studenten geldt wel dat ze een uitzondering vormen voor de inkomenstoets, maar dan vooral omdat ze er vanuit gaan dat je weinig verdient. Wil je een woning met een hoge huur, dan moet je toch echt kunnen aantonen dat je genoeg verdient. Daarom zie je de dure woningen ook niet in je lijstje als je het juiste inkomen invult.

Ik denk dat je je moet voorbereiden op een teleurstelling.
quote:gismo72 schreef op 10 februari 2016 @ 20:34:

[...]

Maar wel een maximale huurprijs en die is geen ¤700!Rond de 600 max met zo'n laag inkomen
Is dit overigens niet op te lossen door een jaar voorruit te betalen of als borg denken jullie? (nee ik zit niet over het maximale vermogen heen)
Ik denk niet dat je de woning gaat krijgen. Je voldoet gewoon niet aan de eisen voor deze woning.
Simon, het gaat er niet om of je de huur wel gaat betalen, maar dat de overheid vindt dat je niet zo'n dure woning mag huren met zo'n laag inkomen. En dat is ook logisch, want de overheid moet uiteindelijk de huurtoeslag betalen voor dat dure huis.

Het is natuurlijk niet voor niets dat je woningen met een hoge huur niet in je lijstje ziet als je inkomen laag is. Als je nu gewoon zorgt dat het juiste inkomen op de site staat, dan zie je voortaan alleen de passende woningen tot ongeveer 585 euro waarvoor je wel in aanmerking komt.
quote:Simonkerk schreef op 10 februari 2016 @ 20:53:

Is dit overigens niet op te lossen door een jaar voorruit te betalen of als borg denken jullie? (nee ik zit niet over het maximale vermogen heen)

En dat als student. Even 8000+ vooruit betalen...right....

Voor vetgespekte ruifvreters zijn sociale (!) huurwoningen niet bedoeld. Ook niet als je m op valse voorwendselen "wint"
quote:diaa schreef op 10 februari 2016 @ 21:21:

[...]

En dat als student. Even 8000+ vooruit betalen...right....

Voor vetgespekte ruifvreters zijn sociale (!) huurwoningen niet bedoeld. Ook niet als je m op valse voorwendselen "wint"Je hebt geen idee waar het geld vandaan komt? Wellicht een erfenis? Maar oke. Bedankt voor jullie hulp
Je gaat de woning niet krijgen, ze kijken naar je inkomen van 2014. Jij als eenpersoonshuishouden mag een huis huren tot 586,75. (Tenzij je boven de 30000 verdient) Als je dat nu namelijk wijzigt in je woningnet account zul je zien dat je een stuk minder keuze hebt, en staat er op de woningen op die hebt gereageerd dat ze niet meer passend zijn

Het is echt je eigen schuld, je bent 24 maar weet niet dat stufi niet telt als inkomen?

Echt waar bij elke advertentie staat nu heel duidelijk de inkomenseisen
Vul gewoon je daadwerkelijke inkomen in

Niet proberen vals te spelen

Voor iemand van 24 kom je over als een sufferd
quote:Simonkerk schreef op 10 februari 2016 @ 21:32:

[...]

Je hebt geen idee waar het geld vandaan komt? Wellicht een erfenis? Maar oke. Bedankt voor jullie hulp Maakt niet uit waar dat geld vandaan komt. Je probeert onder valse voorwendselen in een huis te komen waar je geen recht op hebt
Bij de inkomenstoetsing val je toch door de mand hoor wanneer je een foutief inkomen hebt opgegeven. Kun je maar beter vanaf het begin af aan duidelijk zijn.

Nee en stufi heeft naar mijn weten nog nooit meegeteld als belastbaar jaarinkomen. Je betaalt er namelijk geen belasting over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven