Uitgerekend eind augustus / begin september 2016

20-12-2015 15:40 2250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Kindje Geboren Geslacht Bijzonderheden
Eenhoornn Derde 1 augustus 2016 Jongen! Eerste dochter, tweede kindje (zoontje) overleden :rose:
Meme86 Eerste 23 augustus 2016 Meisje!
Suze27 Eerste 27 augustus 2016 Meisje!
Zjuulz84 Eerste 27 augustus 2016 Meisje! Baby 2 is onderweg! :heart:
Deadpool Eerste 29 augustus 2016 Meisje!
Cillr Tweede 31 augustus 2016 Meisje!
Thisisit Eerste .. augustus 2016 Baby 2 is onderweg! :heart:
Bubje Eerste 6 september 2016 Meisje!
Fitzgerald Eerste 7 september 2016 Jongen!
Dootje2 Tweede Jongen!
Crazycatlady Eerste Jongen!
:hug: Dikke knuffel voor: Zus1987, Bloempje300 & Wolkje82

Om tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: augsept2016
Wachtwoord: augsept2016
anoniem_266587 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:45
75.59% gewijzigd
Ja blijkbaar pokon want met de 10 weken was 3.8 ook al aan de grote kant kreeg ik te horen. Echt bizar in 2 weken tijd wat een giga verschil er tussen zit. Ik zou bijna de fotos plakken hier maar ik bedenk me net dat mijn achternaam dan zichtbaar is.
Ja dan zou je dat moeten blurren ofzo. Maar ik geloof je wel hoor Chuck 😁
Hehehe ik zat in de auto op te scheppen "ons kind loopt nu al voor" alsof ik zo'n overdreven arrogante 'moeder van Wiebe' ben.
Voor de tabel

22 februari controle bij mijn eigen verloskundige
Ik heb gelukkig geen bloedverlies meer gehad en het was zo weinig dat ik gewoon besloten heb me er geen zorgen over te gaan maken. Vanochtend nuchter glucose geprikt, waarschijnlijk donderdag de uitslag.

Wat fijn, al die goede echo's. Lijkt me ook heel fijn als je kindje lekker beweegt.
Hi dames,

Al even niet geweest. Maar wij hadden vandaag deel 1 van de combinatie test. Bloed is afgenomen en volgende week woensdag terug voor de nekplooimeting.

Hij was ook erg bewegelijk tijdens de echo, armpjes gingenalle kanten op en wilde niet echt stil liggen

Ik lig 5 dagen voor op schema, volgende week zullen ze weer een meting doen. Maar zoals het er nu uitziet ben ik dus al ietsje langer zwanger.

Fijn om te lezen dat er mooie echo's zijn geweest!!
17-2 uitslag combinatie test

16-3 controle en echo vk
Hier alles goed, morgen 12 weken. Uitgerekende datum 23 augustus.
Fijn, al die goede berichten hier!

En wauw Chuck, die kleine van jullie groeit inderdaad als kool!

@eenhoorn: jee, wat een afspraken! Voor jou is het inderdaad een wat minder onbezorgde zwangerschap! Hopelijk kun je toch ervan genieten!

@bubje: fijn dat je je geen zorgen meer maakt! Omdat ik dit in het begin ook had maakte ik me ook zorgen, maar de verloskundige drukte me op het hard dat niet te doen. Schijnt toch vaker voor te komen.

@hier: alles nog steeds goed! Ik ben 'rustig' (lees: ongeduldig) af aan het wachten op de volgende afspraken. Het kan me niet snel genoeg gaan! De 19de nekplooimeting en dezelfde dag bloed prikken, ben benieuwd naar de uitslag en ook blij weer een echo te krijgen en de kleine weer te mogen zien

Verder ben ik nog steeds behoorlijk vermoeid, maar dat is alles, dus ik mag niet klagen

Fijne avond allemaal!
Ja wat een goede berichten inderdaad!

Wauw Chuck jou mini gaat lekker zeg! Fijn om te horen Opschepper :P Geintje hoor.

Eenhoorn, je hebt inderdaad veel controles maar dat is ook niet voor niks. Fijn dat het allemaal zo goed in de gaten wordt gehouden.

Fijn hoor Wolkje dat je je verder goed voelt. Is heel wat waard. Lekker dat je de 19e weer even mag loeren. En natuurlijk duimen voor goede uitslagen

JohNatas bij jou klinkt het ook goed. Heerlijk zo'n bewegende mini he!

Hier.. het leek de afgelopen tijd iets beter te gaan met de ochtenden maar gister en vandaag was het weer k*t, bah wat een ellende! Overgeven lucht ook niks op, ik blijf de hele dag misselijk en zeker 's avonds na het eten kan ik vaak geen kant op, alleen maar op de bank liggen.

Ik merk wel dat het mentaal iets beter wordt, mijn emoties lijken iets stabieler en heel langzaam durf ik te kijken naar spullen voor de baby. Gisteravond voor het eerst eens lekker rongeneusd naar... aankleedkussens Alleen daar word ik al gelukkig van. Vooral om het beste kussen voor de laagste prijs te zoeken, haha. En dan super blij zijn als ik een goede "deal" heb gevonden (gewoon op bol btw). Nouja waar kan je al gelukkig van worden he. Het echte shoppen wil ik denk ik gaan doen na de 20 wkn echo als we het geslacht weten, maar ik wil zo nu en dan alvast wat dingen aankopen om de kosten wat te spreiden.

Ik ben stiekem ook benieuwd naar Psycho, ik weet dat je niet meer actief mee wil schrijven maar als je een goede echo hebt gehad, vind ik dat toch leuk om te horen!
Haha leuk he suze om al wat rond te neuzen. Ach en wat informatie inwinnen kan ook geen kwaad. Soms is de keuze reuze en zie je door de bomen amper het bos nog.

Hier lijken de kwaaltjes ook iets minder te worden. Heb vannacht voor het eerst in 7 weken weer 6 uur achter elkaar geslapen! Doet me goed 😁 Hopen dat het door zet!
@Suze: Vervelend dat die misselijkheid dan ineens weer zo heftig terugkomt.

@Meme: O heerlijk dat je zo goed geslapen hebt! Dat geeft zoveel energie.

Ik ben al een tijdje niet meer misselijk, alleen heel gevoelig voor kokhalzen. Bijvoorbeeld met tanden poetsen of als ik iets vies ruik. Ik heb vooral last van vermoeidheid (maar ook niet extreem) en zere borsten nog steeds. A.s. maandagavond hebben wij weer een echo, ik vind het toch wel fijn. Even weer een bevestiging (hopelijk).

Morgen ga ik ook bellen voor de uitslag van mijn glucose. Ik hoop dat het gewoon goed is.

O en ik heb zeer weinig eetlust, wie herkent dat? Ik heb nu als laatst geluncht (twee broodjes kaas en een croissant) en ik zit nu nog voller dan vol... Terwijl ik normaal allang weer trek heb.
Ja ik zit ook veel sneller vol hoor Bubje. En s avonds heb ik ook niet echt trek. Maar als ik te lang niet eet word ik weer misselijk 😁 Wat een problemen haha.

Ik houd zon dagboekje van Pauline Oud bij en volgens mij lach je je rot als je dat na een jaar ofzo terug leest haha.
De uitslag van de combinatie test is 1 op 490 bij mij. In combi met de als een tierelier groeiende baby met een zeer dunne nekplooi denk ik dus dat we goed zitten.
Ik heb wel het idee dat ik nu te weinig eet, maar ik ga ook niet tegen m'n zin in eten dus ja... Maandag maar eens vragen tijdens de termijnecho.

@Chuck: Ik heb er geen verstand van, maar 1 op 490 is dus een goede uitslag? Dat is fijn!
Volgens de brief wel en ik dacht dat normaliter bij 33 jaar de kans 1 op 400 is ofzo
Wat een fijne uitslag dan!

Hier ook een fijne uitslag: de nuchtere waarde van mijn glucose was 4.5, dat is helemaal goed en ik word nu niet verder getest.
Wat een goede uitslagen Chuck, fijn hoor!

Ook voor jou Bubje, was toch even spannend maar gelukkig valt het allemaal mee. Eetlust: ik heb soms wel echt trek, maar meestal niet. Maar ik blijf gewoon regelmatig iets eten omdat ik anders zo misselijk word.Als ik iets eet, smaakt het me meestal wel.

Probeer in ieder geval genoeg groente, fruit en vocht binnen te krijgen.

Ik heb de laatste dagen dat ik na het avondeten zo misselijk word. Overdag gaat het steeds beter, maar na het avondeten kan ik alleen maar misselijk op de bank liggen. Ik dacht eerst dat ik dan teveel at, maar ook als ik weinig eet. Irritant.. ik probeer nu maar zo min mogelijk afspraken te plannen 's avonds. Hopelijk wordt dit snel allemaal wat normaler

Ik vind het trouwens heel rustig hier op het forum Er zijn natuurlijk ook wat dames afgevallen . Vinden jullie het goed om de tabel "open" te houden, mochten er later in de zwangerschap nog meiden mee willen schrijven? Of vinden jullie het wel goed zo?
Ja wellicht zitten er wat dames bij die aan de carnaval zijn geweest😉 Ik heb inboedel geval wel een drukke week achter de rug (zonder carnaval)

Qua tabel vind ik het op zich wel overzichtelijk zo, maar als er nog 1 of twee dames bij willen ook prima hoor.

Vanochtend bloed laten prikken. Echt hoe kan je een zwangere vrouw om half 8 nuchter laten prikken haha. Door die ziekenhuislucht werd ik al helemaal misselijk. Maar het is goed gegaan gelukkig en nu 8 buisjes bloed lichter.

Gisteren hebben we al een wiegje/ledikantje opgehaald. Was een mooie aanbieding en nog in de buurt ook. Ik zou eigenlijk het familie wiegje van m'n ouders krijgen, alleen bij nader inzien had een of ander beestje zich tegoed gedaan aan het hout en het ding was zo instabiel geworden. Erg jammer want mijn oma heeft hier nog in gelegen. Maar goed nu een mooie opvolger van Stokke. Ze hadden de originele doos er nog bij, dus het staat nog mooi even op zolder haha.
Ohja, carnaval. Ik ben toch wel blij dat ik daar niet heen hoefde hoor, haha. ;)

Lijkt me ook pittig Meme helemaal nuchter... durf echt niet zonder eten de deur uit momenteel! Ik moet ook nog bloed laten prikken ja, goeie. Ik hoef alleen niet nuchter.

Waarom zou dat bij iedereen anders zijn?

Wat leuk dat jullie een wieg/ledikant hebben gekocht! Je gebruikt het dus zowel als wieg als ledikant?

Eerst op je slaapkamer en daarna eigen kamer ofzo?

Jammer dat het familiewiegje niet goed meer is. Is toch wel leuk he

Wij hebben een heel schattig wiegje die we op kunnen hangen boven het voeteneinde (ook ivm kleine ruimte). Hier moeten we alleen het matrasje van vervangen. We hebben al een ledikantje gehad van vrienden. Mijn zusje gaat hem opknappen & verven.

Ik ben trouwens het merk "Jollein" tegengekomen. Het is heel neutraal (mint/grijs/roze/wit kleuren), maar ik vind het wel erg mooi en betaalbaar. Ze hebben ook te schattige hydrofiele washandjes/doeken enz! En dekentjes... Misschien een tip voor jullie!
Ja het is de Stokke sleepi, die begint als wiegje en met een uitbreidingsset kan je er een ledikant van maken. Er is zelf nog een uitbreidingsset om er een gewoon bed van te maken, maar die hebben we er niet bij zitten.

Nieuwprijs een dikke 800 euro

Ja jollein heeft een vriendin van mij ook veel spullen van. Ziet er leuk uit inderdaad. Ben wel voorzichtig op internet wat ik wel/niet nodig heb. Maar wil zometeen eerst de kamer af hebben en dan de spullen kopen. Anders staat dat weer ergens anders allemaal in de weg haha. Maar we gaan eind maart eerst lekker twee weken op vakantie!
Ik heb het info pakket binnen van de kraamzorg en ben een beetje geschrokken van de waslijst aan spullen welke je volgens hen perse in huis moet halen.

Van de helft heb ik nog nooit gehoord of bij stilgestaan haha ik heb echt geen enkel verstand van babies dat blijkt weer.
Chuck, ik schrok me ook te pletter.

Voorbeeld: waarom zou je 2 digitale thermometers nodig hebben? Ik vind sommige dingen gewoon een beetje onzin hoor.

Ik begrijp wel dat er lijstjes zijn als richtlijn, maar ik zou ook even goed om je heen vragen wat er nu ECHT handig is en wat eigenlijk een beetje onzin is.

Meme, dat heb ik ook hoor. Wij hebben nog niet echt ruimte om veel troep op te slaan. Al heeft mijn moeder een grote schuur waar het ledikantje bijvoorbeeld staat. Dat is wel handig

Lekker, vakantie.

Wij zitten ook steeds te kijken. Willen sowieso nog minimaal 1 week samen weg. Helaas ben ik gebonden aan schoolvakanties dus het is al snel duur. Maar we geven niet op, blijven doorzoeken en gaan sowieso nog ff samen weg, heerlijk!
Ik kreeg ook een beetje een onzin gevoel en begin me zo langzamerhand af te vragen hoe dat dan in godsnaam in de oertijd ging. Of ging toen de helft dood ? Ik heb echt nog een hoop inlezen te doen in het onderdeel baby verzorging
Ja 1 voor de baby en 1 voor jou, maar als he zon ding schoonmaakt met wat alcohol na gebruik moet dat toch goed gaan??

Van de week ook nog zon leuk gesprek gehad met m'n moeder. Toen ik geboren werd was het enige waar je als zwangere op moest letten niet roken en niet drinken. Ik ben echt de ergste huilbaby ever geweest en heb het eerste jaar gewoon tussen m'n ouders in geslapen (zonder Aankleedkussenhoezen ofzo)onder hun dekbed😁 Tegenwoordig staat er bijna de doodstraf op haha. Dus zo ging dat nog even door en gelukkig ben ik opgegroeid als een normaal functionerend persoon. Dus ik ging eens Googlen op aantallen wiegendood over de afgelopen 30 tot 40 jaar en schrok daar wel van hoe vaak dat nog voor kwam toen ik klein was in tegenstelling tot nu.

Nou ja genoeg te leren nog. Maar m'n collega heeft ook al veel goede adviezen gegeven. Die is zo zorgzaam voor mij, echt zo lief!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven