Het Stamcafé IV

07-02-2016 00:56 3028 berichten

Deel vier alweer! Onze kroeg loopt als een trein en daar zijn we trots op! Dit keer heb ik gekozen voor een jaren dertig design, voor de oudere forummers onder ons. Dat die zich ook een keer thuis voelen, en zo. Vooral Yas, daar hadden we echt problemen mee op dit punt.

Voor de rest zijn de regels niet echt veranderd. Zuigen graag, maar dan stof want daar zijn wij zelf te lui voor. En mocht je ruzie willen maken open je daar maar een eigen topic voor of je voegt mekaar toe op FB, in onze kroeg moet het verplicht gezellig zijn. Desnoods tot de dood erop volgt.
Dat sucks Fleur.

Een lastige band met een onderwijzer is heel vervelend.

Goed dat je zoon het zo pragmatisch kan bekijken.

Mijn dochter heeft twee keer een echte stinkjuf gehad (sorry voor de docenten hier, ik heb zelf de Pabo gedaan en heb veel respect voor het vak) en ik vond het ontzettend frustrerend. Nooit gedacht dat ik werkelijk ruzie met een leerkracht zou wíllen maken. Nooit echt gebeurd maar ik ben meerdere keren in verschillende schooljaren werkelijk wóest geweest op een juf van mijn kind. Tot janken aan toe.
quote:LaFleurNoire schreef op 11 februari 2016 @ 12:35:

[...]

Als zoon nog een half jaar met haar door moest had ik dat gedaan. Maar ze is bijna toe aan haar zwangerschapsverlof en komt de rest van het schooljaar niet meer terug. En daarna gaat hij naar het vo.

Volgens zoon heeft ze last van zwangerschapshormonen. Gelukkig zegt ie dat niet tegen haar Slimme zoon! Fijn dat ze binnenkort weggaat, en dan maar hopen dat de vervanger/ster beter in staat is de groepsdynamiek positief te beinvloeden.
quote:Kittens schreef op 11 februari 2016 @ 12:41:

[...]

Het is ook beter als ik precies weet wat ik wil. Na de vakantie vraag ik ook meteen een gesprek aan met mijn scriptiebegeleidster. Maar ik wil wat losse dingen die ik heb gevonden samenvoegen en kijken wat daar uit komt zodat ik misschien een soort van conclusie kan trekken en daardoor een hoofdvraag kan stellen/weten wat ik wil gaan onderzoeken.

Ik wilde het eigenlijk hebben over de invloed van de smartfoons op de kunst (het kijken er na, of het maken), maar daar is nog weinig over te vinden. Nu is het onderwerp 'snapshots', omdat dat een (kunst)geschiedenis heeft en men vandaag de dag bijna niks anders doet met de mobile telefoon.Lastig lijkt me, als je wil onderzoeken hoe smartphones het kijken naar kunst beinvloeden. Ik snap nooit waarom mensen in een museum constant met hun telefoon bezig zijn en jongeren vaak ook met het maken van selfies. Maar echt naar een schilderij kijken is er dan niet altijd bij.
Bah, ik erger me rot aan een topic.

Dat moet in de napraat maar daar heb ik ook weer geen zin is.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 11 februari 2016 @ 12:58:

[...]

Lastig lijkt me, als je wil onderzoeken hoe smartphones het kijken naar kunst beinvloeden. Ik snap nooit waarom mensen in een museum constant met hun telefoon bezig zijn en jongeren vaak ook met het maken van selfies. Maar echt naar een schilderij kijken is er dan niet altijd bij.

Ja dit! En dan heb je de apps die musea zelf ontwikkelen voor het kijken naar naar de kunst in hun museum. De kunst die veel makkelijker gedeeld wordt via sociale media enz. Heel interessant, maar niet haalbaar om te onderzoeken binnen de tijd die wij krijgen (en de info die er over is).

Daarom toch maar een ander onderwerp gekozen.
quote:Eleonora-1 schreef op 11 februari 2016 @ 12:43:

Dat sucks Fleur.

Een lastige band met een onderwijzer is heel vervelend.

Goed dat je zoon het zo pragmatisch kan bekijken.

Mijn dochter heeft twee keer een echte stinkjuf gehad (sorry voor de docenten hier, ik heb zelf de Pabo gedaan en heb veel respect voor het vak) en ik vond het ontzettend frustrerend. Nooit gedacht dat ik werkelijk ruzie met een leerkracht zou wíllen maken. Nooit echt gebeurd maar ik ben meerdere keren in verschillende schooljaren werkelijk wóest geweest op een juf van mijn kind. Tot janken aan toe.

Als lerares op het mbo heb ik ook wel met ouders te maken gehad, gelukkig ging dat meestal wel goed. (op een keer na en toen bleek achteraf dat de hele hoge poten waarop vader naar mijn lg stapte om zich over mijn gedrag tijdens een oudergesprek te beklagen verborg dat hij zijn kind thuis regelmatig alle hoeken van de kamer liet zien en dat daar haar wangedrag vandaan kwam en niet door mij als docent werd veroorzaakt)

Het lijkt me lastig voor allemaal als het contact zo slecht is. Sommige juffen zien ouders volgens mij als bemoeizuchtig en weinig waarderend, ouders vinden juffen vaak niet verder kijken dan hun klaslokaal groot is. Zo jammer, als je allebei het beste wil voor kinderen.
quote:Eleonora-1 schreef op 11 februari 2016 @ 13:00:

Bah, ik erger me rot aan een topic.

Dat moet in de napraat maar daar heb ik ook weer geen zin is.Als je het nou heel gezellig formuleert mag het hier misschien ook wel?
quote:Kittens schreef op 11 februari 2016 @ 13:02:

[...]

Ja dit! En dan heb je de apps die musea zelf ontwikkelen voor het kijken naar naar de kunst in hun museum. De kunst die veel makkelijker gedeeld wordt via sociale media enz. Heel interessant, maar niet haalbaar om te onderzoeken binnen de tijd die wij krijgen (en de info die er over is).

Daarom toch maar een ander onderwerp gekozen.

Wel jammer dat je er te weinig tijd voor hebt, want het zou in potentie een onderzoek kunnen zijn waar musea zelf ook veel aan kunnen hebben.

Ik leen wel eens zo'n luisterding als ik een museum bezoek en die zijn soms erg goed. Leuk dat er nu ook apps zijn, daar had ik nog niet bij stilgestaan. Volgende keer dat ik kunst ga kijken ga ik kijken of er een app bij is.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 11 februari 2016 @ 13:04:

[...]

Als je het nou heel gezellig formuleert mag het hier misschien ook wel? Van mij mag het hoor, voor deze ene x dan
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geen zin in de napraat. Maar ben wel benieuwd welk topic

Oudste zoon heeft ook zo'n stinkjuf gehad. Echt woest was ik. Achteraf heeft ze nog wel haar excuses aangeboden, en die heb ik ook aanvaard, maar ik ben heel blij dat de rest van de bloedjes haar niet gehad heeft.

De vervangende juf is leuk, zoon 2 heeft haar gehad. Ik hoop inderdaad dat zij iets aan de groepsdynamiek kan doen.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 11 februari 2016 @ 13:06:

[...]

Wel jammer dat je er te weinig tijd voor hebt, want het zou in potentie een onderzoek kunnen zijn waar musea zelf ook veel aan kunnen hebben.

Ik leen wel eens zo'n luisterding als ik een museum bezoek en die zijn soms erg goed. Leuk dat er nu ook apps zijn, daar had ik nog niet bij stilgestaan. Volgende keer dat ik kunst ga kijken ga ik kijken of er een app bij is.

Lijkt mij ook ja!

Wij zijn afgelopen najaar in Frankrijk in een ontzettend leuk museum geweest, gewijd aan de strijd tussen de Romeinen en de Galliers. We waren toen een weekje kinderloos, maar willen in de mei-vakantie de kinderen er mee naar toe nemen. De jongste is het Engels nog niet machtig(en het Frans nog minder), maar ze hadden wel van die luisterdingen die ook in het Nederlands konden. Als dat er niet was, was het voor haar veel minder leuk.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 11 februari 2016 @ 13:03:

[...]

Als lerares op het mbo heb ik ook wel met ouders te maken gehad, gelukkig ging dat meestal wel goed. (op een keer na en toen bleek achteraf dat de hele hoge poten waarop vader naar mijn lg stapte om zich over mijn gedrag tijdens een oudergesprek te beklagen verborg dat hij zijn kind thuis regelmatig alle hoeken van de kamer liet zien en dat daar haar wangedrag vandaan kwam en niet door mij als docent werd veroorzaakt)

Het lijkt me lastig voor allemaal als het contact zo slecht is. Sommige juffen zien ouders volgens mij als bemoeizuchtig en weinig waarderend, ouders vinden juffen vaak niet verder kijken dan hun klaslokaal groot is. Zo jammer, als je allebei het beste wil voor kinderen.

Ouders zíjn vaak ook bemoeizuchtig. Voor mij een van de redenen om niet het onderwijs in te gaan haha. Kinderen leuk hoor, maar de ouderssssss......

Toch, als je zelf ouder bent, is het weer een ander verhaal. Dan bén je ineens die bemoeial. Al vind ik mezelf een hele mellow moeder hoor.

Het beste voor hebben met een kind geloof ik onmiddellijk, alleen kan het beste voor hebben voor hebben met een kind op verschillende manieren, en de manier van de leerkracht kan enorm afwijken van die van de ouders.

Daar ligt het mijn inziens vaak, waar het misgaat.
quote:Eleonora-1 schreef op 11 februari 2016 @ 13:30:

[...]

Ouders zíjn vaak ook bemoeizuchtig. Voor mij een van de redenen om niet het onderwijs in te gaan haha. Kinderen leuk hoor, maar de ouderssssss......

Toch, als je zelf ouder bent, is het weer een ander verhaal. Dan bén je ineens die bemoeial. Al vind ik mezelf een hele mellow moeder hoor.

Het beste voor hebben met een kind geloof ik onmiddellijk, alleen kan het beste voor hebben voor hebben met een kind op verschillende manieren, en de manier van de leerkracht kan enorm afwijken van die van de ouders.

Daar ligt het mijn inziens vaak, waar het misgaat.

Je slaat denk ik de spijker op de kop.

Dan is het zaak om elkaars standpunt te leren zien en dat kan alleen met goede communicatie en een open blik. Dat gebeurt misschien te weinig soms.
Ik vind dat er althans op de scholen waar mijn dochter op zit en heeft gezeten de betrokkenheid van ouders minimaal. Je wordt nergens bij betrokken bedoel ik.

Je hebt als ouders vaak geen idee wat kinderen doen en meemaken. Een juf kan niet 28 kinderen allemaal even goed ik de gaten houden. Dat snap ik maar jaren van negeren, volkomen eenzaamheid en soms pesten missen, vind ik wel lastig te verteren.
hi ha hoi
very metal
Hi daar, alles kits?
quote:Eleonora-1 schreef op 11 februari 2016 @ 14:29:

Ik vind dat er althans op de scholen waar mijn dochter op zit en heeft gezeten de betrokkenheid van ouders minimaal. Je wordt nergens bij betrokken bedoel ik.

Je hebt als ouders vaak geen idee wat kinderen doen en meemaken. Een juf kan niet 28 kinderen allemaal even goed ik de gaten houden. Dat snap ik maar jaren van negeren, volkomen eenzaamheid en soms pesten missen, vind ik wel lastig te verteren.

He bah, wat naar. Ik snap dat ook niet echt, zeker op een basisschool.

Op de basisschool waar zoon op zat vroegen ze vrij regelmatig hulp aan ouders en waren er inloop dagen. En ze deden niet moeilijk over een extra gesprek.

Nu zit hij op de middelbare en daar hadden ze helemaal niet in de gaten dat hij opeens naar beneden kelderde met zijn cijfers. Ze doen er ook niks mee als je als ouder niet zelf aan de bel trekt.

Mijn zoon is een beetje onzichtbaar in de klas. Docenten kunnen vaak geen hoogte van hem krijgen, maar omdat ze geen last van hem hebben, laten ze het zo.
quote:Eleonora-1 schreef op 11 februari 2016 @ 14:45:

Hi daar, alles kits?ja met mij is alles oke. met jou?
very metal
Dat is bij mijn dochter ook zo.

Als ik op school (haar vorige) ging vragen hoe het nou eigenlijk ging dan kreeg ik regelmatig er Bertje verbaasd 'o eh, nou goed hoor' te horen, terwijl kind met hele andere verhalen thuiskwam.

Ze zagen haar gewoon niet.

Stil, luistert gewoon, werkt hard, maakt geen ruzie of lawaai, valt gewoon niet op. Terwijl ze Asperger heeft en wel degelijk met veel dingen extra aandacht nodig heeft.

De wereld is verschrikkelijk ingewikkeld voor haar en de eenvoudigste doodnormale dingen zijn voor haar lastig. Niet qua leren, maar sociaal en praktisch.

Ik hou mijn hart vast voor het VO.
quote:-KING- schreef op 11 februari 2016 @ 15:00:

[...]

ja met mij is alles oke. met jou?

Ik besta.

Veel meer niet momenteel.

Maar....zo opgewekt mogelijk.
quote:Eleonora-1 schreef op 11 februari 2016 @ 15:04:

[...]

Ik besta.

Veel meer niet momenteel.

Maar....zo opgewekt mogelijk.
very metal
very metal
What We Do in the Shadows!
Mooi....

Ben jij ook into Interview with a vampire etc. trouwens? Qua sfeer?

En de prachtige Dracula met Gary Oldman?
Even wat muziek brengen in de duisternis. https://www.youtube.com/watch?v=_GTPyVmkKpo

Waar en wie draagt nu ook zo'n autobril?

Of ramen met flinke ruiten met 2 beentjes op de oren? Nee, niet de paashaas....

Dat ik zoiets ken zegt niets over mijn leeftijd.

Prettig dag verder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven