Een ander leven leven
zaterdag 13 februari 2016 om 02:41
Ik keek net een clip van Prince, Alexa de Paris.
En ik vroeg me ineens af:
"Tomorrow night at 8 o'clock.
We'll see how you adept at the finer side of life."
In het kader van dit topic/de clip/of mijn vraag, zou jij een ander leven kunnen leiden dan wie/hoe je eigenlijk bent/ hoe je leeft.
Doe je je beter/minder voor dan je bent, en waarom? Hoe gedraag je je in een situatie met mensen die in jouw ogen meer of minder zijn.
Eigenlijk is de vraag, hoe pas jij je aan, of doe je dat niet?
Zou je je kunnen aanpassen aan willekeurig welke levensstijl als dat zou moeten?
En ik vroeg me ineens af:
"Tomorrow night at 8 o'clock.
We'll see how you adept at the finer side of life."
In het kader van dit topic/de clip/of mijn vraag, zou jij een ander leven kunnen leiden dan wie/hoe je eigenlijk bent/ hoe je leeft.
Doe je je beter/minder voor dan je bent, en waarom? Hoe gedraag je je in een situatie met mensen die in jouw ogen meer of minder zijn.
Eigenlijk is de vraag, hoe pas jij je aan, of doe je dat niet?
Zou je je kunnen aanpassen aan willekeurig welke levensstijl als dat zou moeten?
zaterdag 13 februari 2016 om 03:38
Zoveel vragen. Eh... o ik zou wel een boerinneke willen zijn. Geboren op het platteland en altijd bezig met de dieren. En op vanaf 4 uur natuurlijk. Als je zo geboren bent, lukt dat vast beter. Ik ben nogal stads, al moestuin ik wel. Maar heb zelden een koe van dichtbij gezien. Ja, aan de overkant van de sloot.
O, als ik in een land was geboren waar vrouwen heel gedwee moeten zijn, was ik al dood geweest voor ik volwassen was geworden. Ik heb altijd al een grote mond gehad namelijk. En een recalcitrant karakter gehad. In alle levens zou ik waarschijnlijk een lastpak zijn, iemand met een afwijkende mening iig. Dus ik zou niet gedijen in alle soorten levens, neen. Ik denk dat ik hoe dan ook weinig geld zou hebben want ik geef liever dingen weg dan dat ik ze krijg.
O misschien zou ik wel ballerina willen zijn, een echt goeie, of een muzikant zoals een vioolspeler in een echt orkest. Of opera-zangeres. Mja dan houdt mijn fantasie wel op.
O, als ik in een land was geboren waar vrouwen heel gedwee moeten zijn, was ik al dood geweest voor ik volwassen was geworden. Ik heb altijd al een grote mond gehad namelijk. En een recalcitrant karakter gehad. In alle levens zou ik waarschijnlijk een lastpak zijn, iemand met een afwijkende mening iig. Dus ik zou niet gedijen in alle soorten levens, neen. Ik denk dat ik hoe dan ook weinig geld zou hebben want ik geef liever dingen weg dan dat ik ze krijg.
O misschien zou ik wel ballerina willen zijn, een echt goeie, of een muzikant zoals een vioolspeler in een echt orkest. Of opera-zangeres. Mja dan houdt mijn fantasie wel op.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
zaterdag 13 februari 2016 om 04:40
zaterdag 13 februari 2016 om 05:03
Ik denk dat ik beter tot mijn recht zou komen op het platteland maar ik pas me redelijk aan met een altijd gemis naar meer ruimte om me heen. Ik ben heel sociaal maar eigenlijk ben ik op mijn best als ik alleen ben. Als ik denk dat mensen minder of meer zijn dan ik is het als er grenzen worden overschreden naar beneden of naar boven die ik veracht of bewonder. In geval van bewondering kan ik dat goed uiten in geval van walging ontloop ik iemand omdat het negatief is.
zaterdag 13 februari 2016 om 06:07
Dat zegt ze toch, in een clip van Prince zitten. Cat was ook onwijs cool altijd, in de clips van Prince. In het nummer Alphabet Street doet ze ook een stukje rappen, wat ik helemaal na kan doen. Ik denk dat ik toen 14-15 was ofzo. Maar ik heb nooit beroemd willen worden, daar ben ik echt een beetje te verlegen voor. Lijkt me echt drie keer niks. Nou, misschien zou ik wel hele goeie kinderboeken willen kunnen schrijven (geen idee of dat taalkundig correct is trouwens), zoals die van Roald Dahl. En dan onder een pseudoniem ofzo.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
zaterdag 13 februari 2016 om 06:33
Mocht je op het podium komen? Dan kun je tatou de ervaring vertellen. Tis een heel klein menneke, dat weet ik wel. Ik weet nog dat ik met mijn broer in Den Haag een keer uitging en dat het gerucht rondging dat Prince daar ook aan het stappen was. Heb hem niet gezien maar ja, ik ben 1.80 dus misschien heb ik over hem heen gekeken. Lois Lane hebben nog een nummer met hem gedaan, ben vergeten hoe het heette maar de clip was geweldig. De clip van Raspberry Berret is mijn favoriet, denk ik.
Off-topic, sorry. Ik zou in een andere dimensie ook wel arts willen zijn, bedenk ik me nu. Een kinder-arts ofzo. In een land als Pakistan oid, of in de tropen. Ooit wilde ik verpleegkundige worden en een kliniek opzetten ergens in de derde wereld. Ach ja, dromen!
Off-topic, sorry. Ik zou in een andere dimensie ook wel arts willen zijn, bedenk ik me nu. Een kinder-arts ofzo. In een land als Pakistan oid, of in de tropen. Ooit wilde ik verpleegkundige worden en een kliniek opzetten ergens in de derde wereld. Ach ja, dromen!
zaterdag 13 februari 2016 om 06:37
zaterdag 13 februari 2016 om 08:08
Ik zou (gewoon in dit leven) graag emigreren naar Zuid-Amerika. Voel me daar dusdanig thuis dat ik me makkelijk aan zou kunnen passen.
In het algemeen pas ik me niet heel erg aan, ik leef zoals ik het wil. Ik doe me niet anders voor, ik laat simpelweg het achterste van mijn tong niet zien. Al weet ik niet in hoeverre dat dat werkt, want ik ben al meer dan eens omschreven als excentriek.
In het algemeen pas ik me niet heel erg aan, ik leef zoals ik het wil. Ik doe me niet anders voor, ik laat simpelweg het achterste van mijn tong niet zien. Al weet ik niet in hoeverre dat dat werkt, want ik ben al meer dan eens omschreven als excentriek.
zaterdag 13 februari 2016 om 10:22
Ik woon op een boerderij, opgegroeid op het platteland en woon nu samen met een boer..
Mij lijkt het heerlijk om gewoon in de stad te wonen, alles dichtbij en niet altijd rekening hoeven te houden met de melktijden. Gewoon een dagje weg, zonder optijd terug hoeven te zijn of vervanging regelen.
Maar zou de ruimte en privacy wel missen denk ik.
Mij lijkt het heerlijk om gewoon in de stad te wonen, alles dichtbij en niet altijd rekening hoeven te houden met de melktijden. Gewoon een dagje weg, zonder optijd terug hoeven te zijn of vervanging regelen.
Maar zou de ruimte en privacy wel missen denk ik.
zaterdag 13 februari 2016 om 10:27
Ik zou wel op 'n ranch willen leven in Noord Amerika of Australie/Nieuw Zeeland in 'n gebied waar nog veel ruimte en natuur is, maar wel in de buurt van gezellige dorpjes. Dus niet zo afgelegen als mensen die Floortje bezoekt. Ik moet wel wifi in huis en 'n goeie supermarkt in de buurt hebben natuurlijk
Shoot first, ask questions later!
zaterdag 13 februari 2016 om 10:29
quote:redbuIIetje schreef op 13 februari 2016 @ 10:27:
Ik zou wel op 'n ranch willen leven in Noord Amerika of Australie/Nieuw Zeeland in 'n gebied waar nog veel ruimte en natuur is, maar wel in de buurt van gezellige dorpjes. Dus niet zo afgelegen als mensen die Floortje bezoekt. Ik moet wel wifi in huis en 'n goeie supermarkt in de buurt hebben natuurlijk Me too
Ik zou wel op 'n ranch willen leven in Noord Amerika of Australie/Nieuw Zeeland in 'n gebied waar nog veel ruimte en natuur is, maar wel in de buurt van gezellige dorpjes. Dus niet zo afgelegen als mensen die Floortje bezoekt. Ik moet wel wifi in huis en 'n goeie supermarkt in de buurt hebben natuurlijk Me too
zaterdag 13 februari 2016 om 10:51
quote:redbuIIetje schreef op 13 februari 2016 @ 10:27:
Ik zou wel op 'n ranch willen leven in Noord Amerika of Australie/Nieuw Zeeland in 'n gebied waar nog veel ruimte en natuur is, maar wel in de buurt van gezellige dorpjes. Dus niet zo afgelegen als mensen die Floortje bezoekt. Ik moet wel wifi in huis en 'n goeie supermarkt in de buurt hebben natuurlijk Dit!
Ik zou wel op 'n ranch willen leven in Noord Amerika of Australie/Nieuw Zeeland in 'n gebied waar nog veel ruimte en natuur is, maar wel in de buurt van gezellige dorpjes. Dus niet zo afgelegen als mensen die Floortje bezoekt. Ik moet wel wifi in huis en 'n goeie supermarkt in de buurt hebben natuurlijk Dit!
zaterdag 13 februari 2016 om 10:52
quote:Sapsorrow schreef op 13 februari 2016 @ 03:38:
Zoveel vragen. Eh... o ik zou wel een boerinneke willen zijn. Geboren op het platteland en altijd bezig met de dieren. En op vanaf 4 uur natuurlijk. Als je zo geboren bent, lukt dat vast beter. Ik ben nogal stads, al moestuin ik wel. Maar heb zelden een koe van dichtbij gezien. Ja, aan de overkant van de sloot.
Beetje paradoxaal.
Als je in een ander land geboren was waar vrouwen heel gedwee moeten zijn dan had je simpelweg niet beter geweten en was je waarschijnlijk zelf ook zo geweest.
Mensen worden gevormd door hun leefomgeving.
Beetje paradoxaal.
Als je in een ander land geboren was waar vrouwen heel gedwee moeten zijn dan had je simpelweg niet beter geweten en was je waarschijnlijk zelf ook zo geweest.
Mensen worden gevormd door hun leefomgeving.