Mode & Beauty alle pijlers

Krullen zelf knippen, tips?

11-02-2016 22:32 62 berichten
Na voor de zoveelste keer slecht geknipt te zijn door een kapper die beweerde krullen te kunnen knippen ben ik het zat en ga ik het voortaan maar zelf doen. Ik zag op youtube al wat tutorials, maar vind het lastig om die op mijn eigen haar toe te passen.

De meeste kappers knippen lagen in mijn haar wat op zich een goed idee is, maar ze doen het allemaal, maar dan ook echt allemaal, verkeerd. De laagjes lopen allesbehalve vloeiend in elkaar over, ik heb eerder wat rare happen.

Ik wil dat graag zelf fixen, maar hoe?

Kent iemand een video of youtuber die het goed uitlegt?
Ach ik ben ook wel eens bij de kapper vandaan gekomen met een kapsel wat nog het best te omschrijven was als: kernbom explosie...je weet wel, zo'n paddenstoelenwolk Kon wel janken! Gelukkig zat het al een stuk beter toen ik het zelf had gewassen en gestyled, maar m'n haar was goed verpest en heeft jaren geduurd om die korten lagen er weer uit te krijgen.

Hopelijk kan je oude kapper er weer een mooi kapsel van maken! Laat je nog even weten hoe het is geworden?
Mijn haar groeit gelukkig enorm snel en ik ben op zich blij met de lengte. Maar voor de rest.. het ziet er echt niet uit. Ondanks het feit dat er een flink stuk af is krult het totaal niet en is het nog steeds veel te zwaar.

Maar mijn oude vertrouwde kapper fixt het, dat weet ik zeker. En vanaf nu moet ik gewoon noooooooit meer naar andere kappers gaan. Was geloof ik even vergeten hoe erg die je haar in slechts een half uurtje tijd kunnen verpesten.
Alle reacties Link kopieren
Als je zelf je krullen wil knippen doe het dan droog en pak steeds "een krul lok" knip met de krul mee (in de rochting hoe de krul loopt) een stukje af en doe dat per lok.. steeds ong. Hetzelfde stukje eraf. De achterkant kun je het beste doen door voorover hangen zo krijg je er ook laagjes in. Haal er niet te veel vanaf maar 1 of 2 cm Max. Succes!
Dat krullenforum was fantastisch. Mis t nog steeds.

Helaas was t nog steeds geen garantie. Heb wel vijf van de lijst geprobeerd. Tom was ik ooit enigszins in de buurt. Weekend weg verlengd door nog een nachtje naar Groningen te gaan. Heb me suf gebeld om een afspraak te maken maar steeds t antwoordapparaat. Uiteindelijk besloten om er dan maar naartoe te rijden... Bleek ie op vakantie. Handig dat dat ook op t apparaat vermeld werd. Grote teleurstelling natuurlijk.

Geke was op zich niet verkeerd maar niet beter dan een kapper die gewoon netjes laagjes knipt zonder grote lengte verschillen.

Simcha was de eerste kapper waar ik toonbaar vandaan kwam met krullen die ik niet eerst moest wassen en stylen maar wel iets te 'groot' naar mijn zin. maar ook hier geldt hetzelfde als bij geke. En flink aan de prijs.

Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat het bijna niet uitmaakt. Belangrijk is dat ze goed luisteren als ik zeg dat de voorkant langzamer groet dan de rest en ook nog eens verder opkrult. Dat ze er niet te veel af mogen knippen als ik geen akkoord heb gegeven. En dat ze t kammen als er nog cremespoeling in zit. Nu word ik door een vriendin geknipt. Die luistert goed. Doet soms een suggestie en als ik nee zeg doet ze gewoon wat ik vraag.

Ik hoop dat t nog goed komt met je haar!

Nb ik baal nog steeds dat de palmolive conditioners zijn aangepast dat was hét product waarmee ik prachtige krullen kreeg. Zoek nog steeds naar een alternatief.
Ik vind het van Geke altijd wel fijn dat ze altijd voorzichtig is met je haar. Ze zal altijd de lengte zoveel mogelijk proberen te bewaren dus wat dat betreft hoef je je bij haar geen zorgen te maken. De prijs valt ook mee en mijn haar zit altijd goed als ik bij haar vandaan kom, al vind ik het de laatste jaren wel een beetje lopende band werk geworden. En ik ben ook een keer best verknipt door haar collega, die net als alle andere kappers laagjes probeerde te knippen maar dat zag er echt niet mooi uit. Stond op het punt om terug te gaan, maar woon niet om de hoek dus heb het maar laten zitten. Dus nu maar weer bij Geke.

Maar dat je dat durft zeg, je door een vriendin laten knippen. Ik heb me voorgenomen om het nu 1 keer goed te laten knippen en het daarna zelf bij te houden. Ik denk dat ik dat best zelf kan als het model eenmaal goed is.
Haha misschien had ik erbij moeten vermelden dat ze kapster is Een hele goede. Eentje die meteen zei dat ik r moest vertellen hoe mijn haar 'werkte' en inderdaad doet wat jij ook zegt over Geke: heel voorzichtig met de lengte. Ik denk dat het bij krullen ook gewoon belangrijk is om een vaste kapper te hebben op een gegeven moment zodat ze echt je haar leren kennen.

Ik moet ook weer hoognodig geknipt worden trouwens.
quote:m31 schreef op 12 februari 2016 @ 20:33:

Als je zelf je krullen wil knippen doe het dan droog en pak steeds "een krul lok" knip met de krul mee (in de rochting hoe de krul loopt) een stukje af en doe dat per lok.. steeds ong. Hetzelfde stukje eraf. De achterkant kun je het beste doen door voorover hangen zo krijg je er ook laagjes in. Haal er niet te veel vanaf maar 1 of 2 cm Max. Succes!Zo doe ik het ook.
quote:potje_sambal schreef op 13 februari 2016 @ 01:39:

Ik denk dat het bij krullen ook gewoon belangrijk is om een vaste kapper te hebben op een gegeven moment zodat ze echt je haar leren kennen.

Ik moet ook weer hoognodig geknipt worden trouwens.Ja, dat denk ik ook. Mijn vorige kapper heeft meer dan 10 jaar mijn haar geknipt en bij haar zat het redelijk. Misschien is goed krullenmodel ook wel een illusie. Als ik naar mijn eigen haar kijk, dan zit het, afhankelijk van het weer, elke dag weer anders. De ene keer heb ik type 3B krullen en als de luchtvochtigheid hoog is, type 4B. Knip daar maar eens een model in die geschikt is voor beide types. Die krultypes komen niet zoveel voor bij Europees haar, dus het is ook weer niet zo dat ze dagelijks krullen aan het knippen zijn.
quote:m31 schreef op 12 februari 2016 @ 20:33:

Als je zelf je krullen wil knippen doe het dan droog en pak steeds "een krul lok" knip met de krul mee (in de rochting hoe de krul loopt) een stukje af en doe dat per lok.. steeds ong. Hetzelfde stukje eraf. De achterkant kun je het beste doen door voorover hangen zo krijg je er ook laagjes in. Haal er niet te veel vanaf maar 1 of 2 cm Max. Succes!Bedankt voor de tip! Zo knipt mijn kapper mijn haar inderdaad ook. Ik laat haar nu eerst een goed model erin knippen en ga de volgende keer zelf aan de slag.
Ik heb zojuist een hele goede video gevonden voor het knippen van krullend haar:

https://www.youtube.com/watch?v=1-f7ur87Y2M

Dit is precies wat ik zocht, ik heb namelijk zo'n beetje hetzelfde haar. Vind het wel eng om het te gaan doen, wat als het mislukt?

En dit meisje knipt haar pruik, dus wat dat betreft loopt ze geen risico
Ohh... Ik dacht de hele tijd: het lijkt wel een pruik...

Haha! Is het ook een pruik!!!
Haha

Ik dacht alleen: wat heeft die toch onwaarschijnlijk mooi haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven