op zoek naar canvas..

15-02-2016 12:54 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een leuk canvas schilderij voor aan de muur.. Ik ben al bij een aantal winkels geweest maar niets gevonden..

Wie heeft er een goed , betaalbaar en betrouwbaar adres (liefst in NL ivm verzendtijd) waar je online canvassen kunt bestellen.

Ik zoek iets met bloemen en meerkleurig (niet té abstract maar zeker niet klassiek).. Het is niet voor mij maar voor mijn moeder.. Ze houdt van paars, aqua en grijs.. Ik dacht zelf aan bloemen maar mag ook zeker wat anders zijn.

Ik was al op etsy geweest maar daar kon ik niets vinden wat leuk was.. (of niet in NL).. Miniinthebox vind ik hiervoor te onbetrouwbaar..
Zelf een mooie foto laten afdrukken op canvas? of moet het perse geschilderd zijn?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Kijk eens bij Alibelli wat de mogelijkheden zijn om er zelf eentje te laten maken.
www.werkaandemuur.nl daar kun je vast iets tofs vinden!
Herinneringenoplinnen.nl bestelde ik wel eens. Zoek zelf een leuke bloem op internet dan heb je ook nog wat keus.
Nog maar weer eens: een foto zomaar van internet afplukken (ook al is het een bloem, haha) mag niet. Er rust auteursrecht op. Bovendien is de kans dat je een veel te klein bestand van lage kwaliteit binnenhaalt behoorlijk aanwezig en daar kun je zeker geen mooi canvas van drukken.

Er zijn opties genoeg om het legaal te doen: zelf een foto maken, naar de Ikea rijden, of op een site die ervoor bedoeld is en waar de maker van de foto er ook nog wat aan overhoudt, zoals de site die ik postte. Weet je zeker dat je kwaliteit hebt ook!
hamerhaai ik heb helaas niets in die kleurstelling of compositie wat zij leuk kan vinden.. helaas..

Albelli idem.. als ik een super foto zou hebben die haar zou passen dan had ik dat idd gedaan.. Ik heb zelf ook van eigen werk dingen hangen maar ja.. dat is niet wat zij mooi vindt.

ik ga naar werkaandemuur .. eens zien wat dat is en herinneringen op linnen..

leuk.. ik hou van zoeken
oooo.. werk aan de muur heeft mooi spul en heel betaalbaar ! Bedankt voor deze tip !
en dit gaat het worden.. dit vindt mijn moeder echt super.. http://www.werkaandemuur. ... hids-and-blue/102341/393#
ha tof, blij dat ik kon helpen! het is echt een fijne site (heb er zelf ook werk staan).
ik heb toen zelf iets laten maken.

Een foto gekocht via shutterstock en die af laten drukken ( ik heb uiteindelijk voor glas gekozen) maar dat kan ook op canvas. Ivm de scherpte van de foto is dat goed te doen. Heel mooi geworden en kosten technisch was dat niet duur.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:hangplant schreef op 15 februari 2016 @ 13:15:

Nog maar weer eens: een foto zomaar van internet afplukken (ook al is het een bloem, haha) mag niet. Er rust auteursrecht op. Bovendien is de kans dat je een veel te klein bestand van lage kwaliteit binnenhaalt behoorlijk aanwezig en daar kun je zeker geen mooi canvas van drukken.

Er zijn opties genoeg om het legaal te doen: zelf een foto maken, naar de Ikea rijden, of op een site die ervoor bedoeld is en waar de maker van de foto er ook nog wat aan overhoudt, zoals de site die ik postte. Weet je zeker dat je kwaliteit hebt ook!Idd! Daarom altijd dit soort dingen via een betaalsite doen. Krijg je ook veel betere bestanden.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Oh, ik wist niet van het bestaan van die site af! Maar dat klinkt heel geschikt om mijn werk te verkopen.

@Hangplant; kun je wat meer vertellen over je ervaringen als verkoper? Ik begrijp dat je zelf de prijs kunt bepalen en dan een deel van de marge afstaat aan de site? Heb je ook eerst geexperimenteerd met de prijzen? Heb je ook zelf een proefdruk van je eigen werk laten maken? Uiteraard ben ik ook benieuwd hoeveel je verkoopt. Zelf heb ik dan meteen fantasieen over wat ik allemaal kan doen met de enorme opbrengsten
Als je googlet op photo + stock kom je een aantal sites tegen waar je foto's kunt diwnloaden voor niet al teveel geld of soms zelfs gratis.

Een gratis site is bijv istockphoto.com, daar zijn de foto's royalty free, de grootte staat erbij etc.

Op dit soort sites zijn de foto's flink getaged dus je kunt vrij precies zoeken
Je bent zelf een theepot
Ik heb geen proefdrukken laten maken; ik ken andere fotografen die er verkopen en ik weet dat de kwaliteit goed is. Het is voor mij echt voor de lol, want ik verdien mijn geld met hele andere fotografie die ik daar niet kan verkopen. Ik doe er dus ook niet zo heel veel moeite voor om goed gezien te worden en zo. Maar ik ken wel mensen die regelmatig verkopen. Maar een nieuwe camera zul je er niet snel van kunnen aanschaffen.
Ben echt super blij. Laten inlijsten en is net op tijd voor haar verjaardag

Ik hou ervan om dit soort dingen netjes te doen qua auteurs rechten. Toch leuk voor startende kunstenaars
quote:hangplant schreef op 15 februari 2016 @ 21:50:

Ik heb geen proefdrukken laten maken; ik ken andere fotografen die er verkopen en ik weet dat de kwaliteit goed is. Het is voor mij echt voor de lol, want ik verdien mijn geld met hele andere fotografie die ik daar niet kan verkopen. Ik doe er dus ook niet zo heel veel moeite voor om goed gezien te worden en zo. Maar ik ken wel mensen die regelmatig verkopen. Maar een nieuwe camera zul je er niet snel van kunnen aanschaffen. Ok, dankje! Ik maak zelf geen foto's (zeker niet zulke mooie als ik op de site zie staan), maar papieren collages. Dus ik zal eens informeren of iemand daar foto's van kan maken die zo mooi zijn dat ze ook goed uitkomen op canvas e.d.
quote:poldervrouw schreef op 15 februari 2016 @ 23:36:

Ben echt super blij. Laten inlijsten en is net op tijd voor haar verjaardag

Ik hou ervan om dit soort dingen netjes te doen qua auteurs rechten. Toch leuk voor startende kunstenaars

Klinkt als een prachtig verjaardagskado!

En inderdaad; op zo'n manier kunnen beginnende kunstenaars ook op een eerlijke manier wat verdienen aan hun kunst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven