Ben ik jaloers ?

26-10-2008 20:57 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezeressen,

Ik heb een lange relatie met een hele lieve, knappe en zorgzame vrouw. We hebben inmiddels een zoontje en een hond ....kortom huisje boompje beestje.

Mijn vriendin is een hele lieve en zorgzame vrouw, dit is ze voor

iedereen, zo ook voor haar collega's. Als er iemand jarig is zorgt ze altijd minimaal voor een kaartje en is altijd druk in de weer voor een leuk cadeautje. Ze neemt dus erg de moeite om het iedereen erg naar de zin te maken.

Nu heeft ze de laatste tijd veel contact met een mannelijk collega. Een aardige en gebonden kerel die ik af en toe ook zie. Ze hebben de nodige overeenkomsten zoals reizen , dieren en muzieksmaak. Zijn relatie is niet top maar loopt best aardig zo lijkt het. Ze hebben meerdere malen per dag contact via Hyves en spreken elkaar ook soms op het werk. Omdat er binnenkort een bedrijfsuitje komt wordt er zo links en rechts nog wel eens een suggestieve opmerking gemaakt. Ze gaan met zijn allen naar een vakantiepark om daar een nachtje te blijven en leuke dingen te doen.

Nu zit ik met het volgende;

Ik ben best wel jaloers vanwege vervelende ervaringen uit het verleden. In de berichtjes over en weer staat dat mijn vriendin ook een massage zal gaan krijgen met kaarsjes erbij etc. Dit alles wel op een lollige manier ... maar toch heb ik er een vervelend gevoel bij. Niet alleen vanwege de massage maar ook de frequentie waarin berichtjes worden gestuurd. Soms komen er wel 5 berichtjes van deze man per dag.

Ik vraag me af waar ik de grens kan of moet trekken. Laat ik het zomaar toe dat mijn vriendin zomaar wordt gemasseerd door een vreemde kerel ? Vinden jullie dit normaal of gaat dit de verkeerde kant op.

Alvast dank voor het meedenken !
hmm... ik zou je vrouw hier eens op aanspreken en open en bloot over je "jaloerse" gevoelens te praten. als je voelt dat er iets fout zit zou je best eens gelijk kunnen hebben.
Heb je je gerealiseerd dat je zoveel details hebt vermeld dat jijzelf en je vrouw eenvoudig herkend kunnen worden?
quote:wuiles schreef op 26 oktober 2008 @ 21:10:

Heb je je gerealiseerd dat je zoveel details hebt vermeld dat jijzelf en je vrouw eenvoudig herkend kunnen worden?dat is inderdaad wel een risico
quote:natadecoco schreef op 26 oktober 2008 @ 21:12:

[...]

dat is inderdaad wel een risicoInderdaad wel handig ... risico is minimaal maar voor de zekerheid wat aangepast ;)
Ik zou het bespreken. Er zal heus wel wat lekkere spanning tussen die twee zijn - heb jij dat zelf nooit met een ander? Het meest spannend is dat je allebei weet dat je elkaar leuk vindt, maar er nooit wat mee zal doen omdat je je partner veel te belangrijk vindt.

Ik zou zeggen dat je merkt dat je een tikkie jaloers bent op hem, maar dat je erop vertrouwt dat je partner dat vertrouwen niet beschaamt. Dus niet in verwijtende zin, maar haar de ruimte geven om er - desgewenst- over te praten. Doordat het niet meer stiekem en anoniem is, neemt het al heel wat spanning weg (tenminste, zo werkt het bij mij).

Succes..!
of ik het normaal vind is natuurlijk eigenlijk de vraag niet. Het gaat erom of jij ( of je vrouw) zich er nog steeds prettig bij voelt.

Is dat niet wat eigenlijk volgens mij de issue is bij jou dan moet je het erover hebben.

Het kan natuurlijk allemaal heel onschuldig zijn maar zolang jij je er niet prettig bij voelt of zelfs twijfels erbij krijgt of het uberhaupt normaal is word er dus een grens overschreden...jouw grens in dit geval.

Dus praat met je vrouw en zeg dat je dit niet prettig vind , zou zij dit als geen probleem ervaren als het om jou zou gaan met een collega? dat soort dingen.

Enfin gewoon open kaart met haar spelen want als wij hier met z[n allen zouden zeggen...nee geen probleem ben je toch ook niet geholpen lijkt me.

Succes !!!
En wat die massage betreft: als de man professioneel masseur is, zou ik het nog wel ok vinden. Anders is het voor mij een no go. Dat is net even mijn grens over - en ik geloof dat ik al een stuk progressiever ben dan veel vrouwen om mij heen...
Ik zou een massage inderdaad niet accepteren, van het één komt dan makkelijk het ander...
quote:Jeroen77 schreef op 26 oktober 2008 @ 20:57:

Nu heeft ze de laatste tijd veel contact met een mannelijk collega. Een aardige en gebonden kerel die ik af en toe ook zie. Ze hebben de nodige overeenkomsten zoals reizen , dieren en muzieksmaak. Zijn relatie is niet top maar loopt best aardig zo lijkt het. Ze hebben meerdere malen per dag contact via Hyves en spreken elkaar ook soms op het werk. Omdat er binnenkort een bedrijfsuitje komt wordt er zo links en rechts nog wel eens een suggestieve opmerking gemaakt. Ze gaan met zijn allen naar een vakantiepark om daar een nachtje te blijven en leuke dingen te doen.

Nu zit ik met het volgende;

Ik ben best wel jaloers vanwege vervelende ervaringen uit het verleden. In de berichtjes over en weer staat dat mijn vriendin ook een massage zal gaan krijgen met kaarsjes erbij etc. Dit alles wel op een lollige manier ... maar toch heb ik er een vervelend gevoel bij. Niet alleen vanwege de massage maar ook de frequentie waarin berichtjes worden gestuurd. Soms komen er wel 5 berichtjes van deze man per dag.

Ik vraag me af waar ik de grens kan of moet trekken. Laat ik het zomaar toe dat mijn vriendin zomaar wordt gemasseerd door een vreemde kerel ? Vinden jullie dit normaal of gaat dit de verkeerde kant op.

De vraag of je jaloers bent heb je zelf al beantwoord en de enige die kan beslissen of jouw vrouw zich door die man laat masseren is natuurlijk je vrouw zelf.

In het algemeen lijkt het me wenselijk dat er een stevige grens is tussen werk en privé en een stevige grens tussen hetgeen je deelt met je partner en hetgeen je met anderen wilt delen. Het lijkt erop dat die grenzen hier zijn vervaagd. Tijd voor een goed gesprek met je vrouw. Dat gesprek hoeft dus niet te gaan over die collega maar wél over jullie grenzen en de wijze waarop jullie met elkaar om willen gaan.
Nee ik zou er ook geen lekker gevoel bij hebben.
Dat je zegt dat je vrouw zo open is naar anderen toe zal ze die opmerkingen van die kerel waarschijnlijk met humor lezen en jouw jaloerse gevoelens en gedachten met een lachertje wegwuiven en er geen draad kwaad inzien.

Dat zal best zijn, maar van die vent weet ik dat nog niet zo.

Ga een gesprek aan met je vrouw en vertel haar wat je dwarszit en waarschuw haar dat "hij" die opmerkingen weleens serieus kan bedoelen.
Ik zou het alleen al niet prettig vinden als dit soort dingen open en bloot op Hyves gezet worden. Ik vind dat jouw vrouw en haar collega jou daar een beetje mee te kakken zetten tegenover jullie vrienden etc..Alsof ze schijt aan jou hebben. Een beetje respect zou op zijn plaats zijn.

Verder vind ik dat als jij je hier niet lekker bij voelt, je dat best kenbaar mag maken. Is volgens mij gezonde jaloezie dit..

Succes!
Ik kan me haast niet voorstellen dat iemand zulke berichtjes gewoon voor de lol schrijft. Ze zullen ongetwijfeld de spanning tussen je vriendin en haar collega verhogen. Een massage tijdens een weekeindje weg, doet dat zeker.

Ik sluit me dus aan bij de vorigen: bespreek dit!

sterkte!
Jullie hebben in ieder geval al een punt te pakken ... ik ben inderdaad jaloers zoals ik zelf al zei.

Verder is het zo dat het geen geheim is dat er suggesties zijn gedaan. Ik heb namelijk vrij eenvoudig toegang tot haar hyves account (dit weet ze trouwens) en heb in deze vrijheid, getriggerd door een prive tik, eens een kijkje genomen in haar mailbox.

Toen ik hierover een opmerking maakte zei ze dat ze nooit iets zou doen waar ze mij verdriet mee aan zou doen.

Het probleem is een beetje dat ik mijn grens niet meer ken. Een aantal jaren terug ben ik met goed vertrouwen een keer fors onderuit gegaan en sindsdien weet ik niet meer wanneer ik iets echt kan vertrouwen. Daar komt bij dat mannen in mijn ogen nooit te vertrouwen zijn en per definitie "slechte" intenties hebben. Om het nog lastiger te maken wordt ik door mijn vriendin heel vrij gelaten en heb ik alle ruimte (waar ik overigens geen gebruik van maak).

Gesteund door jullie opmerkingen zal ik het vanavond eens wat nadrukkelijker bespreekbaar maken .... het lijkt er namelijk op dat dit wel gemakkelijk een grens over zou kunnen gaan.

Wordt vervolgd.
ik heb ook wel zulke contacten via hyves en msn en zelfs in het eggie (ja het bestaat nog....), leuke, lollige opmerkingen die wel eens serieuzer uitgelegd kunnen worden dan ze bedoeld zijn.

op zich niks mis mee maar als jij je er als partner niet lekker bij voelt zou ik het er toch wel eens met haar over hebben.

het gaat er dan niet eens over wat de bedoelingen zijn van haar berichten maar meer over welke invloed het op jou heeft, hoe het op jou overkomt en wat het met je doet.

als jij het er moeilijk mee hebt dan is het toch iets wat zij moet respecteren en en rekening mee moet houden.

op zich zijn zulke praatjes op hyves en msn niet altijd heel serieues maar als jij je je er niet prettig bij voelt is het toch iets waar ze rekening mee moet houden vind ik.

dus praat erover met haar.
Ik vind het gezond jaloezie wat jij beschrijft hoor! en voor je vrouw is het misschien inderdaad een lolletje maar ze wordt er erg in meegesleurd, en straks gaat die man inderdaad veel verder in zijn gedachten/bedoelingen. Ik zou het ook gewoon bespreekbaar maken.

want straks zit ze in een situatie wat helemaal niet de bedoeling was, nu denkt ze misschien dat jij ermee kan leven omdat jij het zo laat...en heel misschien...vindt ze het wel jammer dat jij het toelaat! heel misschien wil ze wel dat je wat moeite doet, gevoelens toont..tjsa, vrouwen zitten maar raar in elkaar hihi.

er gewoon over praten lijkt mij toch het beste.
ooh zie net dat je gisteravond erover wou gaan praten.

ben benieuwd hoe het is gegaan
Ik ben iemand die totaal niet jaloers is... echt nog nooit echt jaloers geweest! Maar 5 keer per dag een berichtje op hyves?? vind ik wel erg veel, dan heb ik het nog geeneens over de inhoud! Dus ik zou het daar niet mee eens zijn!
Update.....

Inmiddels hebben we er in alle rust over gesproken. Zoals een aantal van jullie terecht al opmerkten was zij zich er niet bewust van dat de opmerkingen op diverse manieren konden worden gelezen. Ze was met mij eens dat wanneer je alles optelt het inderdaad wel een vreemd verhaal aan het worden was.

Ze heeft daarop vandaag een berichtje verzonden met hierin een duidelijke grens aan wat voor ons betreft toelaatbaar is en wenselijk is.

Ze heeft het niet bewust willen doen en zag ook geen kwaad in de berichtjes over en weer maar begrijpt en respecteert mijn gevoelens .....

Eind goed al goed ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven