Luxe probleem: wat zijn nou STOERE meidenkleren (merk)?
maandag 27 oktober 2008 om 09:53
Hai, mijn verveel probleempje van vandaag (ik was van plan de wintercollectie aan te gaan vullen) is het kledingaanbod voor meisjes van drie a vier jaar.
Aangezien ik graag veel meer stoere meidenkleren voor mijn dochter zou kopen en het eeuwige roze en glitters effe achterwege wil laten, vroeg ik me af bij welke merken ik het zou moeten zoeken. En aangezien ik de kleertjes bij Markplaats vandaan sprokkel, is het makkelijker zoeken als ik gericht op merknaam kan zoeken, waarvan ik weet dat de kans groot is dat er daar dan ook echt wat tussenzit.
Met stoer bedoel ik overigens niet alleen maar sportieve kleren met strepen ofzo. Nee, met stoer bedoel ik nog steeds wel leuke meisjeskleren met prints of gekke beesten erop. Maar niet zozeer met heel veel roezels en feetjes en prinsesjes en bloemen en dat soort werk. Ik hou bijvoorbeeld van duidelijke kleuren en zou sommige oilily kleren (die boven mijn budget liggen hoor haha) best leuk vinden, ware het niet dat het wel erg veel overdaad is en je alsnog snel op bloemen uitkomt en met pech weer dat eeuwige roze. Dus gekke printjes a la oilily leuk, maar niet te bloemig. Jurkjes in het algemeen superleuk, maar eerder retro stijl met strepen en stippen of erg grote patronen en niet de glitters en romantische bloemetjes. Of spijkerbroek, ook erg leuk, maar dan zonder de roezels en roze stiksels en meer als een stoerdere jongensbroek, maar dan weer zonder de jongensprintjes.
Ik hoop dat jullie mijn stijl een beetje kunnen volgen? Dus aparte stoere meidenkleren wat niet te zoet is. Roos kleren is welliswaar lief, maar voor mij way over the top. Over Jottum zal ik maar niet beginnen (met die suffe strikjes achterop de maillots). Trix en Rees vind ik qua modelletje best wel leuk, alleen zijn de kleuren daarvan zo braaf en flets. Terwijl ik erg hou van sprekende kleuren voor kinderen. En om het nog moeilijker te maken, merkkleding vind ik leuk, maar is zelfs op marktplaats vaak te duur, tenzij ik mazzel heb. Dus ook weer niet de te dure merken. Lastig he
Aangezien ik graag veel meer stoere meidenkleren voor mijn dochter zou kopen en het eeuwige roze en glitters effe achterwege wil laten, vroeg ik me af bij welke merken ik het zou moeten zoeken. En aangezien ik de kleertjes bij Markplaats vandaan sprokkel, is het makkelijker zoeken als ik gericht op merknaam kan zoeken, waarvan ik weet dat de kans groot is dat er daar dan ook echt wat tussenzit.
Met stoer bedoel ik overigens niet alleen maar sportieve kleren met strepen ofzo. Nee, met stoer bedoel ik nog steeds wel leuke meisjeskleren met prints of gekke beesten erop. Maar niet zozeer met heel veel roezels en feetjes en prinsesjes en bloemen en dat soort werk. Ik hou bijvoorbeeld van duidelijke kleuren en zou sommige oilily kleren (die boven mijn budget liggen hoor haha) best leuk vinden, ware het niet dat het wel erg veel overdaad is en je alsnog snel op bloemen uitkomt en met pech weer dat eeuwige roze. Dus gekke printjes a la oilily leuk, maar niet te bloemig. Jurkjes in het algemeen superleuk, maar eerder retro stijl met strepen en stippen of erg grote patronen en niet de glitters en romantische bloemetjes. Of spijkerbroek, ook erg leuk, maar dan zonder de roezels en roze stiksels en meer als een stoerdere jongensbroek, maar dan weer zonder de jongensprintjes.
Ik hoop dat jullie mijn stijl een beetje kunnen volgen? Dus aparte stoere meidenkleren wat niet te zoet is. Roos kleren is welliswaar lief, maar voor mij way over the top. Over Jottum zal ik maar niet beginnen (met die suffe strikjes achterop de maillots). Trix en Rees vind ik qua modelletje best wel leuk, alleen zijn de kleuren daarvan zo braaf en flets. Terwijl ik erg hou van sprekende kleuren voor kinderen. En om het nog moeilijker te maken, merkkleding vind ik leuk, maar is zelfs op marktplaats vaak te duur, tenzij ik mazzel heb. Dus ook weer niet de te dure merken. Lastig he
maandag 27 oktober 2008 om 09:59
Me Too. Het is een Deens merk, dat Oilily-achtige trekjes vertoont, maar dan stoerder. Kijk maar eens op http://www.switsj.com/pro...merk=1&collection=17&bg=1 om een indruk te krijgen. Ik heb twee jongens, dus veel van meidenkleding weet ik niet, maar ook voor mijn jongens vind ik Me Too erg leuk. Succes met je zoektocht!
Loretta is De Mol. Punt.
maandag 27 oktober 2008 om 10:07
Name it vind ik erg leuk voor mijn dochter (3), niet duur dus evt kun je ook in de winkel kopen.
Verder draagt ze Vingino, Retour, Carbone, Mim-Pi, Cakewalk en Mini Stars. In elke collectie zitten wel stoere items maar het moet net je smaak zijn.
In combinatie met bv H&M en Hema kun je hele leuke setjes maken.
Verder draagt ze Vingino, Retour, Carbone, Mim-Pi, Cakewalk en Mini Stars. In elke collectie zitten wel stoere items maar het moet net je smaak zijn.
In combinatie met bv H&M en Hema kun je hele leuke setjes maken.
maandag 27 oktober 2008 om 10:14
Ik ga zo eens even snel kijken bij de andere merken. Vingino heeft mijn computer een probleem met laden, dus kan ik nu niet zo snel zien, behalve de homepage (en dat is spijker, maar nog weinig kleurtjes). Ik zoek ook wel echt duidelijke kleuren, Rood, oranje, blauw, knalgroen, felgeel etc. Roze mag met mate (dat kan ik overal wel vinden nl.)
maandag 27 oktober 2008 om 10:28
Weet je ook hoe het valt qua maat beaugirl? Sommige merken vallen nl. heel klein en andere juist weer groot. Dus als de kleding voor dochter nu met maat 104 precies pas is, zou ik dan moeten zoeken op 110-116? Of valt dat bijvoorbeeld net als een 104 en kan ik het beter nog groter zoeken? Beter (iets) te groot dan duidelijk aan de precies pas, krappe kant.
maandag 27 oktober 2008 om 10:34
Ja naar mijn weten valt het iets kleiner. Net als het jongensmerk Boriz dus,. Ik bestel altijd groter.
Mijn zoontje draag 98/104 en van Borz bestel ik dus 110/116
ik vind dat dan ruim zat, want nog groter en dan wordt het echt te groot en dat vind ik ook geen pas,. Maar mijn zoontje is drie en een half en draagt 98/104.
Anders even mailen naar de verkoopster hoe het valt ?
Queenie1 muy malo is idd. ook erg leuk. Ook een tip voor TO.
Misschien weet jij welke maat ze het beste kan nemen van Bengh ?
Mijn zoontje draag 98/104 en van Borz bestel ik dus 110/116
ik vind dat dan ruim zat, want nog groter en dan wordt het echt te groot en dat vind ik ook geen pas,. Maar mijn zoontje is drie en een half en draagt 98/104.
Anders even mailen naar de verkoopster hoe het valt ?
Queenie1 muy malo is idd. ook erg leuk. Ook een tip voor TO.
Misschien weet jij welke maat ze het beste kan nemen van Bengh ?
maandag 27 oktober 2008 om 11:01
maandag 27 oktober 2008 om 11:03
Ik ben voor mijn dochter nog steeds gek op de truitjes en jurkjes van simplycolors en rainbowbabies, juist vanwege de sprekende kleuren.Ze zijn beide tot vrij grote maten verkrijgbaar. Zelf een printje erop verzinnen, t-shirt over een longsleeve, longsleeve onder jurkje en spijkerbroek erbij, ik vind het zooo leuk staan. En dan kan er gewoon een spijkerbroek (ik kijk dus vaak bij de jongensbroeken voor mijn dochter, voor haar ook geen ruches en kantjes en strikjes), er zijn er genoeg zonder lelijke prints. Vallen wel ruimer dan meidenbroeken (alsof jongens dikkere billen hebben ), dus wel goed kijken voor de goede maat.
Om een kort verhaal lang te maken...
maandag 27 oktober 2008 om 12:51
Ik vind Bengh ook heel erg leuk voor meisjes. Koop altijd Bor*z, het broertje voor mijn zoontje.
Houd er rekening mee dat het heel erg prijzig is.....maar dan heb je wel iets aparts!
trouwens, bij Jilly en Mitch (Shoeby Fashion) hebben ze voor meisjes ook hele leuke dingen, minder duur maar wel grappig.
Hebben ze bij de Hennes niks?? vind de collectie voor meisjes daar altijd leuk.
Houd er rekening mee dat het heel erg prijzig is.....maar dan heb je wel iets aparts!
trouwens, bij Jilly en Mitch (Shoeby Fashion) hebben ze voor meisjes ook hele leuke dingen, minder duur maar wel grappig.
Hebben ze bij de Hennes niks?? vind de collectie voor meisjes daar altijd leuk.
maandag 27 oktober 2008 om 14:01