Varkensvlees etertje

17-02-2016 14:49 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze wil ik graag de topic stoppen.
Dat vind ik wel lekkerder in gerechten dan kip. Bijvoorbeeld bami. Het geeft een veel vollere smaak aan wokgerechten. Spareribs, koud en warm, gekruid. Leverworst. Rookworst.

Kip vind ik vooral lekker warm van de grill bij de poelier. En dan iedereen een hele kip en zoveel eten als je wil.

Voedsel is heel persoonlijk. Menig buitenlander gaat over zijn nek van zoute drop.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:inwonderland schreef op 17 februari 2016 @ 18:15:

Ik snap niet zo goed waarom je het zou willen eten, als je er zo bang voor bent oid. Niets mis mee om het te laten staan, toch? Het is juist erger om jezelf ergens toe te 'dwingen', waarom zou je jezelf dat aan doen?

Mijn vriend is moslim en eet geen varkensvlees, ik eet het zelf ook niet meer. Een beetje voor hem, maar ik hou er gewoon niet van en mis het zeker niet. Hij maakt zich overigens absoluut niet druk of het vlees halal is. Als we ergens wat gaan eten vraagt hij hier dus ook niet naar, en hij verwacht ook niet dat zijn vlees of snacks apart gebakken/gefrituurd wordt.

Misschien is het een idee om daar minder streng in te zijn voor jezelf, ipv jezelf er toe te zetten om varkensvlees te eten. Niemand verwacht dit van je, dus waarom zou je dit zelf doen?Ik denk dat ze net eerst van de dwangmatige angst af wil. Zodat ze niet in paniek raakt als ze per ongeluk varkensvlees eet. Ze wil er net minder streng mee om kunnen gaan.
Je hoeft het niet te eten. Niet om iets te bewijzen. Zat mensen die geen religie aanhangen die varkensvlees ook niet lekker vinden. Dus als het jou tegenstaat, om welke reden dan ook, eet je toch gewoon iets anders? Of wil je persé een speklap naar binnen werken om jezelf iets te bewijzen? Nergens voor nodig. Eet gewoon wat je lekker vindt en wat je niét smakelijk vindt, laat je links liggen, dat doet iedereen toch?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Je zou Fuet kunnen proberen die is lekker gekruid en je kunt een klein stukje afsnijden. Worstafdeling.
Ik snap niet zo waarom mensen willen weten hoezo ik dit wil en als ik het durf ik het maar niet moet eten en het niet nodig is. Niet zo negatief s.v.p, Ik zeg ook niet dat ik de rest van mijn leven wil leven op varkensvlees, ik heb Nederlandse vriendinnen als we eten wil ik ook mee kunnen eten. Eten zonder te denken, zonder stress over wat er op mijn bord ligt, gewoon genieten. Ik eet vaak buiten i.v.m werk, sommige dingen zien er gewoon heerlijk uit, ik wil ook.
Broodje gezond met ham geprobeerd, maar het leek zo roze. Ik proefde het niet, maar het kleur werkte tegen.
Gewoon dus een stukje vlees met een sausje eten. Of vind je de smaak wel goed?
is er iets waar het minimum in te zien is? Iets uit de supermarkt dat ik kan eten tijdens het gaan naar mijn werk?
quote:lovely-nyx schreef op 17 februari 2016 @ 19:58:

Ik snap niet zo waarom mensen willen weten hoezo ik dit wil en als ik het durf ik het maar niet moet eten en het niet nodig is. Niet zo negatief s.v.p, Ik zeg ook niet dat ik de rest van mijn leven wil leven op varkensvlees, ik heb Nederlandse vriendinnen als we eten wil ik ook mee kunnen eten. Eten zonder te denken, zonder stress over wat er op mijn bord ligt, gewoon genieten. Ik eet vaak buiten i.v.m werk, sommige dingen zien er gewoon heerlijk uit, ik wil ook.

Lieve schat, iets kan er nóg zo lekker uitzien, als ik het niet lekker vind, kies ik er niet voor. En als je met vriendinnen uit eten gaat, zijn er vast genoeg dingen te kiezen waarvan je wél zeker weet dat je ze lekker vindt. En ga je bij hen thuis eten, dan houden zij gewoon rekening met jouw smaak, doe ik ook als vrienden komen eten. Ik heb een vriendin die speklappen echt niet lekker vindt, nou, dan ga ik dus geen zuurkool met speklappen klaarmaken als zij komt.

Je hóeft niet, hè? En als je er soms iets lekker uit vindt zien, dan probeer je een hapje. En vind je het dan alsnog niet lekker, dan is er toch geen man overboord?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:lovely-nyx schreef op 17 februari 2016 @ 19:58:

Is het zo'n opgaaf dan voor jouw vriendinnen om voor jou een keer zonder varkensvlees te koken?

Ze zullen zelf toch ook niet elke dag varkensvlees maken?

En in restaurants staat er toch ook altijd van alles op de kaart, dus het hoeft echt niet.

En als je het wilt dan kan het gewoon, dan houd niks je tegen hoor.

Maar je wilt het eigenlijk niet echt, want je gaat er van over je nek.

Waarom zou je het jezelf dan zo verschrikkelijk moeilijk maken, vraag ik mij af.

Eet gewoon zonder, en misschien kun je af en toe 's een keer proberen, misschien wen je er aan, misschien ook niet.
quote:lovely-nyx schreef op 17 februari 2016 @ 20:01:

is er iets waar het minimum in te zien is? Iets uit de supermarkt dat ik kan eten tijdens het gaan naar mijn werk?Dan houd ik het nog steeds bij Fuet. Kijk maar eens in de AH.
Is het mss een idee om je eerste probeersels te kruiden met rash-el-hanout? Of andere kruiden die je lekker vind om aan de smaak en structuur te wennen? Mss half-om-half gehaktballetjes met groenten/aardappels/rijst/couscous? Die balletjes gesneden op brood met salade/dressing?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven