Weekje weg 5 jaar samen

17-02-2016 21:02 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn in april 5 jaar samen. We willen dan graag een weekje of een paar dagen weg gaan met zijn tweetjes.

We zaten vooral te denken aan Disneyland Parijs. Omdat we daar allebei nog nooit zijn geweest en heel graag heen willen. Nu kwamen we er achter dat dit best wel duur is! Rond de 1000 euro voor 2 personen en dan ben je daar 3 dagen met de trein.

Heeft iemand een idee of dit ook goedkoper kan? Andere ideeen voor een weekje weg zijn ook altijd welkom! 😊

Alvast bedankt voor het meedenken!
Dat kan inderdaad goedkoper. Wij hadden tickets via een reisorganisatie in Nederland gekocht, daar een los hotelletje geboekt op 1 treinstation afstand. Wij zijn ook 3 dagen geweest, maar was zeker nog niet de helft kwijt. Was wel met eigen auto, maar dat was ook prima te doen.
Een goedkoper hotel in Parijs boeken en dan met de trein naar het park?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als je graag naar Disneyland wilt, zou ik daar eerst een dag heen gaan en dan via Parijs langzaam de Loire naar beneden rijden en veel mooie kastelen bezoeken, zoals Versailles en Chambord. Je komt dan ergens aan de kust uit en dan via de kust, Mont St.Michel en Normandie weer naar huis.
Met de auto is helaas geen optie. Ik durf zelf niet door Frankrijk te rijden en mijn vriend heeft geen rijbewijs.
Op dit moment zou ik Disney niet doen. Ze zijn bezig met veel renovaties. Ik las laatst ergens dat er veel grote attracties zijn gesloten zijn. Ik heb ff het artikeltje erbij geplakt. Zonde van je geld op het moment

http://www.looopings.nl/w ... yland-Paris-gesloten.html
quote:Ieniemienie123 schreef op 17 februari 2016 @ 21:21:

Op dit moment zou ik Disney niet doen. Ze zijn bezig met veel renovaties. Ik las laatst ergens dat er veel grote attracties zijn gesloten zijn. Ik heb ff het artikeltje erbij geplakt. Zonde van je geld op het moment

http://www.looopings.nl/w ... yland-Paris-gesloten.htmloei... dat is wel iets om over na te denken ja! Dankje!
Ik ben net terug en dat de Big Thunder Mountain dicht was, vond ik wel jammer! Ratatouille lag er om de haverklap uit. Wel was het relatief rustig in het park (februari he), vooral de donderdag.

Wij waren rond de 700 euro kwijt voor 3 nachten hotel Santa Fe, daar kwam de Thalys nog bovenop. Ik heb gekeken of een ander hotel plus losse tickets goedkoper was dan dit arrangement, maar dat viel me tegen. Nu waren ontbijt en diner inbegrepen.

Bovendien vond ik het fijn om eerder het park in te kunnen. Veel attracties zijn dan nog wel dicht maar het scheelt toch.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Indertijd los hotel geboekt en wel met auto en los parktickets gekocht was stuk goedkoper. Wel een Disney hotel toen gewoon met een gratis transfer bus ben je er met 10-15 minuutjes. Dus ik zou zeggen kijk eens op booking en los dan de trein en kijk eens hoe je dan uit komt
Huh, hoe oud zijn jullie? Of hebben jullie kinderen dat je naar Disneyland wil?
quote:blauweboom schreef op 17 februari 2016 @ 22:11:

Huh, hoe oud zijn jullie? Of hebben jullie kinderen dat je naar Disneyland wil?Moet je kind zijn dan om naar Disneyland te willen? Wij zijn 23 en willen daar gewoon heel graag eens heen om het te ervaren.
anoniem_276591 wijzigde dit bericht op 17-02-2016 22:13
Reden: Citatie vergeten
% gewijzigd
quote:FuchsiaRose schreef op 17 februari 2016 @ 22:12:

[...]

Moet je kind zijn dan om naar Disneyland te willen? Wij zijn 23 en willen daar gewoon heel graag eens heen om het te ervaren.Ben voor het eerst geweest toen ik 30 was hoor. En zou nu best weer willen (en dan zonder de kids )
quote:FuchsiaRose schreef op 17 februari 2016 @ 21:13:

Met de auto is helaas geen optie. Ik durf zelf niet door Frankrijk te rijden en mijn vriend heeft geen rijbewijs.

Ik snap nooit zo goed dat mensen met een rijbewijs niet in een ander land durven rijden.

Je roze papiertje is daar ook gewoon geldig hoor.

Ze hebben daar ook gewoon wegen. En ze rijden zelfs gewoon rechts.
quote:swaentje71 schreef op 17 februari 2016 @ 22:16:

[...]

Ik snap nooit zo goed dat mensen met een rijbewijs niet in een ander land durven rijden.

Ze hebben daar ook gewoon wegen. En ze rijden zelfs gewoon rechts.Heb je helemaal gelijk in! Snap het van mezelf ook niet haha. Maar ik heb daar al moeite mee als ik bijvoorbeeld in een andere stad moet rijden.
quote:FuchsiaRose schreef op 17 februari 2016 @ 22:32:

[...]

Heb je helemaal gelijk in! Snap het van mezelf ook niet haha. Maar ik heb daar al moeite mee als ik bijvoorbeeld in een andere stad moet rijden.

Toch vaker doen dan, dat is het enige dat helpt

Edit: het is zo jammer vind ik altijd. Als je jezelf zo beperkt.
Vlieg en huur ter plekke n auto, dan kun je zonder zorgen rijden want schade gaat niet van je no claim af.

Volgens mij is n weekje naar n Grieks eiland goedkoper dan Euro Disney.
Shoot first, ask questions later!
quote:FuchsiaRose schreef op 17 februari 2016 @ 22:32:

[...]

Heb je helemaal gelijk in! Snap het van mezelf ook niet haha. Maar ik heb daar al moeite mee als ik bijvoorbeeld in een andere stad moet rijden.Dan zou ik dat ook gewoon niet doen. Niet voor jezelf en niet voor je mede-weggebruikers.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:swaentje71 schreef op 17 februari 2016 @ 22:51:

[...]

Toch vaker doen dan, dat is het enige dat helpt

Edit: het is zo jammer vind ik altijd. Als je jezelf zo beperkt.

Ja zeker, en hoe minder je het doet, hoe minder je het durft. Op het eind durf je alleen nog maar in bekende straten te rijden, zo ken ik wel meer mensen.... zo zonde.

Ik zou niet in Parijs zelf gaan rijden want dat is enorm hectisch en ook vaak vol files. (Paar keer eigenwijs tijdens een sporttoernooi toch met de auto dwars door Parijs gegaan, 's ochtends ging het nog wel, 's middags deden we er anderhalf uur over en de andere mensen die met de metro waren gegaan, waren toen al ruim een uur in het hotel.)

Maar op de snelwegen en in de dorpen is het prima te doen. Als je het een beetje spannend vind, haal je gewoon wat minder in en blijf je op de rechterbaan totdat het wat rustiger is op de weg.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Overigens denk ik bij 'een weekje weg in april' meteen aan Andalusië in zuidelijk Spanje als ideale plek. Maar dat is natuurlijk wel heel wat anders dan Eurodisney. Al hebben ze daar ook sprookjesachtige (moorse) paleizen en witte dorpen. En superlekker eten, goedkope hotels, gezellige veilige steden, leuke musea, mooie flamenco-voorstellingen, leuke kronkelstraatjes waarin je lekker kunt dwalen, mooie parken, etc etc.

Bijvoorbeeld Sevilla vind ik geweldig, daar kun je je makkelijk een week vermaken, met eventueel uitstapjes naar Cádiz (vertrekplaats van Columbus, en met strand), Jerez de la Frontera (sherry proeven en vlooienmarkt als je op de juiste dag gaat)....

Succes met kiezen en gefeliciteerd met jullie 5 jaar.
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:patsy--stone schreef op 17 februari 2016 @ 23:43:

Overigens denk ik bij 'een weekje weg in april' meteen aan Andalusië in zuidelijk Spanje als ideale plek. Maar dat is natuurlijk wel heel wat anders dan Eurodisney. Al hebben ze daar ook sprookjesachtige (moorse) paleizen en witte dorpen. En superlekker eten, goedkope hotels, gezellige veilige steden, leuke musea, mooie flamenco-voorstellingen, leuke kronkelstraatjes waarin je lekker kunt dwalen, mooie parken, etc etc.

Bijvoorbeeld Sevilla vind ik geweldig, daar kun je je makkelijk een week vermaken, met eventueel uitstapjes naar Cádiz (vertrekplaats van Columbus, en met strand), Jerez de la Frontera (sherry proeven en vlooienmarkt als je op de juiste dag gaat)....

Succes met kiezen en gefeliciteerd met jullie 5 jaar.Klinkt heerlijk! Bedankt voor de tip
quote:patsy--stone schreef op 17 februari 2016 @ 23:43:

Succes met kiezen en gefeliciteerd met jullie 5 jaar.Dit kan ik alleen maar bevestigen. En met de bus of trein kan je ook nog eens in heel veel andere plaatsjes komen, die bussen vertrekken en stoppen ook op centrale punten. Heerlijk daar!
quote:swaentje71 schreef op 17 februari 2016 @ 22:16:

[...]

Ze hebben daar ook gewoon wegen. En ze rijden zelfs gewoon rechts.Vorig jaar met de auto naar Parijs gereden. Was prima te doen. Wegen zijn best wel rustig. Alleen in Parijs zelf heb ik mijn vriend weer laten rijden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven