tusje en pluffel
maandag 27 oktober 2008 om 21:52
Hahaha, zoon is een kleine manipulator. Als hij iets gedaan moet hebben vraagt hij: mama tusje? Mama pluffel, en dan krijg ik een dikke kus en knuffel
Vind het zo schattig, die verbasteringen. Zoon zegt heel snel de juiste woorden, en verbastert dus niet vaak. Heb dus niet heel veel van die schattige vergissinkjes.
Welke woorden werden door jullie kleintjes verbasterd?
Vind het zo schattig, die verbasteringen. Zoon zegt heel snel de juiste woorden, en verbastert dus niet vaak. Heb dus niet heel veel van die schattige vergissinkjes.
Welke woorden werden door jullie kleintjes verbasterd?
maandag 27 oktober 2008 om 22:07
Hier heten de kippen ook pik. Brood is boot.
De leukste die ik hier tot nu toe gehoord heb, kwam vorige week ineens opzetten. Zoonlief was lekker aan het spelen en zingen: "Deze puist op deze puist".
En bij het oefenen van kerstliedjes: "Klink klokjes bimbambimbam" ipv klingelingeling. Want ja, in het andere liedje zeggen de kleine klokjes ook bimbam, haha.
De leukste die ik hier tot nu toe gehoord heb, kwam vorige week ineens opzetten. Zoonlief was lekker aan het spelen en zingen: "Deze puist op deze puist".
En bij het oefenen van kerstliedjes: "Klink klokjes bimbambimbam" ipv klingelingeling. Want ja, in het andere liedje zeggen de kleine klokjes ook bimbam, haha.
..
maandag 27 oktober 2008 om 22:17
De ragebol is een spinnenkrabber, de stofzuiger een stofbeestje. schitterend vind ik dat! dat van Borodini ken ik ook, meestal red ik me wel uit de verbasteringen maar af en toe...heb ik écht geen idee wat hij bedoeld en na wat over en weer raden zegt hij opgelucht: hehe mama.
Geen verbastering maar iedereen schiet spontaan in de lach als ze hem dit horen zeggen: (even erbij vertellen dat hij 2,5 jaar is) als hij iets niet mag van mij, geen koekje of niet meer spelen omdat het bedtijd is, of als iets op is, dan zegt hij: Nou ja, dan niet!
Geen verbastering maar iedereen schiet spontaan in de lach als ze hem dit horen zeggen: (even erbij vertellen dat hij 2,5 jaar is) als hij iets niet mag van mij, geen koekje of niet meer spelen omdat het bedtijd is, of als iets op is, dan zegt hij: Nou ja, dan niet!
maandag 27 oktober 2008 om 22:41
quote:pebbles10 schreef op 27 oktober 2008 @ 22:27:
Hee Krokus.
De K wordt hier ook regelmatig als T uitgesproken. Ik krijg dus ook "tusjes".
Vooral haar versie van "kiekeboe" is heel grappig omdat ze de k's als t uitspreekt.Hahaha, zo deed mijn neefje dat ook. Werd hilarisch toen hij oma om zijn trutje vroeg.... Wat wil je hebben?? MIJN TRUTJE!!! Zijn krukje dus, hihi.
Hee Krokus.
De K wordt hier ook regelmatig als T uitgesproken. Ik krijg dus ook "tusjes".
Vooral haar versie van "kiekeboe" is heel grappig omdat ze de k's als t uitspreekt.Hahaha, zo deed mijn neefje dat ook. Werd hilarisch toen hij oma om zijn trutje vroeg.... Wat wil je hebben?? MIJN TRUTJE!!! Zijn krukje dus, hihi.
maandag 27 oktober 2008 om 22:58
dinsdag 28 oktober 2008 om 00:13
quote:Poezewoes schreef op 27 oktober 2008 @ 22:59:
Een paar van de leuksten van Kitty vond ik het 'heebees' (lieveheersbeestje), de 'helivlieg' (libelle)
Dat heet hier een Helibelle (en dat zeggen ze allemaal!) pannenkoeken zijn papakoeken (3x raden wie ze bakt) en pepermuntjes heten Pippeloentjes.
Jongste zegt ook een t voor een k (althans dat denk ik, zo veel zegt ze nog niet, maar een koe is een toe)
Een paar van de leuksten van Kitty vond ik het 'heebees' (lieveheersbeestje), de 'helivlieg' (libelle)
Dat heet hier een Helibelle (en dat zeggen ze allemaal!) pannenkoeken zijn papakoeken (3x raden wie ze bakt) en pepermuntjes heten Pippeloentjes.
Jongste zegt ook een t voor een k (althans dat denk ik, zo veel zegt ze nog niet, maar een koe is een toe)
dinsdag 28 oktober 2008 om 12:00
Hier is Soepstengel consequent Stoepstengel. Heb wel eens een hele discussie met haar gehad, eindeloos herhaald in de trant van zeg maar Soep! Zij: soep. Zeg maar Stengel. Zij: stengel. Zeg maar Soep. Soep. Stengel. Stengel. Zeg maar Soepstengel. Stoepstengel
Het komt er niet in, maar vind het stiekem ook erg schattig
Wat Supersmollie zegt vind ik ook
dinsdag 28 oktober 2008 om 12:26
quote:Inad schreef op 28 oktober 2008 @ 12:00:
Hier is Soepstengel consequent Stoepstengel. Heb wel eens een hele discussie met haar gehad, eindeloos herhaald in de trant van zeg maar Soep! Zij: soep. Zeg maar Stengel. Zij: stengel. Zeg maar Soep. Soep. Stengel. Stengel. Zeg maar Soepstengel. Stoepstengel
Deze herken ik. Ik wilde mijn zoon 'auto' leren uitspreken.
Zeg eens 'AU', hij 'AU'. Zeg eens 'TOO', hij 'TOO. Zeg eens 'Auto', hij 'Vroemvroem'.
Hij kon het echt wel hoor, maar vertikte het. Uiteindelijk is het goed gekomen...
Deze herken ik. Ik wilde mijn zoon 'auto' leren uitspreken.
Zeg eens 'AU', hij 'AU'. Zeg eens 'TOO', hij 'TOO. Zeg eens 'Auto', hij 'Vroemvroem'.
Hij kon het echt wel hoor, maar vertikte het. Uiteindelijk is het goed gekomen...
dinsdag 28 oktober 2008 om 13:21
Met Sinterklaas in aantocht worden hier vaak "kruisnootjes " gegeten. En omdat we aan een weg wonen, komt er vaak een "ancebelance" voorbij. Zijn kleine broertje laat vaak een "broertje". "Ik ben een beetje door de war" is de laatste tijd ook favoriet. Pff nog wel meer, maar moet ze idd echt gaan opschrijven.