uitgerekend augustus 2016

27-11-2015 22:44 2055 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames die tussen 1 -14 augustus zijn uitgerekend,

Hier kan je gezellig kletsen over je zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Naam Leeftijd Kind Uitgerekende datum ControlesMama250729-282e, 1e 3 jaar 7 augustus 22 febr. geslachtsbepaling/ 25 febr. vk / 22 maart 20 weken echo Ana_Isabel- 5e 9 augustus Cantate26-301e 3 augustus 13 februari geslachtsbepaling Yoshi8827-291e 4 augustus 16 februari verloskundige Twijfel30-351e 7 augustus ZonZon30-292e, 3,5 jaar 9 augustus 13 januari termijn echo / 29 januari nekplooi meting Gebruiker199322-251e 12 augustus 29 januari echo Kim8728-293e, 4 en 2 jaar 3 augustus Evelineh83 32-36 2e, 20 mnd 11 augustus 19 januari termijn echo+intake Tinus1992 23-26 1e 10 augustus 28 januari termijn echo Noord83 3e, 4 en 2 jaar 12 augustus Therealarya 26-35 1e 7 augustus 4 februari verloskundige miliza 27-28 3e, 5 en 3 9 augustus Fog 29-33 1e 10 augustus 3 febr. nekplooimeting/ 1 maart gynaecoloog Kim0793 23 2e, 15 maanden 9 augustus Deb_82 2e 4 augustus ukkie87 28-34 1e 12 augustus 5 januari echo

TABEL VOL

cyn teagirl
Live, Love, Laugh
Hee mama, dat is inderdaad precies waar ik tegenaan loop. Ik onthoud niet wie wat vertelt en hou dus mensen niet uit elkaar waardoor je ook niet even kan vragen hoe t ergens mee gaat.

Als je je ook wil aanmelden voor de facebookgroep (de groep is dus niet vindbaar/zichtbaar voor degenen die niet persoonlijk zijn uitgenodigd) stuur even een mailtje met je (Facebook)mailadres en ik nodig je uit.
Ik heb je een mailtje gestuurd Eveline 😄

Ben benieuwd..
herinner je gisteren droom van morgen maar leef vandaag
Prachtige echo & nekplooimeting gehad vanmiddag, enorm opgelucht!!

4 dg vooruit gezet dus dat is ook heel fijn.

12.2 weken nu en uitgerekend op 20 aug.

Genieten kan beginnen!!

Vanavond dochterlief vertellen dat ze grote zus wordt, ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden!
Gefeliciteerd Jacobsjes! En leuk om het je dochter te kunnen vertellen
Ik stuur je ook een mailtje evelineh

goed nieuws Jabosjes! ohh ben benieuwd hoe je dochter reageert!
Gezellig Arya. Ik heb je uitgenodigd voor FB!
Wat een rust hier! Hoe gaat het met iedereen?

Fog, heb je eindelijk je familie ingelicht? En hadden ze het verwacht?

Jacobsjes, hoe reageerde je dochter? Helemaal in de wolken zeker?

Hier weinig nieuws. Idioot moe dus dat ga ik donderdag even bespreken met de vk. Misschien is m'n ijzer wel te laag. Aan de andere kant is rusten met een bijna kleuter in huis ook onmogelijk Hoofdpijn is er nog wel, maar niet meer elke dag gelukkig.
Tja ik ben bang dat de meeste zijn vertrokken naar Facebook

Heb je al wel verbetering Zonzon qua energie? Ijzer tekort kan heel goed. Tenminste ik hoor het wel vaker.

Hier was het vertellen 50/50 leuk. Mijn schoonfamilie was door-het-dolle We gingen gelijk uit eten (dat doen ze nooit) en waren zoooooooo trots! Ook kwamen ze zelf met momenten dat ik het de afgelopen maanden wel moeilijk zou hebben gehad zoals de carpaccio met kerst.

Ze konden niet ophouden met er over te praten en schoonvader zou deze week alvast de box van zolder halen. Er werd niet eens gevraagd óf ze mochten oppassen: nee er werd gewoon van uit gegaan. Schoonzus gaf leuk tips & tricks voor het inkopen van babyspullen en we konden het op een wat dieper niveau praten over hoe zij zwanger zijn geraakt. Ook sneden zij zaken aan die mijn man een beetje onzin vond toen ik er over begon zoals opvang. Mijn man denkt dat je in een grote stad gewoon je kind elke dag kan afgeven bij een willekeurige opvang. Dat je hier je kind al moet inschrijven voor de daadwerkelijke conceptie was niet bij hem doorgedrongen.

Mijn eigen familie was een beetje jammer.. De eerst reactie was (natuurlijk) leuk en we werden gefeliciteerd. Daarna kwamen de "wacht maar af!" grappen en de kritiek op onze woning. Binnen 5 minuten was het onderwerp al weer bij andere zaken. En dit had ik wel verwacht maar toch had ik heel dom gehoopt dat het anders zou gaan.

Ook vonden ze het onzin dat ik bepaalde dingen niet at en toen ik bij het ontbijt (we waren een heel weekend weg) alvast begon te eten (misselijk enzo) kreeg ik te horen dat tegen misselijkheid niks helpt dus dan kon ik net zo goed wachten op de rest.

Dat het krijgen van je eerste kindje knetter bijzonder is maakte voor hen niet uit. Voor hun was het allemaal gesneden koek.

De enige die vragen stelde (inplaats van aannames maakte en grapjes) was mijn nichtje van 6. Zij kroop na het negatieve circus tegen me aan en wilde van de hoed en de rand weten. Of we al wisten of het een jongetje of meisje werd, of we al een naam hadden, of ze mocht komen logeren als de baby er was en of ik al kleertjes had gekocht. Want ze wilde mee met kleertjes kopen. Ik schiet er weer van vol dat die kleine meid zo dicht bij me staat en zo veel om me geeft.

Op dit soort momenten mis ik mijn vader verschrikkelijk veel. Hij was de vreugde van mij en mijn man namelijk niet uit het oog verloren en had net als mijn schoonfamilie alvast zijn hulp aangeboden. Voor hem was kleinkind nummer 1 net zo'n wonder als nummer 5. Nummer 6 was net zo fantastisch geweest.
He wat dubbel Fog! Superleuke reactie van je schoonfamilie, precies zoals je het wilt inderdaad. En dan je eigen familie die zo reageren. Probeer je er niet te veel van aan te trekken en misschien helpt het om ze goed op de hoogte te houden en ze op die manier betrokken te maken/houden?

Ik zit trouwens ook op fb en het is wel een hele makkelijk manier op elkaar een beetje op de hoogte te houden.
Dankjewel therealarya Het stomme is dat ik deze reactie van mijn familie wel verwacht had. Maar toch weer hoopte dat ze allemaal niet zo grof en hard zouden zijn. Ijdele hoop helaas.

Hen op de hoogte houden en er bij betrekken is eigenlijk best nutteloos. Het enige wat soms werkt om door te dringen is een schok-effect. Zo namen ze aan ze dat ik een schattig hobby-achtig bedrijfje had en pas bij de opening van ons nieuwe pand zagen ze in dat ik mijn zaakjes prima op orde had. Maar ik zou niet weten hoe ik ze kan schokkeren met een lief klein babytje.

Ik zou wel op FB willen maar ik ga het niet doen. Door mijn eigen zaak zijn ik en mijn zaak kwetsbaar. Om als voorbeeld te geven: een concurrent van mij had bedacht dat ik plagiaat had gepleegd. Laat ik voorop stellen dat plagiaat binnen mijn branche godsonmogelijk is. Mijn werk is vergelijkbaar met het aankopen en restaureren naar originele staat van schilderijen voor de verkoop. De unieke werken zijn 60-100 jaar oud en het is dus onmogelijk om te zeggen dat welke branchegenoot dan ook, dezelfde werken verkoopt. Daarnaast is mijn zaak niet bijzonder: er zijn wel 100 zaken in Nederland die hetzelfde doen. Op dit moment is het product dat ik verkoop heel populair en staan woonmagazines er vol mee.

Maar dat het niet mogelijk is om te plagiëren maakte de concurrent niet uit. Zij mobiliseerde haar (schoon)familie en gezamenlijk maakten zij mij zowel zakelijk als persoonlijk zwart op o.a. FB. Omdat ik meerdere studies heb gevolgd en goed ben in mijn vak is er nogal wat te vinden online over mij persoonlijk. Reisverslagen, onderzoeksrapporten, blogs: het werd uit zijn verband getrokken en als je nu googelt op mij naam zal je allerlei negativiteit terug vinden.

Ik ben dus bang dat er de kans is dat één van ons fijne topic mij herkent of mijn concurrent weer kaarten in de handen speelt. Misschien ben ik wel te persoonlijk geweest in dit topic. Ik vond het wel fijn dat ik anoniem kon spreken over mijn ervaringen en onzekerheden.

Maar ik wens jullie veel plezier op FB en ik hoop dat jullie nog veel steun en plezier aan elkaar zullen beleven
Hee fog wat ontzettend rot van die reacties van je familie. Ik vind t eigenlijk nogal onbeschoft om zo om te gaan met iemands geluk en blijdschap. Hoe durven ze! Word er echt plaatsvervangend boos van. Gelukkig is je schoonfam anders.

Is t qua fb niet een idee om een alternatief account aan te maken? Zou wel gezellig zijn als je (en natuurlijk ook de anderen 😀) erbij zouden komen.
Jammer Fog, dat de reactie tegenviel. Wel ontzettend lief hoe je dat beschrijft van je nichtje!

Over Facebook, ik begrijp denk ik wel wat je zegt. Zeker gezien jij er nogal wat mee te verliezen hebt als je uit de anonimiteit stapt. Ook ik heb me daarom niet aangemeld bij de Facebook-groep.

Eveline, wat jij zegt over een alternatief account, daar zat ik ook over na te denken. Ik heb een groot sociaal netwerk en vind het juist ontzettend fijn om hier, op het forum, in alle anonimiteit mee te kunnen schrijven, zonder het idee dat iemand mij misschien opeens herkent als ik me met mijn facebook account aanmeld in de groep. Maar ik ben wel heel benieuwd hoe het met jullie gaat en vind het ook fijn om met vrouwen te praten die ongeveer zo lang als ik zwanger zijn. Dus die herkenning mis ik wel nu het hier zo stil is. Maar ja, een alternatief account is ook weer zoiets... Nou goed, misschien toch iets om over na te denken!

Ik hoop dat met jullie alles goed gaat!
He Fog, wat een vervelende reactie van jouw familie. Ik snap dat je hoopte op een leukere. Gelukkig maakte je schoonfamilie het wel goed met hun leuke reactie.

Wb fb, ik zit daar wel op en dat vind ik leuk, maar ik vind hier schrijven zeker zo leuk. Ik zou het jammer vinden als hier niets meer gepost wordt. Op fb ga je niet zomaar een heel verhaal posten over hoe het gaat. Al is het delen van echo- en buikfoto's wel erg leuk.
Hoi meiden hoe staat t met jullie?

Nog nieuwtjes?

Hier alles goed. Tijd vliegt! Zo is de week begonnen en zo is ie alweer voorbij. Wij zijn langzaam wat spullen aan't verzamelen voor de baby. Van een collega konden we een tweede commode overnemen, en een easy base voor de maxicosi. Dat is heel prettig want om nou een tweede commode nieuw te kopen terwijl onze zoon hopelijk over een jaartje uit de luiers is vonden we een beetje zonde.

Het meeste hebben we natuurlijk al van de eerste. Hebben jullie al veel aangeschaft?
Nee wij hebben eigenlijk nog niks gekocht. We kunnen nu zo langzamerhand wel eens beginnen met wat dingen te verzamelen. We krijgen wel al veel spullen van familie dus misschien wordt t wel tijd om deze spullen eens op te gaan halen zodat we goed kunnen zien wat we nog nodig hebben.
Hier weinig nieuws. Moe moe moe, maar wat is nieuw? Nu heerlijk weg met man. Helaas doen m'n bekken al wel pijn. Wat wel leuk nieuws is, is dat ik de baby zeker weten heb gevoeld! En volgende week de geslachtsbepaling.

Wij hebben niks meer van de eerste. Ik heb ondertussen wel een kinderwagen gekocht. Van een vriendin kan ik de maxicosi overnemen. Verder nog niks. Misschien in de vakantie eens behang scheuren. Dan kan er nieuw behang op en kan ik een kamer gaan zoeken/kopen.
He zonzon veel plezier!

Ik ben ook weg; een weekendje weg met vriend en zijn dochter.

Hier bij de echo gehoord dat het waarschijnlijk een meid is!!

Wij hebben werkelijk waar bijna alles al joh. Kamer, wagen, wipper, maxi cosi, box.
Wij hebben gister besloten dat we de nuna leaf willen kopen 😀. Wilde ik eigenlijk bij de eerste al maar toen hadden we de ruimte er niet voor. Nu dus lekker alsnog 😊
Wij hebben ook nog niets gekocht, denk eigenlijk dat we dat na de 20 weken echo gaan doen!

Wat leuk Ukkie dat jullie al weten dat het (waarschijnlijk) een meisje is! Lijkt me echt leuk om het al te weten.
Ik moest ook heel erg huilen! Niet eens zo zeer omdat het waarschijnlijk een meisje is hoor, het maakt mij echt niet uit.

Maar 'het ontastbare' heeft in ene een geslacht en dat maakt het voor mij opeens echt.
Ja dat kan ik me zo goed voorstellen! Dat je weet of je een jongen of meisje in je buik hebt maakt het denk ik nog echter.

Hadden jullie een speciale echo om naar het geslacht te kijken Ukkie of zagen ze het bij een 'gewone' echo?
Mijn vriend vroeg het de gynaecoloog, gewoon tijdens de gewone echo.
hoi meiden ik ben 4 augustus uitgerekend. En heb al heel wat echo's gehad ivm mn suiker.

Ik zou leuk vinden om mee te kletsen. Alweer bijna 17 weken en we weten ook al dat we een meisje verwachten

Ik las iets over fb is daar een groepje of iets dergelijks? Lijk me namelijk leuk om me daar aan te melden ;)

Liefs van mij en natuurlijk mooi en goeie zwangerschap gewenst
Lieve333, gefeliciteerd! En wat mij betreft kan me meeschrijven hoor. Het is hier de laatste tijd alleen erg stil. Op fb kan via Evelineh. Daar zit maar een klein groepje van deze groep.
Hoi lieve333, welkom hier!

Leuk dat je mee komt schrijven. Gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Hopelijk blaas je deze groep nieuw leven in 😉. We zouden t leuk vinden je hier eerst te leren kennen en je daarna evt toevoegen aan de fb groep. Ik hoop dat je dat snapt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven