Kreta, welke plaats?
zaterdag 20 februari 2016 om 14:45
Hoi!
Mijn vriend en ik (20-30jr) willen dit jaar graag een weekje op vakantie. We zaten te denken aan Griekenland, Kreta.
Nu zijn er erg veel hotels/appartementen te vinden in Kreta in verschillende plaatsjes.
We zoeken niet zoiets als Cherso, maar liefst wel een plaatsje waar wel wat te doen is.. Dus geen dooie boel,, maar ook weer niet een jeugdoord. We willen een app/hotel boeken met logies, want ik lees hier al veel over leuke restaurantjes e.d.
Iemand tips? Ik zat te denken aan Chania, Rhetymnon, ik zie ook Agios Nikolaos staan... (app Havania) kent iemand dat plaatsje?
We hebben nunamelijk een stuk of 4 leuke hotels/app gevonden, allemaal in andere plaats..
Bedankt!
Mijn vriend en ik (20-30jr) willen dit jaar graag een weekje op vakantie. We zaten te denken aan Griekenland, Kreta.
Nu zijn er erg veel hotels/appartementen te vinden in Kreta in verschillende plaatsjes.
We zoeken niet zoiets als Cherso, maar liefst wel een plaatsje waar wel wat te doen is.. Dus geen dooie boel,, maar ook weer niet een jeugdoord. We willen een app/hotel boeken met logies, want ik lees hier al veel over leuke restaurantjes e.d.
Iemand tips? Ik zat te denken aan Chania, Rhetymnon, ik zie ook Agios Nikolaos staan... (app Havania) kent iemand dat plaatsje?
We hebben nunamelijk een stuk of 4 leuke hotels/app gevonden, allemaal in andere plaats..
Bedankt!
zaterdag 20 februari 2016 om 14:55
Wij gaan ook weer terug naar Kreta, heerlijk eiland! Dit jaar zitten wij net iets buiten Rethymnon.
3 jaar geleden zaten wij in een klein plaatsje 20 km van chersonissos af. Ik vind het een fantastisch eiland, heerlijk land..
Wat je ook kiest, overal is goed toeven daar denk ik zo.
Alleen kiezen wij niet om in een grote plaats zelf te zitten, vinden wij net iets te druk maar dat is net waar je van houd.
Agios nikolaos hebben wij niet gezeten met een hotel, we zijn er wel 1 dag geweest vond het een leuke plaats!
Als je nog meer wilt weten, dan roep je maar.
3 jaar geleden zaten wij in een klein plaatsje 20 km van chersonissos af. Ik vind het een fantastisch eiland, heerlijk land..
Wat je ook kiest, overal is goed toeven daar denk ik zo.
Alleen kiezen wij niet om in een grote plaats zelf te zitten, vinden wij net iets te druk maar dat is net waar je van houd.
Agios nikolaos hebben wij niet gezeten met een hotel, we zijn er wel 1 dag geweest vond het een leuke plaats!
Als je nog meer wilt weten, dan roep je maar.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
zaterdag 20 februari 2016 om 15:18
Elounda zijn wij geweest, is een klein dorpje maar je kunt vanuit daar wel van alles gaan doen.. Hier zijn genoeg hotels te vinden van luxe tot gewoon betaalbaar. Dit is vlakbij Agios Nikolaos en ook niet al te ver van Chersonisos. Ik vond het een leuk plaatsje.
Rijden genoeg bussen daar om je te vervoeren daar waar je heen wilt, je kunt een boottrip maken naar dat Spinalonga eiland.
Op kreta, waar je ook zit, vermaak je je sowieso wel.
In Griekenland vind ik het echt een dood zonde als mensen hotels boeken inclusief eten. Zoveel super gezellige eettentjes waar je heerlijk kunt eten voor weinig, wij boeken als we naar Griekenland gaan altijd alleen logies+ontbijt.
Rijden genoeg bussen daar om je te vervoeren daar waar je heen wilt, je kunt een boottrip maken naar dat Spinalonga eiland.
Op kreta, waar je ook zit, vermaak je je sowieso wel.
In Griekenland vind ik het echt een dood zonde als mensen hotels boeken inclusief eten. Zoveel super gezellige eettentjes waar je heerlijk kunt eten voor weinig, wij boeken als we naar Griekenland gaan altijd alleen logies+ontbijt.
zaterdag 20 februari 2016 om 15:40
Eens met Wished, Kreta is zo mooi. Agios Nikolaos is rustig en met het openbaar vervoer kan je overal naartoe.
Chania is ook leuk. Willen jullie de Samariakloof lopen? Dan is het makkelijker om aan de kant van Chania te verblijven. Als je bij Chersonissos zit, is dat een hele afstand.
Welke plaatsen heb je nog?
Chania is ook leuk. Willen jullie de Samariakloof lopen? Dan is het makkelijker om aan de kant van Chania te verblijven. Als je bij Chersonissos zit, is dat een hele afstand.
Welke plaatsen heb je nog?
Life is short. Eat dessert first.
zaterdag 20 februari 2016 om 16:02
Ik ben 3 jaar terug in rethymnon geweest, een heelijk stadje! Genoeg leuke plekjes om lekker te eten, leuke terrasjes en een mooie oude stad met leuke winkeltjes e.d. Wij zochten toen ook een plek waar wel genoeg leven in de brouwerij was maar waren ook niet zo op zoek naar het feesten. Het is ons erg goed bevallen. We konden vanuit deze plek ook veel verschillende excursies doen naar verschillende plekken.
Andere plaatsen op Kreta ken ik niet, dus heb geen vergelijkingsmateriaal verder maar kan dit je zeker aanraden!
Andere plaatsen op Kreta ken ik niet, dus heb geen vergelijkingsmateriaal verder maar kan dit je zeker aanraden!
zaterdag 20 februari 2016 om 21:12
Ik zit op dit moment in Chania, heel leuke drukke stad, zelfs in februari, maar vooral locals en heel veel verkeer! Het oude stadsdeel is heel mooi en de haven ook. Zelfs nu zijn er nog veel restaurants en terrassen open, al moet ik zeggen dat het nu extreem mooi weer is voor de tijd van het jaar. Ik doe hier deze week een talencursus, maar ik zou voor je zomervakantie niet midden in een grotere stad zoals Chania of Rethymnon gaan zitten. Zoek dan een leuk plaatsje uit, van waaruit je deze leuke steden een bezoekje kan brengen. Genoeg keus!
zondag 21 februari 2016 om 12:24
Wij regelen dit altijd al in Nederland via Sunnycars hierbij huur je een auto all in, dus eigen risico en allerlei verzekeringen zitten er dus al bij in. Ligt aan de grootte van de auto en de dagen dat je een auto wilt hoeveel je kwijt bent, wij hebben aankomend jaar een auto voor 10 dagen en geen A categorie, maar b. (Is net iets groter ) en zijn 210 euro kwijt voor de auto, en dan moet je nog wel zelf tanken natuurlijk. Kijk anders even op SunnyCars (Zullen vast ook nog andere Nederlandse bedrijven dit doen) maar daar heb ik dan geen ervaring mee.
Ik weet dat het goedkoper kan als je het lokaal doet, maar ik vind het toch wel prettig dat als er iets gebeurd ik terug kan vallen op een Nederlands bedrijf en bovendien is bij hun alles al afgekocht voor je.
Ik weet dat het goedkoper kan als je het lokaal doet, maar ik vind het toch wel prettig dat als er iets gebeurd ik terug kan vallen op een Nederlands bedrijf en bovendien is bij hun alles al afgekocht voor je.
zondag 21 februari 2016 om 12:38
Wat ik ook een heel groot voordeel vind van hun is dat je tot 24 uur van tevoren kosteloos kunt annuleren nog, dus zelfs al ben je daar al en je krijgt bijv pas over 2 dagen de auto en je ziet dat er zoveel te doen is dat je het toch niet wilt dan kan dat en krijg je je geld terug. Alleen persoonlijk vind ik het dood zonde zonder auto, er zijn daar zo gigantisch veel mooie bijzondere plekken te zien waar géén bus naar toe rijd hoor..