Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.

Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.

Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.

Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:

Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:birdieh83 schreef op 13 februari 2016 @ 00:25:

Weekend! ja!

Ik ben net terug van een date.. niet mr right helaas. Wel ff lekker een avondje bios gehad

Akakia: weekend is toch om lekker te luieren? En om lekker te haken/prutsen.

Nu maar naar bed.

Morgen weer fris en fruitig wakker worden om de rest van mijn weekend maar eens in te delen

Ahh wat jammer Birdieh dat je op date bent geweest met niet mr. right. Maar wel een leuke avond zo te lezen.

Gisteren toer 60 (van de 99) gehaakt, nu wil ik vier toeren takken haken (ja, die moeten ook en later eraan vast worden gemaakt). Heb nu ook zin in paasdingen haken............ Nee, de kerstboom wordt geen UFO, ik herhaal de kerstboom wordt geen UFO.
Jaa, vandaag (met moeite wat een friemelwerk) tak 1 van de 108 gehaakt. Helaas door slecht licht niet meer kunnen maken.

Maar nog wel naar de optocht (die vorige week maandag had moeten plaatsvinden) geweest, koud nat maar wel mooi. Gelukkig stonden we bij "onze" friettent waar ik naar binnengegaan voor chocomelk.
Waarschuwing! Enorme ego post!

Ik ben geslaagd voor het examen!!!!

Ben zoooo blij en opgelucht!

Gefeliciteerd joh! Goed gedaan!!

(PS en dit is toch een prima reden voor een egopost!!)
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Gefeliciteerd Smart
Gefeliciteerd Smart! (waarvoor ben je geslaagd? Dat heb ik ff gemist)

Ik ben zoooo blij, mijn vervroegd, verjaardagskado is binnen.

Kan ik ook nog eens kleine dingen haken!!!!!!!! Eerst maar verder aan de 106 te gaan takken.....
Bedankt voor de felicitaties!

Birdie, ik moet een bepaald papiertje halen voor mijn werk. Bestaat uit 3 onderdelen en ik was vorig jaar op 2 onderdelen gezakt, maar nu hoef ik slechts nog dat ene onderdeel en ben ik klaar!

Steph, wat een goed kado! Daar ga je veel profijt van hebben. Misschien ben je nu wel sneller klaar. Bijvoorbeeld voor de zomer, dan heb je nog wat tijd om voor mij ook een kerstboom te haken

Hier druk aan het werk aan de deken. Het is erg verslavend, er zijn in totaal 6 kleuren die elkaar in verschillende diktes qua strepen afwisselen. Ik ben steeds benieuwd hoe de kleuren bij elkaar passen en wil dan snel de kleur af hebben om aan de volgende te beginnen enz.
-
quote:smart79 schreef op 17 februari 2016 @ 07:53:

Bedankt voor de felicitaties!

Birdie, ik moet een bepaald papiertje halen voor mijn werk. Bestaat uit 3 onderdelen en ik was vorig jaar op 2 onderdelen gezakt, maar nu hoef ik slechts nog dat ene onderdeel en ben ik klaar!

Steph, wat een goed kado! Daar ga je veel profijt van hebben. Misschien ben je nu wel sneller klaar. Bijvoorbeeld voor de zomer, dan heb je nog wat tijd om voor mij ook een kerstboom te haken

Hier druk aan het werk aan de deken. Het is erg verslavend, er zijn in totaal 6 kleuren die elkaar in verschillende diktes qua strepen afwisselen. Ik ben steeds benieuwd hoe de kleuren bij elkaar passen en wil dan snel de kleur af hebben om aan de volgende te beginnen enz. nog sneller klaar
quote:steph schreef op 17 februari 2016 @ 09:41:

[...]

nog sneller klaar ik heb vertrouwen in je
Zo een heb ik er ook Steph! Gebruik hem niet voor haken maar wel voor priegelwerk.

Er wordt aardig wat afgehaakt hier! 106 takken haken is met recht takkenwerk Ik ben bezig met het kussentje halen. Je weet wel: Slechts 18 granny's. Heb er 16,5 af. En geen zin meer. Heb de ene kant al aan elkaar. Ga mezelf dwingen de rest ook te doen. Laat het geen Ufo worden zo bijna op het eind!
quote:Akakia schreef op 17 februari 2016 @ 13:40:

Zo een heb ik er ook Steph! Gebruik hem niet voor haken maar wel voor priegelwerk.

Er wordt aardig wat afgehaakt hier! 106 takken haken is met recht takkenwerk Ik ben bezig met het kussentje halen. Je weet wel: Slechts 18 granny's. Heb er 16,5 af. En geen zin meer. Heb de ene kant al aan elkaar. Ga mezelf dwingen de rest ook te doen. Laat het geen Ufo worden zo bijna op het eind!

WEEEEEEEEEEEEEKEND

Akakia, laten wij gewoon iets afspreken, jij gaat 1,5 granny haken en ik nog 19 takken voordat we met iets anders verder gaan.
Weekend!!!
en vakantie !!!
Goed idee Steph, ik doe mee!!
Weekend!

Nou ja, eigenlijk gistermiddag al want ik werk op vrijdag een halve dag.

Dames, laten we afspreken dat onze huidige projecten gewoon af komen. Maximale ufo tijd is 4 maanden of zo. Is dat een idee?

Ik had 2 avonden niet aan de deken gezeten maar gister weer even bezig geweest. Zal me in een andere techniek moeten gaan verdiepen want ik begin last te krijgen van mijn pols.

Ondertussen ook bezig om de vakantie te plannen. Ook erg leuk om te doen.
quote:smart79 schreef op 20 februari 2016 @ 07:14:

Weekend!

Nou ja, eigenlijk gistermiddag al want ik werk op vrijdag een halve dag.

Dames, laten we afspreken dat onze huidige projecten gewoon af komen. Maximale ufo tijd is 4 maanden of zo. Is dat een idee?

Ik had 2 avonden niet aan de deken gezeten maar gister weer even bezig geweest. Zal me in een andere techniek moeten gaan verdiepen want ik begin last te krijgen van mijn pols.

Ondertussen ook bezig om de vakantie te plannen. Ook erg leuk om te doen.

Nee, dat ga ik niet afspreken. Heb een deken die nog lang niet af is, een tas, kussens, jurk maken (dat is zo gepiept) en een kerstboom. Tussendoor paaskuikentjes maken.

Vakantieplannen is altijd leuk, voorpret eerst.
Ik kan me daar ook niet aan houden vrees ik. Het geval wil nou eenmaal dat ik soms (vaak?!) in een project behoefte krijg aan iets anders.... Moet kunnen vind ik, het is immers hobby. Maar probeer tegenwoordig het aantal UFO's te beperken ( volgens de Theorie van de vriend van Steph ). Dus daarom wel het voornemen dit kussentje eerst af te maken.

Een jurk trouwens 'zo gepiept'??? Hoe dan Steph??

Hier ook aan het kijken voor de vakantie. Leuk inderdaad!,
Hier ook meerdere UFO's.. Misschien kunnen we ze allemaal bij elkaar rapen en er 1 grote UFO van maken? ;)

Als 1 grote, bonte, ietwat vreemde deken ofzo.
En omdat het geen weer is om naar buiten te gaan (je waait weg joh!),

heb ik me even kwaad gemaakt om er geen UFO van te maken ;)

Jasje af hoera!
En omdat het geen weer is om naar buiten te gaan (je waait weg joh!),

heb ik me even kwaad gemaakt om er geen UFO van te maken ;)

Jasje af hoera!
wat knap zeg! Dat ligt echt ver buiten mijn mogelijkheden!! Heel gaaf gemaakt!
Birdieh, wauw wat een mooie creaties. Echt knap gemaakt.

Akakia, die jurk is zo gedaan, binnen een week dan. Alleen heb ik er geen zin in........... Ik ga maar verder aan de takken haken (nog 98 te gaan en nog 17 te gaan voordat ik verder mag haken aan de kerstboom).

Hoe is het met de 1,5 granny?
Hahaha jullie hebben gelijk hoor, een hobby is juist ook om dingen te doen waar je op dat moment zin in hebt.

Steph wat ga je snel met de takken!

Birdie wat een mooi jasje!

De afgelopen avonden amper thuis geweest, vanavond weer verder breien en wie is de mol kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven