Min-max contract hypotheek
zondag 21 februari 2016 om 17:10
Mijn vriend en ik hebben allebei een minmax contract. Hij 24-32 uur en ik 25-35 uur. Hij werkt gemiddeld 30 uur en ik 32 uur. Op basis van deze uren kunnen wij prima een hypotheek aan gaan. Maar dan heb je de werkgeversverklaring. Als basissalaris wordt er van het minimale loon uitgegaan. 24 en 25 uur. Gemiddeld ligt dit een stuk hoger en verschilt sterk op basis van een juiste hypotheek. De uren die we dus ''extra werken'' komen bij overwerk. Hoe is jullie ervaring hiermee? Wordt hier juist na gekeken door de bank? Dus uitgegaan van 30 en 32 uur?
zondag 21 februari 2016 om 17:14
Mijn hypotheek loopt al even maar je kunt/ kon hypotheek krijgen op basis van contract maar bij mij konden ze ook kijken naar het gemiddelde van een bepaalde tijd... Daardoor had ik een hogere hypotheek kunnen krijgen, heb ik niet gedaan omdat ik die uren niet weer ging werken. Je zou dus kunnen kijken als je deze uren al gedurende langere tijd werkt of ze naar het gemiddelde kunnen kijken. Zou het bij hypotheekverstrekker eens navragen.
zondag 21 februari 2016 om 17:32
Ik ben toen bij de Hypotheker geweest ook bij Rabo en advies hangt zo af van de adviseur. Bij Rabo was het nogal zweverig en bij Hypotheker wist ik gewoon wat ik ging betalen. Terwijl ik andersom ook wel mensen heb gehoord. Ik zou dus gewoon even expliciet vragen of er mogelijkheden met gemiddeldes... Ging wel over jaren geloof ik dus als je heel kort werkt kan het wslk niet maar dat kunnen ze je vast vertellen. Succes!
maandag 22 februari 2016 om 16:11
quote:erizo schreef op 21 februari 2016 @ 18:18:
Maar wil je een maximale hypotheek, of is het misschien uberhaupt verstandiger om je maximum op jullie minimale salaris te baseren?We willen geen maximale hypotheek. Maar tussen minimaal en maximaal zit een groot verschil. En minimaal is al jaren niet meer realistisch.
Maar wil je een maximale hypotheek, of is het misschien uberhaupt verstandiger om je maximum op jullie minimale salaris te baseren?We willen geen maximale hypotheek. Maar tussen minimaal en maximaal zit een groot verschil. En minimaal is al jaren niet meer realistisch.
maandag 22 februari 2016 om 17:01
quote:missfantasy schreef op 21 februari 2016 @ 17:25:
Bedankt voor je info. We hebben een oriëntatiegesprek gehad bij de Rabo. Dit was helaas erg chaotisch en toen we buiten stonden waren we niet veel wijzer. We gaan dinsdag informeren bij de hypotheekshop.Bij ons was dit jaren geleden ook al zo. Ik werkte toen als uitzendkracht en uiteindelijk kwam het erop neer dat ze rekenden met alleen het loon van mijn man en met een rente percentage dat een procent hoger lag dan het werkelijke rentepercentage dat toen gold voor 10 jaar vast. UIteindelijk naar een andere hypotheekadviseur en toen ging het heel anders. Er was in ieder geval veel meer mogelijk. Wij wilden ook geen maximale hypotheek, maar voor het geld wat we bij de rabo konden krijgen was een huis kopen niet mogelijk.
Bedankt voor je info. We hebben een oriëntatiegesprek gehad bij de Rabo. Dit was helaas erg chaotisch en toen we buiten stonden waren we niet veel wijzer. We gaan dinsdag informeren bij de hypotheekshop.Bij ons was dit jaren geleden ook al zo. Ik werkte toen als uitzendkracht en uiteindelijk kwam het erop neer dat ze rekenden met alleen het loon van mijn man en met een rente percentage dat een procent hoger lag dan het werkelijke rentepercentage dat toen gold voor 10 jaar vast. UIteindelijk naar een andere hypotheekadviseur en toen ging het heel anders. Er was in ieder geval veel meer mogelijk. Wij wilden ook geen maximale hypotheek, maar voor het geld wat we bij de rabo konden krijgen was een huis kopen niet mogelijk.