Werkt dat nou echt zo goed?
zondag 21 februari 2016 om 18:24
Ik zag net weer die reclame van Bora, dat systeem waarbij je geen afzuigkap meer nodig hebt, en ik vraag mij af of dat wel echt zo goed werkt? Ik bedoel warmte en stoom stijgt van nature al op dus dan moet dat ding wel een erg harde zuigkracht hebben maar aan de andere kant schijnt ie weer geruisloos te zijn. Is het wel handig dat de afzuiging onder zit i.p.v. boven?
Iemand ervaring mee? Niet dat ik zelf zo'n ding wil want het lijkt mij echt niks.
Iemand ervaring mee? Niet dat ik zelf zo'n ding wil want het lijkt mij echt niks.
zondag 21 februari 2016 om 19:26
Ik vrees met grote vrees dat zo'n ding dankzij mij redelijk spoedig naar z'n grootje zou worden geholpen. Ik ben geen geduldige kok, roer veel te fanatiek in alle pannen en dus krijgen er met grote regelmaat onderdelen van de maaltijd een gratis cursus vliegles. Dus tenzij zo'n afzuigkap is voorzien van een vuilvermorzelaar om alles op te schokken wat besluit vroegtijdig de pan te verlaten, denk ik niet dat het ding een lang leven in beschoren in dit huishouden.
zondag 21 februari 2016 om 19:29
Ik had een collega die er zo een in zijn nieuwe keuken zou krijgen. Maandenlang moesten we zo ongeveer elke pauze weer aanhoren hoe geweldig zo'n ding is, en hij verklaarde ons bijna voor gek dat we niet ook massaal onze keuken gingen verbouwen om er een te kunnen plaatsen.
Totdat hij zijn nieuwe keuken daadwerkelijk had. Geen woord meer over gehoord. Voorzichtig eens geïnformeerd of het ding beviel, maar ik kreeg niet meer dan een wat ontwijkend 'hmm-mmm'...
Dat zei voor mij genoeg
. Hier komt gewoon weer een normale afzuigkap als we een nieuwe keuken doen!
Totdat hij zijn nieuwe keuken daadwerkelijk had. Geen woord meer over gehoord. Voorzichtig eens geïnformeerd of het ding beviel, maar ik kreeg niet meer dan een wat ontwijkend 'hmm-mmm'...
Dat zei voor mij genoeg
zondag 21 februari 2016 om 19:35
Het leek ons ideaal, omdat je dan niet altijd tegen een afzuigkap zit aan te kijken (we hebben een open keuken met kookeiland), maar uiteindelijk vonden we het toch zonde van de ruimte op het werkblad. We hebben nu de strakste en minst opvallende afzuigkap die we konden vinden. En als ik het verhaal van Appeltjesgroen hierboven lees hoef ik daar geen spijt van te hebben.
zondag 21 februari 2016 om 20:02
quote:tien_voor_tien schreef op 21 februari 2016 @ 19:14:
Ik vraag me af wat er gebeurt wanneer je morst tijdens het koken (of wanneer je pot overkookt ofzo), loopt dan alles in je afzuigkap?Ja dat vroeg ik mij dus ook af, wat als je morst of je wilt er bijvoorbeeld kruiden in strooien, worden die dan niet opgezogen door dat ding? En moet je ook extra opletten bij het schoonmaken van je kookplaat (dat er geen water/sop in komt?)
Ik vraag me af wat er gebeurt wanneer je morst tijdens het koken (of wanneer je pot overkookt ofzo), loopt dan alles in je afzuigkap?Ja dat vroeg ik mij dus ook af, wat als je morst of je wilt er bijvoorbeeld kruiden in strooien, worden die dan niet opgezogen door dat ding? En moet je ook extra opletten bij het schoonmaken van je kookplaat (dat er geen water/sop in komt?)
zondag 21 februari 2016 om 20:40
Wij hebben hem gekocht, maar kan pas over een klein jaar mijn ervaring hier neerpennen (wachten op nieuwbouwhuis). We hebben het gedaan omdat we een afzuigkap echt niet mooi vonden. En we nemen een parallelkeuken met aan één kant alleen werkblad en onderkastjes.. geen bovenkastjes dus. We vonden het esthetisch dan veel mooier om niet zo'n 'onderbreking' van je wand te hebben door een afzuigkap. Uiteraard moet het ook functioneel blijven, maar heb er wel vertrouwen in dat het ding goed werkt. Tuurlijk zal er allicht wat 'ontsnappen' en niet het filter mee in worden gezogen, maar dat is bij een afzuigkap toch niet anders?
maandag 22 februari 2016 om 03:44
quote:closednote schreef op 21 februari 2016 @ 20:02:
[...]
Ja dat vroeg ik mij dus ook af, wat als je morst of je wilt er bijvoorbeeld kruiden in strooien, worden die dan niet opgezogen door dat ding? En moet je ook extra opletten bij het schoonmaken van je kookplaat (dat er geen water/sop in komt?)Nu stel ik me voor dat je kruiden op je eten wil strooien en dat dit niet lukt doordat de dampkap ze allemaal opzuigt
[...]
Ja dat vroeg ik mij dus ook af, wat als je morst of je wilt er bijvoorbeeld kruiden in strooien, worden die dan niet opgezogen door dat ding? En moet je ook extra opletten bij het schoonmaken van je kookplaat (dat er geen water/sop in komt?)Nu stel ik me voor dat je kruiden op je eten wil strooien en dat dit niet lukt doordat de dampkap ze allemaal opzuigt
maandag 22 februari 2016 om 10:29