Senseo vermoord....

23-02-2016 07:52 74 berichten
Ojee, ik heb mijn senseo vermoord....

Ik dacht hem eens braaf te ontkalken. Met schoonmaakazijn!

Maar nádat ik het gebruikt had, las ik op de fles dat het daar niet geschikt voor was....

Dus toen ik gisteren dacht koffie te zetten liep het water er van onderen uit. Dat had ik niet direkt in de gaten. Toen ik het apparaat aanzette sloeg de stroom uit...

Nou ja, hij is ruim 12 jaar oud geworden, dat is toch mooi he?

En zijn opvolger wordt vanavond thuisbezorgd. En dan dit model :

Daar kan ik me dan weer op verheugen.

Beschouw dit berichtje als een waarschuwing : niet ontkalken met schoonmaak azijn, maar met gewone azijn, heb ik inmiddels begrepen...
Wanneer had je m voor t laatst ontkalkt?

Als je een apparaat nooit ontkalkt en dan ineens wel dan wil t wel eens mis gaan.
quote:Corona67 schreef op 23 februari 2016 @ 08:28:

[...]

Gewoon old skool filterkoffie. Blijft het lekkerste

Duurt lang....

Senseo is snel en ik drink dan minder koffie dan bij filterkoffie.

En dat is dan ook het enige voordeel.

Er zijn veel betere apparaten dan een senseo, maar vaak duur. En als de prijs van zo'n apparaat mee valt, is de koffie zelf niet te betalen.

O, sorry TO, ga ik hier off-topic en heb ik je nog niet eens gecondoleerd met je verlies. Bij deze.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels bij het politiebureau:

'Agent ik heb een moord gepleegd met schoonmaakazijn en hem daarna afgevoerd.'
quote:little_angel89 schreef op 23 februari 2016 @ 08:43:

Inmiddels bij het politiebureau:

'Agent ik heb een moord gepleegd met schoonmaakazijn en hem daarna afgevoerd.'Inclusief een krijtlijntje op het aanrecht om te markeren waar het stoffelijk overschot is aangetroffen....
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Kittens schreef op 23 februari 2016 @ 08:41:

[...]

Duurt lang....

Senseo is snel en ik drink dan minder koffie dan bij filterkoffie.

En dat is dan ook het enige voordeel.

Er zijn veel betere apparaten dan een senseo, maar vaak duur. En als de prijs van zo'n apparaat mee valt, is de koffie zelf niet te betalen.

O, sorry TO, ga ik hier off-topic en heb ik je nog niet eens gecondoleerd met je verlies. Bij deze.Ik vind helemaal niet zo snel. Ding moet ook gevuld worden en daarna warm worden en dan per kopje een pad of max 2 tegelijk en dan doorlopen... en in ons geval nog eens en nog eens, gewone pot filterkoffie is echt sneller en lekkerder. Zeker als je een goede machine hebt.
quote:Goede-Fee schreef op 23 februari 2016 @ 08:46:

[...]

Ik vind helemaal niet zo snel. Ding moet ook gevuld worden en daarna warm worden en dan per kopje een pad of max 2 tegelijk en dan doorlopen... en in ons geval nog eens en nog eens, gewone pot filterkoffie is echt sneller en lekkerder. Zeker als je een goede machine hebt.Voor een pot wel, maar ik zet meestal maar 1, soms 2 bakjes.
quote:Kittens schreef op 23 februari 2016 @ 08:52:

[...]

Voor een pot wel, maar ik zet meestal maar 1, soms 2 bakjes.Ook dan zal het qua tijd amper wat uitmaken.
Sterkte met dit verlies

Ga je wel hulp zoeken zodat je niet met onverwerkte schuldgevoelens blijft zitten?

De confrontatie met een vintage Senseo-apparaat kan enorme impact op je hebben.

Je hele leven kan beïnvloed worden...

En voor de oldskool koffie mensen.

Filterkoffie uit een apparaat is lekker. Maar nog lekkerder-der is; water koken op je gasfornuisch en dan zelf opschenken, via de filter, in de thermosflesch
Scherven brengen geluk
Ik heb nog nooit een koffiezetapparaat vermoord als ik terugkijk. Wel eens eentje weggegeven (een oude senseo) of laten staan voor een nieuwe bewoner.. Die wat ik nu heb staan is wel een beetje gehandicapt door mij. Onderdelen te heet in de vaatwasser en dan krimpen ze blijkbaar (oeps). Ach beetje aandrukken en het ding doet het nog. Ik heb een dolce gusto ding (retedure cupjes, echt waar begin er niet aan).
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 23 februari 2016 @ 08:57:

Ik heb een dolce gusto ding (retedure cupjes, echt waar begin er niet aan).Ik heb ooit eens in een hotelkamer zo'n Dolce Gusto ding gehad. Ik moet zeggen dat ik wel aangenaam verrast was, er komt behoorlijk lekkere koffie uit!
De Senseo is dood,leve de Senseo!

Ik heb er 2 versleten en toen overgestapt op Nespresso.

Filterapparaat weg gegeven. Dronken zo weinig filterkoffie dat de koffie telkens muf werd.
Koffie is inderdaad goed te drinken
quote:Corona67 schreef op 23 februari 2016 @ 08:25:

Senseo.. de naam zegt het al.. gevoelig typetje
Jaja, je had gewoon zin in een nieuw koffieapparaat.
Wat een verdriet meid, en geen eens een bakje troost om het te verwerken. Ik leef met je mee.
Ik ben na het overlijden van mijn Senseo (na een te goede schoonmaakbeurt) overgestapt op Nespresso , lekker maar dat moet je haast wel vinden om dat die cupjes absurd duur zijn. Nooit aan beginnen.
Filterkoffie duurt echt niet langer dan Senseo. Echt niet echt niet echt niet. En is zoooooo veel lekkerder!
Ik heb beide,én een senseo én een filterapparaat..
quote:MalleBabbe1 schreef op 23 februari 2016 @ 09:52:

Ik heb beide,én een senseo én een filterapparaat..Opschepster
Ach misschien werd hij alleen nog maar door de kalk bijeen gehouden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mijn senseo is nu 6 jaar en nog nooit ontkalkt

Ding werkt nog als een tierelier...alleen is laatst wel het hendeltje waarmee je de klep sluit voor de helft afgebroken...
"I love not Man the less, but Nature more..."
Hartelijk dank voor al deze blijken van medeleven. Wordt zeer gewaardeerd ...

Op de fles schoonmaakazijn van het Kruidvat staat : "Is niet geschikt voor gebruik op kalkhoudende materialen. Volg voor het ontkalken van huishoudelijke apparaten de voorschriften van de fabrikant".

Uiteraard had ik de azijn zéér verdund. Maar het was wel lang geleden dat ik ontkalkt had!

Vanmorgen moest ik gelukkig weg, dus ik heb mijn koffie elders gedronken.

Het is wel raar hoor, mijn koffiemok staat nou zo alleen te wachten....

En wat betreft de reacties dat ik beter een echt koffiezet apparaat had kunnen bestellen; ach, zo'n fijnproever ben ik nou ook weer niet hoor....
quote:Beter.Laat schreef op 23 februari 2016 @ 13:06:

Het is wel raar hoor, mijn koffiemok staat nou zo alleen te wachten....Dat is een normaal onderdeel van het rouwproces. Geef het tijd.......
Arme koffiemok
quote:zonnebloemje schreef op 23 februari 2016 @ 13:30:

Arme koffiemokJa, iedereen heeft het wel over hoe zwaar het voor TO moet zijn, maar die arme koffiemok vergeten we! Wát een drama!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven