"Ik beken"

31-01-2016 22:26 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben wij viva-vrouwen een sterke mening over vrijwel alles. Soms wordt iets genadeloos afgefikt, waarbij je zelf denk "oh maar dat doe ik ook"

Dus even een luchtig topic: Wat doe jij wel wat eigenlijk not done is volgens de viva-vrouw?

TO trapt af:

I smulsteen. En ik raad t iedereen aan
Ze zijn nogal onhandig. Kan me voorstellen dat hij op randje van het glas zat om iets te drinken of uit nieuwsgierigheid en er toen in viel.
quote:impala schreef op 23 februari 2016 @ 08:18:

[...]

Oh ja, ook taboe voor Viva vrouwen. Mijn kast hangt er vol mee. Staat me allemaal hartstikke goed.

Ik heb kort grijs haar. Zo'n plukjeskapsel. Dat ik uberhaupt nog als vrouw herkend wordt en ongestraft over straat mag, is een wónder!
quote:Starshine schreef op 23 februari 2016 @ 07:57:

[...]

ach ja...ik bedoel je wéét toch dat er mensen zijn die vluchtelingen liever niet hier hebben? En je weét toch dat voor veel mensen geldt dat alleen dingen uit de eigen buurt belangrijk zijn? Een dood kind in Syrië is dan inderdaad niet zo boeiend of erg als een dood eendje in je eigen straat.

Zo werkt het gewoon...als ik over iets ergs lees in de krant ben ik ook altijd een soort van opgelucht als blijkt dat dat in het buitenland was, stom hè.

Alsof het dan minder erg is...

Daarom vind ik het ook altijd zo opvallend dat het bij een ramp vooral vaak gaat over hoeveel Nederlanders er bij waren betrokken. In een vliegtuig bijvoorbeeld. Tuurlijk is het deels wel begrijpelijk (want 'dichtbij'), maar soms ligt er zo de nadruk op en lijkt het alsof het niet boeiend is dat er ook mensen met andere nationaliteiten bij diezelfde ramp zijn overleden.

De MH17 even buiten beschouwing gelaten, want daar vond ik het gezien de omvang én oorzaak wel begrijpelijk.
Ik beken dat ik het fijn vind als er iemand aanwezig is die dikker is dan ik. Ik ben zelf niet overdreven dik (maat 42) maar nu wat zwaarder dan normaal en merk dat ik veel vergelijk met anderen. Vooral in de sportschool en op een feestje ben ik stiekem blij als ik niet 'de dikste' ben.
Ik check nog weleens onder/achter het bed of er echt geen verstopte inbrekers zijn voordat ik ga slapen
quote:elf12 schreef op 23 februari 2016 @ 09:39:

Ik check nog weleens onder/achter het bed of er echt geen verstopte inbrekers zijn voordat ik ga slapen Aaw...
En over de Viva-taboes: voor een feestje/borrel maak ik regelmatig de wrapjes met zalm/roomkaas. Kan me niet schelen dat het afgezaagd is, iedereen vindt het lekker.

En mijn vriend is langer dan ik, maar toch noem ik hem soms mijn vriendJE!
quote:elf12 schreef op 23 februari 2016 @ 09:43:

En over de Viva-taboes: voor een feestje/borrel maak ik regelmatig de wrapjes met zalm/roomkaas. Kan me niet schelen dat het afgezaagd is, iedereen vindt het lekker. Is dat een Viva-taboe? Volgens mij vindt geen mens dat niet lekker, waarom zou er dan iets raars aan zijn om het je gasten voor te zetten?
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Starshine schreef op 23 februari 2016 @ 07:57:

[...]

ach ja...ik bedoel je wéét toch dat er mensen zijn die vluchtelingen liever niet hier hebben? En je weét toch dat voor veel mensen geldt dat alleen dingen uit de eigen buurt belangrijk zijn? Een dood kind in Syrië is dan inderdaad niet zo boeiend of erg als een dood eendje in je eigen straat.

Zo werkt het gewoon...als ik over iets ergs lees in de krant ben ik ook altijd een soort van opgelucht als blijkt dat dat in het buitenland was, stom hè.

Alsof het dan minder erg is...

En over kleding...Miss Etam is ook zo'n winkel waar op afgegeven wordt, maar ik heb er toch hele leuke stukken vandaan. Ik kijk helemaal niet naar merk of winkel, ik kijk naar kleding die ik leuk vind.

Ik vind een verschil zitten in onverschillig zijn of je verheugen als je een dood kind ziet en er voor jezelf 'een voordeeltje' in zien.

Als ik hier zou bekennen dat als ik een dood puppy zie, ik dat erg leuk vindt omdat ik dan denk: Dan blijven mijn enkels heel, en hoeft mijn kind later geen plastische chirurgie, dan is dat eerder een uiting van een stoornis dan een bekentenis.

Dus dan mag daar wat van gevonden worden want daar is dit topic niet voor.
quote:Miss-Pippilotta schreef op 23 februari 2016 @ 09:28:

[...]

Daarom vind ik het ook altijd zo opvallend dat het bij een ramp vooral vaak gaat over hoeveel Nederlanders er bij waren betrokken. In een vliegtuig bijvoorbeeld. Tuurlijk is het deels wel begrijpelijk (want 'dichtbij'), maar soms ligt er zo de nadruk op en lijkt het alsof het niet boeiend is dat er ook mensen met andere nationaliteiten bij diezelfde ramp zijn overleden.

De MH17 even buiten beschouwing gelaten, want daar vond ik het gezien de omvang én oorzaak wel begrijpelijk.

Ik vind het vooral zo opvallend dat er ALTIJD wel een nederlander inzit. Zo'n klein volkje maar altijd aanwezig overal.

Mensen reizen echt veel en naar de gekste plekken denk ik dan.

Naast dat ik het erg vindt natuurlijk.
quote:Miss-Pippilotta schreef op 23 februari 2016 @ 00:54:

[...]

Mag dat niet? Als dat zo is beken ik dat ik dat dus niet eens wéét.

Wat moet je er anders mee, met vloeibare dingen als je het weg moet gooien? Zoals soep die over is?

Ik heb wel een vriendin die dus echt allessssss door de gootsteen prakt 😳

Ja, echt... Met een vork.

Daar keek ik wel heel raar van op.

Dan voelt de wc voor mij toch minder gek voor een overblijfsel soep of pastasaus.

Ja joh, wat moet je er anders mee? Doe ik ook hoor, dingen door de WC spoelen. Poep is nog altijd dikker denk ik dan maar, dus dan kan een vergeten pannetje soep of appelmoes met vlokken erop ook wel.

Dat met die vork alles door de gootsteen prakken, hmmm.... dat zou ik niet zo snel doen! Mijn zoon had laatst in bad gepoept, er spoelde gelukkig veel weg toen ik de afvoer open zette, maar ik heb er toch ook de nodige drollen uit moeten vissen (waarvan ik had gehoopt dat ze wel weg zouden spoelen).
quote:calvijn1 schreef op 22 februari 2016 @ 11:58:

[...]

Oh bah, dan stinkt je hele toilet toch?

Ik gebruik geen maandverband, dus ons wcbakje wordt alleen voor wc-rollen gebruikt

Wat doe je dan met je tampons?

Die kun je ook niet door de plee spoelen.
quote:Boertje037 schreef op 23 februari 2016 @ 09:31:

Ik beken dat ik het fijn vind als er iemand aanwezig is die dikker is dan ik. Ik ben zelf niet overdreven dik (maat 42) maar nu wat zwaarder dan normaal en merk dat ik veel vergelijk met anderen. Vooral in de sportschool en op een feestje ben ik stiekem blij als ik niet 'de dikste' ben.Oh ja, dat heb ik ook...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Nog even in het kader van de King Louie jurken: ik vind Yvon Jaspers heel leuk en ik vind ook dat ze altijd leuk gekleed is.
Ik ruim messen die nog in het afdruiprek staan altijd op voordat ik ga slapen, omdat ik bang ben dat als er 's nachts iemand inbreekt ze zo wel heel erg makkelijk toegang hebben tot wapens als ik die messen laat staan (compleet irrationeel natuurlijk, alsof zo'n inbreker niet zelf kan bedenken de keukenla open te trekken om zichzelf te voorzien van iets om mij mee naar de andere wereld te helpen). En omdat ik bang ben dat mijn katten de messen van het aanrecht aflopen en zichzelf dan per ongeluk neersteken

Tevens check ik ook eerst alle kasten, achter het (douche)gordijn, de hal, door het raam de achtertuin en onder het bed wanneer ik een enge film of serie heb gezien. En het liefst zou ik dan m'n vent willen vragen 's nachts met me mee naar de wc te gaan, omdat ik eigenlijk niet alleen durf, maar dat gaat zelfs mij te ver😂
quote:Sprookjesbos schreef op 23 februari 2016 @ 10:57:

Ik ruim messen die nog in het afdruiprek staan altijd op voordat ik ga slapen, omdat ik bang ben dat als er 's nachts iemand inbreekt ze zo wel heel erg makkelijk toegang hebben tot wapens als ik die messen laat staan (compleet irrationeel natuurlijk, alsof zo'n inbreker niet zelf kan bedenken de keukenla open te trekken om zichzelf te voorzien van iets om mij mee naar de andere wereld te helpen). En omdat ik bang ben dat mijn katten de messen van het aanrecht aflopen en zichzelf dan per ongeluk neersteken Mijn moeder heeft om die reden geen messenblok! Dus je bent niet de enige.
quote:ibbeltje12 schreef op 23 februari 2016 @ 11:01:

[...]

Mijn moeder heeft om die reden geen messenblok! Dus je bent niet de enige.Ik vind jouw moeder een hele verstandige vrouw in dezen
quote:ZsaZsa2015 schreef op 22 februari 2016 @ 14:46:

- ik draag King Louie-jurkjes met laarzen eronder. In de winter zelfs met nep-Uggs.

- mijn vriend en ik zijn bijna zeven jaar samen en ben zwanger. Ik heb ontzettend last van de seven year itch en een enorme sexdrive, heel vervelend, want ik wil het helemaal niet!

- ik haat zwanger zijn en ik haat het dat ik allemaal dingen moet laten staan omdat het watje van een embryo daar nog niet tegen kan.

Verder leuk topic!

Ik doe dat met die messen ook, vervang kat door hond.
quote:clemance schreef op 23 februari 2016 @ 10:14:

[...]

Ja joh, wat moet je er anders mee? Doe ik ook hoor, dingen door de WC spoelen. Poep is nog altijd dikker denk ik dan maar, dus dan kan een vergeten pannetje soep of appelmoes met vlokken erop ook wel.

Dat met die vork alles door de gootsteen prakken, hmmm.... dat zou ik niet zo snel doen! Mijn zoon had laatst in bad gepoept, er spoelde gelukkig veel weg toen ik de afvoer open zette, maar ik heb er toch ook de nodige drollen uit moeten vissen (waarvan ik had gehoopt dat ze wel weg zouden spoelen).

Ooooooo.... Gadver

Maar dat bovenste verhaal; ja... Zo zou ik dus ook denken..
quote:Hexx schreef op 23 februari 2016 @ 10:24:

[...]

Die kun je ook niet door de plee spoelen.

Ik moet dan toch bekennen dat ik dat weleens doe

Niet altijd. Maar weleens...

Ik beken dat ik het fijn vind als er iemand aanwezig is die dikker is dan ik. Ik ben zelf niet overdreven dik (maat 42) maar nu wat zwaarder dan normaal en merk dat ik veel vergelijk met anderen. Vooral in de sportschool en op een feestje ben ik stiekem blij als ik niet 'de dikste' ben.Dat heb ik nog steeds. Altijd checken of ik niet het dikkerdje ben. Terwijl ik al een tijdje niet meer dik ben
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Hexx schreef op 23 februari 2016 @ 10:24:

[...]

Die kun je ook niet door de plee spoelen.Die deed ik in maandverbandwegwerpzakjes.
Ik beken dat ik niet weet hoe ik een tampon zonder geklieder in zo'n zakje moet krijgen. De achterkant van de wc zit al onder de spetters als ik m eruit haal (en nee ik trek niet heel hard aan dat koordje)

Hier dus altijd wc. Gaat al een jaar of 25 goed.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C

Ik beken dat ik het fijn vind als er iemand aanwezig is die dikker is dan ik. Ik ben zelf niet overdreven dik (maat 42) maar nu wat zwaarder dan normaal en merk dat ik veel vergelijk met anderen. Vooral in de sportschool en op een feestje ben ik stiekem blij als ik niet 'de dikste' ben.

Ik had een collega die ik echt dik vond (als in niet meer in normale kledingwinkels kunnen kopen). Die deed altijd heel gezusterlijk tegen me, zo van;

- nee daar passen wij niet in

- haha groepje en ik lusten wel taart zoals je ziet haha

- nee dat staat ons echt niet

Etc.

En dat vond ik stiekem heel erg want ik vind mezelf dunner als zij en ook een heel ander (hipper) type.

En dat vond ik stom van mezelf, als je het daar van moet hebben je eigenwaarde.
quote:streepjessokken schreef op 23 februari 2016 @ 12:14:

Ik beken dat ik niet weet hoe ik een tampon zonder geklieder in zo'n zakje moet krijgen. De achterkant van de wc zit al onder de spetters als ik m eruit haal (en nee ik trek niet heel hard aan dat koordje)

Hier dus altijd wc. Gaat al een jaar of 25 goed.Zakje om je hand doen. Maandverband of tampon met je hand-met-zakje-erom verwijderen. Zakje vanaf de pols binnenstebuiten keren. Dan zit alles in het zakje zonder vieze handen/geklieder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven