zomer2016

18-02-2016 08:15 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het nieuwe 'Zomer 2016' topic onder een algemene gebruikersnaam, het oude topic vind je hier.

De tabel is nu in twee delen gesplitst, eentje voor de meiden die nog proberen zwanger te worden en eentje voor de meiden die al geweldig nieuws hebben!

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer voor het echt?NODBijzonderhedenSwirls2729Mei 201602-04Onregelmatige cyclus, PCOSJuffert222625Mei 2016?Onregelmatig, vrij lange cyclusTeemo2633--Min. 1 jaar uitgesteld

Deze meiden zijn zwanger

NaamLeeftijdLeeftijd partnerUitgerekende datumGeslachtBijzonderhedenFleurdelis272723 december 2016Jongen Bevallen!MiAnoo243227 januari 2017Jongen 1 februari bevallen!Huisjebeestjekindje25272 maart 2017Jongen 14 februari bevallen!Sue-x272714 maart 2017 Derde kindje Natas-V2925 maart 2017JongenWhoopsadaisies30301 april 2017VerrassingBadedas28282 april 2017Gecko30303 mei 2017JongenSfietje89273130 mei 2017VerrassingMaisie30335 juni 2017Choccolientje252719 juni 2017 Tweede kindje Knotje272610 september 2017Verrassing 19-04 20-weken echoChantilly282819 september 2017 31-03 hartje luisteren

21-04 geslachtsbepalingDekentje2421 september 2017 05-04 geslachtsbepaling

Voor het aanpassen van de tabel:

Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.62% gewijzigd
Wat leuk, gefeliciteerd Teemo Ik vond zelfs ons samenlevingscontract + testamenten al een heel ding En trouwen voelde weer heel anders

Spannend Apenkoppie! Mijn moeder had ook PCOS en ze heeft uiteindelijk 3 kinderen gekregen, alweer ruim 20 jaar geleden.

@ het de buitenwereld vertellen, ik ben zo'n flapuit dat ik nu al weet dat ik het niet lang geheim kan of wil houden Ik denk ook niet dat man en ik het een aantal weken alleen tussen ons houden. Eigenlijk weet ik wel zeker dat mijn moeder echt een paar minuten na die positieve test het weet..Maar goed, die ziet aan het puntje van mijn neus al dat er wat speelt .

Op het werk zal het pas na de termijnecho verteld worden, maar de familiekring en goede vrienden zullen het denk ik al (heel) snel horen

Al denk ik dat ik wel wacht met het vertellen aan vriendinnen tot we een eerste echo hebben gehad..
Gefeliciteerd Teemo!!

Het is inderdaad gewoon afwachten en zien en hopen voor het beste. Toch hebben we besproken eventueel al iets eerder te beginnen (juni ipv augustus) maar dat maakt eigenlijk ook weinig verschil.

Onze familie zal het snel weten, want ik ben wat dat betreft een open boek. Vriendinnen weet ik nog niet, misschien na de eerste echo? Voor collega's/personeel wil ik het wat langer stilhouden.

Succes apenkoppie! Waar een wil is, is een weg!
Ik zie hier regelmatig mensen die bang zijn voor een onregelmatige cyclus. Begrijp niet helemaal waarom... ik ben ook alrijd onregelmatig ongesteld. Variërend van 24 tot 39 dagen. Bij de eerste was ik toch in binnen 9 maanden zwanger. Ook is mijn eisprong gewoon de 14e dag... dus maak je niet druk hoor als je cyclus onregelmatig is. Behalve als je heel zelden ongesteld word, of als er hele grote ongeregeldheid in zit...
Gefeliciteerd Teemo!! fijn gevoel is het dan als alles dan toch beter geregeld is dan. Zeker straks met hopelijk een kleine.
Inderdaad gefeliciteerd teemo! Toch een fijn idee om t een en ander te laten vastleggen. Wij gaan dit denk ik doen als we een huis gaan kopen, ook met het zicht op het krijgen van een kleine.

Qua afvallen ben ik echt nog nooit eerder zo gemotiveerd geweest. Jarenlang heb ik het geprobeerd en nu lijkt het ineens voldoende als mn vriend een enkel zinnetje zegt: 'als je 60 weegt gaan we beginnen'. Hahaha.

Dit klinkt egoistischer dan het is van hem trouwens, hij bedoelt het goed omdat hij weet dat ik zelf heel graag wil afvallen maar dat het niet lukt.

Ik zou ook zo graag mooi zwanger willen zijn en me niet ineens een enorme koe voelen hahaha.

Heb gisteren mama vitaminen bij de etos gehaald. Heb even navraag gedaan of dat wel okee was om nu al te gebruiken omdat we natuurlijk nog niet begonnen zijn. Ze zei dat t zeker kon helpen. Ben benieuwd!!

Er zit wel foliumzuur in. Kan dat kwaad om lange tijd te slikken als het eigenlijk niet nodig is?
@chocolientje: mijn menstruatie is niet op die manier regelmatig, maar ik word maar eens in de 4-6 maanden ongesteld helaas!
Dat geregistreerd partnerschap wordt pas in oktober trouwens, blijkbaar is er een lange wachtlijst

Volgens mij kan het geen kwaad om al eerder foliumzuur te slikken, het beste is om vier weken voor de zwangerschap te beginnen en het tot de 10e week te gebruiken. Helaas weet je natuurlijk niet wanneer je precies zwanger wordt, dus zal het vaak voorkomen dat iemand een jaar lang foliumzuur gebruikt. Maar ik denk dat het foliumzuur geen invloed heeft op je cyclus. 4-6 maanden is wel erg lang, ik hoop dat het afvallen hier een goede invloed op heeft!
quote:Apenkoppie schreef op 24 februari 2016 @ 08:37:

@chocolientje: mijn menstruatie is niet op die manier regelmatig, maar ik word maar eens in de 4-6 maanden ongesteld helaas!Ah dat is wel héél vervelend. Dat had ik niet opgemaakt uit je berichten. Dan hoop ik inderdaad dat ze wat voor je kunnen doen! Zodat je ook gewoon elke maand een eisprong hebt!
Ja haha ik hoop echt dat t beter gaat straks. Met vitaminen en afvallen hoop ik echt iets te bereiken!!
Hopelijk gaat het straks allemaal goedkopen Apenkoppie Mijn moeder had een bepaalde dosering Clomid nodig ( en een aantal andere hormooninjecties) en toen kwamen er plots twee Al werden ze ook regelmatig door de gyn gewaarschuwd dat ze bepaalde dagen echt niet bij elkaar in de buurt mochten komen ivm teveel eicellen En een vijfling, hoe erg die wens voor meer kinderen er ook was, vonden mijn ouders ook niet echt gewenst .

Toen er twee eicellen te zien waren op een echo mochten ze ervoor gaan, want een van de twee zag er niet helemaal goed uit. Whaha, wie van de twee dat is, durf ik niet te zeggen, wel dat ik nu een broertje EN een zusje heb Ervaring met tweelingen hier dus..

Gisteren naar Marco Borsato geweest met schoonmoeder, schoonzusje en tante en nichtje van man. Erg gezellig! Lekker over baby's kunnen praten met schoonzus en ik moet zeggen dat die jaloezie echt volledig verdwenen is. Ik vind het zo leuk om het zo van dichtbij mee te maken. Ik denk wel dat zij echt volledig anders zullen zijn als (aanstaande) ouders. Maar ook dat is alleen maar fijn, anders is de vergelijking natuurlijk de hele tijd aanwezig

Vandaag nog een dagje werken en dan heb ik eindelijk vakantie Morgennacht vertrekken we richting de Dolomieten, heerlijk!
Fijne vakantie chantilly, ski of snowboard je?

Gelukkig is de jaloezie verdwenen, wel begrijpelijk hoor. Waarschijnlijk kwam die jaloezie ook deels doordat je het ook helemaal niet had verwacht en je dus niet mentaal had kunnen voorbereiden.
Fijne vakantie Chantilly, geniet ervan!

@Apenkoppie: fijn dat je zo gemotiveerd bent! Hopelijk helpt het sporten. Ik wil ook meer gaan sporten maar zelfs de zwangerschapswens geeft daar niet veel extra motivatie voor . Ik hoef niet echt af te vallen, maar heb amper spiermassa, en zat te denken dat vooral pilates of zo misschien wel kan helpen bij het verminderen van eventuele rug- of bekken-klachten tijdens een zwangerschap.

@foliumzuur: inderdaad ongeveer een maand voor de start gaan slikken. Als je het niet te lang zou mogen innemen dan zou er wel iets op de verpakking staan toch? Anders gewoon even aan de drogist / apotheker vragen.
happiness = reality - expectations
Ja ik ben er ook niet zo heel gemotiveerd door om af te vallen. zou graag 10 kilo lichter willen zijn, liefs nog ietsje meer voordat ik zwanger word maar vind het zo lastig. nu 1 jaar gestopt met roken en toen ik rookte , snoepte ik bijna nooit. nu dus wel en vind het ook lastig om eraf te blijven

Maar het moet, heb geen zin om na een zwangerschap 25+ kilo te moeten afvallen, no way
Chantilly, wat een goed verhaal!! Fijn om te horen dat het ook zo kan uitpakken haha.

Grappig dat je noemt dat de jaloezie minder wordt. Ik heb dat ook. Toen mijn schoonzus zwanger was vorig jaar heb ik gehuild omdat ik soort v jaloers was en ook bang was dat het mij nooit zou lukken. Heel vervelend. Naarmate de zwangerschap vorderde was ik er veel relaxter onder. Nu is de kleine er en ben ik juist heel blij voor ze en vind ik het fijn hem heel vaak te zien.
Ik denk dat het inderdaad dat is Teemo.. Het niet verwachten dat dit kon gebeuren. Schoonzus zei gisteren inderdaad nog maar eens dat ook echt niemand op de hoogte was van hun kinderwens.

De directeur van haar school ( ze staat voor de klas in het basisonderwijs), had direct aangegeven dat hij het wel leuk vond, maar dat het niet goed uitkwam, want er waren meerdere zwangeren binnen de stichting. Echt, alsof je daar rekening mee kunt houden.

Hier is het skien! Nog nooit gesnowboard, vanaf mijn 4e op de ski's gestaan en dat zit er nu, 23 jaar later, nog steeds helemaal in
Jeetje wat is er veel geschreven als je even een paar dagen niet kijkt. 🙄

Fijne vakantie Chantilly! Doe je voorzichtig?

Ik vind dat maar niks altijd, dat skiën.

Ik geloof, dat ik ongesteld word. Vanmorgen beetje roze.. Timing kan niet beter 🙈

Vriend en ik gaan een lang romantisch weekend samen weg, NEEEEE 😅

Hahaha ik had natuurlijk gezegd dat ik superblij zou zijn, en de vlag uit ging.. Alleen dit is wel een beetje jammer haha

Lekker dubbel gevoel..

Ik denk ook niet dat mijn baas staat te springen om een baby, ben namelijk de enige leidinggevende over 2 locaties. Maar dat is niet mijn probleem. Ga niet wachten totdat hij iemand anders aanneemt zodat ik ff mama kan worden haha
Oei dat is wel balen huisjebeestjekindje! Maar je kan evengoed een romantisch weekendje hebben toch . Veel plezier!

En ja die bazen... ik snap dat het soms lastig is als er medewerkers met verlof gaan, maar ja, daar ga je zelf geen rekening mee houden. Ik vind die combinatie carriere / ouderschap ook wel lastig denk ik hoor, beetje jammer dat de levensfases van carriere maken en kinderen krijgen zo samenvallen .
Ja dat weekendje komt wel goed hoor. Maar sinds ik niet meer aan de ac zit is mijn libido heel anders kan ik je vertellen.. Haha

Hebben jullie dit niet?!
Zooo ik laat ook weer even wat van me horen

Van de week de laatste pilstrip aangebroken, oehh spannend! Ben er na bijna 10 jaar gebruiken ook wel een keertje klaar mee ook. Ik hoop idd dat mijn libido hierdoor ook omhoog zal gaan, want dat is ook minder geworden (denk ik)..

@werk Ik ben net 3 maanden begonnen bij mijn huidige werkgever en vind dit werk (en mijn collega's) echt super leuk so far. Het is een werkomgeving met superjonge mensen en van de 50 werknemers hebben er nog maar 2 een kind (waaronder de oprichter). Nu weet ik dat er best wel relaxt wordt omgegaan met gevallen als zwangerschapsverlof en burnouts bijvoorbeeld, maar dan nog denk ik dat ik liever eerst heb dat ik door mijn eerste jaarcontract heen ben (dec. 2016). Dus weet nog niet helemaal wat verstandig is in die zin... Hoe zitten jullie met jaarcontract/vast contract?

@afvallen Ik ben nu net begonnen met afvallen, wil voor de bruiloft in juni toch echt nog 5-10kg (wordt krap.. maargoed) kwijt. En qua babywens lijkt het mij ook gewoon wat fijner om wat lekkerder in m'n vel te zitten (weeg nu 78kg bij 1.75).

@Chantilly Ik ben ook een skiëer, maar door de hoge kosten van huis/verbouwing heb ik al 4 jaar niet kunnen skiën, grrr :( . Hopelijk kunnen we volgend jaar weer op wintersport. Veel plezier op je vakantie!
Ik ben ook een skiër, ik zou ook wel weer willen, ondanks dat ik drie weken geleden nog op de piste stond Maar ik ga op zijn vroegst volgend jaar weer, maar hopelijk heb ik een goede reden om een jaartje over te slaan...

Ik krijg volgende maand te horen of ik nog drie jaar mag blijven, dus als dat zo is dan gaan we in juni beginnen. Anders zal het uitgesteld worden. Als ik naar mijn gevoel had geluisterd waren we een jaar geleden al begonnen, maar toen begon ik dus met mijn huidige baan en vond ik het verstandig om in ieder geval te wachten tot na de eerste verlenging. Al waren er meer redenen om te wachten destijds.

Succes met afvallen juffert! 5 kilo in 4 a 5 maanden klinkt wel realistisch.
Haha herkenbaar Teemo Hier dezelfde gedachte! Weinig kan tegen skien op, maar een zwangerschap redt dat makkelijk

Hier bijna 5 jaar aan het werk bij een grote ICT dienstverlener en al jaren een vast contract. Ik zit hier prima Geeft me wel wat rust moet ik zeggen in dit hele proces!
Hier geen skien of snowboarden, we zijn juist een paar weken geleden naar een zonniger oord geweest .

@werk: mijn huidige contract loopt dit jaar in de herfst af. Verlenging zit er heel misschien in, maar ik moet toch hard gaan nadenken over de lange termijn-planning. Wat dat betreft hebben we te lang gewacht, hadden we beter ~1.5 jaar geleden kunnen beginnen. Maar ja daar is niet veel meer aan te doen, haha. Ik wou eigenlijk ook wel wat meer vastigheid, maar ik wil ook niet langer wachten i.v.m. leeftijd. Verder heeft man nog wel een paar jaar contract en zijn er weinig werklozen met mijn / onze achtergrond(en). Het zal dus wel een tijd met redelijk wat veranderingen worden!
Door het kinderwensspreekuur hebben we besloten om meteen te stoppen met de pil.( zat al in stopweek) Dan in ieder geval de eerste maand gebruiken we comdooms. Daarna kijken we even hoe en wat gezien de bruiloft. Zodat ik in ieder geval alvast inzicht kan krijgen in mijn cyclus. Dus in ieder geval ook maar begonnen met vsm puur mama.

Wordt nu wel spannend...
@ chantilly, fijn dat de jaloezie weg is en dat je er van kunt genieten:)

@ libido na stoppen ac, ik merk ook wel verschil! Balen huisje dat je dan net nu ongesteld wordt, zul je net zien. Dat is wel een nadeel van geen pil meer vind ik.. Wel al vrij snel na het stoppen ongesteld geworden toch? Dat is wel heel fijn!

@ werk, sinds september een vast contract in een sector waar weinig vaste contracten worden gegeven en niet heel veel werk is. Erg blij er mee dus! Zit ook lekker op mijn plek met doorgroeimogelijkheden.
Wat lekker druk hier :D

Juffert wat spannend dat je gaat stoppen met de pil na zo n lange tijd! Hopelijk komt het allemaal snel goed op gang.

Ik heb ook een vast contract en dat vind ik een heel prettig idee. Ben net afgestudeerd en werk nu wel in een hele andere branche maar ik vind het helemaal prima werk. Niet voor altijd maar ik vind het prettig om met plezier en een relaxed gevoel naar mn werk te gaan. Zeker nu we ook op huizemjacht gaan en straks n kindje.. dan is het fijn om een stabiele situatie qua werk te hebben vind ik!

@Leandro, ook al stoppen met de pil! Spannend!

Ik heb vandaag echt iets gedaan waarvan ik nooit dacht dat ik het zou doen...

Ik liep rond in de Hema en heb ter motivatie voor het afvallen en omdat ik gewoon zo graag hoop dat ik gewoon zwanger kan worden zonder (al te veel) medische hulp... een lief klein babyrompertje gekocht

Ik ga het mn vriend zeker niet vertellen, het is lekker iets voor mezelf wat ik in mn nachtkastje leg hahaha. Oh ja en daar ligt ook al een notitieboekje met wat namen erin genoteerd die ik mooi vind . Ik sla door!! Eierstokkenrammelaars to the max

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven