Geld & Recht alle pijlers

Mijn Overheid.

25-02-2016 08:19 24 berichten
Er zat een mailtje in de box van Mijn Overheid. De gemeentebelastingen. Wel even goed de kleine lettertjes lezen.

Onderaan het digitale formulier stond deze vermelding.

Nu nog een manier vinden hoe ik de achterkant kan lezen, vanaf de achterkant van de monitor kon ik het niet lezen.

Makkelijker kunnen we het U niet maken..Wel lachwekkender! Eigenlijk een onzin topic met een !!!!!!!vrolijke noot !!!!!!!!!!!!!!.





Voor nadere informatie omtrent deze WOZ-beschikking(en) en aanslag(en) wordt verwezen naar de achterzijde van dit biljet.
Hebben jullie ook zoiets aan mail binnen gekregen? Waarvan je denkt hoe bestaat het?
Alle reacties Link kopieren
Zit waarschijnlijk in mijn spamfolder.
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Alle reacties Link kopieren
Briljant! Ik kreeg laatst een mail van MijnOverheid dat er een erg belangrijk bericht in mijn box stond dat ik zo spoedig mogelijk moest lezen. Ik schrok een beetje, dacht: wat kan dat nou zijn???



Bleek het de uitnodigingsbrief voor het doen van aangifte IB te zijn. Die je jaar in jaar uit ontvangt, terwijl iedereen weet dat 'ie elk jaar aangifte moet doen. Nog leuker: een paar dagen later kwam 'ie ook nog eens via de slakkenpost binnen......
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 25 februari 2016 @ 08:28:

Nog leuker: een paar dagen later kwam 'ie ook nog eens via de slakkenpost binnen......Voor als je je mail niet leest
Alle reacties Link kopieren
het klinkt misschien raar, maar het is dezelfde brief die je normaal in een enveloppe krijgt die je nu ook digitaal krijgt. Op het moment dat je alleen nog maar digitale informatie krijgt, dan zal de tekst wel aangepast worden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:WD-40 schreef op 25 februari 2016 @ 08:31:

[...]



Voor als je je mail niet leest Er is ook een hele mediacampagne: dit jaar ontvang je 'm digitaal en via slakkenpost, vanaf volgend jaar alleen nog digitaal. Ik snap dat ze er alles aan doen om te zorgen dat niemand dat mist, maar overdrijven is ook een vak.....
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de grap niet.

Aangezien een hoop mensen deze formulieren nog gewoon op papier via de post krijgen (of zelfs dubbel, via de post en via mijnoverheid) is het verwijzen naar de achterzijde niet zo gek. Anders moeten ze voor iedereen twee verschillende brieven maken, één voor het digitale verkeer waar verwezen wordt naar pagina twee en één voor de gewone post waarbij wordt verwezen naar de achterzijde.
quote:hamerhaai schreef op 25 februari 2016 @ 08:31:

het klinkt misschien raar, maar het is dezelfde brief die je normaal in een enveloppe krijgt die je nu ook digitaal krijgt. Op het moment dat je alleen nog maar digitale informatie krijgt, dan zal de tekst wel aangepast worden.Dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken, maar het schijnt moeilijk te zijn om een digitale versie te maken en een post versie.
Alle reacties Link kopieren
quote:stripverhaal schreef op 25 februari 2016 @ 08:33:

Ik snap de grap niet.

Aangezien een hoop mensen deze formulieren nog gewoon op papier via de post krijgen (of zelfs dubbel, via de post en via mijnoverheid) is het verwijzen naar de achterzijde niet zo gek. Anders moeten ze voor iedereen twee verschillende brieven maken, één voor het digitale verkeer waar verwezen wordt naar pagina twee en één voor de gewone post waarbij wordt verwezen naar de achterzijde.Jij gaat ervan uit dat er een pagina twee was. Ik heb m'n twijfels.......
Oh dear, how sad, never mind.
O, het topic had misschien beter bij digi kunnen staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 25 februari 2016 @ 08:35:

[...]



Jij gaat ervan uit dat er een pagina twee was. Ik heb m'n twijfels.......Oké, ja dan is dat niet netjes nee. Bij mij waren het gewoon twee pagina's. Maar als de tweede pagina mist is er waarschijnlijk iets mis gegaan en moet je even contact opnemen met het gemeentelijk belastingkantoor.
Er stond duidelijk bij een topic met een vrolijke noot.
Wij kregen een brief van de inboedelverzekering. Het was een wat warrige brief, maar we meenden eruit te begrijpen dat onze nieuwe polis online voor ons klaar stond. Account geactiveerd, niet echt gebruiksvriendelijk, overal gekeken, geen polis te vinden.



Dus even bellen. Wat blijkt? Nee, we hadden het verkeerd begrepen, er stond nu ook nog geen polis klaar. Dit was een brief om aan te kondigen dat we binnenkort een brief zouden ontvangen om aan te kondigen dat dan online de polis klaarstond .



Dan denk ik dus: Had die polis toch gewoon in een envelop geduwd...
Alle reacties Link kopieren
quote:stripverhaal schreef op 25 februari 2016 @ 08:33:

Ik snap de grap niet.

Aangezien een hoop mensen deze formulieren nog gewoon op papier via de post krijgen (of zelfs dubbel, via de post en via mijnoverheid) is het verwijzen naar de achterzijde niet zo gek. Anders moeten ze voor iedereen twee verschillende brieven maken, één voor het digitale verkeer waar verwezen wordt naar pagina twee en één voor de gewone post waarbij wordt verwezen naar de achterzijde.Het is wel knullig. Zo veel werk is het niet om een analoge en digitale variant van een brief of formulier te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem ook digitaal. Je

Moet het bestand downloaden en dan heb je een pdf. Met twee kantjes
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 25 februari 2016 @ 10:54:

Ik heb hem ook digitaal. Je

Moet het bestand downloaden en dan heb je een pdf. Met twee kantjes Dubbelzijdig printen en het probleem is opgelost.......
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:stripverhaal schreef op 25 februari 2016 @ 08:33:

Ik snap de grap niet.

Aangezien een hoop mensen deze formulieren nog gewoon op papier via de post krijgen (of zelfs dubbel, via de post en via mijnoverheid) is het verwijzen naar de achterzijde niet zo gek. Anders moeten ze voor iedereen twee verschillende brieven maken, één voor het digitale verkeer waar verwezen wordt naar pagina twee en één voor de gewone post waarbij wordt verwezen naar de achterzijde.Nou, stel je voor. Twee verschillende versies. Dat is inderdaad wel een enorme uitdaging.
Alle reacties Link kopieren
quote:lizzy75 schreef op 25 februari 2016 @ 11:18:

[...]



Nou, stel je voor. Twee verschillende versies. Dat is inderdaad wel een enorme uitdaging. De overheid zal ongetwijfeld zeggen dat dit "technisch niet mogelijk" is.......
Oh dear, how sad, never mind.
quote:poldervrouw schreef op 25 februari 2016 @ 10:54:

Ik heb hem ook digitaal. Je

Moet het bestand downloaden en dan heb je een pdf. Met twee kantjes

Aha, even gedownload als printversie, en voila daar kwam de achterkant te voorschijn.

Hadden ze het toch even anders moeten aangeven in de mail.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 25 februari 2016 @ 11:21:

[...]

De overheid zal ongetwijfeld zeggen dat dit "technisch niet mogelijk" is....... Daarnaast, wat denk je dat dit kost? Beetje duur grapje voor iets waar amper mensen over vallen (behalve TO).
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 25 februari 2016 @ 11:49:

[...]



Daarnaast, wat denk je dat dit kost? Beetje duur grapje voor iets waar amper mensen over vallen (behalve TO).Het hoeft niet veel te kosten. Bij de overheid zou het ongetwijfeld een miljoenenproject zijn.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Dat kost toch normaal gesproken geen drol. Eén zinnetje aanpassen. Maar wat Hayek ook zegt, bij de overheid kost het vast kapitalen.
Warempel, de gemeente stuurt een brief er achteraan dat de gemeentebelasting binnen komt via mijn overheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven