Wonen in Breda

25-10-2008 17:02 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds juli werk ik in Eindhoven, wat voor mij anderhalf uur heen en anderhalf uur terug is met het OV. Ik krijg nu nog per anderhalf uur reistijd van de baas als werktijd, maar dat wordt, verspreid over 5 jaar, steeds minder. Breda is voor mij en mijn vriend een beetje in het midden van mijn werk en van het werk van mijn vriend, dus wij willen zo eind volgend jaar naar een huurwoning in Breda. Daarvoor moeten we ons nu wel gaan inschrijven. Maar ik weet dus helemaal niks in Breda, dus reageren op een woning is lastig als je niet weet wat voor straat en/of wijk het is.

We zoeken een rustige buurt, het liefst met veel groen in de omgeving. Kindvriendelijk hoeft het niet te zijn, wij hebben toch geen kinderen. Niet te dicht bij het centrum, maar iets met een supermarkt op loopafstand zouden we wel fijn vinden. We zoeken dan of een appartement of een eengezinswoning. Als het om een eengezinswoning gaat het liefst niet aan een drukke weg. En omdat ik toch nog met de bus naar het station moet rijden, een goede busverbinding naar het station.

Bij een vastgoedbedrijf heb ik wel wat leuke huizen gezien in de volgende straten:

Heksenwiellaan

t Zand

Heusdenhoutsestraat

Beyerd

Vlaszak

Achterste Havervelden

Tweeschaar

Duivelsbruglaan

Kan iemand wat meer vertellen over die straten?

Alvast bedankt!
Dank je wel voor de tips Konela.
In verband met werk zijn wij op zoek naar een koop/huurwoning in Breda. Nu hebben wij een aantal woningen gezien in de wijk Haagse Beemden, in de straat Asterddijk en omgeving.

Kan iemand iets over deze wijk vertellen?

Wij zijn eind 20 en hebben een dochterje van 1,5

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven