Gezondheid alle pijlers

maag/darm problemen

10-02-2016 17:09 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik wil na veel lezen toch mijn verhaal vertellen, misschien zijn er meer mensen die zich hierin herkennen.

Het begon 9 maanden geleden met een verstopping. Na meerdere klysma's en zakjes macrogol werd het niet beter. Uiteindelijk niet meer kunnen eten en drinken en opgenomen in het ziekenhuis. Daar hoge klysma's gekregen en infuus met glucose. Na 5 dagen mocht ik zonder verdere behandeling naar huis. Problemen werden alleen niet minder en ging ook afvallen. Huisarts heeft een maag onderzoek en darm onderzoek laten doen en niets op te zien. Doorgestuurd naar de mdl arts. Hij heeft maag onderzoek herhaalt en ook niets gezien. Ik moest iedere dag een liter klean prep drinken en hiermee bleef een ontlasting uiteraard op gang maar de misselijkheid bleef en het eten ging ook niet al te best. Hij wist het niet meer en na 4 maanden moest ik stoppen met de klean prep en moest ik over op een darmspoeling. Dit deed niets. Second opinion gehad en buik foto gemaakt niets te zien. Moest stoppen met de darmspoeling en over op de 4 zakjes forlax en magnesium. Verder hoefde ik niet meer terug te komen. Volgens deze arts was ik depressief en had ik een eetstoornis. Verwijzing gekregen voor psychiater en diëtist. Psychiater heeft vastgesteld dat er geen sprake is van een depressie en eetstoornis. Ik was inmiddels 17 kilo kwijt. Bij de diëtist geweest en 3 kwart van mijn spierweefsel was al weg gevreten. Ik heb dieet voeding gekregen en daar blijft mijn gewicht nu redelijk stabiel op. Ik heb veel pijn rechts boven in mijn buik met uitstraling naar links en een enorm pijnlijke plek rechts net onder mijn navel. Als ik daar duw dan voel ik ook de pijn. Gister is er weer een echo gemaakt, maar ik heb nu nog niets gehoord. Bij de eerste echo werd gelijk gezegd dat er niks bijzonders was en nu moet ik tot vrijdag wachten op de uitslag. Ik ga ervan uit dat ze ook nu niets zien op de echo. Ben heel moe en lig in de middag op bed omdat het zitten pijnlijk word. Lijkt wel of dat komt doordat het in elkaar zit. Zijn er mensen die dit verhaal herkennen?

Groetjes sylvium
Laat je de uitslag weten?
Jillz: heb vandaag gebeld, zou 3 dagen duren volgens de huisarts. Uitslag was helaas nog niet binnen. Morgen ochtend kon ik het nog even proberen.
Uitslag van de scan is binnen en ze hebben niets gevonden. Ik weet nu echt niet meer wat ik kan en moet doen. Weer terug naar de mdl arts? Het laten gaan en dan maar aan de drink voeding en de forlax blijven zitten. Ik weet het echt niet meer.
Hoi Sylvium,

Wat een ellendige verhaal zeg! Je bent er maar mooi mee aan zo. Balen dat er niks uit de ct is gekomen. Ik herken een aantal van je klachten. Bij mij bleek mijn galblaas vol te zitten met galstenen. Daardoor had ik veel pijn in mijn bovenbuik wat uitstraalde naar mijn schouderbladen. Steken, benauwd misselijk, afvallen, constant het gevoel dat er een stakke band om mijn bovenbuik zat. Duurde 1,5 jaar voordat ze erachter waren dat het mijn galblaas was en niet mijn darmen. Is misschien allang naar gekeken bij je maar ik dacht ik benoem het toch nog even. Bij mij was een simpele echo van de bovenbuik de doorslag.

Ik hoop dat je er snel achter bent wat je klachten veroorzaakt!!

Sterkte
Super 80: ik heb al een echo van de buik gehad en helaas ook geen duidelijkheid.
Ik had ong hetzelfde als super80.

Uiteindelijk werd ik onwel in de sportschool

Met spoed oogenomen

Per toeval zagen ze een maagperforatie en zagen ze weer die aangetaste galblaas over het hoofd,

Die moest er 3 mnd later alsnog uit en het was 1 grote drap.

Afgelopen weken was ik ook niet lekker, voelde mij erg naar

4x bij huusarts geweest

Uiteindelijk ben ik er middels uitgebreide bloedtesten via orthomokeculair therapeut achter gekomen dat ik een erg hoge histamine gehalte in het bloed heb.

Ook ontlasting uitslagen gaven aan dat ik erg hoog scoor in de toleranties.

Ik weet dat ik sowieso allergisch ben voor schelpdieren

Supplementen die ik sinds een week of 8 neem zijn gemaakt van schelpdieren,

Ook nam ik visolie capsules

Nooit bij stil gestaan dat dit voor mij niet goed is.

Onmiddellijk alles laten staan, de klachten nemen nu af.

Met dit verhaal wil ik aangeven dat je doormoet gaan met je zoektocht

Er is iets niet goed.
Ik voel me al een jaar zo belabberd. Heb ook ziekte van parkinson maar volgens mijn neuroloog kan de darm problematiek niet daarvan zijn. Heb vanochtend ook de stoute schoenen maar aangetrokken en een andere neuroloog gemaild misschien dat hij een andere mening heeft. Ik ga ook weer een paar dagen stoppen met de forlax kijken wat dat doet. Een keer in de zoveel tijd probeer ik dat uit. Ik zou niet kunnen zeggen of ik een voedsel allergie heb. Merk niet echt verschil met wat ik eet.
Hoelang gebruik je die medicatie?

Ik zal zeker niet zeggen dat jij een voedsel allergie hebt, ik bedoel hiermee te zeggen dat het soms een zoektocht is, en dat er iets tevoorschijn kan komen wat je niet verwacht.

Ik dacht gezond bezig te zijn met die supplementen, blijkt dat ik er ernstig allergisch op reageer, en elke dag thee met verse gember, een glas lauw water met citroen, smoothies met spinazie en banaan.

Ik moet dat allemaal laten staan, omdat dat triggers zijn voor mij.

Mijn score was zorgwekkend hoog, nooit geweten.

Blijf doorzoeken.

Hoe is je B12?

Of had ik dat al eens gevraagd?
Wat de waarde is weet ik niet. Maar ik slik al 3 kwart jaar een totale vitamine b omdat ik ook veel last heb van haaruitval. Daar slik ik ook vitamine c en d en zink bij. Ook magnesium maar dat is ook voor mijn darmen.
Die medicatie slik ik al zeker 3 jaar.
Misschien een gekke gedachte, maar zou een gynaecoloog nog een optie zijn. Heb een lichte vorm van endometriose en heb in 2010 een kijk operatie gehad. Heb er niet veel aandacht meer aan geschonken omdat ik er veel minder last van kreeg na het plaatsen van een mirena spiraal.
Geen gekke gedachte, alles is mogelijk.

Laat je B supplementen eens 3 maand staan, iig waar B12 in zit, en dan je laten testen op B12.
Ik slik b voor mijn haar omdat het heel erg uitvalt. Ik ben niet zo op de hoogte van alle vitamine. Wat zou de b 12 voor kwaad kunnen?
Google maar eens, is genoeg over te vinden.

Een tekort kan ernstige gevolgen hebben.

Ik zeg niet dat dat bij jou het geval is, maar het is wel handig om te weten wat de waarden zijn.

En het heeft geen zin om die nu te laten nakijken omdat het een vertekend beeld geeft middels de supplementen inname.
Vind het lastig te omschrijven maar heb het gevoel alsof het van binnen verbrand is. Een brandwonden op je handen van de oven bijvoorbeeld maar dan van binnen. Het is een heel onprettig gevoel.
Wat een nare tijd TO.

Kan van alles zijn.

Tekort aan B12 geeft ook deze klachten.

Wat al eerder gezegd is, laat je B12 eens nakijken, en dan niet alleen je bloedwaarde, maar de waardes op weefsel niveau.

En wie weet ben je wel allergisch ergens voor zonder dat je het weet.

Ik zou ook verder gaan zoeken, en waarom niet eens naar een orthomoleculair therapeut?

Wellicht dat een aantal hier ertegenaan gaan schoppen, mij heeft het iig wel geholpen.

En mijn dochter ook.
Ik heb gister lopen zoeken op google naar een orthomoleculair arts. De berichten hierover zijn zeer wisselend. Hoor vooral veel over hele dure supplementen die je dan krijgt. Kun jij mij er misschien meer over vertellen?
Ik heb de waardes er even bijgepakt van de laatste keer dat b12 is geprikt. Dit was in oktober. Actieve b 12 was 76pmol en totaal was 612pmol. Dit was goed volgens het ziekenhuis.
De waardes lijken goed, hoewel dat niet altijd iets zegt over de opname.

Ze zijn iig niet zorgwekkend laag.

De meningen betreft orthomoleculair zijn wisselend.

Ik geloofde er ook niet in,totdat ik de chemische medicatie zo zat was dat ik verder ben gaan zoeken.

Mijn dochter heeft jarenlang last van haar buik, niemand wist wat er aan de hand was.

Middels bloed en ontlasting test blijkt dat ze het 5 voudige aan candidaschimmels had.

Reguliere artsen geven dan een schimmel dodend middel of een antibiotica wat het nog erger maakt.

Ze heeft medicatie gekregen op puur natuur basis, en begon op te knappen.

De supplementen zijn duur omdat er alleen maar goede werkzame stoffen inzitten en veelal geen chemische rotzooi.

De kruidvat en goedkope zooi zijn niet werkzaam omdat daar maar minimale weerkzame stof inzitten gevuld met rotzooi.

Niet alleen de supplementen vd orthomoleculaire therapeuten zijn duurder, ze staan gelijk aan de sowieso betere supplementen.

Ga veel google'n, lees je in, het is een hele materie.
Ik heb alleen vitamine b van davitamon. Zink, magnesium en vitamine d is van de reform winkel.
Geen idee of dat goed is.

Zijn vaak commerciele merken.

Ik gebruik now foods, zonder rotzooi, en betaalbaar.

Probeer supplementen te zoeken zonder chemische toevoegingen, en van goede kwaliteit.

Ook ik ga naar een ortho-peut.

Na 30 jr in de weer te zijn geweest met reguliere medicatie was ook ik daar klaar mee.

Maar via de OM-therapeut ben ik er wel achtergekomen dat ik hoog scoor in de allergieën.

Let wel...heb ik echt reguliere medicatie nodig, dan heb ik geen keus natuurlijk.
Vandaag naar een revalidatie traject gekeken en dat spreekt mij wel aan. Volgende week heb ik daar een multidisciplinaire onderzoek en dan kijken we of ik er ook aan deel kan nemen. Er is een kans dat ze het afketsen omdat het te intensief voor me is. Ook bij de psych geweest. Die heeft contact gehad met de huisarts en ze hebben niks gevonden en hij kan ook niets meer laten onderzoeken. Heb met haar de optie endometriose ook besproken en zij vroeg of het vrijen zeer deed en dat doet het diep van binnen inderdaad. Ze geeft aan dat ik daar naar nog kan laten kijken maar aan de andere kant krijg ik het idee dat ik het moet laten gaan en maar moet accepteren dat er niks gevonden gaat worden en er mee moet leren leven. Ik vind het zo lastig allemaal. Voel me zo belabberd meeste van de tijd. Heel de dag het gevoel dat er braaksel in mijn slokdarm zit, die smaak heb ik ook (sorry voor de omschrijving). Ik moet maar eens bedenken wat ik wil.
Doe normaal, mee leren leven?

Meteen een andere huisarts zoeken.

Je lichaam geeft aan dat er iets aan de hand is, en als zij je niet wil helpen, dan ga je zelf verder op zoek.
Ik ga naar een speciale somatiek en psyche psychiater. Zij gaf aan dat bijna iedereen die daar komt geen diagnose krijgt. Of er is niks te vinden of de wetenschap is nog niet zo ver, maar dat kun je na 10 jaar pas beoordelen.
Wel dan heb je geen keus, en accepteer je dat.

Ik vind het larie, en een dooddoener van niks.

En sorry, maar dat liet ik mij niet gebeuren.

Maar daar heb ik dan ook teveel ervaring mee gehad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven