Proberen zwanger te worden - deel 3
dinsdag 10 november 2015 om 20:09
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.
Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden!
Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.
Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt
| naam | leeftijd | ronde | #kind | NOD | bijzonderheden |
| flipje2 | 29/41 | ICSI1, tp5 | eerste | 15 aug? | kan alleen zwanger worden via ICSI 3x mk (jun '16, dec '16, jul '17) |
| Praatje | 34/42 | 58 | eerste | ? | 1 mk (feb '15) Gaat niet de mmm in |
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden!
Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
| naam | leeftijd | #kind | afspraken | uitgerekend |
| Ylva | 31/30 | eerste | afspraken | 31 augustus '17 |
| Unicorn32 | 34/32 | eerste | 24 november '17 |
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.
Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
donderdag 25 februari 2016 om 19:49
Oh Da4ntje wat duurt een week dan lang! ! Ik duim heel hard
Misschien helpt het...
Hier echt wel spannend
Ik weet het niet
Heb al paar dagen gezeur in mijn buik
Krampen onderin, die erger lijken te worden -ongesteld worden misschien? ?
Heb af en toe steken aan de zijkant
-had ik vorig jaar ook, bijv bij opstaan
Verder dacht ik gister het in mijn lies te voelen. Gewoon bij lopen
Dat ken ik niet -is nieuw voor me
Borsten worden gevoeliger
Pijnlijk kan ok nog niet zeggen
-heb ik wel eens bij een menstruatie.
Maar lang niet altijd
Vanavond wat inspanning werd de buikpijn heviger
Ik heb badkamer tegels lopen sjouwen
Pff
Dus dat was aardige inspanning
Is mij bij een aankomende menstruatie nooit opgevallen dat buikpijn bij inspanning erger word
Verder rommelende darmen
En een wat mindere stoelgang
Maar verder niet moe misselijk hoofdpijn of honger
En al die andere kwaaltjes ook (nog) niet
Ik klaag hier niet hoor dames
Vertel alleen wat ik voel en
Dan begrijpen jullie wel dat de twijfel enorm aanwezig is
Ik moet gewoon nog even wachten
Het is vandaag dag 26
Misschien helpt het...
Hier echt wel spannend
Ik weet het niet
Heb al paar dagen gezeur in mijn buik
Krampen onderin, die erger lijken te worden -ongesteld worden misschien? ?
Heb af en toe steken aan de zijkant
-had ik vorig jaar ook, bijv bij opstaan
Verder dacht ik gister het in mijn lies te voelen. Gewoon bij lopen
Dat ken ik niet -is nieuw voor me
Borsten worden gevoeliger
Pijnlijk kan ok nog niet zeggen
-heb ik wel eens bij een menstruatie.
Maar lang niet altijd
Vanavond wat inspanning werd de buikpijn heviger
Ik heb badkamer tegels lopen sjouwen
Pff
Dus dat was aardige inspanning
Is mij bij een aankomende menstruatie nooit opgevallen dat buikpijn bij inspanning erger word
Verder rommelende darmen
En een wat mindere stoelgang
Maar verder niet moe misselijk hoofdpijn of honger
En al die andere kwaaltjes ook (nog) niet
Ik klaag hier niet hoor dames
Vertel alleen wat ik voel en
Dan begrijpen jullie wel dat de twijfel enorm aanwezig is
Ik moet gewoon nog even wachten
Het is vandaag dag 26
donderdag 25 februari 2016 om 21:53
@praatje,nog steeds op het wachtbankje?
@daantje, dank je wel. Ben jij nog aan het wachten?
@Ylva, kan me voorstellen dat je jezelf beschermt! Ik hoop dat je wel snel succes hebt met IUI! Wa fijn dat je zo snel terecht kunt. Wel heel spannend zeker!
@unicorn, dank je wel!! Oh nee, wate en ****dag heb je gehad!!! Wat erg! Ik snap dat zelfs de chocolade niet echt heeft geholpen. Knuffel!
@gadget, heb je je smiley gevonden?
@Elliepie, dank je wel. Ja, die lange cyclussen zijn echt niet uit te houden. Hoe was je echo? Ik hoop goed!! Spannend zeker?
@Misstiek, zo`n zwangerschap is waarschijnlijk ook niet alleen maar leuk! Veel succes met alles!!
@flipje, respect, hoor! Dat zou ik alles zo eng vinden! Spannend!!!!! Ik duim voor je!!
@hier, cyclusdag 52… . Positief nieuws: het sperma van mijn man is super! Gelukkig iets dat goed is. Minder goed nieuws is dat mijn gyn in het ziekenhuis ligt voor langere tijd. De praktijk zegt natuurlijk niet waarom (ik hoop niets ernstigs, ze is zo aardig!). De consequentie voor mij is dat ik nu een andere gyn van deze praktijk krijg en dat mijn afspraak een week is verschoven, naar de tweede week van maart. De andere gyn is volgens mij mijn oude gyn. Bij haar heb ik de eerste jaren preventieve onderzoeken gehad, wat hier normaal is. Ze was heel hardhandig en ik kon het niet met haar vinden (ik bloedde bij haar altijd na een uitstrijkje)…Maja, volgens mij heb ik geen keus...
Knuffels aan iedereen!
@daantje, dank je wel. Ben jij nog aan het wachten?
@Ylva, kan me voorstellen dat je jezelf beschermt! Ik hoop dat je wel snel succes hebt met IUI! Wa fijn dat je zo snel terecht kunt. Wel heel spannend zeker!
@unicorn, dank je wel!! Oh nee, wate en ****dag heb je gehad!!! Wat erg! Ik snap dat zelfs de chocolade niet echt heeft geholpen. Knuffel!
@gadget, heb je je smiley gevonden?
@Elliepie, dank je wel. Ja, die lange cyclussen zijn echt niet uit te houden. Hoe was je echo? Ik hoop goed!! Spannend zeker?
@Misstiek, zo`n zwangerschap is waarschijnlijk ook niet alleen maar leuk! Veel succes met alles!!
@flipje, respect, hoor! Dat zou ik alles zo eng vinden! Spannend!!!!! Ik duim voor je!!
@hier, cyclusdag 52… . Positief nieuws: het sperma van mijn man is super! Gelukkig iets dat goed is. Minder goed nieuws is dat mijn gyn in het ziekenhuis ligt voor langere tijd. De praktijk zegt natuurlijk niet waarom (ik hoop niets ernstigs, ze is zo aardig!). De consequentie voor mij is dat ik nu een andere gyn van deze praktijk krijg en dat mijn afspraak een week is verschoven, naar de tweede week van maart. De andere gyn is volgens mij mijn oude gyn. Bij haar heb ik de eerste jaren preventieve onderzoeken gehad, wat hier normaal is. Ze was heel hardhandig en ik kon het niet met haar vinden (ik bloedde bij haar altijd na een uitstrijkje)…Maja, volgens mij heb ik geen keus...
Knuffels aan iedereen!
donderdag 25 februari 2016 om 22:56
Oh balen meivo
Dat je dan waarschijnlijk je oude gyn weer terug krijgt
Bloeden na een uitstrijkje is volgens mij niet nodig
Althans de keren dat ik het gehad heb
Was er geen bloeding
Goed nieuws is het zeker dat het zaad goed is
Gefeliciteerd
Maar cyclus dag 52 is wel lang inderdaad ...
Ja ik zit op het bankje met van alles in mijn hoofd
Was eigenlijk wel benieuwd bij onze zwangeren
Wat ze gevoeld hebben de week voor nod
En of er iets gevoeld is
Dat is natuurlijk bij iedereen anders
Dat je dan waarschijnlijk je oude gyn weer terug krijgt
Bloeden na een uitstrijkje is volgens mij niet nodig
Althans de keren dat ik het gehad heb
Was er geen bloeding
Goed nieuws is het zeker dat het zaad goed is
Gefeliciteerd
Maar cyclus dag 52 is wel lang inderdaad ...
Ja ik zit op het bankje met van alles in mijn hoofd
Was eigenlijk wel benieuwd bij onze zwangeren
Wat ze gevoeld hebben de week voor nod
En of er iets gevoeld is
Dat is natuurlijk bij iedereen anders
vrijdag 26 februari 2016 om 09:54
@meivo: ja, ben er zo af en toe wel klaar mee... vooral als het wat minder gaat of ik mij wat minder voel... (zeker nu het einde nadert
)
@praatje: week voor nod niets anders gevoeld dan voor normale ongesteldheid, maar toch had ik de onbedwingbare nood om een zwangerschapstest te kopen. dag van NOD had ik wel wat steekjes in onderbuik, en gespannen borsten en wat meer moe, maar dat kon ik ook soms hebben bij normale menstruatie... toch "voor de fun" eens een test gedaan op zondag (terwijl ik de maandag denk ik mijn menstruatie moest krijgen), omdat ik er een vaag gevoel over had (wat, waar en waarom: geen idee), en die sloeg behoorlijk snel positief uit...
@flipje: veel succes morgen met de terugplaatsing. hopelijk hebben ze alle 13 hun best gedaan!
@praatje: week voor nod niets anders gevoeld dan voor normale ongesteldheid, maar toch had ik de onbedwingbare nood om een zwangerschapstest te kopen. dag van NOD had ik wel wat steekjes in onderbuik, en gespannen borsten en wat meer moe, maar dat kon ik ook soms hebben bij normale menstruatie... toch "voor de fun" eens een test gedaan op zondag (terwijl ik de maandag denk ik mijn menstruatie moest krijgen), omdat ik er een vaag gevoel over had (wat, waar en waarom: geen idee), en die sloeg behoorlijk snel positief uit...
@flipje: veel succes morgen met de terugplaatsing. hopelijk hebben ze alle 13 hun best gedaan!
vrijdag 26 februari 2016 om 11:07
Ylva hoe is het nu? Je hebt inmiddels de prikinstructie gehad toch? Viel het mee of tegen?
Daantje en Praatje succes op het wachtbankje!
Gadget, hoe is het met jou? Zijn jullie alweer van start?
Meivo, in ieder geval fijn dat het zaad van je man goed is. Dat scheelt veel! Nu jouw cyclus op orde krijgen. Balen dat je een andere gyn krijgt zeg, bah! Het zit ook niet echt mee. Nu maar duimen dat ze haar werk goed doet! En aangeven als het pijn doet!
Praatje: ik heb elke maand wel iets gevoeld (zere borsten, misselijk, rare smaak, rommelende buik enz enz) tót de maand dat de test positief was. Toen voelde ik niks. Sterker nog; Ik voelde m'n menstruatie alweer aankomen en heb op donderdag een enorme instort-huilbui gehad: het gaat noooooiiiit lukken! Ik voel me zo allleeeeheeeen!
En zaterdag had ik een positieve test.. Pas bij 6 weken kreeg ik kwaaltjes.
Flipje: Wat fijn dat er wat bevrucht is. Ben benieuwd naar de uiteindelijke opbrengst. Succes morgen!
Daantje en Praatje succes op het wachtbankje!
Gadget, hoe is het met jou? Zijn jullie alweer van start?
Meivo, in ieder geval fijn dat het zaad van je man goed is. Dat scheelt veel! Nu jouw cyclus op orde krijgen. Balen dat je een andere gyn krijgt zeg, bah! Het zit ook niet echt mee. Nu maar duimen dat ze haar werk goed doet! En aangeven als het pijn doet!
Praatje: ik heb elke maand wel iets gevoeld (zere borsten, misselijk, rare smaak, rommelende buik enz enz) tót de maand dat de test positief was. Toen voelde ik niks. Sterker nog; Ik voelde m'n menstruatie alweer aankomen en heb op donderdag een enorme instort-huilbui gehad: het gaat noooooiiiit lukken! Ik voel me zo allleeeeheeeen!
En zaterdag had ik een positieve test.. Pas bij 6 weken kreeg ik kwaaltjes.
Flipje: Wat fijn dat er wat bevrucht is. Ben benieuwd naar de uiteindelijke opbrengst. Succes morgen!
vrijdag 26 februari 2016 om 11:38
@Meivo ja echt vervelend die onzekerheid.. ik duim voor je!!
@flipje, heel fijn! ik duim!
@Praatje: wat Suze zegt.. ik had ook altijd gevoelige borsten voor ik ongesteld werd, gerommel id buik, misselijk, .. maar toen ik zwanger was had ik niet echt iets.. alleen wat gevoelige tepels mss.. Ik had ook pas kwaaltjes een week na de positieve test. ik hoop dat het snel lukt!!
Ik moet wel zeggen dat ik de laatste ronde net met onderzoeken was begonnen, gewoon de basis-check-up in het ziekenhuis.. en dat heeft toch wat rust in m'n hoofd gebracht, mss heeft dat ook wel wat bijgedragen.. maar weet je natuurlijk niet he.. je bent er sowieso altijd wel mee bezig, dat is normaal..
@Daantje en Ylva: voor jullie ook een dikke duim de lucht in!
@gadget: moet veel aan je denken! hoe lukt het met de voorbereidingen vd trouw?
@flipje, heel fijn! ik duim!
@Praatje: wat Suze zegt.. ik had ook altijd gevoelige borsten voor ik ongesteld werd, gerommel id buik, misselijk, .. maar toen ik zwanger was had ik niet echt iets.. alleen wat gevoelige tepels mss.. Ik had ook pas kwaaltjes een week na de positieve test. ik hoop dat het snel lukt!!
Ik moet wel zeggen dat ik de laatste ronde net met onderzoeken was begonnen, gewoon de basis-check-up in het ziekenhuis.. en dat heeft toch wat rust in m'n hoofd gebracht, mss heeft dat ook wel wat bijgedragen.. maar weet je natuurlijk niet he.. je bent er sowieso altijd wel mee bezig, dat is normaal..
@Daantje en Ylva: voor jullie ook een dikke duim de lucht in!
@gadget: moet veel aan je denken! hoe lukt het met de voorbereidingen vd trouw?
Happiness is only real when shared
vrijdag 26 februari 2016 om 16:08
@Praatje Het blijft toch spannend... Nu op dag 27 toch? Hoe lang is je cyclus normaal? Ik zal voor je duimen hoor!
@Daantje Voor jou geldt hetzelfde: ik duim voor je. En bedankt voor je succeswens
@Meivo Zeker spannend, dat IUI. Maar ben erg gelukkig dat er überhaupt iets gebeurt merk ik.
Shit zeg, zo'n lange cyclus alweer... En dan ook nog je oude gyn terug. Fijn dat je mans zaad super is! Dat is al een belangrijke hobbel
@Flipje Waaaah! Wat goed!!! Echt heel veel geluk, succes, sterkte, whatever morgen! Wij leven zoals altijd mee.
@Elliepie <3 Toch mooi dat je net op tijd zwanger bent geworden!
@Suze Zo grappig hoe dat kan gaan met die zwangerschapsverschijnselen. Ik heb mezelf deze maand eindelijk kunnen inhouden om op alles te googlen. Normaal ga ik bij elk dingetje kijken maar uiteindelijk is de enige duidelijkheid de zwangerschapstest, dus tja.
@Hier Wat Suze zegt, de 'prikcursus' (stond ik daar vol zenuwen: 'hoooi, ik kom voor de prikcursus' :')) heb ik inmiddels gehad en het viel zo onwijs mee! Het was pijnlijker om een stuk buikvel vast te pakken voor de prik dan de prik zelf, die voel ik overigens niet eens. (Dus @unicorn, mocht je er onverhoopt aan moeten beginnen: jij kan dit ook, echt!!) Inmiddels heb ik er alweer 2 prikken op zitten en volgende week moet ik terugkomen voor de controle echo. Ik krijg alleen wat zeurende hoofdpijn van de hormonen, maar dat heb ik er allemaal voor over . Nu maar hopen dat mijn lichaam precies reageert zoals het hoort!
Ik voel me op een gekke manier heel blij, alleen al door het feit dat er iets gebeurt. De blijheid zal vast afnemen als het mislukt dus ik ga nu even van dat gevoel genieten
.
Knuffel voor iedereen!
@Daantje Voor jou geldt hetzelfde: ik duim voor je. En bedankt voor je succeswens
@Meivo Zeker spannend, dat IUI. Maar ben erg gelukkig dat er überhaupt iets gebeurt merk ik.
Shit zeg, zo'n lange cyclus alweer... En dan ook nog je oude gyn terug. Fijn dat je mans zaad super is! Dat is al een belangrijke hobbel
@Flipje Waaaah! Wat goed!!! Echt heel veel geluk, succes, sterkte, whatever morgen! Wij leven zoals altijd mee.
@Elliepie <3 Toch mooi dat je net op tijd zwanger bent geworden!
@Suze Zo grappig hoe dat kan gaan met die zwangerschapsverschijnselen. Ik heb mezelf deze maand eindelijk kunnen inhouden om op alles te googlen. Normaal ga ik bij elk dingetje kijken maar uiteindelijk is de enige duidelijkheid de zwangerschapstest, dus tja.
@Hier Wat Suze zegt, de 'prikcursus' (stond ik daar vol zenuwen: 'hoooi, ik kom voor de prikcursus' :')) heb ik inmiddels gehad en het viel zo onwijs mee! Het was pijnlijker om een stuk buikvel vast te pakken voor de prik dan de prik zelf, die voel ik overigens niet eens. (Dus @unicorn, mocht je er onverhoopt aan moeten beginnen: jij kan dit ook, echt!!) Inmiddels heb ik er alweer 2 prikken op zitten en volgende week moet ik terugkomen voor de controle echo. Ik krijg alleen wat zeurende hoofdpijn van de hormonen, maar dat heb ik er allemaal voor over . Nu maar hopen dat mijn lichaam precies reageert zoals het hoort!
Ik voel me op een gekke manier heel blij, alleen al door het feit dat er iets gebeurt. De blijheid zal vast afnemen als het mislukt dus ik ga nu even van dat gevoel genieten
Knuffel voor iedereen!
vrijdag 26 februari 2016 om 22:26
Wow flipje wat een goed nieuws
Heel veel succes morgen
Er word hier hard geduimd
Go go go
Lieve meiden bedankt voor jullie reacties met wat jullie gevoeld hebben
Leuk dat het bij iedereen weer anders is
Hier nog net zo als ik gister omschreef
Ik kan niet echt zeggen dat het voelt als ongesteld worden
En ik ben ook nog niet ongesteld -gelukkig-
En het is inderdaad dag 27 nu
En die is ook alweer bijna om...
De cyclus varieert normaal zo tussen 27 - 29 dagen
Er waren wel eens uitschieters naar meer dan 30
Ik weet nog niet goed wat ik moet denken
Positief of negatief
Ylva wat fijn dat de prikcursus enorm is mee gevallen
Joepie
Dat Is dan echt een enorme opluchting
Oh hier een weekje vakantie
Wat fijn ...
Morgen lekker uitslapen
En volgend weekend voor het eerst skiën
Spannend
Fijn weekend allemaal
Xxx
Heel veel succes morgen
Er word hier hard geduimd
Go go go
Lieve meiden bedankt voor jullie reacties met wat jullie gevoeld hebben
Leuk dat het bij iedereen weer anders is
Hier nog net zo als ik gister omschreef
Ik kan niet echt zeggen dat het voelt als ongesteld worden
En ik ben ook nog niet ongesteld -gelukkig-
En het is inderdaad dag 27 nu
En die is ook alweer bijna om...
De cyclus varieert normaal zo tussen 27 - 29 dagen
Er waren wel eens uitschieters naar meer dan 30
Ik weet nog niet goed wat ik moet denken
Positief of negatief
Ylva wat fijn dat de prikcursus enorm is mee gevallen
Joepie
Dat Is dan echt een enorme opluchting
Oh hier een weekje vakantie
Wat fijn ...
Morgen lekker uitslapen
En volgend weekend voor het eerst skiën
Spannend
Fijn weekend allemaal
Xxx
zaterdag 27 februari 2016 om 14:09
zaterdag 27 februari 2016 om 17:53
He Flipje! Hoeveel embryo's zijn er bevrucht? Hoe ging het terugplaatsen? Hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk?
En moet je nu weer hormonen spuiten?
Suze, ellepie, thanks meiden. Nog niet van start hier. Hoop maandag te horen wanneer de operatie gepland staat.
Met de voorbereidingen gaat het lekker. Lekker dingen aan het afvinken.
Nog 4 maanden. Whoop
En moet je nu weer hormonen spuiten?
Suze, ellepie, thanks meiden. Nog niet van start hier. Hoop maandag te horen wanneer de operatie gepland staat.
Met de voorbereidingen gaat het lekker. Lekker dingen aan het afvinken.
Nog 4 maanden. Whoop
zaterdag 27 februari 2016 om 19:36
Mooie 8-cellige embryo aan boord!
Nu progesteron gebruiken via vaginale capsules.
En nog 9 in de race om ingevroren te worden. Hoeveel het daarvan halen horen we pas over een week of twee. Wat een pracht score, ik ben er stil van.
Ik zit op de wachtbank, 10 maart is de bloed test.
Nu progesteron gebruiken via vaginale capsules.
En nog 9 in de race om ingevroren te worden. Hoeveel het daarvan halen horen we pas over een week of twee. Wat een pracht score, ik ben er stil van.
Ik zit op de wachtbank, 10 maart is de bloed test.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
zaterdag 27 februari 2016 om 19:45
Wow flipje wat een goed nieuws
Ben er stil van!
Er word hier nog steeds hard geduimd voor je
Spannend telefoontje aanstaande maandag gadget
Wat fijn dat je lekker aan het afvinken bent
Geeft toch een goed gevoel dat de dingen klaar en geregeld zijn
Tot de grote dag
Hier vanmorgen opgestaan met hoofdpijn
Zakte vrij snel weg
Ben gaan sporten en het douchen
Kwam het heviger weer terug
Met een paracetamol 30 min op de bank zakte het weg
Nu nog lichtjes aan wazig
Buikpijn de hele dag niet meer gevoeld
Vanmiddag iets licht gekleurde uitvloeing
Verder nog niets gezien dat op een ms lijkt
Ik ga er zelf vanuit dat ik morgen ongesteld ben
Maar ik hoop zo van niet ...
Wat zenuwslopend toch elke maand weer
Ben er stil van!
Er word hier nog steeds hard geduimd voor je
Spannend telefoontje aanstaande maandag gadget
Wat fijn dat je lekker aan het afvinken bent
Geeft toch een goed gevoel dat de dingen klaar en geregeld zijn
Tot de grote dag
Hier vanmorgen opgestaan met hoofdpijn
Zakte vrij snel weg
Ben gaan sporten en het douchen
Kwam het heviger weer terug
Met een paracetamol 30 min op de bank zakte het weg
Nu nog lichtjes aan wazig
Buikpijn de hele dag niet meer gevoeld
Vanmiddag iets licht gekleurde uitvloeing
Verder nog niets gezien dat op een ms lijkt
Ik ga er zelf vanuit dat ik morgen ongesteld ben
Maar ik hoop zo van niet ...
Wat zenuwslopend toch elke maand weer
zondag 28 februari 2016 om 10:09
zondag 28 februari 2016 om 14:52
zondag 28 februari 2016 om 15:39
Ja bloedtest is de officiële zwangerschapstest. Maar we gaan iets eerder samen thuis testen. Anders hoor ik het telefonisch terwijl ik op mijn werk ben...
Ik kan natuurlijk nergens anders meer aan denken. En soort wachtbankje keer 1000.
Nu nog wat kramp en pijn van al het gewroet in mijn buik van afgelopen week...
Ik kan natuurlijk nergens anders meer aan denken. En soort wachtbankje keer 1000.
Nu nog wat kramp en pijn van al het gewroet in mijn buik van afgelopen week...
zondag 28 februari 2016 om 21:40
Wat is er weer veel geschreven!
Wauw Flipje wat goed! En nog 9 over, daar moeten toch wel een aantal goede bij zitten!
Kan me voorstellen dat het wachten nu nog spannender is dan normaal! Maar het kan haast niet anders dan gelukt zijn zo goed als alles tot nu toe verloopt .
Ben heel benieuwd 10 maart en vooral ook naar de test die jullie eerder zelf al doen natuurlijk, dat moeten gewoon 2 streepjes worden! Ik duim voor je mee meid!
En voor de andere meiden, voor jullie duim ik natuurlijk net zo hard!
32 weken alweer gaat hard Misstiek!! Voor je het weet is het allemaal alweer achter de rug!
Over symptomen voor de positieve test: die had ik niet echt.. ik lette er ook nooit specifiek op trouwens. Maar ik heb sowieso weinig kwaaltjes gehad, eigenlijk alleen vermoeidheid het eerste trimester vanaf week 6.
Helaas zeggen kwaaltjes/symptomen eigenlijk helemaal niks!
Hier alweer bijna 27 weken! Voel me nog steeds top en baby groeit goed.
De babykamer is af, hoef het de komende 3 maanden alleen nog wat aan te kleden enzo en nog wat kleine dingetjes. Heb een paar dagen geleden ook een 4d echo gehad, wat een scherp beeld zeg! Super leuk om haar al zo duidelijk te kunnen zien, vooral dat gezichtje.
Nou ik hoop dat ik hier gauw weer kan komen juichen dames!!
Wauw Flipje wat goed! En nog 9 over, daar moeten toch wel een aantal goede bij zitten!
Kan me voorstellen dat het wachten nu nog spannender is dan normaal! Maar het kan haast niet anders dan gelukt zijn zo goed als alles tot nu toe verloopt .
Ben heel benieuwd 10 maart en vooral ook naar de test die jullie eerder zelf al doen natuurlijk, dat moeten gewoon 2 streepjes worden! Ik duim voor je mee meid!
En voor de andere meiden, voor jullie duim ik natuurlijk net zo hard!
32 weken alweer gaat hard Misstiek!! Voor je het weet is het allemaal alweer achter de rug!
Over symptomen voor de positieve test: die had ik niet echt.. ik lette er ook nooit specifiek op trouwens. Maar ik heb sowieso weinig kwaaltjes gehad, eigenlijk alleen vermoeidheid het eerste trimester vanaf week 6.
Helaas zeggen kwaaltjes/symptomen eigenlijk helemaal niks!
Hier alweer bijna 27 weken! Voel me nog steeds top en baby groeit goed.
De babykamer is af, hoef het de komende 3 maanden alleen nog wat aan te kleden enzo en nog wat kleine dingetjes. Heb een paar dagen geleden ook een 4d echo gehad, wat een scherp beeld zeg! Super leuk om haar al zo duidelijk te kunnen zien, vooral dat gezichtje.
Nou ik hoop dat ik hier gauw weer kan komen juichen dames!!
zondag 28 februari 2016 om 22:58
Lieve meiden wat leuk om al jullie enthousiaste reacties te lezen!
Nu wordt het pas echt spannend. Het embryo ziet er zo mooi uit en het voelt bijna of we er al zijn, maar het is echt nog lang niet zover... per terugplaatsing is er ongeveer 30% kans op zwangerschap, dus ook 70% kans op teleurstelling. Ik hoop dat ik een ongelofelijke geluksvogel ben en dat het gewoon meteen raak is!
Nu wordt het pas echt spannend. Het embryo ziet er zo mooi uit en het voelt bijna of we er al zijn, maar het is echt nog lang niet zover... per terugplaatsing is er ongeveer 30% kans op zwangerschap, dus ook 70% kans op teleurstelling. Ik hoop dat ik een ongelofelijke geluksvogel ben en dat het gewoon meteen raak is!
maandag 29 februari 2016 om 07:34
@flipje2; wat een geweldig nieuws!!!!! Ik heb alles terug gelezen en zal als een malle voor je duimen tot 10 maart!
@Ylva85; dank voor je lieve bemoedigende woorden Wat een opluchting voor je dat de prikcursus mee viel! En wat stoer van je dat je er zo positief mee omgaat. Ik weet dat het voor jou ook even schakelen was toen je besefte dat je met IUI moest starten. Echt fijn om te horen dat het je rust geeft.
@alle zwangeren; fijn om te lezen dat het allemaal zo goed gaat! Hou ons op de hoogte! Bliss, jij had het over een 4d echo. Dat is nieuw voor mij want ik heb wel gehoord van 3d maar wat is de extra toevoeging bij 4d? Vraagje uit nieuwsgierigheid
@Praatje; spannend zo op het wachtbankje! Hou je het nog vol? Wanneer zou je willen gaan testen?
@gadgetfreak; vandaag krijg je de operatie datum zei je. Wat voor operatie is het precies? Sorry als je het al verteld hebt en nu in herhaling moet vallen... Wat een mooi vooruitzicht jullie bruiloft over 4 maanden!
@meivo; wat een super goed nieuws van je man! Maar wat balen van je gyn en ook het feit dat je afspraak een week verlaat is Misschien helpt het als je de nieuwe (oude) gyn je zorgen en vorige ervaringen met haar aangeeft en hoe je je daarna voelde, zodat ze er rekening mee kan houden. Als je weer last krijgt van bijv. bloedingen na de afspraak met haar, kun je concreet aangeven waarom je haar werkwijze niet prettig vind.
@Suze; dank voor je lieve woorden weer
@alle meiden; dank jullie wel voor alle lieve reacties. Ik zat er echt he-le-maal doorheen vorige week. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik me voor het laatst zo verslagen voelde Was echt even ontroostbaar en heb een paar dagen nodig gehad om bij te komen. Inmiddels gaat het wel weer en is de afspraak voor het intakegesprek IUI gemaakt. 18 maart gaan we naar het ziekenhuis en laten we ons informeren. Ik begin me er meer en meer bij neer te leggen dat het ons niet op de natuurlijke manier is gelukt/gaat lukken en ik probeer vooral te beseffen dat dat niet betekent dat ik gefaald heb. Dat gevoel overheerste namelijk heel erg nadat ik de laatste keer ongesteld werd. Stomme gedachte, ik weet het, maar ik trek het me zo aan dat het ons nog niet is gelukt. Mijn vriend is super lief en was er de afgelopen dagen echt voor me. Zo fijn om dan extra te voelen dat je het samen doet en je wederhelft er net zo in staat en meeleeft
Sorry voor het boekwerk wat ik inmiddels heb geschreven
@Ylva85; dank voor je lieve bemoedigende woorden Wat een opluchting voor je dat de prikcursus mee viel! En wat stoer van je dat je er zo positief mee omgaat. Ik weet dat het voor jou ook even schakelen was toen je besefte dat je met IUI moest starten. Echt fijn om te horen dat het je rust geeft.
@alle zwangeren; fijn om te lezen dat het allemaal zo goed gaat! Hou ons op de hoogte! Bliss, jij had het over een 4d echo. Dat is nieuw voor mij want ik heb wel gehoord van 3d maar wat is de extra toevoeging bij 4d? Vraagje uit nieuwsgierigheid
@Praatje; spannend zo op het wachtbankje! Hou je het nog vol? Wanneer zou je willen gaan testen?
@gadgetfreak; vandaag krijg je de operatie datum zei je. Wat voor operatie is het precies? Sorry als je het al verteld hebt en nu in herhaling moet vallen... Wat een mooi vooruitzicht jullie bruiloft over 4 maanden!
@meivo; wat een super goed nieuws van je man! Maar wat balen van je gyn en ook het feit dat je afspraak een week verlaat is Misschien helpt het als je de nieuwe (oude) gyn je zorgen en vorige ervaringen met haar aangeeft en hoe je je daarna voelde, zodat ze er rekening mee kan houden. Als je weer last krijgt van bijv. bloedingen na de afspraak met haar, kun je concreet aangeven waarom je haar werkwijze niet prettig vind.
@Suze; dank voor je lieve woorden weer
@alle meiden; dank jullie wel voor alle lieve reacties. Ik zat er echt he-le-maal doorheen vorige week. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik me voor het laatst zo verslagen voelde Was echt even ontroostbaar en heb een paar dagen nodig gehad om bij te komen. Inmiddels gaat het wel weer en is de afspraak voor het intakegesprek IUI gemaakt. 18 maart gaan we naar het ziekenhuis en laten we ons informeren. Ik begin me er meer en meer bij neer te leggen dat het ons niet op de natuurlijke manier is gelukt/gaat lukken en ik probeer vooral te beseffen dat dat niet betekent dat ik gefaald heb. Dat gevoel overheerste namelijk heel erg nadat ik de laatste keer ongesteld werd. Stomme gedachte, ik weet het, maar ik trek het me zo aan dat het ons nog niet is gelukt. Mijn vriend is super lief en was er de afgelopen dagen echt voor me. Zo fijn om dan extra te voelen dat je het samen doet en je wederhelft er net zo in staat en meeleeft
Sorry voor het boekwerk wat ik inmiddels heb geschreven