Geld & Recht alle pijlers

52 Weeks Money Challenge

20-12-2015 16:54 1822 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.

Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!

Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje :-)

Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!

Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
Ooh september

Goed bezig helgav.

Ik heb mijn moeder en man aangestoken. Die gaan nu ook de challenge doen. Allebei gaan ze kijken of ze de afgelopen weken nog kunnen inhalen. Ik ben benieuwd 😊.

Ik ga deze maand de lage bedragen doen want ik moest afgelopen maand voor iets geld terugboeken van mijn 'gewone' spaarrekening. Dat heb ik nu terug gestort. Maar dat betekend dat mijn saldo niet heel hoog meer is en de maand moet nog beginnen 😁
Heb je hem al, Runningmonster?

Voor elke week in januari spaar ik ¤1,00, februari ¤2,00, maart ¤3,00 enz. Dus week 1 = ¤ 1,00, week 2 = ¤1,00. Ik doe de bingo-variant, dus elke week kruis ik een willekeurige week aan. Week 27 valt in de maand juli. Juli is de 7e maand, dus ¤7,00.
quote:september1 schreef op 27 februari 2016 @ 21:52:

Ik ben er nog hoor!

Ik maak op maandag geld over naar mijn spaarpotje. Tot nu toe gaat het goed. Zal wel veranderen; bezig te scheiden van man, dus er komt een heel ander financieel plaatje aan.. (helaas een stuk slechter!). Verder moeten er een hoop nieuwe spullen worden aangeschaft.

Zucht

Het is toch wel je eigen spaarpot? Of moet die ook nog door de helft?

Verder een knuffel...
Helaas; in gemeenschap van goederen.. Alles door de helft.
Ik heb de afgelopen weken de 51, 50, 39 en 10 weg kunnen strepen.

Gaat lekker zo!
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
quote:september1 schreef op 28 februari 2016 @ 17:38:

Helaas; in gemeenschap van goederen.. Alles door de helft.Dat is nou jammer...
quote:HelgaV schreef op 28 februari 2016 @ 13:42:

Heb je hem al, Runningmonster?

Voor elke week in januari spaar ik ¤1,00, februari ¤2,00, maart ¤3,00 enz. Dus week 1 = ¤ 1,00, week 2 = ¤1,00. Ik doe de bingo-variant, dus elke week kruis ik een willekeurige week aan. Week 27 valt in de maand juli. Juli is de 7e maand, dus ¤7,00.Het kwartje is gevallen hoor!
Deze week 15 euro gespaard. Gaat lekker.
Zojuist ¤49,- overgemaakt.

Tussenstand ¤217,-
quote:runningmonster schreef op 28 februari 2016 @ 20:33:

[...]

Het kwartje is gevallen hoor!
Ik heb 20,00 weggeplakt zodat ik in totaal 250,00 heb. Ik vraag me wel af hoe ik komende maand door moet komen. Ik heb wat kleding gekocht omdat ik morgen begin in een tijdelijke baan. Ook heb ik dit weekend veel leuke dingen gedaan en mensen getrakteerd.

Dat laatste gebeurt me altijd, als het financieel wat beter gaat, dan moet dat gedeeld worden. Spaarchallengegewijs niet heel slim, ontwikkelpuntje dus . In maart dus de lage bedragen en volgende maand dan de hoge.
Ik ga er mee stoppen, ik was met de hoogste bedragen begonnen (in een blik waar ik het niet uit kan halen) maar ik vind nu eigenlijk al dat er te veel contant geld in huis komt. Ik ga maar op de oude manier sparen, dat was wekelijks al mijn kleingeld in een blik gooien als extra zakcentje voor op vakantie. Ik ga mijn blik dus nog niet openbreken, ik spaar alleen wat vrijblijvender en minder hoge bedragen. Het echte sparen doe ik liever op mijn bankrekening.

Ik was wel bewuster aan het boodschappen doen, dat probeer ik te blijven doen zodat ik minder geld uit geef.
quote:crea73 schreef op 28 februari 2016 @ 21:14:

Ik ga er mee stoppen, ik was met de hoogste bedragen begonnen (in een blik waar ik het niet uit kan halen) maar ik vind nu eigenlijk al dat er te veel contant geld in huis komt. Ik ga maar op de oude manier sparen, dat was wekelijks al mijn kleingeld in een blik gooien als extra zakcentje voor op vakantie. Ik ga mijn blik dus nog niet openbreken, ik spaar alleen wat vrijblijvender en minder hoge bedragen. Het echte sparen doe ik liever op mijn bankrekening.

Ik was wel bewuster aan het boodschappen doen, dat probeer ik te blijven doen zodat ik minder geld uit geef.Je kunt toch ook deze challenge via de bank doen? Krijg je ook nog rente, paar cent misschien wel :-), en geen cash in huis.
quote:crea73 schreef op 28 februari 2016 @ 21:14:

Ik was wel bewuster aan het boodschappen doen, dat probeer ik te blijven doen zodat ik minder geld uit geef.

Zonde.

Je kunt ook een spaarpot nemen die open kan. Ik stort het gewoon als het me teveel wordt.

Of ik geef het uit, ik wacht daar niet per se mee tot het eind van het jaar
Spaarpot die open kan.... Ja, had gekund maar dan haal ik het vaak na een paar weken alweer uit omdat ik bijv. vergeten ben om te gaan pinnen.

Sparen bij de bank dat doe ik al, maar dat is minder leuk dan deze manier.

Wie weet bedenk ik nog een leuke manier die wel bij me past.
¤28,00 in de pot gedaan.

Tussenstand ¤231,00
Ik ga zo even 50 euro pinnen. En dan streep ik daar nog 2 bedragen voor af. Ik denk 30 en 20 ofzo.

Dan heb ik eindelijk week 7 en 8 gehad.

Dan ben ik eindelijk weer bij!
Wat ik nog weleens doe als ik teveel geld in huis heb, het bedrag overboeken naar de spaar en het contante geld gebruiken voor de boodschappen van die maand.

Ben ik hier ook van plan.
Hier houden we het nog vol. Heb het nog gewoon in huis, maar als ik over een half jaar nog meedoe ga ik denk ik tussendoor wel even storten en een nieuw blik halen. Deze week maar de 52 afgetikt, dan is die in elk geval weg :-)
Heb net 35 en 15 afgestreept.

Nu toch al zon 160 euro gespaard Fijn!
Week 1= 52,-

Week 2= 19,-

Week 3= 25,-

Week 4= 8,-

Week 5=12,-

Week 6=23,-

Week 7=16,-

Week 8=20,-

Alle muntjes van 50 cent, 1 en 2 euro's gaan in een dichte spaarblik.
Prrrr, mauw miawwwww.
Ik spaar deze week ¤49; dit was nog over aan het eind van de financiële maand (26e begint onze nieuwe maand altijd weer, omdat we dan het nieuwe salaris ontvangen)
Financiële meevaller, deze week ¤51 euro gespaard! Totaal nu ¤175..

Wat ik er uiteindelijk mee ga doen, het word een extra potje voor mijn bruiloft..

Binnen 2 jaar willen we trouwen, en vorig jaar heb ik ook een bepaald bedrag daarvoor opzij gelegd. Dus met het bedrag aan het eind van het jaar, heb ik al behoorlijk wat extra.
Het wordt komende maand weinig sparen, zit nu een jaar in de ziektewet dus krijg maar 70% loon meer en ben van kindjes gewisseld met mijn gastouderwerk.

Deze kids heb ik nu weer 3 dgn p.w beide 9.5 uur per dag dus eind maart is dat wel weer lekker maar de vorige 2 alleen naschools en dat tikt echt niet aan.

Maar betere tijden komen dus weer aan wat dat betreft, dan nu maar ff een maandje minder, het zij zo.

Nog maar even wat extra's binnen zien te halen met Marktplaats verkopen.
Salaris is weer binnengekomen, dus gelijk de achterstand ingelopen. Hopelijk kom ik deze maand wel uit! Anders loop ik volgende maand ook weer in aan t begin van de maand. Hoe verder we in het jaar komen, hoe makkelijker t voor mij zal worden.

Week 1 = 52,-

Week 2 = 51,-

Week 3 = 50,-

Week 4 = 49,-

Week 5 = 48,-

Week 6 = 47,-

Week 7 = 46,-

Week 8 = 45,-

Week 9 = 44,-

Totaal ¤ 433,-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven