Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Goedemorgen allemaal

Ik heb nog steeds geen kaartjes geschreven Ben aan 't lezen en luieren geweest, gisteren.

Ik kreeg wel een hele lange PB gisteren van een man, die charity kaartjes doorstuurde naar een jongen in.. eh.. ergens. Die jongen had een mail teruggestuurd om te bedanken en iedereen die een kaartje gestuurd had werd genoemd. Hij was erg blij met mijn Waar is Wally kaart

Wat fijn dat je USA kaartje na 100 dagen is aangekomen Labellei!
Later is nu
Wat leuk en attent dat die man jou een berichtje heeft gestuurd over dat charity kaartje Dreamer. Nu weet je dat Wally goed is terechtgekomen!

Ongeveer op hetzelfde moment dat ik mijn Hurray-na-100-dagen kreeg uit de USA is mijn kaartje naar Japan expired. Dat is dan wel weer erg jammer. Maar wie weet komt ie ooit nog eens aan. (Over 40 dagen ofzo. )

Ik heb een nieuw adres getrokken, dat werd weer Japan. Een Japanse grootverzendster met een leuk profiel. Voor haar beroep (journalist) heeft ze al op heel veel plekken op de wereld gewoond. Ze heeft een lange wenslijst dus ik had weer keuzestress om een kaartje uit te zoeken. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de martinitoren mét martinikerk omdat ze o.a. graag kerken wil. En ze houdt van roze dus ik heb mijn verhaal geschreven in 50 3 tinten roze. Met wat roze stickers erbij is het een vrolijk kaartje geworden.
Mijn man nam van de AH Efteling-stickervelletjes mee. Dat is leuk voor de kaartjes!

Ik heb laatst ook een verhaal in het roze geschreven. Vind ik zelf helemaal niets
Later is nu
Ik ben ook niet echt van het roze.

En leuk: Efteling stickers! Ik vind het de laatste tijd best lastig om leuke stickers te scoren. Ik heb op zich nog wel een voorraadje, maar ik ga er vrij snel doorheen.
Ach.. komt de roze stift ook eens aan de beurt
Later is nu
Jammer Yogayup, dat er bij je eerste kaartjes meteen al zorgenkaartjes zitten. Portugal is inderdaad raar, maar de USA zou nog wel goed kunnen gaan hoor.

En hoera, Labellei, voor je toch nog in de USA gearriveerde kaartje! Ik vraag me dan toch altijd af wat er met zo'n kaartje gebeurd is. Waar het fout is gegaan en wie er dan wanneer en op welke manier voor heeft gezorgd dat het toch nog goed komt. We zullen het nooit weten, maar het intrigeert me wel.

En nee, niets gescoord in Amsterdam. Ook geen kaartjes.

Ik had een vrijgezellenfeestje wat een nogal strakke planning bleek te hebben. Op een gegeven moment reden we in de tram langs het Museumplein. Ik zag die musea en ik hoorde de kaartjes gewoon roepen. Maar kon helaas echt niet even uitstappen. Nou ja, het feestje was gezellig en mijn kans op kaartjes komt een andere keer wel weer.
Ik was dit weekend ook in Amsterdam (bijna elk weekend bijna, maar dan nooit in het centrum) maar geen tijd om iets te kopen qua kaartjes.

En het blijft leuk om de ervaringen van iedereen te lezen. Daar haal ik ook weer ideeen uit
Hurray! Mijn eerste Hurray uit Duitsland. En een hele leuke. Heel enthousiast. Leuk dat ik straks weer een kaart mag versturen. Ben benieuwd!

Stickers vinden is heel lastig. Ik zoek me rot, maar vind er nergens. Toevallig heb ik die van de efteling om die reden ook meegenomen, Dreamer!
Hurray, wat fijn Dep!!
Later is nu
Nu heb ik China, maar ik heb het idee dat deze jongen niet actief is. Hij heeft 1 kaart verstuurd een maand geleden, en verder nog niks. Klein profiel erbij. Ik ga maar niet mijn mooiste kaart sturen. Gelukkig had hij daarin ook geen wensen .
Yay! Een hurray uit the USA! Is een homeschooling gezin en ik heb zo'n kaartje met een bewegende vos gestuurd. 'Bewegen' door die ribbels en dat je zo'n kaartje beweegt. (Snappen jullie t nog?)
Yeah, gefeliciteerd, Dep en Yogayup, met de hurray's!

Kaartjes van en naar China doen er gewoonlijk lang over. Kan dus best zijn dat de Chinees een maand geleden zijn eerste 5 kaartjes heeft gestuurd, maar dat er nog maar 1 van is aangekomen. Hij zit misschien wel net zo met smart op zijn hurray's te wachten als jullie.

Om wat sneller hurray's te krijgen zou je bij je profiel kunnen aanvinken dat je ook kaartjes binnen Nederland wilt versturen. In het begin kan dat helpen om de boel een beetje op gang te brengen.
En ik zag tot mijn grote vreugde schrik dat de website van Art Unlimited is vernieuwd. Met sterk verbeterde zoekmogelijkheden. Al die leuke kaartjes (meer dan 11.000!) zijn nu eindelijk ook goed te vinden. Oh jee.
Rivka! Wat doe je mij aan. Ik ga nu heeeeeel snel die site wegklikken.

*mantra* ik heb genoeg kaartjes... *mantra repeat*
Erg hè?

Heb je hem al weg geklikt?
Oh dames; géén duizenden kaartjes bestellen hoor!

Fijn dat je een leuke dag had in Amsterdam Rivka. En ik ken het gevoel van die roepende kaartjes maar al te goed, want de vorige keer dat ik door Amsterdam liep was er ook geen gelegenheid om kaartenwinkels binnen te lopen.En we liepen er zóveel voorbij!

Gefeliciteerd met je eerst Hurray dep!

En leuk dat jij ook een Hurray had voor je "bewegende" kaart yogayup. Ik neem aan dat je een 3D kaart bedoelt?

Ik had vanmiddag een Hurray uit Belarus. Die had er maar een weekje over gedaan.

Oh en nog een vraagje over die Efteling stickers: kun je die nu (nog) gewoon kopen bij de Appie?
Ooh, je kent het gevoel, Labellei. Erg hè? En ik kon niet eens hardop huilen, omdat dat een beetje sneu voor de bruid zou zijn. Maar inwendig huilde ik, net als jij.

En leuk, zo'n snelle hurray uit Belarus. Van mij is er ook een kaartje naar onderweg. De beruchte Mick Jagger uil. Zou leuk zijn als die ook zo snel aankomt.

En nu moet ik rennen naar de brievenbus!
Labellei, die stickers kan je bij de servicebalie pakken. Daar liggen ze, en anders kan je er natuurlijk om vragen.

Een vriendin van mij doet ook mee. Die had vandaag haar eerste kaart ontvangen. Een kartonnetje, haar adres en de tekst 'happy postcrossing'. Uhm...leuk?

Leuk die hurray's!
quote:dep68 schreef op 29 februari 2016 @ 17:44:

Labellei, die stickers kan je bij de servicebalie pakken. Daar liggen ze, en anders kan je er natuurlijk om vragen.

Een vriendin van mij doet ook mee. Die had vandaag haar eerste kaart ontvangen. Een kartonnetje, haar adres en de tekst 'happy postcrossing'. Uhm...leuk?

Leuk die hurray's!

Oh wat erg! En dat voor een eerste kaartje.

Bedankt voor de tip over de stickers.

Ik had nog een Hurray, uit Rusland. Kaartje heeft er 4 weken over gedaan. Ik hoopte al dat ie deze week zou aankomen.
Weer een boel leuke berichten dames! Kaartjes die na 100 dagen alsnog aankomen, hullays uit het verre China, klinkt goed! Hier verder geen nieuws vandaag. Ik had stiekem gehoopt op een hurray, zodat ik op deze bijzondere dag (schrikkeldag) een kaartje de wereld in kan sturen, maar het mocht niet zo zijn (al kan het theoretisch gezien natuurlijk nog komen).

Morgen maar even bij de AH kijken voor die Efteling stickers. En nee, ik ga uit zelfbehoud niet op de website van Art Unlimited kijken. Ik herhaal: ik ga NIET op de website van Art Unlimited kijken. (die laatste herhaling was vooral bedoeld als waarschuwing aan mezelf :p)
Ik heb niet meer gekeken. Mantra heeft gewerkt. Bij jou ook neliba?

Ik heb mijn tijd wel nuttig besteed: ik heb 3 adressen getrokken. Ik heb weer USA en Rusland, maar ook Finland. Die laatste had nogal wat eisen. Maar goed, ik heb blijkbaar toch nog niet zo'n uitgebreide collectie als ik dacht... Toch maar op Art Unlimited kijken dan?;)
Is Art Unlimited al uitverkocht?

Ik dacht vanochtend even snel een paar kaartjes te kunnen schrijven.

Adressen getrokken:

Rusland, leuk profiel, houdt van dieren, dus ik had een grappige hondenkaart voor haar bedacht. Maar nu blijkt dat kaartje echt superglad te zijn dus ik kan er nauwelijks niet op schrijven: het wordt meteen een vlekkenbende van de inkt. Ik laat het tussendoor (na iedere zin) steeds opdrogen vóórdat ik verder schrijf, maar dat helpt nauwelijks niet. Ik dep het met keukenpapier en ik heb er zelfs al een föhn bijgehaald maar dat helpt eigenlijk ook niet. Het ID nummer heb ik nu op een etiketje geschreven en erop geplakt, dat had ik ook beter met de rest van de tekst en het adres moeten doen. Pfff ik hoop maar dat in ieder geval het adres goed leesbaar is...

Het andere kaartje gaat naar Madrid, een man die nog niet zo lang aan het Postcrossen is en helaas... met een leeg profiel. Hij krijgt van mij een cityview (waarvan het voordeel is dat die niet vlekt! )

Ik ga maar even weer verder met schrijven en föhnen. Tot later!

Ik hoop vanmiddag te kunnen melden dat ik weer een kaartje heb ontvangen. Daar ben ik echt aan toe.
Oh nu heb ik per ongeluk het adres met keukenpapier zo goed als volledig weggeveegd ; heb toen maar het (ellenlange) adres op etiketten geschreven en erop geplakt. Het is allemaal wat priegelig dus ik hoop dat ze bij de Russische post ook leesbrillen hebben.
Hahaha, Oepsie. Die persoon zou eens moeten weten hoeveel moeite jij hebt gedaan, terwijl hij wellicht denkt: wat een smeerbende van die labellei
quote:yogayup schreef op 01 maart 2016 @ 11:24:

Hahaha, Oepsie. Die persoon zou eens moeten weten hoeveel moeite jij hebt gedaan, terwijl hij wellicht denkt: wat een smeerbende van die labellei

Hahaha, dat denk ik ook.

Ik hoop dat ze het toch kan waarderen. Heb er gelukkig ook nog wat leuke stickers opgeplakt, dus mocht er bij ontvangst niets meer te lezen zijn, dan is er in ieder geval nog wel wat te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven