Algemeen vluchtelingentopic deel 6

12-02-2016 19:34 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:MarianneDavids schreef op 02 maart 2016 @ 00:27:

[...]

Bereid je dan maar voor op Jesse Klaver.Dankjewel Marianne, een gewaarschuwd mens.........
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 01 maart 2016 @ 19:24:

[...]

Pauw wil er nog niet aan................

Althans voor de bühne niet.

Ik zou wel eens in zijn hoofd willen kijken.http://www.dumpert.nl/med ... enait_vs_jeroen_pauw.html

Hij gelooft er niet in , zoals zovelen niet.

Het is even doorbijten , dit stukje met die vreselijke nare ex-advocaat. Maar dan hoor je het Pauw zelf ook letterlijk zeggen dat hij er niet in gelooft. En beelden liegen niet.

Halbe was erg goed en liet zich niet van zijn stuk brengen.
quote:hollebollegijs schreef op 01 maart 2016 @ 22:44:

[...]

Ja en die idioot wilde nog meer zogenaamde vluchtelingen ophalen in Turkije

Vond Buma realistischer die wilde helemaal niemand meer ophalen Jesse Klaver wil het liefst heel Afrika ook per vliegtuig ophalen..
Al die lui die bij GroenLinks zitten zijn totaal wereldvreemd. Ze willen graag zoveel mogelijk 'vluchtelingen' binnen laten en ze zelfs per luxe touringcar op gaan halen. Dat en de klimaatgekte, is prioriteit voor hen. Voor de gewone man en vrouw in de straat betekenen ze helemaal niks. Geld weggooien aan onzin, dat is wat deze geitenwollensokkenleuteraars het liefste doen. Snotneus Klaver, wachtgeldtrekker Dibi stekkerdoos Sap, het is 1 pot nat.
Tofik Dibi beweerde gisteren bij Pauw dat homo's banger moeten zijn voor mensen die willen dat er paal en perk gesteld wordt aan de import van 'vluchtelingen' dan voor hun geloofsgenoten die homo's dusdanig bedreigen dat ze apart opgevangen moeten worden.

Niet alleen homo's worden bedreigd in de AZC's, ook voor vrouwen en christenen is de situatie dreigend. Een normaal mens pakt de mishandelaars en dreigers op maar hier wordt weer het omgekeerde gedaan. De logica is ver te zoeken. Wat die kerels in die AZC's duidelijk wordt gemaakt is dat Nederland zich aan hun achterlijke ideeen aanpast i.p.v. andersom.
quote:malu3 schreef op 02 maart 2016 @ 09:21:

Tofik Dibi beweerde gisteren bij Pauw dat homo's banger moeten zijn voor mensen die willen dat er paal en perk gesteld wordt aan de import van 'vluchtelingen' dan voor hun geloofsgenoten die homo's dusdanig bedreigen dat ze apart opgevangen moeten worden.

Niet alleen homo's worden bedreigd in de AZC's, ook voor vrouwen en christenen is de situatie dreigend. Een normaal mens pakt de mishandelaars en dreigers op maar hier wordt weer het omgekeerde gedaan. De logica is ver te zoeken. Wat die kerels in die AZC's duidelijk wordt gemaakt is dat Nederland zich aan hun achterlijke ideeen aanpast i.p.v. andersom.

Dit snap ik niet. Hij is toch zelf ook pas net uit de kast gekomen? En niet op zijn 15e ofzo. Of heb ik dat mis?

En waar baseert hij dat dan op? De Marokkaanse jongens die Pim Fortuyn in de dark rooms bezocht? Overigens is bijv 48% vd Turken ook tegen de komst van asielzoekers...

Hij zet dus eigenlijk de ene groep boven de andere ofzo? Alles wat van ver komt is goed en alles wat hier is niet? Even sterk gechargeerd. Overigens, deze houding van politici ben ik wel echt beu. Alsof de Nederlandse burger achterlijk is.

Ik begrijp niet wat zijn argumenten zijn. Behalve politieke dan.
http://nos.nl/artikel/208 ... ap-na-brandstichting.html

Heb gisteren het vragenuurtje gezien en die Marcouch stelde de vragen hierover.

Komt Selçuk Öztürk ook even blaten dat Nederland met 2 maten meet. Dit heerschap werd boos omdat de moslims angstig worden in deze tijd.

Jammer dan, de joden en de anders geaarden zijn al jarenlang erg bang voor de moslims en daar wordt geen ene donder aan gedaan.

Daar hoor je deze moslims geen vragen over stellen. natuurlijk niet, het zijn hun eigen geloofsgenoten die hun boekje ver te buiten gaan. Wegkijken is beter. Laten ze dat eerst eens oplossen , dan kijken we wel verder. Stel hypocrieten.

Ach ja , als je een grote bek hebt , bereik je veel meer, denken ze..
Tofik droepie heeft zo te zien zo,n hekel aan zijn eigen geaardheid en is daardoor zo ongelukkig dat hij maar nare dingen blijft roepen. Lachte me kapot dat hij zei dat hij financieel onafhankelijk is, ja van onze centen. Deze mafketel zou echt geen podium meer moeten krijgen. Ik keek per ongeluk naar Pauw maar heb alweer genoeg gehad voor het hele jaar.
een dag niet gedronken is een dag niet geleefd
quote:sauvignonblanc schreef op 02 maart 2016 @ 12:36:

Tofik droepie heeft zo te zien zo,n hekel aan zijn eigen geaardheid en is daardoor zo ongelukkig dat hij maar nare dingen blijft roepen. Lachte me kapot dat hij zei dat hij financieel onafhankelijk is, ja van onze centen. Deze mafketel zou echt geen podium meer moeten krijgen. Ik keek per ongeluk naar Pauw maar heb alweer genoeg gehad voor het hele jaar.Zo zeg, financieel onafhankelijk, is dat de nieuwe term voor wachtgeld?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
[quote]dianavankrimpen schreef op 01 maart 2016 @ 15:44:

[...]

In 1 woord : schokkend /quote]

Ik heb het filmpje nog een aantal keer bekeken omdat ik aardig onder de indruk was en volgens mij kloppen er een aantal dingen niet.. In het filmpje zie je hoe een vrouw aan een touw meegesleurd wordt, dat lijkt meer op een scène uit een slechte Amerikaanse film. Ook een stukje met aantal donkere mannen die een hond rond laten draaien met een touw om zijn nek ( wat een teringleijers) en een scene verder met nog een aantal donkere mannen lijkt meer op een stukje uit de Bronx dan uit Afrika. Maar kan het mis hebben.

Wat niet gemanipuleerd is en ik nog steeds schokkend vind is de wanhoop van de mevrouw uit Lesbos. Angst in haar ogen is af te lezen. Deed me denken aan een mevrouw uit Calais die vertelde dat haar veilige plek niet meer veilig is. Filmpje is ook in dit topic te vinden. Zij leven nu in oorlogsgebied. En niemand doet iets. Misschien kunnen we beter deze mensen asiel geven.

De uitspraak van Sarkozy bbrrr: het doel is om de EU te laten voldoen aan de uitdaging omtrent etnisch gemengde huwelijken. Wij hebben geen keuze, het is een verplichting desnoods zal de staat dwingende middelen gaan gebruiken.....

Hoop dat deze uitspraak in scène is gezet....knip en plakwerk...je weet wel...ik vraag me af, al de verkrachtingen die plaatsvinden, is dit vooropgezet? Er wordt niets tegen gedaan. Waarom niet? Of valt dit onder gedwongen middelen...wat een fucking slechte gedachte van mij en ik geloof echt dat ik aan het doordraaien ben. Hoe zaai je angst en wat moet ik geloven?

Cameron die roept dat moslims waardevol zijn voor de UK. Een scène later zie je een demonstratie (waarschijnlijk uit 2013) van moslims die roepen dat de UK politie naar de hel kan gaan. Wat was de aanleiding voor deze demonstratie? Is er een moslim "zomaar" omgebracht door de politie en demonstreren de moslims daarom tegen de politie? (en dan wel terecht).

Of heeft Cameron een bord voor zijn kop?

Op 13.55 trekt Merkel de Duitse vlag uit iemands handen. Ik kan niet vinden wat hier de aanleiding voor is. Op mij komt het nu over of zij de Duitse natie niet erkent. Duitsland bestaat niet. Hoe kan het, jaren geleden riep zij dat de multiculturele samenleving een flop was en nu dit. De Duitse vlag mag niet meer. Wat was de aanleiding van het wegleggen van de vlag?

Ik vraag mij na dit filmpje echt af of in dit geval Sarkozy, Cameron en merkel geindoctrineerd zijn. Gebrainwashed. Wat een zwakheid. Wie helpt mij van deze waanzinnige gedachte af en overtuigd mij dat dit hele filmpje, en niet alleen de paar stukjes die ik eerder noemde, gemanipuleerd is. Dit kan toch echt niet waar zijn?
quote:jo-elise schreef op 02 maart 2016 @ 07:10:

[...]

http://www.dumpert.nl/med ... enait_vs_jeroen_pauw.html

Hij gelooft er niet in , zoals zovelen niet.

Het is even doorbijten , dit stukje met die vreselijke nare ex-advocaat. Maar dan hoor je het Pauw zelf ook letterlijk zeggen dat hij er niet in gelooft. En beelden liegen niet.

Halbe was erg goed en liet zich niet van zijn stuk brengen.

Jaa, ik had het gezien, provocateur, profiteur,

Muts Pauw was wel consistent.
quote:MalleBabbe1 schreef op 02 maart 2016 @ 08:49:

[...]

Jesse Klaver wil het liefst heel Afrika ook per vliegtuig ophalen.. Als het gaat om mensen die in verre van prettige omstandigheden leven, komt een deel van Afrika wel in aanmerking. Maar dat criterium is niet relevant, nooit geweest ook toch? En dan zijn er bovendien nog veel meer landen waarin grote groepen mensen in omstandigheden leven die weinig perspectief biedt.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:mienietjefietje schreef op 01 maart 2016 @ 19:57:

[...]

Wiens brood men eet, wiens passie men spreekt.....of te wel Pauw schijt niet in zijn eigen loonzakje!Vlgs Jan Roos zijn de media in Nederland verre van onafhankelijk, men loopt hand in hand met de overheid.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

quote:Eindeloos schreef op 02 maart 2016 @ 12:49:

[...]

Zo zeg, financieel onafhankelijk, is dat de nieuwe term voor wachtgeld?Wachtgeld was afgelopen,en omdat hij nergens werk kon vinden is hij nu 'deskundige ' bij Pauw
quote:cijfernerd schreef op 02 maart 2016 @ 13:23:

[...]

Wachtgeld was afgelopen,en omdat hij nergens werk kon vinden is hij nu 'deskundige ' bij Pauw
quote:dianavankrimpen schreef op 29 februari 2016 @ 22:03:

[...]

Ik heb geen idee wie er aan de touwtjes trekt. Maar dit klopt niet. Europa heeft er geen belang bij maar misschien wel een andere partij. Is het niet raar dat SA weinig mensen opneemt? Daar zit nl wel genoeg geld. De vluchtelingen worden deze kant opgedreven en niemand heeft daar baat bij. Wij niet en zij niet. Niet met deze aantallen. Ze worden steeds minder welkom geheten hier. Triest! Maar begrijpelijk.Nee, zij ook niet, denk ik. Als je moet (en kunt) vluchten vanwege de vrees het leven te laten, wil je vlgs mij het liefst ergens naar toe waar het het meest lijkt op je eigen land.

quote:simbalabimba schreef op 02 maart 2016 @ 13:29:

[...]

Nee, zij ook niet, denk ik. Als je moet (en kunt) vluchten vanwege de vrees het leven te laten, wil je vlgs mij het liefst ergens naar toe waar het het meest lijkt op je eigen land.Dat lijkt mij ook. Dus wat is het belang van deze vluchtelingenstroom? Het enige dat ik mij kan bedenken is dat deze op gang is gezet omdat de islam moet gaan overheersen. Ten koste van alles. Veel vluchtelingen accepteren onze normen en waarden niet, dus wat voor de g...... doen ze dan hier?
Ik las net dat die oppas die dat kind onthoofd heeft, oorspronkelijk uit Oezbekistan komt.

Daar is 9 van de 10 inwoners moslim.

Zou dat geen geweldige thuishaven voor alle nieuwe mensen zijn.

Rust, ruimte, cultuur, alleen geen zee.

Nou dan maar met het vliegtuig allemaal.

Jesse aan de knuppel.

Joepieeeeeeeeeeeeeeeeeee!
quote:cijfernerd schreef op 02 maart 2016 @ 13:23:

[...]

Wachtgeld was afgelopen,en omdat hij nergens werk kon vinden is hij nu 'deskundige ' bij Pauw Maar dat is eigenlijk hetzelfde, toch?
quote:simbalabimba schreef op 02 maart 2016 @ 13:29:

[...]

Nee, zij ook niet, denk ik. Als je moet (en kunt) vluchten vanwege de vrees het leven te laten, wil je vlgs mij het liefst ergens naar toe waar het het meest lijkt op je eigen land.Precies Sim, zoals wij naar België zouden trekken en andersom ook.
quote:dianavankrimpen schreef op 02 maart 2016 @ 13:42:

[...]

Lijkt mij ook. Dus wat is het belang van deze vluchtelingenstroom? Het enige dat ik mij kan bedenken is dat deze op gang is gezet omdat de islam moet gaan overheersen. Ten koste van alles. Veel vluchtelingen accepteren onze normen en waarden niet, dus wat voor de g...... doen ze dan hier?Zie hier: http://www.geenstijl.nl/m ... 015/04/hans_jansen_6.html
quote:G_Braadslee schreef op 02 maart 2016 @ 13:54:

[...]

Zie hier: http://www.geenstijl.nl/m ... 015/04/hans_jansen_6.htmlWat is het toch jammer dat Hans Jansen niet meer onder ons is.
verba volant, scripta manent.
quote:G_Braadslee schreef op 02 maart 2016 @ 13:54:

[...]

Zie hier: http://www.geenstijl.nl/m ... 015/04/hans_jansen_6.html

Wie zit er achter de EU kopstukken of wie zijn de EU kopstukken. Is dit een islamitische rijke elite?

De lidstaten zijn de schoothondjes maar van wie?
quote:Eindeloos schreef op 02 maart 2016 @ 13:52:

Ik las net dat die oppas die dat kind onthoofd heeft, oorspronkelijk uit Oezbekistan komt.

Daar is 9 van de 10 inwoners moslim.

Zou dat geen geweldige thuishaven voor alle nieuwe mensen zijn.

Rust, ruimte, cultuur, alleen geen zee.

Nou dan maar met het vliegtuig allemaal.

Jesse aan de knuppel.

Joepieeeeeeeeeeeeeeeeeee!Oezbekistan is een broeinest. Ik ga elk jaar naar de regio en elk jaar zie ik meer en meer vrouwen in hijaabs.
quote:MarianneDavids schreef op 02 maart 2016 @ 13:56:

[...]

Wat is het toch jammer dat Hans Jansen niet meer onder ons is.+100

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven