Algemeen vluchtelingentopic deel 6

12-02-2016 19:34 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:tvandattum schreef op 01 maart 2016 @ 16:39:

[...]

Waarom?

Niks mis met ons systeem. Alleen stort het in elkaar als er een te groot beroep op wordt gedaan. Maar dan stort sowieso de samenleving in.Nou, daar kunnen we op wachten dus.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Halbe mijn held zei gisteren heel zinnige dingen bij Pauw
quote:tvandattum schreef op 01 maart 2016 @ 16:42:

[...]

Je vergeet er een.paar.

Einde aan de oorlogen

Opvang in SA, VAE in ieder geval in de rijke regio daar

Ben ik met je eens maar migranten per direct terugsturen ligt binnen Europese jurisdictie. Het lijkt me dat je per direct moet beginnen met wat je echt kunt doen.

Wij hebben geen enkele invloed op een eventueel einde van de oorlog in die regio laat staan dat we de soevereine rijke oliestaten kunnen dwingen hun geloofsgenoten op te vangen.
quote:Boomheide schreef op 01 maart 2016 @ 16:20:

Ik hoop zo dat Frau Merkel snel dr liefde heeft gevonden, zodat die grenzen daar eindelijk dicht kunnen.¿ ¿ ¿
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Pientjexxxx schreef op 01 maart 2016 @ 16:36:

De integratie verloopt voorspoedig:

http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... risten-asielzoekers.dhtml

Mooi !, de oorlog die ze daar voeren, nemen ze gewoon mee naar hun nieuwe land .

Gewoon, omdat het kan !!
quote:Boomheide schreef op 01 maart 2016 @ 16:59:

[...]

In ieder geval niet 100%, want een deel dat zegt Syrier te zijn is geen Syrier en een deel zal zn paspoort hebben weggegooid om uitzetting te voorkomen.

En nu een eerlijk antwoord: ik denk dat een heel klein percentage zelf terug zal gaan. Hetgeen ik kan begrijpen, want als je geen woning hebt meer daar omdat die platgegooid is, waar moet je dan terecht?

Als in 1945 dezelfde gedachtengang en mentaliteit had overheerst in Rotterdam, b.v., hadden ze daar nu nog op de rokende puinhopen gezeten.

Nee, die mensen vertrekken niet snel meer vermoed ik als ze hier eenmaal gesettled zijn en een huisje hebben.
Ooit, in een grijs verleden, hadden we een club steenrijke aristocratie en een verzameling plebs. De aristocratie had de macht, het plebs was zielig en mocht hard werken en belasting betalen, als ze geen ruzie maakten met elkaar.

Op een dag verzonnen we dat dat niet eerlijk was. Het plebs bestormde de Bastille, hakte een stel hoofden af, en riep de democratie uit. Eerlijk delen.

Was dat een goed of een slecht idee? Ik weet het niet. Maar onvermijdelijk was het wel.

Nu, in een grijze tijd, hebben we een club steenrijke westerse landen en een verzameling plebs. Het westen heeft de macht, het plebs maakt ruzie en is arm.

Op een dag verzint iemand dat dat niet eerlijk is. Het plebs bestormt Europa en begint hoofden af te hakken.

Van mij mogen jullie dat allemaal best een slecht idee vinden, maar onvermijdelijk is het wel.

Wat denken jullie nou? Dat je Europa kunt blijven verdedigen tot je dood? Omdat je je adelijke leventje niet op wilt geven? Alsof onze rijkdom niet is opgebouwd over de ruggen van de rest van de wereld?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:Eindeloos schreef op 01 maart 2016 @ 17:39:

[...]

¿ ¿ ¿Zij geilt overduidelijk op massa's exotische mannen ;)
quote:tvandattum schreef op 01 maart 2016 @ 17:24:

[...]

Asielzoekers krijgen geen uitkering.

Statushouders wel. En het is juridisch onmogelijk om eea aan te passen.

Onzin. Als de regering dat aan zou willen passen, dan kan dat. Dan maakt Europa een nieuw vluchtelingenverdrag en worden er nieuwe rechten en plichten vastgelegd. Een ontheemdenstatus bijvoorbeeld in plaats van statushouders. Voor een heel selecte groep mensen (politieke dissidenten of mensen die vanwege geloof of geaardheid vervolgd worden) een permanente verblijfsvergunning.

Schengen was ook een Europese harde wet, de asielprocedure (aanvragen in het eerste Europese land) ook. Daar wordt nu ook massaal aan getornd. De voormalige oostbloklanden laten zich ook geen migranten in de maag splitsen en doen niet mee aan opvang en herverdeling. Het interesseert ze geen hol wat Europa daarvan vindt.

Het zou onze regering sieren als ze de asielwetgeving aanpast, zodat Nederland leefbaar blijft en ons sociale systeem overeind blijft. We hebben zonder honderduizenden nieuwe Nederlanders als genoeg problemen. Massa ontslagen, 45+ers komen massaal in de bijstand terecht omdat werkgevers ze niet meer willen aannemen, teruglopende werkgelegenheid omdat er automatisering plaats vindt, ons zorgsysteem wordt onbetaalbaar, de multiculturele samenleving is mislukt en we hebben al problemen met derde generatie immigranten. Waarschijnlijk zit er een nieuwe monetaire crisis aan te komen.

De aantallen mensen die nu binnen komen ontwrichten Europa en de Nederlandse samenleving. Geen bovengrens hanteren aan wat haalbaar is qua opvang in Nederland is zelfmoord voor het systeem.
quote:MalleBabbe1 schreef op 01 maart 2016 @ 17:38:

Halbe mijn held zei gisteren heel zinnige dingen bij Pauw Pauw zelf is dom of hij deed net of hij Halbe niet wilde snappen.
quote:Eindeloos schreef op 01 maart 2016 @ 17:21:

[...]

Ik word doodsbang van die video Ik ook maar we hebben tijdens de jaarwisseling al een voorproefje gekregen op wat ons te wachten staat als mutti door mag gaan en heel Europa in de uitverkoop doet. Waarom stopt niemand deze waanzin.
quote:Eindeloos schreef op 01 maart 2016 @ 17:21:

[...]

Ik word doodsbang van die video

Ik ook, ik vind het walchelijk en beangstigend wat hier nu gebeurd. Die lui zijn vanuit een veilig land, Turkije naar een veilig land Griekenland gevaren en moeten koste wat het kost naar het noordwesten afreizen en worden woedend als dit niet gebeurd. Het gaat hier trouwens om lui die hier niets te zoeken hebben zoals Afghanen, Pakistanen, lui uit Bangladesh en kerels uit Noord Afrikaanse landen die niet uit een oorlogsland komen.

Ze willen allemaal een veiliger en beter leven maar maken ondertussen die van ons kapot. Met hun aanrandingen, verkrachtingen en lastigval praktijken die hier in Noord West Europa al zijn gepleegd, en vergeet ook de diefstallen niet en het feit dat ze er een grote gore bende van maken en de vechtpartijen in de AZC's. En dan wil de partij van de allochtonen de LHBT'ers en christenen appart opvangen omdat hun mede moslim vluchtelingen vervelend tegen ze doen. Niet appart opvangen maar die moslims eruit, weg naar een moslimland graag en dan is hun en onze veiligheid tenminste ook gegarandeerd. O ja en ik wil geen 100.000 "vluchtelingen" gelukszoekers en asielzoekers dit jaar opvangen, dat echt veel te veel van het goede. En wanneer komt er nu eindelijk eens een metershoog hek voor de Turkse kust?????
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
En waarom vangen we al die lui niet gewoon op op Groenland??? Het is een groot en goed leefbaar eiland die onderdeel is van Denemarken en dus europa en desnoods draagt ieder land een steentje bij en dan kunnen we gelijk checken wie hier de echte vluchteling is of wie de gelukszoeker is. Ze hoeven toch niet allemaal maar gepamperd te worden in Engeland, Zweden, Nederland en Duitsland????
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
quote:handigmetgeld schreef op 01 maart 2016 @ 17:48:

Ooit, in een grijs verleden, hadden we een club steenrijke aristocratie en een verzameling plebs. De aristocratie had de macht, het plebs was zielig en mocht hard werken en belasting betalen, als ze geen ruzie maakten met elkaar.

Op een dag verzonnen we dat dat niet eerlijk was. Het plebs bestormde de Bastille, hakte een stel hoofden af, en riep de democratie uit. Eerlijk delen.

Was dat een goed of een slecht idee? Ik weet het niet. Maar onvermijdelijk was het wel.

Nu, in een grijze tijd, hebben we een club steenrijke westerse landen en een verzameling plebs. Het westen heeft de macht, het plebs maakt ruzie en is arm.

Op een dag verzint iemand dat dat niet eerlijk is. Het plebs bestormt Europa en begint hoofden af te hakken.

Van mij mogen jullie dat allemaal best een slecht idee vinden, maar onvermijdelijk is het wel.

Wat denken jullie nou? Dat je Europa kunt blijven verdedigen tot je dood? Omdat je je adelijke leventje niet op wilt geven? Alsof onze rijkdom niet is opgebouwd over de ruggen van de rest van de wereld?Wat nou adelijke leventje. De meeste mensen werken voor een modaal salaris - het woord zegt het al MODAAL - en dat heeft niets te maken met de rest van de wereld. Nederland spendeert al jarenlang enorm veel geld aan OSW en dan heb ik het nog niet eens over de grote aantallen niet-Nederlanders die uit de Nederlandse ruif eten zonder ooit iets bijgedragen te hebben. En er komen er iedere dag meer bij ......
quote:tvandattum schreef op 01 maart 2016 @ 17:24:

[...]

Asielzoekers krijgen geen uitkering.

Statushouders wel. En het is juridisch onmogelijk om eea aan te passen.Niets is onmogelijk als de wil er maar is. Dan worden er maar verdragen opgezegd. Sowieso zou je statushouders de ontheemdenstatus moeten geven, dan kun je wel van die uitkeringen af.
quote:handigmetgeld schreef op 01 maart 2016 @ 17:33:

[...]

Even serieus. Nld altijd multicultureel geweest?

Je bedoelt dan de overzeese gebieden die Nld gekoloniseerd heeft in het verleden?
quote:Pientjexxxx schreef op 01 maart 2016 @ 18:37:

[...]

Niets is onmogelijk als de wil er maar is. Dan worden er maar verdragen opgezegd. Sowieso zou je statushouders de ontheemdenstatus moeten geven, dan kun je wel van die uitkeringen af.

Statushouders krijgen status voor bepaalde tijd.

En waarom zou je die verdragen aanpassen? Doe iets aan de hoge aantallen instroom. Stel het max op 30.000 per jaar ofzo.
quote:cijfernerd schreef op 01 maart 2016 @ 18:01:

[...]

Pauw zelf is dom of hij deed net of hij Halbe niet wilde snappen.

Uiteraard Pauw=Vara= PvdA ...

Halbe sorry Gijs
Ik vond Halbe gisteren bij Pauw heel transparant. Waldemar mag dan ook wat zeggen maar buiten dat het een sympathieke kerel is, heeft hij niet veel inbreng wat mij betreft.
quote:tvandattum schreef op 01 maart 2016 @ 18:41:

[...]

Statushouders krijgen status voor bepaalde tijd.

En waarom zou je die verdragen aanpassen? Doe iets aan de hoge aantallen instroom. Stel het max op 30.000 per jaar ofzo.Een ontheemdenstatus geeft minder rechten dus dat is in ieder geval een goede aanpassing. Verdragen moeten worden aangepast, omdat die gesloten zijn in tijden dat de wereld nog iets anders in elkaar zat. Mensen reisden toen niet de halve aardbol over om in het land met de hoogste uitkeringen asiel aan te vragen. Toen ging je naar het eerste beste veilige buurland, waar je al blij was met een dak boven je hoofd en een snee brood.
quote:Mutsje78 schreef op 01 maart 2016 @ 18:14:

[...]

Ik ook, ik vind het walchelijk en beangstigend wat hier nu gebeurd. Die lui zijn vanuit een veilig land, Turkije naar een veilig land Griekenland gevaren en moeten koste wat het kost naar het noordwesten afreizen en worden woedend als dit niet gebeurd. Het gaat hier trouwens om lui die hier niets te zoeken hebben zoals Afghanen, Pakistanen, lui uit Bangladesh en kerels uit Noord Afrikaanse landen die niet uit een oorlogsland komen.

Ze willen allemaal een veiliger en beter leven maar maken ondertussen die van ons kapot. Met hun aanrandingen, verkrachtingen en lastigval praktijken die hier in Noord West Europa al zijn gepleegd, en vergeet ook de diefstallen niet en het feit dat ze er een grote gore bende van maken en de vechtpartijen in de AZC's. En dan wil de partij van de allochtonen de LHBT'ers en christenen appart opvangen omdat hun mede moslim vluchtelingen vervelend tegen ze doen. Niet appart opvangen maar die moslims eruit, weg naar een moslimland graag en dan is hun en onze veiligheid tenminste ook gegarandeerd. O ja en ik wil geen 100.000 "vluchtelingen" gelukszoekers en asielzoekers dit jaar opvangen, dat echt veel te veel van het goede. En wanneer komt er nu eindelijk eens een metershoog hek voor de Turkse kust?????

Ja, goeie vraag.

Over de nationaliteiten heb ik nog een aanvulling.

Dit komt uit het DVHN over de winkeldiefstallen..........

''''Binnen een week heeft de politie zeven mensen uit het asielzoekerscentrum Ter Apel opgepakt voor grootschalige winkeldiefstal en heling. De middenstand klaagt over het grote aantal diefstallen.

Woensdag pakte de politie zes Oost-Europeanen uit het azc op bij een auto in Ter Apel. Die zat vol gestolen kleding en parfum. Het zestal van 21 tot 36 jaar oud zit nog vast en wordt gehoord. ""

Waar in Oost Europa is oolog ???, of ben ik nu gek geworden.....

Waarom gaan die lui niet per kerende post terug........
Nergens. Die lui misbruiken gewoon de mogelijkheden om asiel aan te vragen voor een gratis verblijfplaats. En Nederland staat dat allemaal toe, want het lijkt me niet zo moeilijk om te onderscheiden of zien dat iemand uit Oost-Europa komt of ergens uit de richting van Syrie.
quote:Mutsje78 schreef op 01 maart 2016 @ 18:16:

En waarom vangen we al die lui niet gewoon op op Groenland??? Het is een groot en goed leefbaar eiland die onderdeel is van Denemarken en dus europa en desnoods draagt ieder land een steentje bij en dan kunnen we gelijk checken wie hier de echte vluchteling is of wie de gelukszoeker is. Ze hoeven toch niet allemaal maar gepamperd te worden in Engeland, Zweden, Nederland en Duitsland????

Ik denk dat als die gasten allemaal naar Groenland getransporteerd worden, daar binnen de kortste tijd ook de pleuris weer uitbreekt. Ze kunnen schijnbaar niet zonder.

Als je ze hoort praten, komt per zin het woord '' willen'' er uit. Dat worden straks eisen, let maar op.
quote:Boomheide schreef op 01 maart 2016 @ 19:08:

Nergens. Die lui misbruiken gewoon de mogelijkheden om asiel aan te vragen voor een gratis verblijfplaats. En Nederland staat dat allemaal toe, want het lijkt me niet zo moeilijk om te onderscheiden of zien dat iemand uit Oost-Europa komt of ergens uit de richting van Syrie.

Nederland softie land, en dan te bedenken dat er in Ter Apel geen politiecel te bekennen is. Alle aangehouden personen moeten naar Delfzijl. Er rijdt 1 politieauto op vastgestelde tijden.

Voor sommige een walhalla.
quote:Pientjexxxx schreef op 01 maart 2016 @ 19:01:

[...]

Een ontheemdenstatus geeft minder rechten dus dat is in ieder geval een goede aanpassing. Verdragen moeten worden aangepast, omdat die gesloten zijn in tijden dat de wereld nog iets anders in elkaar zat. Mensen reisden toen niet de halve aardbol over om in het land met de hoogste uitkeringen asiel aan te vragen. Toen ging je naar het eerste beste veilige buurland, waar je al blij was met een dak boven je hoofd en een snee brood.Inderdaad, een boterham met '' tevredenheid'', waar de mensen zielsdankbaar voor waren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven